paliwko
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Moi drodzy, czy wam się wydaje, że jakieś paliwo do zachodnich stacji jest wożone z zagranicy? To chyba was rozczaruję...
Pracowałem swego czasu w firmie handlującej hurtowo paliwami. Mieliśmy własne cysterny i wiem, że w naftobazach zalewają się cysterny wszystkich koncernów paliwowych w paliwo albo Płocka albo Gdańska. Rafinerii południowych nie liczę ze względu na śladowy udział w rynku. Jeśli jakieś paliwo na stacji jest do d..y to najczęściej kombinują pracownicy lub ajenci. Czasem mogą być wady zbiorników i dostaje się woda. I tyle.
Dla tego podstawowe zasady: duże i nowe stacje o dużym przerobie (w popularnych miejscach). Szczególnie duży obrót jest potrzebny zimą dla ON.
I nie dopiszę, że mogę się mylić
Pracowałem swego czasu w firmie handlującej hurtowo paliwami. Mieliśmy własne cysterny i wiem, że w naftobazach zalewają się cysterny wszystkich koncernów paliwowych w paliwo albo Płocka albo Gdańska. Rafinerii południowych nie liczę ze względu na śladowy udział w rynku. Jeśli jakieś paliwo na stacji jest do d..y to najczęściej kombinują pracownicy lub ajenci. Czasem mogą być wady zbiorników i dostaje się woda. I tyle.
Dla tego podstawowe zasady: duże i nowe stacje o dużym przerobie (w popularnych miejscach). Szczególnie duży obrót jest potrzebny zimą dla ON.
I nie dopiszę, że mogę się mylić

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Masz całkowitą rację. WSZYSTKIE sieci kupuja paliwo u polskich producentów. Małe prywatne stacje posiadają, żródła własnego zaopatrzena ale lepiej nawet nie interesować się jakie to źródła. Kombinacje z mieszaniem paliw odbywają się już poza producentem i stąd celna uwaga co do kupowania paliwa na stacjach o dużym obrocie, sieciowych, gdzie nadzór właścicielski jest szczególnie intensywny. Żadna sieć nie jest zainteresowana skandalem związanym z ujawnieniem nieprawidłowości.
W naszych motorach , ten problem jest mniej istotny bo silniki xjr są "wyrozumiałe" , iczone na 95 i niską liczbę kalorii spokojnie radzą sobie ze wszystkim z wyjątkiem mazutu, natomiast właciciele szlifierek ( 150KM z Litra) powinni być bardzo ostrożni.
W naszych motorach , ten problem jest mniej istotny bo silniki xjr są "wyrozumiałe" , iczone na 95 i niską liczbę kalorii spokojnie radzą sobie ze wszystkim z wyjątkiem mazutu, natomiast właciciele szlifierek ( 150KM z Litra) powinni być bardzo ostrożni.

smutne jest to że paliwko chrzczą nam nasi rodacy
... ale wydaje mi się że rozcieńczana 98-ka i tak zachowuje lepsze właściwości niż ochrzczona 95-tka. Może się nie znam ale chyba bezpieczniej 98. Lecz z drugiej strony w dzisiejszych czasach to nawet nie wiem czy to co leci z dystrybutora pod nazwą 98 nie jest czymś innym.

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
I tu też może być pułapka: 98'ka wolniej rotuje może być więc już nieco "zwietrzała"...ol_ti pisze:smutne jest to że paliwko chrzczą nam nasi rodacy... ale wydaje mi się że rozcieńczana 98-ka i tak zachowuje lepsze właściwości niż ochrzczona 95-tka. Może się nie znam ale chyba bezpieczniej 98. Lecz z drugiej strony w dzisiejszych czasach to nawet nie wiem czy to co leci z dystrybutora pod nazwą 98 nie jest czymś innym.
Czyli jakby nie patrzeć d..pa zawsze z tyłu

Wietrzenie tu nie powinno tu nic do rzeczy. Zbiorniki są bardzo szczelne ( surowe normy ochrony środowiska) Jeżeli byśmy wlali, powiedzmy 1litr paliwa i zostawili w zbiorniku o pojemności powiedzmy 50 litrów na rok to może właściwości chemiczne uległu by nieznacznej zmianie ( LO raczej by wzrosła niż zmalała), ale w zbiorniku 20 tys litrów, badzo szczelnym nie zmieni się nic przez bardzo długi okres czasu - patrz rezewy strategiczne paliw - wojsko- zbiornik jest szczelny, a pary paliwa mają stabilny skałd) chemiczny , wewnątrz . Natomiast najgorsze jest uzupełnianie zbiorników przeznaczonych na 98 - tańszą 95, a w mniejszych proporcajach czasem nawet ropą ( woda nie jest szkodliwa bo osiądzie na dnie- nie miesza się z benzyną. Są także matoły które dodają tańsze gatunki mieszających się z paliwem rozpuszczalników, co na pewno przy długim okresie używania doprowadzi do zatarcia motoru. Dolewają wszyscy- hurtownia-transport- ajent. I jak ma to być dobre. Dlatego rekomenduję 98 w dobrych stacjach.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
I dla tego są wymieniane co około dwa lataSławekMilow pisze:badzo szczelnym nie zmieni się nic przez bardzo długi okres czasu - patrz rezewy strategiczne paliw - wojsko- zbiornik jest szczelny, a pary paliwa mają stabilny skałd) chemiczny , wewnątrz

A wniosek i tak jeden duże stacje z dużym przerobem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Trzeba zacząć samemu robić paliwo... 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Tak jak pisał Sławek - zbiornik jest szczelny i benzyna w nim wietrzeje powoli.
Ale chodzi o benzynę w gażnikach. Tu jest jej tylko po 30 gram i
do gażnika jest dużo wiekszy dostęp powietrza.
Dlatego przy pierwszym rozruchu po zimie, należy odkręcić śruby spustowe
u dołu gazników, zlać wywietrzałą benzynę do słoika i po odkręceniu kranika na PRI zalać gażniki świeżą benzyną ze zbiornika.
Przy okazji trzeba obejrzeć słoik ze spuszczoną wahą pod światło - jak jest dużo farfocli i zanieczyszczeń to znak że trzeba wymontować i umyć gazniki.
Ale chodzi o benzynę w gażnikach. Tu jest jej tylko po 30 gram i
do gażnika jest dużo wiekszy dostęp powietrza.
Dlatego przy pierwszym rozruchu po zimie, należy odkręcić śruby spustowe
u dołu gazników, zlać wywietrzałą benzynę do słoika i po odkręceniu kranika na PRI zalać gażniki świeżą benzyną ze zbiornika.
Przy okazji trzeba obejrzeć słoik ze spuszczoną wahą pod światło - jak jest dużo farfocli i zanieczyszczeń to znak że trzeba wymontować i umyć gazniki.
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
tzw. wersja zimowaSławekMilow pisze:Jasne , litr wody 400 gram cukru 10 dag. drożdży i jest paliwko

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Silnik XJR pojedzie na 89 oktan - na granicy spalania stukowego - będzie miał wtedy największego powera, bo zapłon nastąpi praktycznie przed górnym położeniem tłoka.
Przy zalaniu 98 teoretycznie paliwo zapala się później, przez co silnik powinien mieć mniej mocy, spalać mniej paliwa, ale za to będzie płynniej chodzić i teoretycznie korbowody nie dostają tak w tyłek.
Aby wykorzystać potencjał 98, trzeba przestawić aparat zapłonowy na granicę stuku - zapłon ledwo przed górnym położeniem tłoka. Uzyskamy wtedy większego powera i NM niż na 95, ale jeśli zatankujemy przy takim ustawieniu 95, to silnik zacznie chodzić jak diesel ;] I zaczną kklepać zawory
Aha i niestety takie ustawienie jest zależne od temperatury powietrza. Im niższa temp. tym spalanie stukowe występuje później i na odwrót
Przy zalaniu 98 teoretycznie paliwo zapala się później, przez co silnik powinien mieć mniej mocy, spalać mniej paliwa, ale za to będzie płynniej chodzić i teoretycznie korbowody nie dostają tak w tyłek.
Aby wykorzystać potencjał 98, trzeba przestawić aparat zapłonowy na granicę stuku - zapłon ledwo przed górnym położeniem tłoka. Uzyskamy wtedy większego powera i NM niż na 95, ale jeśli zatankujemy przy takim ustawieniu 95, to silnik zacznie chodzić jak diesel ;] I zaczną kklepać zawory
Aha i niestety takie ustawienie jest zależne od temperatury powietrza. Im niższa temp. tym spalanie stukowe występuje później i na odwrót
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A to tu mnie zaskakujesz. Możesz to rozwinąć?artur pisze:Z magazynow paliwo NIE wyjezdza takie samo !
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
sprawy wyglądają tak : w tej chwili najlepsze paliwko ma Lotos a nie Łukoil jak pisałem wcześniej ( też na literkę L wiec sie pomyliłem ). I małe sprostowanie - paliwko wyjeżdza takie samo do wszystkich ( poza Lotosem bo tam trochę lepsze). Trochę zamieszania jest dopiero później bo - duży koncern paliwowy , nazwijmy go XXX kupuje powiedzmy e95.Mała firma paliwowa , nazwijmy ją YYY ( 2-3 stacje) kupuje mniejsze ilości od XXX , po czym z ciekawości przez nikogo nie przymuszona firma YYY daje to paliwko do przebadania do labolatorium tam gdzie to paliwko wyszło i okazuje sie że to nie jest e95 tylko e92. I tu jest pies pogrzebany. wygląda na to że firma XXX coś kombinuje.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości