Modyfikowanie gaźnikowców

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Modyfikowanie gaźnikowców

Postautor: korbek » wtorek, 10 września 2013, 16:30

Nie narzekając na brak wolnego czasu postanowiłem poszperać na zagranicznych stronach o XJR na temat modyfikacji. Wcześniej poruszany był temat cięcia airboxa czy wymiany króćców na 36Y
ivo pisze:Te króćce występują w modelach wyposażonych w gaźniki BS 36 Mikuni,czyli od 4PU do RP 02(1995 do 2001r). ... Późniejsze modele miały gaźniki BSR 37.
Dla nich okazywały się one za krótkie. Wtedy zostawiłem temat w przekonaniu, że młodszym braciom, poza sportowym filtrem powietrza (ostatnio gdzieś rzucił mi się oczy KN do wtryskowów) czy cięciem w tłumikach (bądźÂ wymianą), pozostają Dynojety, ale wracam do niego z nowymi informacjami :)
Doszukałem się następujących rozwiązań zwiększających moc do ok. 130 kucy:
- 1. - firma Topham oferuje
zestaw do modyfikacji RP06. W jego składzie znajdziemy nową pokrywę filtra powietrza, skrócone sprężyny przepustnic, dysze główne oraz płytkę do przestawienia wyprzedzenia zapłonu. Dobrym uzupełnieniem jest zaopatrzenie się w króćce 36Y oraz zestaw umożliwiający jego zamontowanie. Nie orientowałem się jeszcze w kosztach. Poza tym w ofercie mają szereg gaźników Mikuni do XJR, których cena z pewnością zwala z nóg.
- 2. - na xjr-tuning.com znajdziemy znane na forum zestawy dla 1200 i 1300. Podstawowa wersja różni się od powyższego obecnością iglic zamiast sprężyn. Taki zestaw dla RP06 i RP10 (wspólny nr 38-1059) oraz RP02 (nr 38-1042) kosztuje 159 ojro, a dla sprzętów o mniejszej pojemności (nr 38-1041) 169 i nie mam pojęcia skąd ta różnica. Ponadto istnieje możliwość dokupienia króćców 36Y za 99€ dla modeli do 2001 lub zestawu z adapterem za 121,90€ przeznaczonego dla roczników 2002-2006. Poza zdzieraniem dodatkowych ośmiu dych za kawałki blaszek cena w porównaniu do krajowej dystrybucji wydaje się ok.

W związku z powyższym wybiłem sobie z głowy wymianę gaźników na starsze, jednak nie wiem który zestaw będzie lepszym rozwiązaniem: pierwszy ze sprężynkami i oddzielny zakup króćców (i w przypadku wybitnego ździerstwa zaoszczędzenie dorabiając własny adapter) czy też drugi komplet z iglicami. Nie wiem która z tych "małych" różnic będzie lepsza dla osiąganej mocy, reakcji na gaz itd. i mam nadzieję, że ktoś poratuje podpowiedzią :roll:

Ponadto dla posiadaczy RP10 zestaw 2. można poszerzyć o modyfikację zwanąÂ Powerstick, który teoretycznie znacznie poprawia średnie obroty. Zapewne jest taka w związku z wprowadzeniem dodatkowej elektroniki.
Firma MTC kasuje za ten manewr jedyne 179€. Nadal nie rozgryzłem za co liczą sobie 385,60€ (króćce? :shock: ). Warto też zwrócić uwagę, że MTC przy modyfikowaniu wymienia sprężynki

Bibliografia:
http://www.xjr1300meinbaby.de/html/reparaturen.html
http://www.mikuni-topham.de/ENGLISHSITE ... _main.html
http://www.xjr-tuning.com/artikeluebers ... ducts.html
http://www.mtc-motorrad.de/typo/Leistungskits.17.0.html

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 10 września 2013, 18:29

Francuskie forum XJR jest istną skarbnicą wiedzy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 10 września 2013, 19:05

Może ale to pedały
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 10 września 2013, 19:09

Brudne pedały :).

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 10 września 2013, 19:10

hehe mieliscie doczynienia z takimi ?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 10 września 2013, 21:37

Pozostaje jeszcze pytanie - w jakim celu modyfikować lokomotywkę ? Mocy za mało, tzn. 220 to już za wolno, czy może przyspieszenie za słabe ? ;-) Chyba że ktoś chce po torze pośmigać dla własnej przyjemności. Tyle że tam każda współczesna, sportowa sześćsetka, pod dobrym kierownikiem złoi mu tyłek.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 07:00

korbek pisze:zestawy dla 1200 i 1300.
Z wyżej wymienionych propozycji ten wyjdzie najkorzystniej.Poprawi się na pewno reakcja na gaz i moto będzie trochę szybsze.Nic po za tym.Większe modyfikacje pocisną dużo więcej z portfela a i efekt może być inny od zakładanego. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 07:45

Holender71 pisze:Mocy za mało, tzn. 220 to już za wolno, czy może przyspieszenie za słabe ? ;-)
Z prędkości raczej nie korzystam, a do owiewki jeszcze nie dorosłem, więc PRZYSPIESZENIE :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 08:08

Lepsze przyspieszenie=wyższy moment obrotowy=podniesienie stopnia sprężania+modyfikacja układu zasilania(filtr powietrza,airbox,gaźniki,króćce,rozrząd)+modyfikacja układu zapłonowego+modyfikacja układu chłodzenia(wyższe obciążenie termiczne)+modyfikacja układu wydechowego(zawór wydechowy-coś na wzór EXUP-a).Tak w skrócie. ;-) Inny sposób to:Turbo,kompresor mechaniczny lub elektryczny albo zmiana motocykla np: B-king.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 09:34

Jeszcze zapomniałeś o przeniesieniu napędu :) Nie mam zamiaru budować maszyny wyścigowej na ćwiartkę! Raczej te mody byłyby wystarczające, ewentualnie w przyszłości sprzęgło.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 10:56

Korbek w takim razie zestaw Klaus Goerz wystarczy i najkorzystniej wyjdzie cenowo.Daj znać na co się zdecydujesz. ;-)
J....ć stare baby :)

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » środa, 11 września 2013, 11:12

Ach ta młodość :) zawsze będzie brakować KM ;)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 12:32

ivo pisze:Korbek w takim razie zestaw Klaus Goerz wystarczy i najkorzystniej wyjdzie cenowo.Daj znać na co się zdecydujesz. ;-)
Korzystnie na pewno, ale czy zamiana sprężynek nie jest jego minusem? Chcę wybrać lepszą opcję, a na skompletowanie wszystkiego mam czas :)

bukigliwice pisze:Ach ta młodość :) zawsze będzie brakować KM ;)

Spokojnie, XJR mam zamiar zachować i będzie szczytem mojego szaleństwa. W następnej kolejności kupię SR500 czy CB550 i delikatnie przerobię na brata :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 12:52

korbek pisze:ale czy zamiana sprężynek nie jest jego minusem?
Krótsze(miększe)sprężynki poprawią reakcję na gaz-będzie dobrze.Staraj się nie ruszać wydechu-niech zostanie seria,bo stracisz moment na samym dole.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 13:13

ivo, chyba się nie zrozumieliśmy. W zestawie Klaus Goerz właśnie nie ma krótszych sprężynek - zamiast nich są iglice (będą spełniały to samo zadanie? ich wymiana poprawi reakcję na gaz czy mają inne zadanie?). Jeśli chodzi o wydech, to mam Lasery ProStock

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 14:56

Sorry Korbek pomyliłem z Dyno Jet-em.Generalnie za reakcję na gaz odpowiada podciśnienie między airbox-em a gaźnikami.Przeróbka puszki filtra doprowadzi do spadku podciśnienia a co za tym idzie membrany zaczną się wolniej unosić.Z drugiej strony tak jak piszesz,te iglice w zestawie mają większy stożek i wpuszczają więcej paliwa przy mniejszym uniesieniu membrany co równoważy mniejsze podciśnienie.Więcej powietrza i paliwa zrobi swoje.Chyba tak to działa?Ktoś to musiał przecież policzyć i przetestować. ;-) Wydech,który posiadasz nie powinien dużo zmienić w tym przypadku.Wszak nie jest to przelotowa pucha.
Ostatnio zmieniony środa, 11 września 2013, 15:05 przez ivo, łącznie zmieniany 2 razy.
J....ć stare baby :)

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 11 września 2013, 15:03

Chłopaki ja se kupiłem i zamontowałem zestaw od klausa nie jest różowo wieczorem napisze więcej

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 11 września 2013, 16:16

korbek pisze:
Holender71 pisze:Mocy za mało, tzn. 220 to już za wolno, czy może przyspieszenie za słabe ? ;-)
Z prędkości raczej nie korzystam, a do owiewki jeszcze nie dorosłem, więc PRZYSPIESZENIE :mrgreen:


Zaraz, zaraz , piszesz że Twoja maszyna ma niewystarczające przyspieszenie ? Toż to ma 11,3 sekundy na 1/4 mili ! A taki na ten przykład V-max, o którym można dużo złego powiedzieć ale na pewno nie to że nie ma kopa, legitymuje się wynikiem 10,26 czyli o całe 1,24 lepsiejszym. Teraz jeszcze pytanie gdzie to wykorzystasz, skoro na ćwiartkę ścigać się nie masz zamiaru. :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 16:38

Kwestia przyzwyczajania do dobrego: najpierw było 98, potem 106, a teraz przyszła ochota na coś więcej :mrgreen: Jest w tym coś uzależniającego chociaż możliwości skorzystania jest jak na lekarstwo.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 11 września 2013, 19:31

106 - 108 koni to maja standardowo te które maja w paierach podane 98 koni , a maja tak ze wzgledu na klase ubezpieczenia w niemczech i paru innych karajach , jak by w papierach stalo 100 koni to by klasa ubezpieczenia byla wyzsza.Yamaha robi tak zreszta inne marki tez dla odbiorców taki bonus.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » środa, 11 września 2013, 20:13

mój kolega na co dzień jeździ CBR , przeleciał się na mojej i stwierdził ,że niemożliwe by to miało 98 KM , zapierdala jakby miała 140 ;-)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 20:45

Oczywiście wiem, że to tylko teoretyczne wartości ;) Kiedyś na pewno sprawdzę ile kucy siedzi pod dupskiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 13 września 2013, 19:28

xjr tomek pisze:106 - 108 koni to maja standardowo te które maja w paierach podane 98 koni , a maja tak ze wzgledu na klase ubezpieczenia w niemczech i paru innych karajach , jak by w papierach stalo 100 koni to by klasa ubezpieczenia byla wyzsza.Yamaha robi tak zreszta inne marki tez dla odbiorców taki bonus.

Zgadza się RP19 też deklaruje 98 KM, a jest o 9 więcej.
Janek1200 pisze:mój kolega na co dzień jeździ CBR , przeleciał się na mojej i stwierdził ,że niemożliwe by to miało 98 KM , zapierdala jakby miała 140 ;-)

Pewnie przez to, że odczuwa moment jaki jest w tych 140 -konnych szlifierkach. :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » czwartek, 10 października 2013, 19:03

Za pozwoleniem jacka wrzucam jego wyjaśnienie:
Jacek pisze:kupiłem zestaw od klausa i było tam króćce ( i tak musiałem zmienić bo miałem popękane) , blacha i śruby do przesunięcia filtra (to się przydało ),inne zakończenie filtra (średnio potrzebna ), sprężyny które są miększe nie krótsze (się przydały), dysze nie dobre mi sprzedał za duże kupiłem inne w Polsce , blacha do zapłonu ( okazało się że nie potrzebna nie działała) . Najważniejsze że samo wstawienie tylko pogarsza osiągi i bez hamowni nie da się za bardzo tego ustawić . Z początku wogule nie można było odpalić bo zalewało(pewnie przez dysze ) metodą prób i błędów zaczęła chodzić ale góra do dupy . Później się okazało na hamowni że miałem tylko 60 koni po ustawieniu 122 koni . Na oryginalnych wydechach i filtr k n . Dla mnie mała różnica , spalanie trochę wzrosło . na zestaw wydałem 130 euro i hamownia z ustawianiem 400 zł kilka miesiecy w dupe moim zdanie sie nie opłaca

svist

Re: Modyfikowanie gaźnikowców

Postautor: svist » piątek, 31 lipca 2020, 11:30

Witam, tydzien temu kupiłem xjr1300 z 2000 roku i co mnie zdziwiło to moto jedzie ponad 240km/h gdzie serwisówka podaje 218. podczas czyszczenia filtra powietrza zauważyłem pokrywe airboxa z zestawu tuningowego Klaus Goerz. Czy to oznacza ze w tym moto jest zastosowany kompletny zestaw w/w firmy? Zmieniony talerz zapłonu iglice i dysze na pewno wymusiły inne strojenie gazników, czy ktoś miał styczność z tymi modyfikacjami? i jak dostroic gazniki na tym bo u mnie było na gazniku wykrecone 3,5 obr sruby mieszanki ja wróciłem do 1,5 obrotu ale nie zauwazyłem w tym czasie ze cos było modyfikowane :D czy wrócić do tych ustawien które było na początku?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Modyfikowanie gaźnikowców

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 4 sierpnia 2020, 05:48

Sprawdź świece i poniuchaj, czy nie śmierdzi mocno z wydechu nieprzepalonym paliwem, tak może się dziać, gdy są za dużo wykręcone śrubki składu.
Sprawdzaj oczywiście na wolnych obrotach do okolo 3,5k obr. I jak zaś przechodzi płynnie na średnie to będzie ok. Do tego oczywiście podłączone wakuometry i można.ske bawić.
Jak będziesz sprawdzał co siedzi w gaźnikach, to napisz jak możesz jakie masz dysze główne.

W instrukcji DJ stage 3 napisali jak pamiętam coś o zaczęciu regulacji od 3 obrotów. Tam może być podobnie.

svist

Re: Modyfikowanie gaźnikowców

Postautor: svist » wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:48

wykręciłem na 3 obroty na mieszance, swiece są ładniutkie kawa z mlekiem, wchodzi i schodzi z obrotów wzorowo więc powinno byc ok, gazniki wczesniej zsynchronizowane ale wiem ze podczas krecenia mieszanką pasuje jeszcze raz je zsynchronizowac bo sie delikatnie rozjeżdzają


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość