uszczelka pod klawiaturę

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 14 października 2011, 15:55

artur pisze:Jest taka zasada u mechaników - albo silikon albo uszczelka.
Nie wiem co to był0o teraz, ale poprzednio było na samą uszczelkę i pupa zimna. (Oryginalnie u Yamahy kupiona.)
artur pisze:jest specjalny klej do tej uszczelki. Przykleja sie ją punktowo do pokrywy
Chyba, że teraz to był klej, to i tak warto pociapać.

Zdzisław pisze:Czasy silikonów skończyły się w pierdopędach PeReLowskich.
Nie pamiętam jakiegokolwiek silikonu z wczasach PeeReLu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 14 października 2011, 15:57

piontek pisze:
Zdzisław pisze:Czasy silikonów skończyły się w pierdopędach PeReLowskich.
Nie pamiętam jakiegokolwiek silikonu z wczasach PeeReLu.

faktycznie jakoś balony w filmach z tamtego czasu bardziej naturalnie wyglądały :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 14 października 2011, 16:06

bo w PRL nie znano silikonów ale młodzi o tym nie wiedzą :mrgreen: Były jakieś kleje koloru bordowego czy czerwonego ale nazwy nie pamiętam-proszę staruszków o przypomnienie.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 14 października 2011, 16:36

Możliwe, że z PRL-u to mam jeszcze trochę w słoiku takiego preparatu jak Hermetik. Poprawcie w razie co :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 14 października 2011, 19:12

Nastąpiła pomyłka w opisie z mojej strony.


PRLowskie Obrazek jak najbardziej były naturalne bez silikonów :mrgreen:

Chodziło mi o okres lat 90 i wszelkie odmiany silikonu temperaturowego koloru czerwonego :lol: , wcześniej były Hermetyki i inne ustrojstwa typu farba olejna zamiast uszczelki :roll: .

Za wprowadzenie w błąd odbędę karę i wypiję piwo :lol: .....

Co nie zmienia faktu, że szczeliwo Wurtha jest jak najbardziej wskazane i używane w warsztatach mechaniki pojazdowej ;) .

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 30 listopada 2011, 01:09

Koniu pisze:Lepiej wymienić na nową zawsze, będzie większa pewność że nie będzie później z nią jakichś atrakcji typu ,,pocenie'' się. Jak ktoś zakładał mógł ją pociągnąć silikonem, ale nie powinna być przyklejona. Zdejmuj delikatnie, jeżeli stwierdzisz że guma jest już z powodu starości i pracy w wysokiej temperaturze twarda to napewno do wymiany. Możesz zaryzykować ponowne jej założenie, im dłużej była założona tym pewniejsza będzie konieczność wymiany na nową. Czasem lepiej wydać te parę złotych i mieć spokojną głowę niż potem znowu topić czas na kręcenie śrubek, chyba że to lubisz :)

zastanawiam, czy sobie przypadkiem nie zlecić testowo skręcenie na używaną uszczelkę (tą co mam teraz). W tym roku prawdopodobnie odstawię moto na przegląd bo nie mam czasu się dłubać, a zaworów nie robiłem i pewnie by mi długo zeszło. Silnik mam jeszcze nigdy nie rozbierany, ciekawe w jakim stanie będzie ta uszczelka :-> :?:
pytanie do tych co mieli wycieki po wymianie: czy pocenie występuje od razu po wymianie na rozgrzanym silniku, czy dopiero po paru tysiach??
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 30 listopada 2011, 17:41

A to się da tak ściągnąć pokrywę bez przerwania uszczelki w jakimś miejscu?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 30 listopada 2011, 18:03

no jasne
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 29 grudnia 2011, 23:53

Dziś odebrałem krówkę. Tak jak pisałem tak zrobiłem. Po około 42tyś km, mechanik założył mi tę samą uszczelkę. W niektórych miejscach lekko silikonem pomógł i na razie jest ok. Zrobiłem dziś testowo ze 30km plus kilkanaście minut w garażu gra. Zawsze parę groszy zostanie. A jak zacznie się pocić to zareklamuję :evil: i się nową założy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 marca 2012, 20:33

Czy ktoś zakładał taką uszczelkę? Czy sa o niej jakieś opinie?
I gdzie kupić gumki na śruby pokrywy zaworów oczywiście oprócz serwisu :?: ....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 5 marca 2012, 20:55

jak poznać czy to taka sama co zakładałem ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 marca 2012, 21:01

One wsyskie są chyba czarne ;-) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 5 marca 2012, 21:03

to nie ta ! Moja jest różowa
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości