brak

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Multan

brak

Postautor: Multan » środa, 18 maja 2011, 14:31

..............
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 stycznia 2013, 17:07 przez Multan, łącznie zmieniany 2 razy.

Fafik

Postautor: Fafik » środa, 18 maja 2011, 14:47

zobacz korek od oleju czy nie czuć benzyną i jaki masz stan oliwy.

Multan

brak

Postautor: Multan » środa, 18 maja 2011, 14:51

brak
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 stycznia 2013, 17:07 przez Multan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 18 maja 2011, 17:12

Pewnie kurek zostawiłeś kranik na PRI ustawiony i jak jednemu koledze z forum cała wacha w silnik poszła. Sprawdź w w okienku czy nie pełno i odkręć kurek z olej tam zerknij też.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 18 maja 2011, 18:47

moim zdaniem pali olej znaczy pierścienie może poszły
po za tym nie przeklinamy na forum :mrgreen: kur...a jego mać bo admin zakazał

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 18 maja 2011, 19:35

Myślę, że to nie pierścienie. Mi raz strzelił (nie w XJR) i wyglądało to całkiem inaczej. Stawiam, na to co Koniu pisał, ewentualnie coś z gaziorami. Paliwo poszło filtrem powietrz, reszta do komory i się udławiła. W silniku może być ok. Ale nie przeżyłem tego osobiście...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 18 maja 2011, 20:06

1 kup 4 piwa i litr benzyny
2 spawdź czy nie zostawiłeś kranika na pri (jeżeli tak nie odpalaj motocykla tylko od razu spuść olej) jeżeli nie zalej zbiornik paliwem i spokojnie obczaj którędy leci
3 jeżeli leci z kranika w pozycji on bez uruchomienia silnika kup reperaturkę do kranika
4 wykręć świece jeżeli są mokre wymień na nowe

Fafik

Postautor: Fafik » środa, 18 maja 2011, 21:24

no własnie pomyślałem to samo co Koniu, dlatego moja sugestia co do oleju.

Ostatnio mi mechanik opowiadał jak właśnie przez gaźniki dostało się kolesiowi 6litrów benzyny do oleju i cały filtr powietrza aż pływał w benzynie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 maja 2011, 21:53

Mam również świeżą historyjkę co do paliwa i oleju.
Moto- Bandit 1200 wychlał przez noc wszelkie paliwo z baku jakie mógł.
Rano spuszczono z michy olejowej kole 8 litrów mieszanki- w sam raz do komarka :-P :mrgreen: .

Przyczyna- puścił jeden zaworek iglicowy + przepuszczający kranik podciśnieniowy.
Wymieniono wszystkie 4 zaworki w gaźniorach + zestaw naprawczy kranika.
Wlano świeżutki olej+ nowy filtr oleju. Moto bangla :mrgreen: .

Multan

brak

Postautor: Multan » środa, 18 maja 2011, 22:15

brak
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 stycznia 2013, 17:08 przez Multan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 maja 2011, 22:36

Nie mnie tylko kolegę co ma Bandziora dużego ;-). ->
Nowy olej, filtr oleju, zaworki iglicowe, reperaturka kranika i robocizna.


W Twoim wypadku jeżeli kranik był na PRI -- trzeba wyjąć gaźniki i sprawdzić, który zaworek przepuszcza. Dla świętego spokoju wymień wszystkie. Zalać do silnika świezy olej+ filtr , poskładac do kupy i wio :-D .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 19 maja 2011, 07:48

spuść olej ,zalej zbiornik paliwem zostaw bez korka supstowego na noc z kranem w pozycji on
jak paliwa w zbiorniku nie ubywa zalej świeżym olejem i odpal jak chodzi równo to po robocie

[ Dodano: 2011-05-19, 09:15 ]
Zdzisław, spokojnie i po kolei jak kran na on nie puszcza paliwa to wymiana zaworków to tylko zbędny nakład pracy i wydatków ,nie każ chłopakowi rozbierać gaźników bo sezon krótki a w warsztatach kolejki .
Multan, każdą naprawę podejmuj na psokojnie i z rozwagą , nie wiesz - pytaj szukaj odpowiedzi

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 19 maja 2011, 09:19

Jak będziesz wymieniał zaworki w gażnikach zwróć uwagę na oringi w prowadnicy.Jak są stare i popękane też je wymień.Często paliwo tam cieknie a nie przez same zaworki.

Multan

brak

Postautor: Multan » czwartek, 19 maja 2011, 09:29

brak
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 stycznia 2013, 17:08 przez Multan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 19 maja 2011, 09:44

Multan pisze:którędy bena się dostała do komory silnika,

tą sama drogą co do komory spalania dostaje sie mieszanka podczas pracy. Ma dużo czasu to sobie powoli leci w dół
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 19 maja 2011, 15:30

Pozycja PRI ma za zadanie zalanie chwilowe gaźników celem łatwiejszego odpalenia po dlugim postoju dlatego sobie paliwo leci. NIGDY nie wolno zostawiac moto z kranikiem na PRI.
Krótko mówiąc: na PRI ma lecieć do gaźników, a jak się przeleje to i dalej; na ON ma lecieć tylko w czesie pracy silnika.

Multan

Postautor: Multan » czwartek, 19 maja 2011, 15:46

Uważasz rownież Jarku że wystarczy wymienić olej i filtr i po zawodach?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 19 maja 2011, 15:48

Jak Artur pisze zostawiasz na PRI, leci do króćców ssących jeden z zaworów jest zawsze otwarty i sobie płynie dalej, a że bena rzadziutka to przez pierścienie się sączy.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 19 maja 2011, 16:24

Multan pisze:Uważasz rownież Jarku że wystarczy wymienić olej i filtr i po zawodach?
ja bym tak zrobił i na razie gaźników nie ruszał.

Multan

Postautor: Multan » czwartek, 19 maja 2011, 16:29

Ok a świece ruszać?

Awatar użytkownika
umberto
Posty: 1580
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2008, 19:59
Model i rocznik moto.: ArtBikeGarage Limited Edition
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: umberto » czwartek, 19 maja 2011, 17:24

Multan,
bez nerwowych ruchów - rób po kolei to co niezbędne (olej, filtr) i jak nie będzie działac to bierz się za kolejne (świece, gaźniki)

uszy do góry 8-)

Multan

brak

Postautor: Multan » czwartek, 19 maja 2011, 17:34

brak
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 stycznia 2013, 17:09 przez Multan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
umberto
Posty: 1580
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2008, 19:59
Model i rocznik moto.: ArtBikeGarage Limited Edition
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: umberto » czwartek, 19 maja 2011, 17:40

jak to własny obieg?
chłodnica chyba schładza olej silnikowy, czyż nie..?
ale ja jestem ignorantem machanicznym - niech się wypowiedzą fachowcy..
Tytus..? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 19 maja 2011, 19:04

Multan pisze:Ok a świece ruszać?

Od zalania benzyną chyba nic im nie będzie, wykręcić i niech dobrze odparują. Przy okazji silnikiem przekręcić, niech wyrzuci ewentualne resztki paliwa.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 19 maja 2011, 20:40

Zmień olej i filtr a o gażnikach pomyśl przy następnym serwisie. A tak w nawiasie całe szczęście że się nie zapalił.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 19 maja 2011, 20:45

nie popadaj w obłęd , po kolei, olej z filtrem ,świece jak mokre wymień na nowe będziesz miał pewność ze nie padną 100 km od domu albo po kolejnym tankowaniu w najmniej odpowiednim momencie (nie majątek). odpal moto i na nowych świecach popałuj trochę 50 km ostrej jazdy powinno je wygrzać (wydłużysz tym ich żywotność)
jeżeli na on nie puszcza bez pracy silnika to pamiętaj na przyszłość nie zostawiaj na pri :!:
a jak ci się zdarzy to nie odpalaj motocykla tylko od razu wymień olej.
jak zostawisz moto bez korka oleju i filtra wszystko z chłodnicy powinno ścieknąć

[ [b]Dodano: 2011-05-19, 21:54 ]

rozbieranie gaźników wiąże się z ponowną synchronizacją jak nie masz narzędzi to ciężki temat
jak masz jakiś warsztat mechaniczny w okolicy podjedź do nich przy okazji wymiany świec niech ci sprawdzą ciśnienie w cylindrach przy takich sytuacjach (odpalenie moto z benzyną w oleju) pierścienie dostają ostry łomot jak cóś padło od razu będziesz wiedział

imot3ph

Postautor: imot3ph » czwartek, 19 maja 2011, 20:58

Hej
Ja mialem cala zime na PRI...wiec moze to nie to? (wiem...glupio zrobilem):)
Ale po 5 miesiacach odpalil od razu;)

Awatar użytkownika
umberto
Posty: 1580
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2008, 19:59
Model i rocznik moto.: ArtBikeGarage Limited Edition
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: umberto » czwartek, 19 maja 2011, 21:00

znaczy masz PRI zjeb...ne :]

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 19 maja 2011, 21:05

I za to dziękuj Panu!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
umberto
Posty: 1580
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2008, 19:59
Model i rocznik moto.: ArtBikeGarage Limited Edition
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: umberto » czwartek, 19 maja 2011, 21:07

e tam, nie musi zaraz mi dziękować..


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości