kilka problemów natury technicznej - XJR na wtrysku

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
riqsware

kilka problemów natury technicznej - XJR na wtrysku

Postautor: riqsware » czwartek, 1 lipca 2010, 19:00

witam ponownie

Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie :)

Co zostało zrobione

1. odnośnie znoszenia w prawo

wyregulowane zawieszenie przód/tył - były pewne nierówności w ustawieniach
sprawdzony naciąg łańcucha i ustawienia kół
wszystko OK

podejrzenie - asymetrycznie (20% od osi na prawo) ułożone zgrubienie technologiczne (jeszcze nie wytarte) na przednim dunlopie 252, ale oczywiście na 100% nie wiadomo, czy to to.

nadal nieco znosi, ale da się żyć, raczej nic nie jest krzywe.

2. zmieniony olej z filtrem - jupi - można mocniej odkręcać

3. sprawa szarpania na stałych obrotach (okolice 2000-3000) - podejrzenie (brak luzu linki gazu) - po korekcie nie ma zmian. Być może konieczna będzie regulacja wtrysków :[ albo coś jeszcze innego. Jakieś sugestie?

4. podczas przeglądu wyszła kwestia głośnego zasysania paliwa przed startem. Czasem wszystko ładnie cicho przebiega, a czasem jakby coś bulgotało w garnku. Też tak macie?

A poza tym wszyscy zdrowi

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 1 lipca 2010, 21:23

Punkt 3 i 4 mam tak samo i inni wtryskowcy z tego co już sprawdzałem też.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 1 lipca 2010, 21:41

Riqsware - wpadnij na spotkanie na Pogori do DG, wydaje mi się, że wszystko u Ciebie jest ok. Mi chyba też troszkę zaciągało na początku (może to być przez oponę), teraz nic takiego się nie dzieje, nawet z kufrem. Na przedzie aktualnie diablo strada. Co do podawania paliwa przy zapalaniu, szczególnie na zimnym to tak ma być.
Co do szarpania na podanych przez Ciebie obrotach - 1 - dzida, 2 - dzida, 3 - od tego biegu już nie szarpie ;)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 1 lipca 2010, 22:43

siema,
1-jak tylko zajedziesz tyl-a gwarantuje ze stanie sie to szybko, u mnie po jakis 5k km wymien przod tez. wszystkie inne niz te 252 beda o niebo lepsze niz te fabrycznie montowane.
3-mi nie szarpie nawet kiedy jade pierwsze 5-8 km spokojnie zeby rozgrzac silnior, ale za to na pierwszym rondzie po jakis 2 km na jalowym obroty sobie lekko faluja. po rozgrzaniu wszystko jest ok
4-gotuje sie i to ostro szczegolnie po dluzszym postoju. i tak jak mario i darek pisali to calkowicie normalna rzecz.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 1 lipca 2010, 22:48

Jest gorsza oponka: Dunlop sportmax 207 ;)
Obrazek
Jest drewniana. Da się zapierdzielać, ale trza się przygotować na poślizgi przy ostrej redukcji oraz na zakrętach czasami ;)
Tył oryginalny wytrzymał mi 10tyś, ale już było zero bieżnika. Przodzik wytrzymał około 17tyś ;) też klasycznie do zera zjeździłem
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 1 lipca 2010, 22:54

teraz mam metzelera z6 interact i napewno przy nim zostaje. narazie maja tylko po 5 tys i nawet tyl wyglada wciaz ok. daja tez zadowalajacego "feel"-a :evil:




w temacie problemow natury tech.
mam yamahowskiego manuala-380stron w pdf do xjr na wtrysku i chetnie sie nim podziele tylko nie wiem jak to zrobic bo ma 30mb i z gmail nie moge go nikomu wyslac. jakby ktos dal mi swoj nr gg to moge podeslac i wtedy mozna go wtrynic na forum

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 lipca 2010, 01:24

u mnie 2007 wtrysk, przebieg 24 tys. km, i :
nie znosi,
na ciepłym silniku po zapaleniu przez pierwsze 10 sek. falują obroty ( komputer musi się zastanowić, jakie parametry obrac - stąd ta rzecz ),
szarpie na jedynce i na dwojce,
manetka gazu bardzo czuła na ruchy - nie ma dużej płynności,
nie bierze ani grama oleju,
nie cieknie,
i mówi: przytul mnie jestem Twoja :mrgreen:
hubertm

riqsware

Postautor: riqsware » piątek, 2 lipca 2010, 17:15

dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi - uspokoiły mnie :)

to szarpanie nieco wnerwia jak się człowiek przciska w korkach albo musi jechac wolno tą samą prędkością.

co do wymiany opon - jeszcze u mnie kawałek - ale tak jak napisaliście napewno wymienię na coś lepszego, może i tego metzelera Z6

do bulgotania przed rozruchem już się przyzwyczaiłem, tylko serwisant był nieco zdziwiony takim zachowaniem.

[ Dodano: 2010-07-02, 18:18 ]
mariuszdg pisze:Riqsware - wpadnij na spotkanie na Pogori do DG


kiedy, bo u mnie nie tak lekko z wyrwaniem się (obowiązki rodzicielskie)

czasem jeżdżę do rodziny mojej żony do Jastrzębia Zdroju - to w sumie niedaleko.

mariuszdg pisze:RiqswareCo do podawania paliwa przy zapalaniu, szczególnie na zimnym to tak ma być.


też mi się tak wydaje, chociaż czasem myślę, że zasysa powietrze, może i stąd te szarpania. Ale jeśli tak ma byc to OKi.

mariuszdg pisze:RiqswareCo do szarpania na podanych przez Ciebie obrotach - 1 - dzida, 2 - dzida, 3 - od tego biegu już nie szarpie ;)


na 1,2 najlepiej czuc, potem juz jest za szybko i miesza sie z nierownosciami jezdni.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 lipca 2010, 18:27

riqsware pisze:do bulgotania przed rozruchem już się przyzwyczaiłem, tylko serwisant był nieco zdziwiony takim zachowaniem.

odgłos jak z maszyny do robienia waty cukrowej :->
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 2 lipca 2010, 21:17

mi się wydaje, że ten dźwięk wydaje pompka paliwa
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 lipca 2010, 22:41

ale jest git ! :-)
hubertm


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości