Montaż zaślepki otworu serwisowego

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
krwawakiszka
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 13 lipca 2023, 07:15
Model i rocznik moto.: Xjr1300
Województwo: W-mazowieckie

Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: krwawakiszka » środa, 3 stycznia 2024, 13:53

Na początku, cześć wszystkim. W ubiegłym roku kupiłem swoją pierwszą xjr-kę (bo jest piękna) ale niestety jest po szlifie. Po zakupie okazało się, że po uszkodzeniu uszczelniacz silnika od prawej strony się poci olejem i warsztat z którym współpracuje stwierdził, że albo spawanie (6k PLN) lub nowy silnik. Oczywiście, że nie miałem takich pieniędzy, więc zdecydowałem się znaleść rozwiązanie tymczasowe. Okazało się, że uszkodzenie pozwala na uszczelnienie wycieku i problem chwilowo został zażegnany. Niestety estetycznie wygląda to tragicznie i w tym celu chciałbym zamontować zaślepkę (akcesoryjną - rozstaw otworów pasuje), ale boję się że jak wykręcę zjechane gwinty to uszczelniacz puści i nie będę miał wyjścia - tylko remont lub zakup nowego silnika.
Ogromna prośba o podpowiedź do kogo mogę się z tym udać lub jaki warsztat podjąłby się pomocy w tej operacji? Będę wdzięczny za wszelaką pomoc.

Pzdr. LWG!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 stycznia 2024, 14:40

Ale, że 6 koła spawanie? To chyba drutem ze złota :P .

Jest masakra, ale chyba do odratowania. Wywalasz uszczelniacz i zobacz najpierw jak to w środku wygląda. I tak musisz tam zajrzeć i tak. Może uda się to zategować jakimś klejem czy metalem w płynie. Ja tak zrobiłem z poprzednim silnikiem, był też zjechany z tej strony, tyle, że u mnie podciekało z górnej śruby, a raczej otworu jaki zrobił handlarz pod nową śrubę, bo się dobił do magistrali olejowej- tutaj wstawiłem tulejkę gwintową m8-m5 i zapaćkałem chyba klejem do gwintów. A po kilku latach z uszczelniacza po malutku coś tam się pociło, zakleiłem metalem w płynie i tyle.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 667
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: Pershing » środa, 3 stycznia 2024, 15:34

Tak jak Zdzislaw pisze. Wyjąć uszczelniacz. Zobaczyć ścianki czy coś nie odstaje, czy coś nie wadzi o uszczelniacz. Na braki w aluminium kupujesz aluminium w płynie. To taki klej dwuskładnikowy który da się bez problemu obrabiać. Mocowanie pokrywy której brak, punktakiem, kupić lewe wiertła i rozwiercić, odkręcić urwane szpilki. One głęboko nie siedzą. Kupić po naprawie nowy uszczelniacz, nuta sylikonu do silników. Nowa pokrywa i skręcać. Ja bym się z tym pobawił na spokojnie. I maskował te wszystkie uszkodzenia.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 269
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: gacy666 » środa, 3 stycznia 2024, 15:37

Imo to nie wygląda, żeby uszczelniali cokolwiek koło górnej śruby, w wersji drut jak *uj, ja bym wykręcił tylko górną śrubę, obsmarował powierzchnie zaślepki reinzosil-em i przykręcił zaślepkę tylko na górną śrubę, natomiast na dole przykleiłbym do zaślepki łeb śruby, tak żeby było symetrycznie.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: GhostDog » środa, 3 stycznia 2024, 17:07

Moim zdaniem żaden klej bo się na bank rozszczelni.
Dobry spawacz aluminium
Problemem będzie później obróbka tego
Silnik do wyjęcia i na stół do frezarki
Na pewno nie 6 koła czy ileś złota

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 stycznia 2024, 20:09

GhostDog pisze:Dobry spawacz aluminium


Niedaleko Ciebie był dobry fachura na amelinium, ale mu się zmarło. W Psiejkosci pod pumpą miał szkołę spawania. Co i tak nie zmienia faktu, że daleko z Mazowieckiego jest.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 269
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: gacy666 » środa, 3 stycznia 2024, 22:10

Tylko pytanie czy jest sens robić ten silnik profesjonalnie, żebra pourywane, na dole karter też jest zeszlifowany, rys pełno. A pewnie po spawaniu trzeba by go było jeszcze pomalować.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1918
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: Tomson » czwartek, 4 stycznia 2024, 08:02

Jest warsztat motocyklowy Moto Top Bike w Tarnowskim Młynie, który by to zrobił, ale nie wiem jak u nich z terminami.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 667
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: Pershing » czwartek, 4 stycznia 2024, 08:36

Żebra silnika są lizniete. Pilniczki, kostka, papier ścierny. Wyrównać, ewentualnie napawać. Rysy uderzenia ogarnąć optycznie żeby było miło dla oka. Farba półmat, dobór kilku farb. Pędzelek, gąbka i można było by poprawić. Jakbym miał taki motocykl co nie co bym zrobił żeby nie było szpetnie.
Kontakt 782267431 ;)

krwawakiszka
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 13 lipca 2023, 07:15
Model i rocznik moto.: Xjr1300
Województwo: W-mazowieckie

Re: Montaż zaślepki otworu serwisowego

Postautor: krwawakiszka » czwartek, 4 stycznia 2024, 16:41

Byłem u spawacza i powiedział że bez problemu to ogranie. Cena nie powinna przekroczyć 500-700 zł. Koszt wyjęcia silnika, wymiany części po rozbebeszeniu i złożenia do kupy to koszt ponad 5000. Przynajmniej w tym warsztacie…


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości