6-7 T. i lipa
6-7 T. i lipa
Witajcie.
Panowie jestescie moja ostatnia deska ratunku.
Po zimowym remoncie napotkalem na sciane i chyba sobie sam nie poradze.
Wymienilem swiece i filtr powietrza oraz rozebralem, wyczyscilem i ustawilem gazniki.
Po odpaleniu okazalo sie ze moto nie wkreca sie pow. 6-7 T. Na biegu jalowym jak i pod obciazeniem jest
to samo. Wkrety skladu mieszanki odkrecone na 3 obroty iglica na drugim zabku od gory, plywaki 21mm od krawedzi. Przepustnice ustawione na vacu.
Dobrze odpala i jak sie jezdzi nie wkrecajac go to jest ok.
Nie mam pojecia gdzie popelnilem blad.
Z gory dzieki za pomoc
Panowie jestescie moja ostatnia deska ratunku.
Po zimowym remoncie napotkalem na sciane i chyba sobie sam nie poradze.
Wymienilem swiece i filtr powietrza oraz rozebralem, wyczyscilem i ustawilem gazniki.
Po odpaleniu okazalo sie ze moto nie wkreca sie pow. 6-7 T. Na biegu jalowym jak i pod obciazeniem jest
to samo. Wkrety skladu mieszanki odkrecone na 3 obroty iglica na drugim zabku od gory, plywaki 21mm od krawedzi. Przepustnice ustawione na vacu.
Dobrze odpala i jak sie jezdzi nie wkrecajac go to jest ok.
Nie mam pojecia gdzie popelnilem blad.
Z gory dzieki za pomoc
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
A samego TPS'a sprawdzałeś miernikiem, czy działa. tak czy siak jest dla mnie bardziej prawdopodobne że coś jest po...ne w gaźnikach, nie wiem co dokładnie robiłeś, na jakie części pierwsze rozkładałeś, powiedz jeszcze jakie dokładnie masz gaźniki, model, i początek nr ramy
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Sprawdź czy króćce gaźników są szczelne(nie popękane) i czy się nie popodwijały podczas zakładania-szczególnie dolotowe,między filtrem a gaźnikiem.Objawy,które opisujesz wskazują na brak odpowiedniego podciśnienia potrzebnego do pełnego otwarcia membran.Druga sprawa to czy czyściłeś dokładnie sitka znajdujące się pod zaworkami stożkowymi w komorach pływakowych i przewody doprowadzające paliwo do gaźników?Sprawdź wszystko dokładnie.
J....ć stare baby 

- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
mały 1, - no sorry, to mam rozumieć że na czuja się zabrałeś za kręcenie gaźniorami, gratuluje odwagi, w serwisówce przy gaźnikach masz opisane jak sprawdzić TPS'a i przy okazji jak go ustawić vs obrotomierz, a jak dobrze poszukasz to na forum, ktoś to przekładał na słowiański.
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Sprawdź filtr powietrza, szczelność króćców- możesz plakiem, jak obroty na wolnych się zwiększą to znaczy, ze łapiesz lewe powietrze. Poziom w gaźnikach może być jak jest, tam była tolerancja jak pamiętam między 21-23mm. Ew. niech mnie ktoś poprawi.
Type Mikuni BS36 X 4
Engine idle speed 1000 to 1100
Carb synchronisation - intake vacuum at idle 235 mmHg
Carb synchronisation - max, difference between carbs 10mmHg
Fuel level 4.5 to 5.5mm below float chamber line
Float height 21.3 to 23.3mm
Pilot screw settings 3 turns out
Main jet 95
Main air jet 45
Jet needle and clip position 5D66 - 3/5
Needle jet Y - 2
Pilot air jet 135
Pilot jet 40
Starter jet 32.5
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
A tak z oczywistych oczywistości, to sprawdź czy linki od rolgazu do gaźników masz dobrze zamocowane i wyregulowane, odkręć gaz do oporu i sprawdź palcem, czy przy gaźnikach mechanizm uchylania przepustnic jest w krańcowym położeniu, czy może jeszcze da się go dźwignąć do góry. Czy po złożeniu gaźników a przed ich montażem, upewniłeś się że przepustnice z iglicami zamykają się i otwierają bez problemu i pracują równo we wszystkich gaźnikach ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
ivo pisze:Druga sprawa to czy czyściłeś dokładnie sitka znajdujące się pod zaworkami stożkowymi w komorach pływakowych i przewody doprowadzające paliwo do gaźników?Sprawdź wszystko dokładnie.
to akurat bym zostawił na koniec, bo nie wydaje mi się, by brakowało jej paliwa w taki sposób, by na luzie się nie wkręcała, nawet zaraz po odpaleniu. Ale ja nie mam gaźników

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Mariuszu paliwo nie jest podawane cały czas,tylko wtedy gdy motocykl pracuje i podciśnienie odciąga membranę w kraniku.Chyba,że ktoś przestawi pokrętło na PRI.Słaby napływ paliwa do komory pozwala na pracę silnika w niskim zakresie obrotów,a przy wyższych zaczyna go po prostu brakować.Myślę jednak,że w takim przypadku moto i tak by się krztusiło dopóki nie wyrównał by się poziom paliwa w komorach pływakowych po zejściu silnika z obrotów.To raczej nie będzie to.mariuszdg pisze: bo nie wydaje mi się, by brakowało jej paliwa w taki sposób, by na luzie się nie wkręcała, nawet zaraz po odpaleniu.

J....ć stare baby 

- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
mi bardziej chodziło o to, że by wkręcić moto na luzie na obroty, to wcale nie potrzeba dużo benzyny z tych (jak im tam
)gaźników zassać. Paliwa by brakowało podczas śmigania na wyższych biegach przy odwijaniu do oporu manety.
Trop Holendra bym na początek też przemyślał. Może Ci się coś tam blokuje na przepustnicy?

Trop Holendra bym na początek też przemyślał. Może Ci się coś tam blokuje na przepustnicy?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
ivo pisze:Sprawdź czy króćce gaźników są szczelne(nie popękane)
Popękane króćce nic nie powiedzą albowiem nawet popękane od zewnątrz nie świadczą o tym że cos przepuszczają. Ponieważ taką mają konstrukcję. że popękany plastik o niczym nieświadczy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Dzieki za tyle sugesri. Super.
Gazniki przed rozebraniem: wkrety skladu miesz. 2,5 obr. Odkrecone
Iglice na 3 wowku od gury
poziom plyw 21
Ciezko odpalal i mozolnoe schodzil z obrotow i zawieszaly sie przy 2 t.
Zmienialem juz te ustawienia i bez zmian.
Dzisiaj psikalem plakiem pomiedzy gazniki a cylindry. Chyba lapie lewizne na drugim przy wezyku do kranika. Obroty wzrosly o jakies 400 obr.
Obrotomierz dziala prawidlowo.
Jezeli odkrece na luzie to gdy przekracza 7t zaczyna sie jakby ksztusic i musze ujac potem chwile nie rowno pracuje. Ale za chwile wraca rowna praca.
Jak sprawdzic filtr powietrza ?
Gazniki przed rozebraniem: wkrety skladu miesz. 2,5 obr. Odkrecone
Iglice na 3 wowku od gury
poziom plyw 21
Ciezko odpalal i mozolnoe schodzil z obrotow i zawieszaly sie przy 2 t.
Zmienialem juz te ustawienia i bez zmian.
Dzisiaj psikalem plakiem pomiedzy gazniki a cylindry. Chyba lapie lewizne na drugim przy wezyku do kranika. Obroty wzrosly o jakies 400 obr.
Obrotomierz dziala prawidlowo.
Jezeli odkrece na luzie to gdy przekracza 7t zaczyna sie jakby ksztusic i musze ujac potem chwile nie rowno pracuje. Ale za chwile wraca rowna praca.
Jak sprawdzic filtr powietrza ?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Posprawdzaj dokładnie nieszczelności i je zlikwiduj, podnieś poziomy paliwa na 22mm. Do tego sprawdź przepustnice podciśnieniowe czy wszystkie chodzą. Paliwo wypływające z regulacji składu mieszanki świadczy o nieszczelnościach- albo nie ma oringów albo popękały. Masz tam w ogóle takie malutkie oringi
.

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Oring muss sein. Powinno być tak: zaworek iglicowy->sprężynka->oring->podkładka. Chyba, ze faktycznie za oring robi tam podkładka ebonito podobna to sprawa wyjaśniona.
Dane odnośnie gaźników podałem Ci wyżej.
Filtr powietrza załóż stary, jeżeli go jeszcze posiadasz. Jeżeli się coś zmieni to masz winowajcę, nowy nowemu nie równy.
Dane odnośnie gaźników podałem Ci wyżej.
Filtr powietrza załóż stary, jeżeli go jeszcze posiadasz. Jeżeli się coś zmieni to masz winowajcę, nowy nowemu nie równy.
- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości