kiedy trzeba robić synchronizacje gażników?

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

kiedy trzeba robić synchronizacje gażników?

Postautor: andzik » wtorek, 27 stycznia 2009, 22:15

ponieważ jestem początkujący i od niedawna mam swoją XJR-ke mam pytanie kiedy trzeba zrobić synchronizację gażnikow i czemu służy takaz regulacja, podobnie ma się żecz zaworów? :roll:

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » wtorek, 27 stycznia 2009, 22:26

Synchronizację najlepiej zrobić co 40tys. Moja ma nakołowane 20 tys. i nie trza było prawie wcale regulować bo było niemalże idealnie. Regulacja ma za zadanie ustawienie wszystkich czterech przepustnic gaźników by równo otwierały się i zamykały względem siebie. Jeśli chodzi o zawory to chyba też co 40 tys.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 27 stycznia 2009, 22:31

Zawory kniga podaje że w sprzętach do 1999 roku co 24 tys. lub raz w roku a w tych od 2002 r podają że co 20 tys. Ściągnij sobie książkę, masz na stronie głównej na górze z lewej strony trochę rzeczy do pościągania i poczytania. Pozdrawiam.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » wtorek, 27 stycznia 2009, 22:35

już wiem troche wiecej tyle ze niewiem czym sie objawia zla synchronizacja gażników i czy naprzykład zawory mogą klepnąć pare razy na zimnym silniku czy też niepowinno ich byc slychać na zimnym jak i rozgrzanym silniku? :roll:

gregor

Postautor: gregor » środa, 28 stycznia 2009, 09:35

dobra synchronizacja oznacza gładką pracę na biegu jałowym, mniejsze wibracje,
płynne i szybkie przejście na wyższe obroty, szybki powrót na niskie obrotyprzy braku zawieszania obrotów i ich chwilowego zadławienia.

co do zaworów to XJR zawsze sympatycznie ,,cyka,, zaworami.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 28 stycznia 2009, 13:21

Cyka ale tylko z lewej strony i cichutko, odnośnie synchronizacji gaziorów miałem to samo napisać, ale byłeś szybszy :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » środa, 28 stycznia 2009, 13:49

Objawem niewłaściwej pracy gaźników to falowanie na obrotach na biegu jałowym. Wówczas zalecana jest synchronizacja. Pozostałe objawy tak jak pisali koledzy powyżej.
Koszt synchronizacji nie jest wielki.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » środa, 28 stycznia 2009, 16:16

co prawda juz nie tak bardzo zalezy mi na kosztach(u mnie kosztuje to jakieś 150 zł z przeczyszczeniem gażników) ile na tym że sam tego nie potrafie a boję sie ze gość ktory to bedzie robil cos sknoci ( jest tylko on w moiej mieścinie ale zaimuje sie motocyklami juz pare lat) a poprzedni właściciel niezbyt dbał o XJR-ke z tad moje obawy i zapytania. a co sadzicie o rozbieraniu i czyszczeniu gażników? :-|

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » środa, 28 stycznia 2009, 19:56

Najpierw zsynchronizuj gaźniki. Zobacz jak pracuje motocykl zarówno na wolnych obrotach ja i na obciążeniu na każdym z biegów. Obroty powinny schodzić równo w dół jak i motór powinien ładnie wkręcać się na obroty. Jeżeli okaże się, że zaczyna go dusić, zaczyna szarpać no i dużo Ci pali to niestety wykręcanie gaziorów i rozbieranie dna części wraz z ich czyszczeniem. To moje zdanie, ale mogę się mylić

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 28 stycznia 2009, 20:07

andzik, z tą synchronizacją to rzecz ważna. Wyobraź sobie sytuację ekstremalną (prawie niemożliwą), że jeden gaźnik ma otwartą przepustnicę na maxa drugi zamkniętą a dwa pozostałe coś pomiędzy. Czyli jeden cylinder dostaje mieszankę na full drugi jedzie na sucho a reszta cholera wie jak. To oprócz tego, że masz motocykl 625,5 ccm to jeszcze tęczę kolorów na kolankach.
Ale mogę się mylić ;)

A Koniu, ma jak zwykle rację - instrukcja rzecz pożyteczna :padam:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

moto misiek

Postautor: moto misiek » środa, 28 stycznia 2009, 21:47

andzik pisze:co prawda juz nie tak bardzo zalezy mi na kosztach(u mnie kosztuje to jakieś 150 zł z przeczyszczeniem gażników) ile na tym że sam tego nie potrafie a boję sie ze gość ktory to bedzie robil cos sknoci ( jest tylko on w moiej mieścinie ale zaimuje sie motocyklami juz pare lat) a poprzedni właściciel niezbyt dbał o XJR-ke z tad moje obawy i zapytania. a co sadzicie o rozbieraniu i czyszczeniu gażników? :-|
Andzik do Jeleniej Góry masz rzut beretem ,a goście mają ładnych pare lat doświadczenia myśle że regulacje gażnikow mozesz śmiało im zlecić.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » czwartek, 29 stycznia 2009, 20:37

dzięki za info!!!!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 31 stycznia 2009, 15:56

Jest jeszcze jedna "przypowieść" krążąca wsród motocyklistów. Szczególnie dotyczy japończyków. - Jak jest wszystko ok. to nie dajesz na regulacje. bo Ci spieprzą ;-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 3 lutego 2009, 06:35

artur pisze:Jest jeszcze jedna "przypowieść" krążąca wsród motocyklistów. Szczególnie dotyczy japończyków. - Jak jest wszystko ok. to nie dajesz na regulacje. bo Ci spieprzą ;-)

i ja tak wlasnie robie. pisze sobie ile pali i jezeli cos wzrasta nienaturalnie, a silnik na jalowym szarpie, to robie. swoja przejechalem 21tys od nowego i nie robilem.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

pardi

Postautor: pardi » czwartek, 27 sierpnia 2009, 21:25

no i własnie Artur i Paweł niestety mają rację.jak chodzi to nie ruszac!!! a ja nadgorliwy byłem. niestety mam problem.po kupnie xjrki postanowiłem troszkę o nią zadbać i zainwestować. zlecilem miejscowemu (ma dobrą opinię w okolicy) mechaniorowi by poczyscił i zsynchronizował gaziory rzeczywiscie syf tam był tylko problem jest teraz taki ze moto nie chodzi jak dawniej na zimnym silniku przerywa strzela w wydechy i w czasie jazdy odczuwam nieregularną pracę silnika przy ok 2-3tys obrotów. juz mi ze trzy razy zmieniał mieszankę. dodam ze mam filtr K&M I PUSTE PRZELOTOWE WYDECHY mechanior juz rozkłada ręce raz chodzi lepiej raz gorzej . mechanik ma sprzęt i jest dosyć wiarygodny. pomózcie jak mozecie sezon prawie się konczy a ja tu na pól gwizdka jezdze

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 27 sierpnia 2009, 21:34

pardi, kup xjr :D

a tak poważnie albo spraw sobie wakuometry i kombinuj aż sam się nauczysz albo zmieniń mechanika...

pardi

Postautor: pardi » czwartek, 27 sierpnia 2009, 21:44

mam juz xjrke i z nią własnie problem jest a tak się zajebiscie związek układał teraz ma fochy jak stara baba mechanior 3stówy mnie skasował więc mu nie popuszcze czekam tylko na jakąs podpowiedz z waszej strony tak jak piszesz za te pieniadze to bym sam zegary kupił tylko co ja bym z nimi zrobił jak ja kucharz z zawodu patrzał na nie?

edwin

Postautor: edwin » piątek, 28 sierpnia 2009, 07:25

ja bym był dalej za zmianą mechanika... dogadaj się z nim coby oddał część kasy albo jakieś inne usługi wykonał za darmo....

może on poprostu czepił sie czegoś a nie zauważa że w innym miejscu jest jakis problemik...

Awatar użytkownika
szczepano12
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2009, 19:50
Lokalizacja: Schweiz

Postautor: szczepano12 » piątek, 28 sierpnia 2009, 12:02

ja gdzieś usłyszałem, że przy wysokich obrotach niepełna synchronizacja jest bez znaczenia, bo inne dysze wtedy pacują niz na jałowym.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » piątek, 28 sierpnia 2009, 17:22

pardi mialem to samo co ty, - pomyśl o regulacji zaworów - dzisiaj odebrałem od kotleta po regulacji zaworów, synchro gaziorów itp i mówie wam nie ten sprzęt.
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

pardi

Postautor: pardi » piątek, 28 sierpnia 2009, 17:59

mówisz zawory? muszę o tym pomyśleć. chyba po powrocie z wakacji mu powiem zeby zrobił a na razie spadam na tydzień puszką nad morze. mam dziś do pokonania ponad 600km. 3majcie się

[ Dodano: 2009-09-25, 19:13 ]
no i znowu problem długo mnie nie było i moto stało wkoncu oddałem go spowrotem do mechanika by poprawił te gazniki bo tak jak pisałem wyzej szarpał przy ruszaniu i dopiero powyzej 2tys dostawał kopa . No i znowu porazka wyregulował moto chodził płynnie rewelacyjnie, przejechałem 5kilometrów i wstawiłem do garazu dzis przychodze a całe paliwo na podłodze ,wyleciało przez rurke z odmy. P omózcie co tym razem? dał za duzą dawkę? mam juz takiego doła ze jakby to był inny motor to juz dawno wypierdo....liłbym go na przetop.prosze poradzcie cos juz mi az głupio znowu do niego jechac


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości