Brak prądu

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Brak prądu

Postautor: qter » poniedziałek, 17 marca 2025, 17:13

Pytanie do znawców. Po 3 czy 4 latach XJR zgubiła prąd. Co potrzebne aby uruchomić tzn. Czujnik stopki, starter, czy jest czujnik na sprzegle? Kurka wydaje się że jest wszystko a jednak.nie chce gadać. Na krótko gada. A i co jest w lampie bo jest jedną wolna wtyczka. Czy tam jest jakieś połączenie pomiędzy pinami? Bo u mnie gołe piny. Jakieś pomysły? Czerwony przycisk jak przełączam słychać przekaźnik rozrusznika a szary nie reaguje? Coś przeoczyłem ale co?

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 804
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak prądu

Postautor: Łysy » poniedziałek, 17 marca 2025, 21:20

Czyli krótko mówiąc rozrusznik nie kręci, tak ?
... ale prąd jest, tak ?

Jak wtyczka ? Poka

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » wtorek, 18 marca 2025, 08:14

Łysy pisze:Czyli krótko mówiąc rozrusznik nie kręci, tak ?
... ale prąd jest, tak ?

Jak wtyczka ? Poka

Jak na krótko złączę przekaźnik rozrusznika to kręci a z przycisku nie. Jak włączam zapłon to słychać przekaźnik rozrusznika, jak przełączam czerwony przycisk Start Stop słychać przekaźnik rozrusznika a jak naciskam szary , brak reakcji. Pamiętam, że ta gola wtyczka była chyba zaślepiona ale nigdy nie zdejmowałem zaślepienia więc nie wiem czy ona zwierała jakieś piny albo czy w niej był jakiś przekaźnik albo cuś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Brak prądu

Postautor: GhostDog » wtorek, 18 marca 2025, 08:17

Moim zdaniem przy przełaczaniu czerwonego przełącznika nie powinno być słychać przekaźnika rozrusznika.
Sprawdź masy.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » wtorek, 18 marca 2025, 09:21

A i jeszcze jedno. Teraz nie mam zbiornika więc odpięte 2 wtyczki i brak gaźników, które mają podgrzewanie i masę i to tez odłączone. Czy to ma wplyw? Raczej nie ale się upewniam dodatkowo zwarłem piny dochodzące do stopki aby wykluczyć zły wyłącznik czujnika na stopce bocznej.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Brak prądu

Postautor: gacy666 » wtorek, 18 marca 2025, 11:46

Aż z ciekawości polazłem to sprawdzić. W rp06 wyglada to tak:
-po pstryknięciu killswitchem przekaźnik pstryka
-na luzie kręci zawsze niezależnie od tego czy kosa jest rozłożona i czy sprzęgło jest wciśnięte.
-na biegu z rozłożoną kosą nie kręci w ogóle
-na biegu bez sprzęgła nie kręci w ogóle

W sumie to sprawdź czy nie poszedł Ci bezpiecznik. Jak jest ok to zobacz czy nie masz odpiętego czujnika luzu lub czy nie ma przejścia na kablu. Ale ogólnie trochę to dziwne bo nawet jakby czujnik sprzęgła, kosy lub luzu był walnięty to motocykl powinien odpalić w którymś przypadku.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » wtorek, 18 marca 2025, 22:06

Bezpieczniki całe. A może ktoś podpowie co z tą wtyczką?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Brak prądu

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 18 marca 2025, 22:35

Ja się nie znam, ale obstawiam jakiś alarm czy cuś. Jak jest to samotna wtyczka to bym bardziej. Coś kojarzę, że turkusowy kabelek szedł do modułu zapłonowego nawet. Nie możesz prześledzić dokąd ona idzie? To by ułatwiło też poszukiwania. Ale znowu z drugiej strony w lampie tam nie ma za bardzo miejsca na nic już.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Brak prądu

Postautor: gacy666 » środa, 19 marca 2025, 21:19

Po schemacie turkusowy kabel to kontrolka luzu. Pewnie to jakaś wtyczka do dodatkowych wskaźników. Z elektryki jestem trochę noga, ale wydaje mi się, że na przekaźniku rozrusznika (tym pod siedzeniem) na cienkim czerwono/białym kablu powinien być + po włączeniu stacyjki, natomiast masa pojawia się na kablu niebiesko-białym po wciśnięciu przycisku rozrusznika jeżeli ten drugi przekaźnik (pod prawym boczkiem) ma spełniony któryś z warunków o których ostatnio pisałem. Spróbuj to przemierzyć.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Brak prądu

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 20 marca 2025, 01:23

A może i kontrolka luzu faktycznie być.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » czwartek, 20 marca 2025, 17:16

Uwaga łamigłówka. Już zapala. Ale tylko przy wciśniętym sprzęgle. O co teraz chodzi bo zgłupiałem.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Brak prądu

Postautor: gacy666 » czwartek, 20 marca 2025, 18:33

Pewnie ten przekaźnik pod prawym boczkiem się psuje bo samo z siebie to się raczej nie miało prawa naprawić ;-)

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » czwartek, 20 marca 2025, 18:40

gacy666 pisze:Pewnie ten przekaźnik pod prawym boczkiem się psuje bo samo z siebie to się raczej nie miało prawa naprawić ;-)

Przeprazzam nie dodałem.Teraz pełne wyjaśnienie. Próbowałem zapalenie bez wciśniętego sprzęgła. Pomyślałem skoro jest luz i wykluczyłem czujnik przy stopce bocznej, to po co sprzęgło. A jak odśniedziłem styki i nie gadał to włączyłem sprzęgło i zapalił. Ale dlaczego pali tylko przy włączonym sprzęgło?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Brak prądu

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 20 marca 2025, 21:17

Miałem podobnie kiedyś. Czary mary, kostka przy klamce, i szukanie, zaś nie paliła w ogóle a kręciła, winna była zasyfiona szlamem stacyjka w środku. Objaw taki, że jak wilgoć była to mogłem kręcić ale nie paliła, odcinało iskrę, a jak wyschło w srodku to normalnie. Jeździłem rok z odpiętym czujnikiem luzu i paliłem na wciśniętnym sprzęgle. Cuda niewidy, opisałem problem kilka lat temu. A, na obrotomierzu wskazówka po przekręceniu kluczyka po kilku sekundach skakała jak pamiętam do 3k obr, co wskazywało na czujnik luzu chyba.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 804
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak prądu

Postautor: Łysy » czwartek, 20 marca 2025, 21:22

qter pisze:
gacy666 pisze:Pewnie ten przekaźnik pod prawym boczkiem się psuje bo samo z siebie to się raczej nie miało prawa naprawić ;-)

Przeprazzam nie dodałem.Teraz pełne wyjaśnienie. Próbowałem zapalenie bez wciśniętego sprzęgła. Pomyślałem skoro jest luz i wykluczyłem czujnik przy stopce bocznej, to po co sprzęgło. A jak odśniedziłem styki i nie gadał to włączyłem sprzęgło i zapalił. Ale dlaczego pali tylko przy włączonym sprzęgło?

Masa w instalacji to podstawa
Masz to sprawdzone?

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Brak prądu

Postautor: gacy666 » czwartek, 20 marca 2025, 21:26

qter pisze:Ale dlaczego pali tylko przy włączonym sprzęgło?

Bo do przekaźnika nie dochodzi sygnał z czujnika luzu, więc zachowuje się jakby był na biegu i wtedy nie odpala bez sprzęgła. Zobacz czy jest masa na jasnozielonym kablu przy przekaźniku. Jak nie ma, to masz gdzieś uszkodzony kabel (lub sam czujnik), jak jest, to przekaźnik poszedł.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » piątek, 21 marca 2025, 06:38

Panowie pierwszy ból usunięty. Nasz forumowych kolega stacyjkę doprowadził do stanu fabrycznego więc ten problem wykluczam
Natomiast z tego co podpowiadacie sprawdzę podpięcie czujnika luzu i sam czujnik. Masy sprawdzam ale nie wiem czy już wszystkie sprawdziłem. Zrobię to powoli jeszcze raz jak ogarnę czujnik luzu

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » sobota, 22 marca 2025, 07:56

Zdzislaw pisze:Miałem podobnie kiedyś. Czary mary, kostka przy klamce, i szukanie, zaś nie paliła w ogóle a kręciła, winna była zasyfiona szlamem stacyjka w środku. Objaw taki, że jak wilgoć była to mogłem kręcić ale nie paliła, odcinało iskrę, a jak wyschło w srodku to normalnie. Jeździłem rok z odpiętym czujnikiem luzu i paliłem na wciśniętnym sprzęgle. Cuda niewidy, opisałem problem kilka lat temu. A, na obrotomierzu wskazówka po przekręceniu kluczyka po kilku sekundach skakała jak pamiętam do 3k obr, co wskazywało na czujnik luzu chyba.

U mnie też wskazówka obrotomierza wskakuje na 3000 i na dół, i to się powtarza. To może być coś na rzeczy, ale gdy zapalał normalnie to tez ten błąd się pokazywał. Czy może się ktoś wypowiedzieć co do tego błędu?

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » wtorek, 25 marca 2025, 10:17

Halo halo. Przypominam się. Czy ktoś może rozszyfrować błąd wskazówki obrotomierza pokazującego 3000 i o tak wkoło. Zdzisław coś nadmienił ale czy to pewniak?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Brak prądu

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 25 marca 2025, 11:49

No, Zdzisław napisał co w serwisówce było. Tam jest wszystko :P .

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » środa, 26 marca 2025, 12:52

Wczoraj. Jeden znajomy mający dostęp do programów serwisowych. Odczytał błąd jako błąd TPS. To tylko jedna z bolączek. Z problemem z zapalaniem będę walczył w weekend i wtedy wszystko sprawdzę na.piechotę.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Brak prądu

Postautor: Pershing » czwartek, 27 marca 2025, 06:51

Mówiłem, błąd numer trzy to błąd tps. A że masz odłączone gazniki to błąd wywali. Mogę na próbę u siebie odpiąć tps i zobaczyć czy odpali czy nie . Tzn czy kręci.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » czwartek, 27 marca 2025, 08:36

Nie odłączaj. Ten błąd był już wcześniej. Motocykl pracował ale kulał, czyli może chodzić bez TPS ale słabo.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 804
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak prądu

Postautor: Łysy » czwartek, 27 marca 2025, 10:24

TPS w gaznikowej to tylko korekty zapłonu robi więc tak naprawdę może go nie być i silnik będzie pracował normalnie
W wtryskowej to już inna sprawa

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » sobota, 5 kwietnia 2025, 15:49

Z racji, że ktoś tu w motocyklu dobrze namieszał, gdyż okazało się że wtyczki do modułu zostały obcięte a.kable.polączone bez wtyczek i zalane jakimś klejem, obawiam.się że.muszę kupić moduł zapłonowy całą resztą. Proszę o info od właścicieli RP 10, ja mam z.2006 ale to chyba bez znaczenia czy 2006 czy 2004 roku o numery jakie mają na modułach. Dzięki

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 562
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Brak prądu

Postautor: korbek » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 07:12

No właśnie wymiana samego modułu nic nie da. Potrzebujesz całego kompletu - moduł, stacyjka i przy okazji wlew oraz zamek kanapy.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 19:28

korbek pisze:No właśnie wymiana samego modułu nic nie da. Potrzebujesz całego kompletu - moduł, stacyjka i przy okazji wlew oraz zamek kanapy.

U mnie jak się okazuje jest moduł od wcześniejszego modelu, chyba bez immobiliser.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 562
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Brak prądu

Postautor: korbek » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 19:56

Jeśli potrzebujesz moduł od RP06, to mam jeden luźny.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 571
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Brak prądu

Postautor: qter » sobota, 12 kwietnia 2025, 19:48

Wszystkim dziękuję za pomoc, wielkie dzięki, można na Was liczyć. A teraz wynik śledztwa. Okazało się, że błąd TPS będzie gdyż w wtyczce TPS nie ma prądu, prawdopodobnie nie podpięty do modułu. Moduł zapłonowy jest z RP02. Poprzedni właściciel jeździł z błędem. Podjąłem decyzję i zakupiłem komplet zamków z modułem i immo od RP 10 i wiązka do RP10. Będzie wszystko jak powinno być. Kable do modułu w moim motku były wlutowane i zalakowane. Mam.nadzieję, że bedzie zdrów

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Brak prądu

Postautor: gacy666 » niedziela, 13 kwietnia 2025, 07:19

No i super ze udało się namierzyć problem, bo takie szukanie co poprzedni właściciel na odpierdzielał, jest zawsze najgorsze ;)


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości