Zalany motocykl
Zalany motocykl
Witam,
mam problem, motocykl stoi w garażu, nie ruszany, z pełnym bakiem paliwa w pozycji kranika ON i się zalewa. Paliwo przelewa się przez zawory do miski olejowej, zalane są całe gaźniki, zalana nawet puszka z filtrem powietrza. Problemy zaczeły się po synchronizacji gaźników, może ktoś wie, co może mu dolegać, bo szczerze mówiąc ja nie mam pojęcia, podejrzewałem kranik, ale nie widać żeby ciekł, a jeśli nawet to możliwe że tak się wszystko zaleje?? Z góry dzięki za jakieś info, pozdrawiam
mam problem, motocykl stoi w garażu, nie ruszany, z pełnym bakiem paliwa w pozycji kranika ON i się zalewa. Paliwo przelewa się przez zawory do miski olejowej, zalane są całe gaźniki, zalana nawet puszka z filtrem powietrza. Problemy zaczeły się po synchronizacji gaźników, może ktoś wie, co może mu dolegać, bo szczerze mówiąc ja nie mam pojęcia, podejrzewałem kranik, ale nie widać żeby ciekł, a jeśli nawet to możliwe że tak się wszystko zaleje?? Z góry dzięki za jakieś info, pozdrawiam
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Tutaj masz odpowiedź:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2359
pozdro dla ziomala ze Żnina heheh
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2359
pozdro dla ziomala ze Żnina heheh
Zacznij od spuszczenia oleju tzn. oleju który masz aktualnie z paliwem wymieszany, niech sobie wszystko odcieknie, zdejmij zbiornik zalej troche paliwa i zobacz czy jak go trzymasz w powietrzu w tej pozycji co jest zamontowany na moto czy leci paliwko jak leci to kranik nowy i powinno sie samo rozwiązać, jak kranik dobry to problem w gaźnikach aczkolwiek z tego co piszesz ewidentnie kranik u mnie leciało na PRI kiedys sobie i tez miałem w filtrze powietrza paliwo z olejem.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Jak już wszyscy wspominali kranik puszcza a dokładniej membrana podciśnieniowa.
Zestaw naprawczy z larssona i po kłopocie.
Dodatkowo puszcza Ci któryś z zaworków iglicowych w gaźniku.
Wywalasz gaźniki, odkręcasz komory pływakowe i jedziesz.
Jeżeli nie będziesz ruszał języczków pływaka to nic nie popsujesz.
Sprawdzasz który puszcza i wymieniasz a najlepiej wymień wszystkie.
Dodatkowo zlewasz mieszankę olejowo benzynową z silnika, wymieniasz filtr oleju, wlewasz nowy i Ognia
.
A jak się boisz samemu to dam Ci namiar na Tomka S.(klamot) Z Janikowa- mechanik pewny, chyba, że już go znasz
. Albo przyprowadź do Mnie i zrobimy
.
Zestaw naprawczy z larssona i po kłopocie.
Dodatkowo puszcza Ci któryś z zaworków iglicowych w gaźniku.
Wywalasz gaźniki, odkręcasz komory pływakowe i jedziesz.
Jeżeli nie będziesz ruszał języczków pływaka to nic nie popsujesz.
Sprawdzasz który puszcza i wymieniasz a najlepiej wymień wszystkie.
Dodatkowo zlewasz mieszankę olejowo benzynową z silnika, wymieniasz filtr oleju, wlewasz nowy i Ognia

A jak się boisz samemu to dam Ci namiar na Tomka S.(klamot) Z Janikowa- mechanik pewny, chyba, że już go znasz


- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
ivo bardzo prawdopodobne. Po za tym podstawa to sprawny kranik tym bardziej, że podciśnieniowy, wystarczy małe przetarcie membrany i dupa blada.
Więc kupuj:
Zestaw naprawczy kranika ostała się jedna sztuka, zaworków ni ma niestety. Ale na allesromie mogą być
.
Więc kupuj:
Zestaw naprawczy kranika ostała się jedna sztuka, zaworków ni ma niestety. Ale na allesromie mogą być

co do kranika to za pierwszym razem go sprawdzałem, niby nic nie cieknie, chociaż teraz stała jakiś miesiąc bez życia, więc może leci powoli. Olej juz spuszczony, szlag mnie trafia bo w ciągu ostatnich 2 miesięcy wymieniam juz 2 raz wszystkie filtry i olej a przejechałe 10km. Zaworki, oringi ile taka przyjemność mniej więcej?? Dzięki za info, teraz przynajmniej wiem co sprawdzać po kolei
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
normalnie jak kranik niejest szczelny to paliwo niema prawa dostac sie do cylindrów lub cylindra jezeli zaworki w komorze plywakowej sa szczelne , paliwo moga tylko wpuscic nieszczelne zaworki lub oringi lub jeden nieszczelny , dlatego trzeba przed startem silnika sprawdzic w okienku pokrywy sprzegla stan oleju jezeli sie zwiekszyl to znak ze paliwo sie dostalo do srodka silnika , zreszta smierdzi swierzym paliwem to znak zeby silnika niestartowac. Ja planuje na postój zimowy zdjac wezyk z kranika i nasadzic kawalek wezyka zaslepionego sruba , lub sa tez takie plastikowe szczypce do odcinania przeplywu paliwa , zaciska sie na wezyk
regeneracja gaznika to wymiana wszystkich 4 zaworków i oringów , oraz uszczelek.

- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Pozwolę sobie odkopać
Jako że problem lejących gaźników znowu się powtórzył, pomimo ich wyczyszczenia i zrobienia synchro na początku sezonu, mam do was Panowie parę pytań:
1) Zestaw naprawczy kranika:
3.png
Czy ktoś korzystał z tego zestawu? W zeszłym sezonie zakupiłem go, i założyłem, niestety kranik znowu cieknie. Nie chce wydawać 110zł na kolejny zestaw naprawczy który puści po pół roku.
2) Te nieszczęsne zaworki iglicowe:
http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 31645.html
I znowu, czy ktoś korzystał z tego zestawu? Mój mechanik twierdzi, że te z allegro można sobie w kieszeń włożyć, a zaworek wraz z gniazdem w serwisie yamahy zabija ceną (około 350zł za sztukę).
Jako że problem lejących gaźników znowu się powtórzył, pomimo ich wyczyszczenia i zrobienia synchro na początku sezonu, mam do was Panowie parę pytań:
1) Zestaw naprawczy kranika:
3.png
Czy ktoś korzystał z tego zestawu? W zeszłym sezonie zakupiłem go, i założyłem, niestety kranik znowu cieknie. Nie chce wydawać 110zł na kolejny zestaw naprawczy który puści po pół roku.
2) Te nieszczęsne zaworki iglicowe:
http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 31645.html
I znowu, czy ktoś korzystał z tego zestawu? Mój mechanik twierdzi, że te z allegro można sobie w kieszeń włożyć, a zaworek wraz z gniazdem w serwisie yamahy zabija ceną (około 350zł za sztukę).
-
- Posty: 29
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
- Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: z lasu, wpi
hej,
trenowałem ten zestaw kranika w zeszłym sezonie i ... tez po jakimś czasie zaczął puszczać.
pomogło wyjecie sprężyny i jej delikatne rozciągnięcie.
znaczy się tej sprężynki z zestawu.
podejrzewam, że puszcza jedno i drugie - jeżeli zalewa.
swoją drogą czy ktoś z Was pamięta oznaczenie zaworków + gniazd z larssona do xjr1200? w żadnym katalogu nie znalazłem zamienników, a wiem że są....
dzięki.
trenowałem ten zestaw kranika w zeszłym sezonie i ... tez po jakimś czasie zaczął puszczać.
pomogło wyjecie sprężyny i jej delikatne rozciągnięcie.
znaczy się tej sprężynki z zestawu.
podejrzewam, że puszcza jedno i drugie - jeżeli zalewa.
swoją drogą czy ktoś z Was pamięta oznaczenie zaworków + gniazd z larssona do xjr1200? w żadnym katalogu nie znalazłem zamienników, a wiem że są....
dzięki.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
No niestety, nie jest ten zestawik zbyt dobrze wykonany. Rozciąganie sprężyny też robiłem, ale pomogło tylko krótkotrwale. No nic, trzeba poszukać innego
.
A co do zaworków, pewnie chodzi Ci o te:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Niestety kupiłem ostatnią sztukę, a według pani z infolinii, prędko ich znowu mieć nie będą.

A co do zaworków, pewnie chodzi Ci o te:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Niestety kupiłem ostatnią sztukę, a według pani z infolinii, prędko ich znowu mieć nie będą.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Pozwolę sobie opisać dla potomnych, moje spostrzeżenia związane z produktami firmy TourMax sprzedawanymi min. w Larsson-ie:
Od początku:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Ten zestaw (zaworek i gniazdo firmy TourMax w cenie 26zł) pomimo tego, co piszą na swojej stronie nie pasuje do RP06, ze względu na mniejszą średnicę zewnętrzną gniazda i jego większą wysokość.
Dlatego zmuszony byłem zakupić poniższy zestaw naprawczy gaźnika (również firmy TourMax):
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
I to jest dopiero PORAŻKA. Gniazda mają taką samą średnicę i wysokość jak oryginalne, jednak o-ringi założone na nich nie nadają się do niczego (Są za wąskie i za cienkie, dzięki czemu kompletnie niczego nie uszczelniają), dodatkowo w oryginalnych gniazdach otwór ma profil stożkowy, natomiast w nich jest to zwykły otwór walcowy. Sam zaworek "lata" w gnieździe, (o wiele bardziej niż oryginalny 11 letni zaworek Yamahy z przebiegiem 40k km), a sprężyna w nim jest tak twarda, że pływak nie potrafi jej ugiąć nawet o mikrometr. Ze względu na te wady, po założeniu okazało się, że zaworki kantują się w gniazdach i gaźniki ciekną. Ogólnie rzecz biorąc na starych zaworkach i gniazdach, jeden gaźnik delikatnie puszczał, na nowych lało się z wszystkich czterech. Dodatkowo uszczelka komory pływakowej, która również była w tym zestawie jest większa od całej komory. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć, aby udokumentować tą porażkę.
A tak w ramach ciekawostki, pomogło założenie nowych o-ringów na starych gniazdach, teraz już nic nie cieknie.
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Od początku:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Ten zestaw (zaworek i gniazdo firmy TourMax w cenie 26zł) pomimo tego, co piszą na swojej stronie nie pasuje do RP06, ze względu na mniejszą średnicę zewnętrzną gniazda i jego większą wysokość.
Dlatego zmuszony byłem zakupić poniższy zestaw naprawczy gaźnika (również firmy TourMax):
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
I to jest dopiero PORAŻKA. Gniazda mają taką samą średnicę i wysokość jak oryginalne, jednak o-ringi założone na nich nie nadają się do niczego (Są za wąskie i za cienkie, dzięki czemu kompletnie niczego nie uszczelniają), dodatkowo w oryginalnych gniazdach otwór ma profil stożkowy, natomiast w nich jest to zwykły otwór walcowy. Sam zaworek "lata" w gnieździe, (o wiele bardziej niż oryginalny 11 letni zaworek Yamahy z przebiegiem 40k km), a sprężyna w nim jest tak twarda, że pływak nie potrafi jej ugiąć nawet o mikrometr. Ze względu na te wady, po założeniu okazało się, że zaworki kantują się w gniazdach i gaźniki ciekną. Ogólnie rzecz biorąc na starych zaworkach i gniazdach, jeden gaźnik delikatnie puszczał, na nowych lało się z wszystkich czterech. Dodatkowo uszczelka komory pływakowej, która również była w tym zestawie jest większa od całej komory. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć, aby udokumentować tą porażkę.
A tak w ramach ciekawostki, pomogło założenie nowych o-ringów na starych gniazdach, teraz już nic nie cieknie.
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Ostatnio zmieniony niedziela, 18 maja 2014, 20:52 przez gacy666, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
gacy666 pisze:...
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Dziwne, ja wolę Tourmaxy jak inny szit z allegro czy chińskie podróby.
Może i w XJR nie miałem zestawów naprawczych gaźników, ale w Kawałsraki miałem i było ok....... znajomi montują ich regulatory, uszczelniacze itp., no i jakoś wytrzymują tyle ile trzeba.....
Teraz będę kupował łożysko główki ramy i zgadnij co zamówię


być może coś poknocili z tym w Larssonie, czasami się im zdarza.
Wg. Larsona to----> KIK jest uszczelka alternatora- WTF

Czy wg. tego katalogu masz to co powinieneś mieć

- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Zdzisław pisze:Czy wg. tego katalogu masz to co powinieneś mieć---> Katalog.
Tak mam dokładnie ten zestaw.
Zdzisław pisze:Oczywiście Tourmaxa, bo tam chociaż ładują łożyska made in Japan.
Musze Cie zmartwić, ale napisu "Made in Japan", na nowych opakowaniach już nie ma

Holender pisze:Uszczelniacze zawiechy- Tourmax
Komplet naprawczy kranika- Tourmax
Komplet naprawczy wysprzęglika- Tourmax
Problemy- nie występują.
Tyle mogę z mojego doświadczenia napisać.
To chyba ja nie mam po prostu szczęścia do tej firmy. Parę lat temu założyłem do mojego pierwszego motocykla (Gs 400 z 1980 roku) zestaw naprawczy kranika tej firmy i musiałem szlifować jedną uszczelkę bo nie dało się przekręcić dźwigienki, natomiast ich uszczelnienia zawieszenia do wyżej wymienionego motocykla wystawały ponad rowek na pierścień zabezpieczający. Między innymi dlatego pytałem się w moim pierwszym poście czy ktoś korzystał z tych zestawów, jak widać słusznie.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
A na opakowaniu może pisać zdiełano w CCCP, liczy się to, co pisze na towarze
.
Wracając do sprawy zestawów naprawczych- zapomniałem, że mam zestaw naprawczy wysprzęglika- to prawie każdy przerabia- Tourmax i działa 2 rok, uszczelniacze przerabiał kolega w CBr 929 i pewnie latają do dziś, motór sprzedał 2 lata temu. Oraz w Kawałsraki wymieniałem membranę kranika- wsio ok.
Być może faktycznie źle trafiasz
.
Nie możesz reklamować towaru, że nie pasuje?

Wracając do sprawy zestawów naprawczych- zapomniałem, że mam zestaw naprawczy wysprzęglika- to prawie każdy przerabia- Tourmax i działa 2 rok, uszczelniacze przerabiał kolega w CBr 929 i pewnie latają do dziś, motór sprzedał 2 lata temu. Oraz w Kawałsraki wymieniałem membranę kranika- wsio ok.
Być może faktycznie źle trafiasz

Nie możesz reklamować towaru, że nie pasuje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości