Gaźniki
Od dołu do każdego gaźnika są podłączone cienkie rurki przelewowe, którymi ścieka paliwo w momencie, kiedy zawiesi się pływak, bądź o-ring jest już zużyty. Jest to zabezpieczenie, aby paliwo nie lało się do silnika.
2 grubsze przewody podłączone pomiędzy gaźnikami 1 i 2 oraz 3 i 4 to odpowietrzenie.
Przy synchronizacji wystarczy ustawić pdciśnienia w ten sposób, aby na każdym gaźniku były identycznie. Orientacyjnie powinno to być około 25 cmHg. Dopuszczalna różnica to 1 cmHg.
2 grubsze przewody podłączone pomiędzy gaźnikami 1 i 2 oraz 3 i 4 to odpowietrzenie.
Przy synchronizacji wystarczy ustawić pdciśnienia w ten sposób, aby na każdym gaźniku były identycznie. Orientacyjnie powinno to być około 25 cmHg. Dopuszczalna różnica to 1 cmHg.
Do synchronizacji gaźników praktycznie serwisówka nie jest potrzebna. Najważniejsze, aby podciśnienie na wszystkich gaźnikach było równo (dopuszczalna różnica to 1 cmHg) i powinno ono wynosić około 26 cmHg. W trakcie synchronizacji należy pamiętać o odpowiedniej kolejności, ale o tym przeczytasz na moim blogu.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
ivo, a jak stwierdziłeś, ze coś z tym nie tak?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
IVO, jeśli możesz to wklej tutaj fragment z serwisówki opisujący tą czynność, żebym miał pewność, że dobrze to wytłumaczę. Jeżeli dobrze pamiętam to należy najpierw odłączyć kostkę od TPS i podłączyć ją ponownie. Następnie trzeba odkręcić dwie śrubki, którymi jest przykręcony czujnik (potrzeba do tego odpowiednią końcówkę w kształcie słoneczka) i tak poruszamy czujnikiem, aż wskazówka obrotomierza zatrzyma się na 5000obr/min. W takim położeniu dokręcamy TPS.
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Zrobiłem tak i okazuje się że jest wszystko ok.Wskazówka wskazuje równo 5 tys. więc muszę szukać dalej.Mam problem tego typu że od początku sezonu nie mogę ustawić gażników tak aby pracowały poprawnie.Piloty musiałem wykręcić o 2,5 obrotu żeby w miarę równo pracował i nie kichał w gażniki jak nie jest mocno rozgrzany.Dodam że synchronizacja nic nie zmieniła.Silnik zachowuje się tak jakby iglice w gażnikach opadały zbyt nisko. 

J....ć stare baby 

Wcale nie jest powiedziane, że jest to wina gaźników. Ja na twoim miejscu wymieniłbym przewody paliwowe, bo jeśli są stare to mogą być nieszczelne i przez mikropęknięcia dostaje się powietrze. Sprawdź również przewody zapłonowe, fajki i cewki. Często zużyte fajki i przewody mają zbyt dużą oporność i iskra na świecach jest wtedy marna. Acha, jeszcze przyjrzyj się dokładnie kapturkom na króćcach i samym króćcom, czy nie puszczają lewego powietrza. Sprawdź dokładnie, czy króćce od strony airbox'a siedzą dokładnie na gaźnikach. Jeżeli któryś choćby trochę się podwinął to przepustnica nie będzie się podnosić, będzie efekt, jakby jeden gar gubił zapłon i silnik będzie kiepsko pracował.
O ile dobrze pamiętam,to nominalnie w tym roczniku XJR piloty powinny być wykręcone o 1,5 obr, ale lepiej dokładnie to sprawdzić za pomocą Colortune, ponieważ już przy zmianie tłumików na akcesoryjne, bądź chociażby filtra powietrza na K&N skład mieszanki paliwowej ulega zmianie i należy go skorygować. W razie braku Colortune po porsstu trzeba się sugerować kolorem elektrod na świecach zapłonowych.
A co do problemu ze strzelaniem w gaźnik to radziłbym jeszcze sprawdzić pozimy paliwa. Jeżeli w którymś z gaźników będzie za wysoki to na wolnych obrotach będzie zalewać świece, a jeśli zbyt niski to jeden gar będzi tak jakby gubił zapłon. Prawidłowy poziom paliwa to 2,5-3,5 mm od górnej krawędzi komory gaźnika
A co do problemu ze strzelaniem w gaźnik to radziłbym jeszcze sprawdzić pozimy paliwa. Jeżeli w którymś z gaźników będzie za wysoki to na wolnych obrotach będzie zalewać świece, a jeśli zbyt niski to jeden gar będzi tak jakby gubił zapłon. Prawidłowy poziom paliwa to 2,5-3,5 mm od górnej krawędzi komory gaźnika
Re: Gaźniki
Dzięki za szybka odpowiedź. To może od razu zapytam, motocykl rozgrzany, ruszam spod świateł, dodaje gazu i lekko się dławi, muszę "przegazować" i dopiero ruszam. Podczas jazdy nie ma problemu, przy przyspieszaniu idzie bez problemu.
Re: Gaźniki
Witam! Jestem nowy na forum i z góry przepraszam jeżeli żle podpinam się pod temat. Ostatnio zabrałem sie za gazniki w mojej xjr 1200 97r
i pomijając fakt że jednak trzeba pruć wszystko i czyścić to moto ogolnie nie pracuje zle, jednak zauważyłem brak reakcji obrotomierza gdy chciałem sprawdzić ustawienie TPS i teraz moje pytanie: szukać przyczyny? i jesli nie TPS to co może być powodem braku reakcji obrotomierza? jak sprawdzić TPS? to pytanie już sie chyba gdzieś pojawiło na forum wiec pewnie dostane pare leniuchów
silnik ładnie wkręca sie na obroty, nie dławi sie nie strzela... wiec nie wiem czy nie szukam przypadkiem w du...p... miodu
i pomijając fakt że jednak trzeba pruć wszystko i czyścić to moto ogolnie nie pracuje zle, jednak zauważyłem brak reakcji obrotomierza gdy chciałem sprawdzić ustawienie TPS i teraz moje pytanie: szukać przyczyny? i jesli nie TPS to co może być powodem braku reakcji obrotomierza? jak sprawdzić TPS? to pytanie już sie chyba gdzieś pojawiło na forum wiec pewnie dostane pare leniuchów

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości