Dlaczego strzela w wydech po regulacjach?
Dlaczego strzela w wydech po regulacjach?
Witam
Mam xjr-ke od niedawna. Ze dwa tygodnie temu odebrałem sprzęt od mechanika po regulacji zaworów, gaźników, wymianach płynów. Przed regulacją moto nie pracowało jak należy: trudny rozruch, nierówna praca na jałowym. Po regulacji odpala bez problemu, równiutko chodzi na jałowym (tylko na gorącym silniku, na zimnym na ssaniu jest nierówno), wkręca się dobrze na obroty, ciągnie jak trzeba. Prawie jest wszystko ok, ale strzela w wydech, szczególnie po odjęciu gazu. To jest normalne? Ten typ tak ma, czy może skład mieszanki jest źle ustawiony? Przed regulacją strzelał, po regulacji również strzela. Mechanik doradził dolać jakiegoś specyfiku do czyszczenia układu paliwowego. Dolałem i bez zmian. Dodam jeszcze, że moto ma akcesoryjny wydech, jakiś Laser, pojedyńczy.
Doradźcie czy olać temat czy szukać przyczyny?
Mam xjr-ke od niedawna. Ze dwa tygodnie temu odebrałem sprzęt od mechanika po regulacji zaworów, gaźników, wymianach płynów. Przed regulacją moto nie pracowało jak należy: trudny rozruch, nierówna praca na jałowym. Po regulacji odpala bez problemu, równiutko chodzi na jałowym (tylko na gorącym silniku, na zimnym na ssaniu jest nierówno), wkręca się dobrze na obroty, ciągnie jak trzeba. Prawie jest wszystko ok, ale strzela w wydech, szczególnie po odjęciu gazu. To jest normalne? Ten typ tak ma, czy może skład mieszanki jest źle ustawiony? Przed regulacją strzelał, po regulacji również strzela. Mechanik doradził dolać jakiegoś specyfiku do czyszczenia układu paliwowego. Dolałem i bez zmian. Dodam jeszcze, że moto ma akcesoryjny wydech, jakiś Laser, pojedyńczy.
Doradźcie czy olać temat czy szukać przyczyny?
witam
ja bym się zbytnio nie przejmował tym strzelaniem ponieważ tłumik jest nieoryginalny a w wydechu zawsze strzela nawet w samochodzie jak się przysłuchać to po przygazówce też strzela więc wydaje mi się że norma ja jak tłumiki (w celu wypolerowania) zdjąłem i oczywiście odpaliłem ( bo by mi nie dało ) to strzelało i "waliło" ogniami
ja bym się zbytnio nie przejmował tym strzelaniem ponieważ tłumik jest nieoryginalny a w wydechu zawsze strzela nawet w samochodzie jak się przysłuchać to po przygazówce też strzela więc wydaje mi się że norma ja jak tłumiki (w celu wypolerowania) zdjąłem i oczywiście odpaliłem ( bo by mi nie dało ) to strzelało i "waliło" ogniami

No to odetchnąłem
Niech sobie strzela w takim razie, nie mam nic przeciwko temu.
EDIT:
Lasera dokładnie nie wiem jaki to model, ale sprawdzę jutro oznaczenie na tłumiku i napiszę. Kilka fotek też wstawię to zobaczysz jak wygląda. A co do tłumika: jestem zadowolony bardzo, jest z tych niezbyt głośnych, a dźwięk na jałowym biegu mnie powala na kolana. Jak wracam z trasy i parkuję przed garażem żeby wstawić to nie gaszę moto tylko słucham jak gada

EDIT:
mariuszdg pisze:Marciner a jakiego masz tego lasera. Dałoby się jakąś fotkę wmontować. Co myślisz o tym wydechu???
Lasera dokładnie nie wiem jaki to model, ale sprawdzę jutro oznaczenie na tłumiku i napiszę. Kilka fotek też wstawię to zobaczysz jak wygląda. A co do tłumika: jestem zadowolony bardzo, jest z tych niezbyt głośnych, a dźwięk na jałowym biegu mnie powala na kolana. Jak wracam z trasy i parkuję przed garażem żeby wstawić to nie gaszę moto tylko słucham jak gada

Co ma piernik do wiatraka ( strzelanie do wydechu ) , Balth, Jubiler, proszę o pomoc, ale wydaje mi się że strzela to mieszanka spalana nie tu i nie wtedy co trzeba. Jeżeli przyczyną są niechlujnie włożone płytki pod regulację zaworów ( nie takie jak trzeba) to nie można do tego dopuszczać ze względu na stan gniazd zaworowych. Jeżeli zapłon lub mieszanka to pół biedy ale... co z tą regulacją, była czy nie....
Moja po regulacji wcale nie strzela a waliła radośnie...
Moja po regulacji wcale nie strzela a waliła radośnie...
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ja to miałem i regulację i zmianę na ciche, oryginalne wydechy.
Ale odnoszę wrażenie, że strzałów nie ma nie z powodu wyciszenia tylko dobrej regulacji. Oczywiście nie ma tak, że nic nie strzeli ale ma się to nijak do tego co było wcześniej pod względem ilości.
Niech się ewentualnie wypowie ktoś kto za mną jechał
Ale odnoszę wrażenie, że strzałów nie ma nie z powodu wyciszenia tylko dobrej regulacji. Oczywiście nie ma tak, że nic nie strzeli ale ma się to nijak do tego co było wcześniej pod względem ilości.
Niech się ewentualnie wypowie ktoś kto za mną jechał

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Im mniej napchany wydech tym bardziej słychać to szczelnie po gwałtownym odjęciu gazu. Na akcesoryjnych kominach bez katalizatora będzie słychać strzały, wyjścia nie ma. Nie mieszajcie chłopakowi w głowie. Jak idzie ok, nie pali nie wiadomo ile to się tym w ogóle nie przejmuj. Sławek jak tobie nie szczyla to daj Rafiemu na 5min i się przekonamy, szczyla czy nie 

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Jezu Mariusz, co Ty wypisujesz. Oczywiście że każdy motor bez tłumika strzela odrobinę, ale im mniej wyregulowany tym mniej lub wcale. Możemy go sprowokować strzykając mieszanką nawet w Twoim jednorożgu z wytryskiem, ale po co. Głośny wydech- głośne huki, cichy wydech- ciche huki ale, w mordę, to przecierz nienormale że są zauważalne. To nie Dukati czy inna włoszczyzna której nie da się uregulować technologicznie, bo luzy powtają już na decse kreślarkiej a każdy makaron na produkcji dodaje jeszcze trochę.. To luksusowe moto i nie powinno napier... spod zaworów...
No to już nie wiem czy ma strzelać czy nie
Regulacja była zarówno zaworów jak i gaźników. Jak pisałem wyżej mechanik doradził, żeby dolać specyfiku do czyszczenia układu paliwowego, więc dolałem. Miałem wylatać ze dwa, trzy zbiorniki na tym preparacie i przyjechać ponownie na regulację gaźników (gratis). W przyszłym tygodniu pewnie trzeci zbiornik przepalę i podjadę na tę regulacje, wtedy się obaczy.
Pierwsza regulacja na strzelanie nie pomogła, ale na ogólne zachowanie moto jak najbardziej, więc robota wydaje mi się uczciwie została wykonana.
Do mariuszdg:
Tłumik poza znakiem LASER nie ma innych znaczków. Zdjęcie wrzucę jutro.

Regulacja była zarówno zaworów jak i gaźników. Jak pisałem wyżej mechanik doradził, żeby dolać specyfiku do czyszczenia układu paliwowego, więc dolałem. Miałem wylatać ze dwa, trzy zbiorniki na tym preparacie i przyjechać ponownie na regulację gaźników (gratis). W przyszłym tygodniu pewnie trzeci zbiornik przepalę i podjadę na tę regulacje, wtedy się obaczy.
Pierwsza regulacja na strzelanie nie pomogła, ale na ogólne zachowanie moto jak najbardziej, więc robota wydaje mi się uczciwie została wykonana.
Do mariuszdg:
Tłumik poza znakiem LASER nie ma innych znaczków. Zdjęcie wrzucę jutro.
"strzlanie " w wydech przy odjęciu gazu to dopalanie nadmiaru mieszanki ( bo zapłon się tu nie przestawia, chyba że ktoś grzebał w chipie). Tak reguluje się silnik do wyścigu, żeby nie miał dziury po szybkim otwarciu przepustnicy (wtedy mieszanka się zuboża), z tym że to jest kosztem spalania przy normalnej miejskiej jeździe, kosztem ekologi, i mogą być kłopoty z regulacją wolnych obrotów. Po wpieprzeniu dynojetów też tak się dzieje, bo cała zmiana to powiększenie dysz i zmiana geometrii iglic. Na "wyścigowo" zestrojonym silniku prawie nie da się jeździć po mieście, bo zostaje, wprawdzie mocna, ale tylko góra i robi się układ "zero-jedynkowy". Kto jeździł ten wie o czym piszę, a kto dopiero będzie, ten się zdziwi ;p
W XJR oszczędnie wyregulowane gaźniki, potrafią przy przegazówce pod światłami bujnąć obroty mocno w dół, prawie do zgaśnięcia silnika.
ps strzelanie w wydech można wymusić kręcąc silnik do odcięcia zapłonu, mieszanka dalej jest zasysana do cylindrów, ale tylko co któryś raz jest iskra i to co nie spalone normalnie eksploduje w wydechu. Obciążenie złożenia tłok - korbowód - wał jest ogromne, a łańcuch rozrządu pracuje na zrywanie ( osobiście udało mi się tak zerwać wielorzędowy łańcuch w lotusie )
W XJR oszczędnie wyregulowane gaźniki, potrafią przy przegazówce pod światłami bujnąć obroty mocno w dół, prawie do zgaśnięcia silnika.
ps strzelanie w wydech można wymusić kręcąc silnik do odcięcia zapłonu, mieszanka dalej jest zasysana do cylindrów, ale tylko co któryś raz jest iskra i to co nie spalone normalnie eksploduje w wydechu. Obciążenie złożenia tłok - korbowód - wał jest ogromne, a łańcuch rozrządu pracuje na zrywanie ( osobiście udało mi się tak zerwać wielorzędowy łańcuch w lotusie )
Mariusz, masz nowy, dobrze wyregulowany motocykl, z prawidłowo wyregulowanymi zaworami i nie robisz z niego bolidu F! nie udajesz Rossiego, nie dłubiesz w elektronice- no to nie strzela. Poczytajcie Jubilera, on dokładnie opisuje mechanizm, można strzelać w prawidłowo wyregulowanym motorze ale to trzeba wymusić, inaczej , w normalnej eksploatacji - nie powinien...
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Dzięki Panie Kolego. Najprawdopodobniej oto twój wydech:
http://www.laserexhausts.com/Portals/0/ ... NOX_01.jpg
ładnie daje
[ Dodano: 2010-05-15, 23:39 ]
dla uściślenia nazwali go Laser pro d'Or 4 in 1
http://www.laserexhausts.com/Portals/0/ ... NOX_01.jpg

ładnie daje

[ Dodano: 2010-05-15, 23:39 ]
dla uściślenia nazwali go Laser pro d'Or 4 in 1
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
-
- Posty: 125
- Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
- Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Libidza
- Kontaktowanie:
no to chłopaki powiem wam jedno, dzień przed wyjazdem na V zlocik udało mi się skończyć wydechy. Kupione 2 puszki ixil extrim i dorobione rury do połączenia z puszką pod silnikiem. przed zdjęciem oryginałó nie słyszałem by waliło w tłumik , czy silnik inaczej pracował. Po wymianie bez bd-kilerów na wolnym przelocie do 90 km/h wydech słychać tak że przez miasto nie jeżdziłem tylko do 2500 obrotów, poza miastem max do 5000 chociaż powyżej 90 paę razy pociągnołem do 7000 i w lusterkach najszybciej zostawał mariuszdg niz krajobraz. Jak dla mnie to stanowczo za głośne. nie wspomnę o natarczywym waleniu w wydech. Wali przeokrutnie. po przyjeździe z winkli założyłem szersza zwężkę. trochę go wytłumiło ale walenie w tłumik pozostało. Mam jeszcze jedną zwężkę o małym przelocie i juz ją założyłem by sprawdzić jak będzie się zachowywał ale pogodę bez deszczu ktoś zapieprzył.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
artur pisze:mi zawsze po odpuszczeniu manetki wali w kominach, dlatego często to robię szczególnie jak jadę przez miasto i sie mnie to podoba i nic nie bede poprawiał
To tak jak mi a strzela w wydech jeszcze mocniej po wyjęciu dławików z tłumików ( mam BOSSY ) Miód na uszy.
A przy ilu wam strzela mi po przekroczeniu 3,5 tyś i puszczeniu gazu w okolicach 3 tyś zawsze wali w kominy.
Pozdro
Koniu pisze:Mi znowu się wydechy rozszczelniły na łączeniu kolektor - tłumik, jest fajnie głośna i zajebiście bulgocze i strzela po zamknięciu gazu przy wyższych obrtach. Spalanie nie wzrosło średnio cały czas 6.5 l/100 km
spalanie 6.5l ???

wiem ze stary temat ale czy waszym zdaniem strzały nie niszcza tłumikow? mam wrazenie ze moja jest za glośna

Re: Dlaczego strzela w wydech po regulacjach?
Cześć,
Panowie podepne się tutaj z pytaniem, co by nie zakładać nowego tematu. Czy może komuś z Was xjr 1300 rp06 przy ostrym odkrecaniu np na pierwszym biegu po osiągnięciu 8 tyś rpm walnie w tłumiki jednym strzałem po czym ciagnie gładko do odcinki przy ok 9,5 tyś rpm? U mnie za każdym razem przy takim odkrecaniu na jedynce i dwójce walnie w wydech przy tych obrotach jakby już chciała odciąć po czym kręci się dalej- ciekawa sprawa...mam przelotowe wydechy i kanonadę przy schodzeniu z obrotów ale przy kręceniu w górę to chyba nie od tego...
Panowie podepne się tutaj z pytaniem, co by nie zakładać nowego tematu. Czy może komuś z Was xjr 1300 rp06 przy ostrym odkrecaniu np na pierwszym biegu po osiągnięciu 8 tyś rpm walnie w tłumiki jednym strzałem po czym ciagnie gładko do odcinki przy ok 9,5 tyś rpm? U mnie za każdym razem przy takim odkrecaniu na jedynce i dwójce walnie w wydech przy tych obrotach jakby już chciała odciąć po czym kręci się dalej- ciekawa sprawa...mam przelotowe wydechy i kanonadę przy schodzeniu z obrotów ale przy kręceniu w górę to chyba nie od tego...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości