paliwko

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 20:13

A widzisz! kombinacje są zarówno w naftobazach - chłopaki kombinują dla siebie i na pokrycie innych braków. Są to jednak ilości śladowe.
Wg. mojej wiedzy kombinuje się dopiero na stacjach paliw. I to wg. zasady, że im mniej nowoczesnych urządzeń tym łatwiej o przekręty. Sam na kilku stacjach, bardzo nienowoczesnych, robiłem inwentaryzację to poznałem kilka "metod". To dotyczy przekrętów na ilości.
Natomiast są właśnie takie numery właśnie z benzyną jak opisał artur,
Sam wiem też o numerze z ON gdzie zamienia się go na specjalny olej do form. Jest on na poziomie oleju napędowego pomiędzy I a II kategorią. Z tym, że akcyza nie ta.
Tak więc jak na wstępie im większa i bardziej najeżona elektroniką i zabezpieczeniami firma, im stacja ma większy obrót - tym lepiej. Im mniej ajentów a więcej pracowników to też lepiej.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 6 maja 2009, 08:01

Ciekawe przemyslenia...
Jak kupowalem swoja Toyote, to mowili, zeby tankowac Shella albo BP?
Czy mozecie sie odniesc do tego?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 6 maja 2009, 08:29

PawelR pisze:Ciekawe przemyslenia...
Jak kupowalem swoja Toyote, to mowili, zeby tankowac Shella albo BP?
Czy mozecie sie odniesc do tego?

Kolego to bzdety kompletnie bez sensu. Zgodnie z normami wszędzie paliwo powinno być takie samo. Inne jest jeżeli na etapie łańcucha dystrybucji są kolejne kadry złodziei. Więć przyjąć należy że w sieciówkach jesy ich najmniej, ale nikt nie da gwarancji. A czy Shell, Bp, czy Orlen czy co to tak naprawdę jest różnica na poziomie marketingu ( punbkty na BP dają, moim zdaniem najlepszą możliwość wykorzystania, ale juz moja Żona woli punkty Shella) Paliwo JEST TO SAMO.

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 6 maja 2009, 14:47

Paliwo na stacjach zagranicznych koncernów, zgodnie ustawą, musi w jakimś znacznym procencie ( chyba było 70 % i ma to się zmniejszać ) pochodzić od polskich dystrybutorów. Czyli tylko 30% paliw na shell jest z ich rafinerii ( czyli rafinowana u ruskich) + oczywiście cała konfekcja chemiczna. Ważne, jak napisał Sławek, ile po drodze będzie możliwości przekrętu i kombinacji z paliwem. A co do ON, to rafineria sprzedaje ten sam produkt jako: olej napędowy, olej opałowy bez barwnika i olej opałowy ze znacznikiem. Różnią się tylko obciążeniami fiskalnymi.
Ja o ile mam możliwość tankuję na neste, bo tam nie ma obsługi czyli nie ma kto kraść i cała kasa idzie do centrali. A w razie kontroli, nie ma też nikogo, żeby się " dogadywać ", więc szansa na fałszowanie paliwa mniejsza.

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 6 maja 2009, 18:30

Jubiler pisze:Ja o ile mam możliwość tankuję na neste, bo tam nie ma obsługi czyli nie ma kto kraść i cała kasa idzie do centrali. A w razie kontroli, nie ma też nikogo, żeby się " dogadywać ", więc szansa na fałszowanie paliwa mniejsza.
ciekawa teoria oby słuszna .ale polak potrafi szczególnie jak niema obsługi :evil:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 6 maja 2009, 21:25

Jubiler pisze:[..]
Ja o ile mam możliwość tankuję na neste, bo tam nie ma obsługi czyli nie ma kto kraść i cała kasa idzie do centrali. A w razie kontroli, nie ma też nikogo, żeby się " dogadywać ", więc szansa na fałszowanie paliwa mniejsza.


ja również wlewam na neste. only. a to dlatego, że:
- nigdy nie miałem kłopotów z ichnim żadnym paliwem;
- jest tanio;
- mam kartę neste i odzyskuję VAT;
- mam po drodze.

a teraz pewnie będę lał na bp bo chyba otworzy mi się furtka pod tytułem wacha za free... ale to jeszcze do obczajenia....
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 9 maja 2009, 08:10

SławekMilow pisze:Paliwo JEST TO SAMO.
Jak już wyżej pisałem, to pracowałem w firmie handlującej paliwami. Doświadczenie nie pozwala mi na takie przeświadczenie...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 11 maja 2009, 07:52

piontek pisze:
SławekMilow pisze:Paliwo JEST TO SAMO.
Jak już wyżej pisałem, to pracowałem w firmie handlującej paliwami. Doświadczenie nie pozwala mi na takie przeświadczenie...

No, to znowu zamieszales... co wiec jest prawda...?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 11 maja 2009, 09:23

PawelR pisze:No, to znowu zamieszales... co wiec jest prawda...?
Prawdą jest reszta, którą napisał SławekMilow. Czyli to co i ja pisałem wcześniej. Nieprawdą jest, że wszyscy w tym kraju przestrzegają norm! Odwiedzać duże i nowoczesne firmy i stacje paliw z dużym obrotem. A nie eksperymentować w nieznanej okolicy "bo tanio".

A w zasadzie to we wcześniejszych postach napisałem wszytko co na ten temat wiem i już nic nowego nie powiem ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Jacek

Postautor: Jacek » poniedziałek, 11 maja 2009, 16:16

piontek
nawet ci sie rymneło ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 13 lutego 2011, 09:00

W dniu dzisiejszym miałem przyjemność obejrzeć program pod patronatem ADAC - Allgemeiner Deutscher Automobil-Club,zrzeszający obecnie (17.11.2010), według własnych danych, 17 milionów członków, w tym ponad 1,5 mln motocyklistów, nt. testu różnicy w osiągach przy paliwie Pb95 a Pb98, a dokładniej na obaleniu mitu co do wyższości 98 nad 95. Reasumując, osiągi w prędkości jak i w przyśpieszeniu były żadne, a jeżeli już jakieś były to niewyczuwalne "gołym okiem". Sam jestem zwolennikiem lania do moto 98 ale teraz na pewno po części zweryfikuje swój pogląd. Jedna oczywiście bardzo ważna rzecz - paliwo, w ramach możliwości, tankujmy na tych stacjach, które mamy sprawdzone oraz tam (jak kolega piontek stwierdził), gdzie jest ich duży obrót.
hubertm

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 13 lutego 2011, 09:46

podpisuję sie pod przedmówcą, też kiedyś oglądałem gdzieś takie porównianie i wnioski było dokładnie takie same. Osobiście leję 95 ( tylko na dużych znanych stacjach)
Pozdro

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 13 lutego 2011, 10:06

Ja zawsze lałem 95, bo różnica pomiędzy laniem 98 a 95 jest żadna.
Nasze motorki są przystosowane do lania 95 i niech tak pozostanie.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 13 lutego 2011, 11:38

Ciekawe. Z V-power racing, z shella (100oktanów), też większych różnic nie czuć

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » niedziela, 13 lutego 2011, 12:35

Ctrl + C , Ctrl + V z Wikipedia

Liczba oktanowa – liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne). Dokładna wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo[...]

[...]Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.

Wartość opałowa benzyny silnikowej
To ilość ciepła wydzielonego po spaleniu określonej masy benzyny. Wartość opałowa benzyny wynosi od 42,3 do 43,5 MJ/kg. Dla utrzymania określonej prędkości lub uzyskania określonego przyspieszenia samochodu konieczne jest wydatkowanie danej ilości energii. W samochodzie możemy ją uzyskać, spalając benzynę. Jeśli jest to benzyna o wyższej wartości opałowej, to jej zużycie będzie niższe od zużycia benzyny o niższej wartości opałowej. Niższa wartość opałowa benzyny może być wynikiem
większego udziału w niej składnika o niższej wartości opałowej, np. alkoholu etylowego, czyli etanolu, którego wartość opałowa wynosi 26,8 MJ/kg. Autoexpert.pl

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 13 lutego 2011, 13:16

Więc dlaczego ta różnica w cenie? Dlatego, że używając 98 mniej szkodzimy silnikowi i/lub silnik uzyska większy przebieg zanim się zużyje?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 13 lutego 2011, 14:17

Piotr_MC_85 pisze:Więc dlaczego ta różnica w cenie?

Marketing. Droższe paliwo staje sie obiektem pożądania
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 lutego 2011, 14:17 przez artur, łącznie zmieniany 1 raz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » niedziela, 13 lutego 2011, 14:17

Jeśli mamy silnik którego konstrukcja wymusza użycie paliwa o wyższej liczbie oktanowej to jesteśmy na taką benzynę skazani bo użycie zbyt "mało-oktanowej" spowoduje spalanie stukowe a w konsekwencji uszkodzenie silnika.

Natomiast mniej wymagający silnik pojedzie zarówno na zalecanej jak i na "wyżej-oktanowej" benzynie bez widocznych różnic :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 13 lutego 2011, 14:28

artur pisze:Droższe paliwo staje sie obiektem pożądania

Osobiście znam niewielu, którzy porządają płacić coraz więcej za benzynę, ale są tacy :-)

MarcinJ

Postautor: MarcinJ » niedziela, 13 lutego 2011, 14:29

Ja leje taką jaka jest podana w instrukcji i nie cuduje , czy to samochód czy motocykl.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 13 lutego 2011, 16:49

Będąc na Ukrainie w drodze na Krym, zalałem XJ900 PB 91 oktan, bo innej nie maił koleś na stacji a w zbiorniku było empty. Jakoś dziwnie szła do przodu, do momentu kiedy 95 na następnej nie dolałem :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 13 lutego 2011, 19:49

Piotr_MC_85 pisze:
artur pisze:Droższe paliwo staje sie obiektem pożądania

Osobiście znam niewielu, którzy porządają płacić coraz więcej za benzynę, ale są tacy :-)

To, co napisał artur, to takie również było podsumowanie tego testu... że niby lepsze, że niby z magicznymi uszlachetniaczami itp.

[ Dodano: 2011-02-13, 19:51 ]
vivvaldi pisze:zalałem XJ900 PB 91 oktan,

w Niemczech też jest w sprzedaży Pb91 i PawelR tankował takową i było ok. :->
hubertm

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » poniedziałek, 14 lutego 2011, 09:03

Ale Ukraina to nie Niemcy :lol:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:06

a to trzeba było tak od razu :->
hubertm

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » środa, 1 czerwca 2011, 22:39

Odgrzewając temat : sprostowanie - liczba oktanowa mówi o odporności na spalanie stukowe, czyli mało kontrolowane, a przez to szkodliwe, tym bardziej im bardziej tych oktanów brakuje, co jest bezpośrednio powiązane ze stopniem/stosunkiem sprężania. Następnie, czteroetyl ołowiu (który wydatniej smarując obniża temperaturę) dodawano głównie po to, żeby w starszej generacji silnikach nie popaliły się zawory i gniazda nie przystosowane do nowej bezołowiowej beny. Nasze paliwo ma się tak do zachodniego, jak wschodnie do naszego. Malo ludzi wie, że VPower normal u nas, to normal niemiecki - tyle mogę napisać. Różnicę między paliwami/stacjami można poczuć, jak się odkręca na IV lub V od 1000 obrotów, wtedy jest mała wartość momentu co dobrze czuć. Osobiście tankuję 98 na Statoil, ewentualnie na Neste, a jak brak (w trasie np.) to tylko Orlen.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 1 czerwca 2011, 22:50

a ja chyba nie umiem jeździć bo nie potrafię poczuć na XJR różnicy między 95 a 98. Jak paliwo było poniżej 5zł/l to lałem 98, w tym roku tylko 95. Mojej to chyba wszystko jedno bo ciągnie tak samo...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » środa, 1 czerwca 2011, 23:03

Ja nawet w puszce czuję różnicę (tylko, że mam silnik na 98).
Zapomniałem wcześniej dodać, że stacje benzynowe to frenczing, czyli pitolenie o kontroli jakości to tylko marketing, który wywołuje w branży uśmieszek politowania. Szyld nic nie gwarantuje - możecie mi wierzyć.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 2 czerwca 2011, 23:15

...z wyjątkiem stacji na auchanach i innych takich. no tam to się czuje różnice. nawet zaraz po wyjeździe ze stacji....
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 2 czerwca 2011, 23:20

na Tesco paliwo dostarcza BP
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 2 czerwca 2011, 23:23

Tia... Prosto z Płocka!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości