paliwko

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Przemo

Postautor: Przemo » sobota, 21 marca 2009, 08:19

różnica byłaby bardziej odczuwalna gdyby dla paliwka 98 zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu (nieco zwiększyć) bo bez tego to bardziej subietkywne odczucia górują... poza lepsza pracą na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 21 marca 2009, 11:55

Koniu pisze:95 tankuje, spróbowałem kilka razy 98 i nie zauważyłem różnicy i sensu w tym aby tankować droższe.


potwierdzam.
zobaczymy, jak będzie w gsxie... chociaż podejrzewam, że na początku sezonu nie odczuję różnicy: belzebub ciągnie jak gupi zawsze... :mrgreen:
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 21 marca 2009, 22:53

hubertm pisze:ja osobiscie omijam Orlen
A czemuż tak? Ja właśnie preferuję głównie Orleny lub Bliskie. Tylko nie ajencyjne.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 22 marca 2009, 02:18

testy stacji mnie do tego przekonały...
hubertm

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » niedziela, 22 marca 2009, 21:45

hubertm pisze:testy stacji mnie do tego przekonały...

leję zawsze orlenowskie paliwo bo mam najbliżej ORLEN ,ON do auta i 95 do motocykla od x lat i jeszcze się nie przejechałem...nie wiem czemu niektórzy mają uprzedzenia do polskich produktów :P
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 22 marca 2009, 21:51

a ja tankujewszystkie swoje pojazdy na neste (głównie tylko na jedne stacji) i nie marudzę.
bye

balth

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » niedziela, 22 marca 2009, 22:03

Ja tam leje na Orlenie i Rafinerii Gdańskiej bo to Polskie,a 98 bo droższe,
a jak droższe to leprze,
a co niech ma przecież jej się należy wszystko co najleprze. :evil:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 22 marca 2009, 22:15

Moi drodzy, czy wam się wydaje, że jakieś paliwo do zachodnich stacji jest wożone z zagranicy? To chyba was rozczaruję...
Pracowałem swego czasu w firmie handlującej hurtowo paliwami. Mieliśmy własne cysterny i wiem, że w naftobazach zalewają się cysterny wszystkich koncernów paliwowych w paliwo albo Płocka albo Gdańska. Rafinerii południowych nie liczę ze względu na śladowy udział w rynku. Jeśli jakieś paliwo na stacji jest do d..y to najczęściej kombinują pracownicy lub ajenci. Czasem mogą być wady zbiorników i dostaje się woda. I tyle.
Dla tego podstawowe zasady: duże i nowe stacje o dużym przerobie (w popularnych miejscach). Szczególnie duży obrót jest potrzebny zimą dla ON.
I nie dopiszę, że mogę się mylić ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 23 marca 2009, 10:13

Masz całkowitą rację. WSZYSTKIE sieci kupuja paliwo u polskich producentów. Małe prywatne stacje posiadają, żródła własnego zaopatrzena ale lepiej nawet nie interesować się jakie to źródła. Kombinacje z mieszaniem paliw odbywają się już poza producentem i stąd celna uwaga co do kupowania paliwa na stacjach o dużym obrocie, sieciowych, gdzie nadzór właścicielski jest szczególnie intensywny. Żadna sieć nie jest zainteresowana skandalem związanym z ujawnieniem nieprawidłowości.
W naszych motorach , ten problem jest mniej istotny bo silniki xjr są "wyrozumiałe" , iczone na 95 i niską liczbę kalorii spokojnie radzą sobie ze wszystkim z wyjątkiem mazutu, natomiast właciciele szlifierek ( 150KM z Litra) powinni być bardzo ostrożni. :-)

ol_ti

Postautor: ol_ti » poniedziałek, 23 marca 2009, 11:15

smutne jest to że paliwko chrzczą nam nasi rodacy :-(... ale wydaje mi się że rozcieńczana 98-ka i tak zachowuje lepsze właściwości niż ochrzczona 95-tka. Może się nie znam ale chyba bezpieczniej 98. Lecz z drugiej strony w dzisiejszych czasach to nawet nie wiem czy to co leci z dystrybutora pod nazwą 98 nie jest czymś innym.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 23 marca 2009, 11:22

ol_ti pisze:smutne jest to że paliwko chrzczą nam nasi rodacy :-(... ale wydaje mi się że rozcieńczana 98-ka i tak zachowuje lepsze właściwości niż ochrzczona 95-tka. Może się nie znam ale chyba bezpieczniej 98. Lecz z drugiej strony w dzisiejszych czasach to nawet nie wiem czy to co leci z dystrybutora pod nazwą 98 nie jest czymś innym.
I tu też może być pułapka: 98'ka wolniej rotuje może być więc już nieco "zwietrzała"...

Czyli jakby nie patrzeć d..pa zawsze z tyłu ;)

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 23 marca 2009, 13:36

Wietrzenie tu nie powinno tu nic do rzeczy. Zbiorniki są bardzo szczelne ( surowe normy ochrony środowiska) Jeżeli byśmy wlali, powiedzmy 1litr paliwa i zostawili w zbiorniku o pojemności powiedzmy 50 litrów na rok to może właściwości chemiczne uległu by nieznacznej zmianie ( LO raczej by wzrosła niż zmalała), ale w zbiorniku 20 tys litrów, badzo szczelnym nie zmieni się nic przez bardzo długi okres czasu - patrz rezewy strategiczne paliw - wojsko- zbiornik jest szczelny, a pary paliwa mają stabilny skałd) chemiczny , wewnątrz . Natomiast najgorsze jest uzupełnianie zbiorników przeznaczonych na 98 - tańszą 95, a w mniejszych proporcajach czasem nawet ropą ( woda nie jest szkodliwa bo osiądzie na dnie- nie miesza się z benzyną. Są także matoły które dodają tańsze gatunki mieszających się z paliwem rozpuszczalników, co na pewno przy długim okresie używania doprowadzi do zatarcia motoru. Dolewają wszyscy- hurtownia-transport- ajent. I jak ma to być dobre. Dlatego rekomenduję 98 w dobrych stacjach.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 23 marca 2009, 18:42

SławekMilow pisze:badzo szczelnym nie zmieni się nic przez bardzo długi okres czasu - patrz rezewy strategiczne paliw - wojsko- zbiornik jest szczelny, a pary paliwa mają stabilny skałd) chemiczny , wewnątrz
I dla tego są wymieniane co około dwa lata :)
A wniosek i tak jeden duże stacje z dużym przerobem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 23 marca 2009, 18:55

Dwa lata to długi czas. Zbiornik jednego rodzaju paliwa to 120-150 tys zł., rotuje raz miesiącu-przecięnie , w małej stacji. Inaczej stację trzeba zamknąć z braku rentowności. :-)
Ale ile w tym czasie można podolewać!!!! ha :evil:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 23 marca 2009, 21:55

Trzeba zacząć samemu robić paliwo... 8-)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 24 marca 2009, 07:16

a ja tam w Niemcach lalem PB92 i moto jechalo jak dzikie.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

gregor

Postautor: gregor » wtorek, 24 marca 2009, 08:35

Tak jak pisał Sławek - zbiornik jest szczelny i benzyna w nim wietrzeje powoli.
Ale chodzi o benzynę w gażnikach. Tu jest jej tylko po 30 gram i
do gażnika jest dużo wiekszy dostęp powietrza.
Dlatego przy pierwszym rozruchu po zimie, należy odkręcić śruby spustowe
u dołu gazników, zlać wywietrzałą benzynę do słoika i po odkręceniu kranika na PRI zalać gażniki świeżą benzyną ze zbiornika.
Przy okazji trzeba obejrzeć słoik ze spuszczoną wahą pod światło - jak jest dużo farfocli i zanieczyszczeń to znak że trzeba wymontować i umyć gazniki.

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 24 marca 2009, 10:47

piontek pisze:Trzeba zacząć samemu robić paliwo... 8-)

Jasne , litr wody 400 gram cukru 10 dag. drożdży i jest paliwko

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » wtorek, 24 marca 2009, 11:27

1410 - toż to rocznica bitwy pod grunwaldem
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 24 marca 2009, 13:27

No tak receptura ma swoje lata... :-)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 24 marca 2009, 21:04

SławekMilow pisze:Jasne , litr wody 400 gram cukru 10 dag. drożdży i jest paliwko
tzw. wersja zimowa ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

counterox

Postautor: counterox » czwartek, 26 marca 2009, 04:55

Silnik XJR pojedzie na 89 oktan - na granicy spalania stukowego - będzie miał wtedy największego powera, bo zapłon nastąpi praktycznie przed górnym położeniem tłoka.

Przy zalaniu 98 teoretycznie paliwo zapala się później, przez co silnik powinien mieć mniej mocy, spalać mniej paliwa, ale za to będzie płynniej chodzić i teoretycznie korbowody nie dostają tak w tyłek.
Aby wykorzystać potencjał 98, trzeba przestawić aparat zapłonowy na granicę stuku - zapłon ledwo przed górnym położeniem tłoka. Uzyskamy wtedy większego powera i NM niż na 95, ale jeśli zatankujemy przy takim ustawieniu 95, to silnik zacznie chodzić jak diesel ;] I zaczną kklepać zawory

Aha i niestety takie ustawienie jest zależne od temperatury powietrza. Im niższa temp. tym spalanie stukowe występuje później i na odwrót

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 27 marca 2009, 22:36

Wlasnie o paliwach napisalem w innym temacie ale powrócę. Z magazynow paliwo NIE wyjezdza takie samo ! Kolo co tam pracuje polecał o dziwo Lukoil :shock:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 29 marca 2009, 11:28

artur pisze:Z magazynow paliwo NIE wyjezdza takie samo !
A to tu mnie zaskakujesz. Możesz to rozwinąć?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 29 marca 2009, 19:35

piontek pisze:A to tu mnie zaskakujesz. Możesz to rozwinąć?

Ok lecz nie chcę się popisywac , pogadam jutro z kolem o szczegółach i napiszę
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 30 marca 2009, 18:02

uuu ciekawy wątek się zapowiada :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 15:54

artur pisze:Ok lecz nie chcę się popisywac , pogadam jutro z kolem o szczegółach i napiszę

Sory zapomniałem o temacie i jak wyżej pogadam jutro :mrgreen:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 21:30

artur pisze:
artur pisze:Ok lecz nie chcę się popisywac , pogadam jutro z kolem o szczegółach i napiszę

Sory zapomniałem o temacie i jak wyżej pogadam jutro :mrgreen:
Nie miałem śmiałości by Cię poganiać :)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 8 kwietnia 2009, 06:37

sam jestem ciekaw...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 13:00

sprawy wyglądają tak : w tej chwili najlepsze paliwko ma Lotos a nie Łukoil jak pisałem wcześniej ( też na literkę L wiec sie pomyliłem ). I małe sprostowanie - paliwko wyjeżdza takie samo do wszystkich ( poza Lotosem bo tam trochę lepsze). Trochę zamieszania jest dopiero później bo - duży koncern paliwowy , nazwijmy go XXX kupuje powiedzmy e95.Mała firma paliwowa , nazwijmy ją YYY ( 2-3 stacje) kupuje mniejsze ilości od XXX , po czym z ciekawości przez nikogo nie przymuszona firma YYY daje to paliwko do przebadania do labolatorium tam gdzie to paliwko wyszło i okazuje sie że to nie jest e95 tylko e92. I tu jest pies pogrzebany. wygląda na to że firma XXX coś kombinuje.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości