KRANIK

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
motoprojekt

KRANIK

Postautor: motoprojekt » czwartek, 11 marca 2010, 22:15

Witam wszystkich. Pytanie za 100 punktów bo juz mi ręce opadaja... Czy wasze kraniki w pozycji "ON" przy niepracujacym silniku skutecznie odcinają dopływ paliwa??? U mnie kranik przepuszczał i przy długim np. zimowym postoju po pewnym czasie paliwo zalewało skutecznie gaźniki aż nadmiar rurkami odpływowymi wyciekał... Wymieniłem wszystkie uszczelki, membranki korzystając z zestawu Saito... i dalej przepuszcza... katastrofa. Ktos może cosmi doradzi? pozdrawiam

edwin

Postautor: edwin » piątek, 12 marca 2010, 08:35

u mnie ni puszcze:P
jak zmiana uszczelek nie pomoga zmień kranik...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 12 marca 2010, 08:45

Z pamieci to nie powiem czy jest na "ON". Po prostu pionowo w dół całą zime i nic nie leci
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 12 marca 2010, 08:49

Ja mam podobny problem jak zatankuję na full. Po postawieniu na stopce cieknie mi z jednego z gaźników (chyba). Powiedziałbym nawet, że się leje. Jak jest pół baku to ok.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 12 marca 2010, 08:59

MadMike pisze:cieknie mi z jednego z gaźników

Z gaźnika ? Jezeli tak to inny problem. Bo jak kranik trzyma, to trzyma do wszystkich gaźników.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 12 marca 2010, 09:09

No właśnie ciężko mi to zlokalizować, bo musiałbym zdjąć zbiornik, żeby dokładnie przyuważyć co się dzieje i skąd cieknie. A jak zdejmę, to siłą rzeczy cieknąć nie będzie :-D Jestem w kropce. W poprzednim sezonie po prostu stawiałem na centralce jak był zatankowany i po problemie, co nie zmienia faktu, że chętnie wyleczyłbym objawy.

hardway

Postautor: hardway » piątek, 12 marca 2010, 09:54

MadMike pisze:Ja mam podobny problem jak zatankuję na full. Po postawieniu na stopce cieknie mi z jednego z gaźników (chyba). Powiedziałbym nawet, że się leje. Jak jest pół baku to ok.


hehe to to kolego mnie też się zdarzyło na eurofescie vanbart i ramzes uradzili ze za bogato napchałem paliwa do baku i poszlo odpowietrznikami jak go na stopce postawiłem a co do zimowania to mam nalane pod korek, kran na ON i nic nie leje się zimą.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 12 marca 2010, 11:08

hardway pisze:i poszlo odpowietrznikami

no tak ale wtedy to przeciez widać że leci z rurki a nie z gaźnika
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

motoprojekt

Postautor: motoprojekt » piątek, 12 marca 2010, 14:50

No własnie Panowie bo tak jak w większości sprzętów tak i u nas pływaki zamykaja zaworki odcinające dopływ paliwa do komór. Ale niestety wiek i nasze wspaniałe paliwo robią swoje i zdarza się ze jak moto dłużej stoi to taki zaworek nie spełnia swojego zadania, trzeba rozebrac itd.... ale przy szczelnym kraniku takie cuda nie powinny się dziac. Niestety mamy kraniki podciśnieniowe i te membranki nie chcą jednak szczelnie zamykać w kraniku dopływu paliwa. Nie byłem tylko do końca pewien jak to jest z tym kranikiem czy ma być 100% szczelny w pozycji ON czy też nie. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 12 marca 2010, 15:26

motoprojekt pisze:zaworek nie spełnia swojego zadania, trzeba rozebrac itd....

Zanim rozbierzesz to przez np drewienko, z wyczuciem ale zdecydowanie w te gaźniki przywal młoteczkiem. Mi sie zawiesza z dwa - trzy razy w roku i zawsze pomaga
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 12 marca 2010, 15:58

MadMike pisze:Ja mam podobny problem jak zatankuję na full. Po postawieniu na stopce cieknie mi z jednego z gaźników (chyba).

Majkel, po prostu za dużo nalewasz. 2 razy tez mi się tak zdarzyło. Nalałem pod samiutki korek i jak postawiłem na bocznej to delikatnie ciekło. Jak weźmiesz na centralkę to przestanie. Nie tankuj tak na full 8-)

[ Dodano: 2010-03-12, 16:00 ]
hardway pisze:hehe to to kolego mnie też się zdarzyło na eurofescie vanbart i ramzes uradzili ze za bogato napchałem paliwa do baku i poszlo odpowietrznikami

i słuchaj hardway'a. Tędy właśnie cieknie ;-)
hubertm

pardi

Postautor: pardi » piątek, 12 marca 2010, 21:47

może ci się pływak zawiesił ja tak miałem ,przez noc mi prawie litr podłoga wycyckała.

Bigos

Postautor: Bigos » czwartek, 5 sierpnia 2010, 23:27

Kranik podciśnieniowy nie powinien puszczać paliwa przy wyłączonym silniku w pozycji ON i RES, a jedynie w pozycji PRI. Jeśli przepuszcza paliwo to membrana i uszczelki w środku są do wymiany.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości