regulacja mieszanki

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

regulacja mieszanki

Postautor: ivo » sobota, 26 czerwca 2010, 19:29

witam mam pytanie ile odkręcić dyszę wolnych obrotów w xjr1300sp 99" Wg serwisówki to 1,5 obrotu chyba że żle odczytałem z góry dzięki

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 26 czerwca 2010, 19:33

Nie mam dysz ;)
Gdybym miał to bym tak kombinował, by na ciepłym silniku trzymała 1tyś obr/min :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 26 czerwca 2010, 20:08

Obroty na ciepłym trzyma między 1100 a 1000
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 26 czerwca 2010, 20:11

To jest ok. Dlaczego chcesz zmieniać nastawy tej dyszy?? Jakieś objawy może??
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 26 czerwca 2010, 20:33

wszystkie muszą być odkręcone jednakowo tylko ile ???
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 05:47

Jest takie urządzenie jak wakuometr. Ono służy do synchronizacji gaźników - jeśli chcesz by wszystkie gary chodziły równo. Nastaw pt. 3 i 1/3 w lewo raczej nie mają sensu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 07:53

Wakuometr służy do ustawienia przepustnic w gażnikach tak aby otwierały się równo i wskazanie podciśnienia w każdym z króćców ssących było jednakowe.Mi chodzi o skład mieszanki powietrzno-paliwowej biegu jałowego. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 09:36

Jak dodrze pamiętam to jest tak jak piszesz, fabrycznie 1,5 obrotu. Nie mam serwisówki przed oczami, mogę Ci potwierdzić dopiero około piątku. Generalnie jeśli nic nie było grzebane to powinieneś mieć wszystko ok. Sprawdź jakie zabarwienie mają świece, powinny mieć kolor jasnej kawy.
A wakuometry służą tak jak golega wyżej napisał do synchronizacji gaźników, czy ustawienia względem siebie przepustnic.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 09:44

Grzebane było , bo jak sprawdzałem to każda była inaczej.Ustawiłem wczoraj na 1,5 obrotu.Jeszcze tylko synchronizacja i powinno być git , bo narazie trochę przebiera i nierówno pracuje.Dzięki
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 09:48

Z tego co ja wiem powinieneś mieć takie czarne pokrętło wolnych obrotów dokładnie pomiędzy gaźnikami od spodu, trochę trudno dostępne ale nie korzysta się z niego codziennie więc nieważne. Ile powinna mieć na wolnych obrotach poczytaj w serwisówce która możesz ściągnąć a znajduje się po lewej na głównej stronie. Powodzenia.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 16:25

ivo pisze:Mi chodzi o skład mieszanki powietrzno-paliwowej biegu jałowego.
No to się nie zrozumieliśmy (chyba jeszcze miałem oczy zamknięte jak to czytałem :wstyd:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 28 czerwca 2010, 19:41

Jest ok Piontek damy radę :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Bigos

Postautor: Bigos » niedziela, 1 sierpnia 2010, 23:47

Po pierwsze wakuometry służą do synchronizacji podciśnień w gaźnikach, aby wszystkie przepustnice z membranami podnosiły się identycznie w tym samym czasie. Do ustawiania składu mieszanki służy natomiast śrubka (pilot) usytuowana z przodu gaźników i jest ona widoczna od góry. Producent podaje ilość obrotów, o jaką powinny być wykręcone piloty, aby silnik bez problemu odpalał i pracował na wolnych obrotach, ale wcale to nie znaczy, że kiedy precyzyjnie ustawimy skład mieszanki, to wszystkie te śrubki będą wykręcone na każdym gaźniku o identycznie. Gaźniki mają to do siebie (jak zresztą wszystkie części maszyn), że z biegiem lat zużywają się, ich elementy wycierają się itd. Po dłuższym użytkowaniu precyzyjne ustawienie składu mieszanki jest dosyć trudne, ale może nam w tym pomóc urządzonko zwane Colortune. Colortune jest to szklana świeca, którą wkręcamy podczas operacji zamiast normalnej świecy, odpalamy silnik i obserwujemy płomień spalania w komorze silnika. Kręcąc pilotem ustawiamy skład mieszanki tak, aby kolor płomienia był odpowiedniego koloru. Na temat Colortune możecie sobie poczytać w jednym z wpisów na mojej stronce.
Oczywiście wykręcenie śrubek od składu mieszanki o identyczną ilość obrotów podaną przez producenta nie jest absolutnie błędem, jednak należy pamiętać, że wartość ta zmieni się kiedy założymy na przykład filtr K&N, lub sportowe tłumiki.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:30

Po odkręceniu na 1,5 obrotu wszystkich śrub regulacyjnych silnik pracuje dobrze tylko mocno rozgrzany.Gdy jest ciepły [po dłuższym postoju] trzeba zaciągnąć ssanie by normalnie odpalił.Wczoraj odkręciłem śruby o 2 obroty,po odpaleniu śmierdzi trochę paliwem,ale pali bez ssania i spokojniej pracuje.Sprawdzę jeszcze świece,jeśli będą czarne odkręce o 1,75 obrotu.Może się w końcu uda trafić :-P
J....ć stare baby :)

Bigos

Postautor: Bigos » wtorek, 3 sierpnia 2010, 19:10

Od 27-go sierpnia do 5-go września będę w Polsce i akurat będę miał ze sobą cały sprzęt do synchronizacji gaźników, ustawiania składu mieszanki i regulacji zaworów. Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam do Bochni :).

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5572
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 3 sierpnia 2010, 20:11

No masz do Bochni, a nie możesz wpaść na zlot na Mazury 3-5 września? Miałbyś trzy dni roboty... :lol: :mrgreen:

Bigos

Postautor: Bigos » wtorek, 3 sierpnia 2010, 21:58

Bardzo mi przykro, ale niestety dopóki na stałe mieszkam w Londynie to urlopy w Polsce wolę raczej spędzać w domu. I tak zawsze mam zaklepane do roboty 2-3 motocykle znajomych. Tym razem podobnie, bo już 26-go w Lublinie będę robić przegląd i regulację FJ-ki kolegi z forum www.fj-fjr.com. Następnego dnia jadę do Białej Podlaskiej reanimować i wyregulować FJ-ę chłopakowi, któremu obiecałem to już ponad rok temu. Natomiast w niedzielę 29-go u mojego forumowego przyjaciela w Nowym Sączu będzie mały zlocik FJ-ciarzy, gdzie kolejne 3-4 motocykle pójdą w moje ręce. Tak wygląda mój urlop za każdym razem i tylko zastanawiam się, kiedy w końcu zrobię coś w mojej FJ-cie, którą mam w Polsce, bo odkąd ją kupiłem to tylko przyjechałem nią do kraju, wyczyściłem, zmieniłem zestaw napędowy, dołozyłem kilka przydatnych rzeczy, zrobiłem gaźniki i śmigam.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5572
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 4 sierpnia 2010, 07:23

No to tytan pracy jesteś. :padam: Gratuluję.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 4 sierpnia 2010, 09:23

Takich pracowitych to nam w kraju brakuje,oj brakuje ;-)
J....ć stare baby :)

Bigos

Postautor: Bigos » środa, 4 sierpnia 2010, 18:03

Powiem szczerze, że nie za bardzo lubię siedzieć zbyt długo bezczynnie, ale jeśli chodzi o pracę to uwielbiam dłubać w silnikach. Jeśli mam ręce w smarze po łokcie to czuję, że żyje :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 5 sierpnia 2010, 18:19

Olej to urlop jest od wypoczywania, siadaj na FJ-ę i śmigaj gdzie oczy poniosą. Nic z takiego urlopu jak będziesz orał.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Bigos

Postautor: Bigos » czwartek, 5 sierpnia 2010, 18:29

W tym sęk, że ja lubię to dłubanie. Zawsze na święta przyjeżdżamy do Polski i żonka się ze mnie śmieje, że zamiast posiedzieć przed telewizorem, pojeść i poodpoczywać to ja bunkruję się w garażu i rozkręcam swój motocykl bez potrzeby, żeby mieć co robić :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 6 sierpnia 2010, 14:01

Dobra wiem już wszystko, nic nie mówiłem :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

svist

Re: regulacja mieszanki

Postautor: svist » sobota, 1 sierpnia 2020, 19:03

Witam, mam pytanie bo są różne gaźniki i śruby składu mieszanki podają: paliwo, powietrze lub jedo i drugie. Jak wyglada sprawa śruby mieszanki w xjr?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: regulacja mieszanki

Postautor: farba » niedziela, 2 sierpnia 2020, 06:50

Śruby z iglicą regulują zawsze paliwo i tak jest we wszystkich gaźnikach inne jest tylko ich umiejscowienie i natawy
https://youtu.be/wyspAHrMbb8

svist

Re: regulacja mieszanki

Postautor: svist » niedziela, 2 sierpnia 2020, 12:00

no właśnie nie koniecznie, jezeli śruba mieszanki jest umiejscowiona w gazniku od strony airboxa to regulujesz powietrze i kręci się odwrotnie zeby wzbogacic mieszanke niz w gazniku ze srubą paliwową

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3503
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: regulacja mieszanki

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 2 sierpnia 2020, 13:14

W krowie daje paliwo.

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 432
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: regulacja mieszanki

Postautor: Wulu » niedziela, 2 sierpnia 2020, 18:28

Ja bym z Panem Farbą nie polemizował.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: regulacja mieszanki

Postautor: farba » niedziela, 2 sierpnia 2020, 20:01

A no nie , gaźnik rozpyla paliwo podciśnieniowy , (siorbie paliwo przez słomkę )

GhostDog
Posty: 2809
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: regulacja mieszanki

Postautor: GhostDog » niedziela, 2 sierpnia 2020, 20:08

Nigdy nie kłócę się z Panem Farbą, nie na sensu


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości