Moto ma mało mocy
Moto ma mało mocy
Witam mam problem z moją xjrka 1300. W motocyklu nie czuć wcale mocy jest jakby przytlumiony osiągnąłem dzisiaj maksymalna prędkość 120 km/h wskazówka stała na 6000obr i ani w tą ani w tą.
Porobione są wszelkie regulacje gaźniki wyczyszczone schynchronizowane. Zawory ustawione świece wymienione.
Czy przy regulacjiczujnika tps przy kreceniu nim na o rotomierzu powinna się wskazywać jakąś wartość?
Porobione są wszelkie regulacje gaźniki wyczyszczone schynchronizowane. Zawory ustawione świece wymienione.
Czy przy regulacjiczujnika tps przy kreceniu nim na o rotomierzu powinna się wskazywać jakąś wartość?
Re: Moto ma mało mocy
A co jeśli nie wskazuje niczego? Jeśli odlacze całkiem czujnik wskazuje 3 ale przy kreceniu nim nie dzieje się nic
Re: Moto ma mało mocy
Ok wyeliminowalem już czujnik tps. Jest sprawny i ustawiony ale mocy jest tyle ile było. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś problem z gaźniki. Wcześniej zakładałem temat odnośnie dwóch trójnikow jak się potem dowiedziałem fachowo nazywa się to odpowietrzenie komór podciśnieniowe, ale nadal nie wiem gdzie to dziadostwo podłączyć. Narazie ciągną powietrze z atmosfery czyli ciśnienie w nich jest takie jak na zewnątrz. Tylko czy to tak ma być? Przeszukałem chyba pół internetu i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Jedni twierdzą że mogą być podpięte pod airboxa, inni że mają być luźno. Czy ktoś wie jak jest naprawde?
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Moto ma mało mocy
a w manualu obczajałeś ?
Re: Moto ma mało mocy
W manualu owszem jest ale tylko opisane że to jest to ale podłączenia jako takiego nie ma...
Re: Moto ma mało mocy
Zagadka została rozwikłana... po długich przemysleniach i wczytywaniu się w różne artykuły wyniuchałem przyczynę zaniku mocy... Bidulka nie paliła na dwa środkowe cylindry, a przyczyną była cewa zapłonowa. Nie wiem jakim cudem, ale zamiana cewek miedzy sobą pomogła i teraz maszyna idzie jak głupia
Możliwe, że gdzieś coś przyśniedziało i po prostu nie było dobrego styku między kablami.
Jeśli ktoś by miał podobne podejrzenia, że uszkodzona może być cewka zapłonowa to u mnie objawy były taki: Dziwna niby równa ale jednak nie zbyt równa praca silnika, mała moc silnika (kręcił maks do 6 tys obr i dalej nic), strzelanie z wydechu. Oczywiście po odkręceniu świec dwie z nich były łanie przepalone a dwie jakby dopiero były założone nówki z pudełka.
Jedyne co muszę jeszcze zrobić to powalczyć z odpowietrzeniem baku bo cieknie mi paliwo przez to rurkę - mały problem(przynajmniej tak mi się wdaje)
Dzięki wszystkim udzielającym się w tym temacie (nie było was wielu ale jednak
)
Apropo odpowietrzenia gaźników - należy założyć rurkę zakończoną filtrem i owa rurka powinna być luzem, tak żeby w komorach odpowietrzających znajdowało się ciśnienie atmosferyczne. Dodatkowo należy pamiętać żeby ukryć całość w miejscu w którym powiew powietrza nie będzie dochodził do rurki z filtrem bo może to wpływać na ciśnienie we wspomnianych wcześniej komorach odpowietrzających.

Jeśli ktoś by miał podobne podejrzenia, że uszkodzona może być cewka zapłonowa to u mnie objawy były taki: Dziwna niby równa ale jednak nie zbyt równa praca silnika, mała moc silnika (kręcił maks do 6 tys obr i dalej nic), strzelanie z wydechu. Oczywiście po odkręceniu świec dwie z nich były łanie przepalone a dwie jakby dopiero były założone nówki z pudełka.
Jedyne co muszę jeszcze zrobić to powalczyć z odpowietrzeniem baku bo cieknie mi paliwo przez to rurkę - mały problem(przynajmniej tak mi się wdaje)
Dzięki wszystkim udzielającym się w tym temacie (nie było was wielu ale jednak

Apropo odpowietrzenia gaźników - należy założyć rurkę zakończoną filtrem i owa rurka powinna być luzem, tak żeby w komorach odpowietrzających znajdowało się ciśnienie atmosferyczne. Dodatkowo należy pamiętać żeby ukryć całość w miejscu w którym powiew powietrza nie będzie dochodził do rurki z filtrem bo może to wpływać na ciśnienie we wspomnianych wcześniej komorach odpowietrzających.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Moto ma mało mocy
wojtekd1 pisze: prędkość 120 km/h wskazówka stała na 6000obr
Tak z ciekawości - na którym biegu?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Moto ma mało mocy
Coś dziwnie. Znajdź wątek tego dotyczący. Ale po jednym z twoich poprzednich wpisów specjalnie się upewniłem, że u mnie na 5 biegu, przy 5 tys. obr./min jest trochę ponad 130 km/h.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- marki
- Posty: 1426
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Re: Moto ma mało mocy
autor: marki
czwartek, 16 czerwca 2011, 20:19
Forum: Z kluczem w ręku.
Temat: Jaka prędkość przy obrotach
Odpowiedzi: 91
Odsłony: 20339
Nie wiem ile zębów z przodu mam (chodzi o xjr) ale...
Dopiero co świeżutko wróciłem z testu:
- 4 tys 108 km\h
- 5 tys 138 km\h
- 6 tys 160 km\h
Wszystkie próby były przeprowadzane po trzykrotność
czwartek, 16 czerwca 2011, 20:19
Forum: Z kluczem w ręku.
Temat: Jaka prędkość przy obrotach
Odpowiedzi: 91
Odsłony: 20339
Nie wiem ile zębów z przodu mam (chodzi o xjr) ale...
Dopiero co świeżutko wróciłem z testu:
- 4 tys 108 km\h
- 5 tys 138 km\h
- 6 tys 160 km\h
Wszystkie próby były przeprowadzane po trzykrotność

http://www.dailymotion.com/video/x1142l ... shortfilms 19'40s
Tygrysia natura..
Tygrysia natura..
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Moto ma mało mocy
Na którym biegu?
Masz szybkość pomniejszoną o 2 km/h przy tej ilości obrotów.
Masz szybkość pomniejszoną o 2 km/h przy tej ilości obrotów.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Moto ma mało mocy
...to już lepiej piszcie o olejach 

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Moto ma mało mocy
Dobrze - olejmy to!
A tak poważnie, to sobie kolega może sprawdzi zegary. Czy coś-tam, co mu podpowiesz.
A tak poważnie, to sobie kolega może sprawdzi zegary. Czy coś-tam, co mu podpowiesz.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Re: Moto ma mało mocy
Tylko zauważcie że u mnie chodziły tylko dwa cylindry więc nie było tyle mocy co normalnie.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Moto ma mało mocy
wojtekd1 - nie można zasuwać 120 na 2 cylindrach. Tzn pewnie można ale się nie powinno. To zułoo.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: Moto ma mało mocy
Zdaje sobie z tego sprawę ale jakoś test trzeba było wykonać prawda?;) tym bardziej że to nie była długa podróż 1-1,5 km i z powrotem. Na szczęście nic się nie stało 

Re: Moto ma mało mocy
Panowie odgrzewam temat bo jest kolejny problem... Moto pali bez problemu ładnie chodzi nie strzela w wydech ani w gaźniki od samego dołu idzie jak głupi ale gdy obroty dochodzą do mniej więcej 5000-6000 obr/min zaczyna przerywać jakby brakowało mu paliwa. Wszystko posprawdzalem co mogłem poziomy paliwa są ok mieszanka ustawiona świece ładnie są wypalanie, gaźniki zsynchronizowane. Odpowietrzenie baku jest ok. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Jedyne co przychodzi mi do głowy to ta nieszczęsny cewka zapłonowa może gdzieś gubią iskra przy takiej prędkości obrotowej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości