Padły mi zegary

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Lukas

Padły mi zegary

Postautor: Lukas » wtorek, 9 kwietnia 2013, 14:18

Panowie pomocy.Przestał mi działać prędkościomierz i obrotomierz :-/ najpierw obrotomierz zaczął fiksować.Podczas pracy silnika wsazówka wskakiwała na 3000 rpm po czym opadała i tak na przemian(tak samo na postoju jak i w czasie jazdy) aż w końcu nic nie pokazuje a teraz padł prędkościomierz :-/ Jedyne co działa to kontrolki i wskaźnik poziomu paliwa.Nie znam się na elektryce.Bezpieczniki są ok.Co to może być???

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 9 kwietnia 2013, 14:26

W roczniku '00 prędkoścomierz masz na linkę jak nie działa to ją wymień.
Sprawdź kostki w lampie .
(Może ci ktoś próbował podp......lić zegary :?: )

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 9 kwietnia 2013, 14:26

Obrotomierz to elektryka, ale to cudo linką napędzane też Ci padło to już jest ciekawe?
Yello "Fly" Submarine
665664515

Lukas

Postautor: Lukas » wtorek, 9 kwietnia 2013, 14:45

Z tego ździwniania,ze wszystko na raz padło zapomniałem,że prędkościomierz na lince.Chociaż tyle dobrego.Ukraść nikt nie próbował.Nic nie było ruszane.Też nie mogę pojać dlaczego też prędkościomierz.Dziwny zbieg okoliczności?
Podobno jak już coś się pierdzieli to po całości ;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 9 kwietnia 2013, 15:16

Obrotomierz: trzy przewody
1 moduł zapłonu
2 masa (-)
3 bezpiecznik (+)
Jak kontrolki i podświetlenie działa (2 ok)
Jak poziom paliwa działa (3 ok)
Pozostaje połączenie z modułem zapłonu.

nit

Postautor: nit » wtorek, 9 kwietnia 2013, 16:33

na elektryce się nie znam ale linkę prędkości możesz odkręcić od ślimaka i zanim wysuniesz z pancerza przekręć palcami sprawdzając czy się porusza licznik.Jednak jestem przekonany że ślimak padł
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... Blimak+XJR

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 9 kwietnia 2013, 18:01

NIT Palcami to se można :) Jak się trochę nawet linka wysunie z prędkościomierza to i kręcenie wiertarką nie pomoże. Lepiej od razu wykręcić linkę bo napewno walnięta bez bawienia się. Poza tym są firmy dorabiające linki może sam wkład by Ci zarobili jakbyś chciał się bawić bo pancerz napewno dobry jeszcze. Tylko oleju zapodaj dla smarowa.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 9 kwietnia 2013, 19:41

Ale wskazywanie 3 tys obrotów coś wskazuje, nieprawdaż?
Tylko czemuż padło na amen później, to i tak nie wiem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

nit

Postautor: nit » wtorek, 9 kwietnia 2013, 20:15

bo ślimak jest plastic fantastic i się skończył,pewnie łapało trochę dlatego się kręciło,może być tak że linka się wyrobiła na łbie i można dospawać kropeczkę i wyszlifować na kant ja tak robiłem...upieram się,że się skończył ślimak

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 9 kwietnia 2013, 20:29

Trza pewnie zresetować TPSa, w serwisówce pisze co i jak z nim. A prędkościomierz trza rozebrać, ale najprzód zobacz, czy linka Ci się NIE WYKRĘCIŁA Z ZEGARA, miałem tak ze 3x już.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 9 kwietnia 2013, 22:08

Zdzisław pisze:Trza pewnie zresetować TPSa
Chyba, że się zespół.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Lukas

Postautor: Lukas » środa, 10 kwietnia 2013, 08:19

Panowie dzięki za podpowiedzi.Prędkościomierz na szczęście jest ok.Linka się zerwała tuż przy ślimaku.Zamówiłem nową,koszt około 35 zł(made in japan- 50zł)Na pewno nie zapomnę nasmarować :-) bo kto smaruje ten jedzie ;-) Co do obrotomierza to jest tak jak powiedzał kolega Farba punkt 1,2 i 3 ok,czyli to pewnie będzie opcja najabrdziej chyba kosztowna :-/ Tu już nic nie zrobię sam będę musiał się wybrać chyba do serwisu bo nie znam żadnego speca od elektryki.Jak naprawię to dam znać co to było i ile to kosztowało.Jeszcze raz dziękuję :-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 10 kwietnia 2013, 08:59

Sprawdż wszystkie styki po drodze
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Lukas

Postautor: Lukas » środa, 10 kwietnia 2013, 09:18

Już sprawdzałem.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 11 kwietnia 2013, 16:52

książka napraw (schemat)+ elektronik i może się obędzie bez serwisu
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 11 kwietnia 2013, 17:27

Ja myślę że sprawa jest prosta ale trzeba znaleść rozwiązanie. Wiem że nic nie wnoszę tą wiadomością ale coś mi tak podpowiada.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 11 kwietnia 2013, 19:38

artur pisze:znaleść

znaleźć
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 11 kwietnia 2013, 19:59

ok
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Lukas

Postautor: Lukas » piątek, 12 kwietnia 2013, 16:15

Mam znajomego,który powiedział,że zajrzy.Poza tym wyczytałem,że to może być TPS ale ja się na tym nie zam.Bawienie się w mechanika skończyłem na WSK Bąk. Po tym jak złożyłem silnik i zostały mi części :-)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 12 kwietnia 2013, 16:54

Lukas, tak, jak pisałem wcześniej - zanim padł Ci obrotomierz, to zatrzymując się na 3 tys obrotów wskazywał awarię TPS. Tak więc masz dwie rzeczy do naprawy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Lukas

Postautor: Lukas » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 09:04

Ok,byłem w Liberty Motors.Sprawdzili mi co to może być i okazało się,ze obrotomierz działa(znowu pokazuje błąd 0-3).Padł tzw czujnik TPS.Zawołali za wymianę 500 zł,więc podziękowałem.Poszukam używki ale za nim to zrobię rozbiorę ten czujnik i sam sprawdzę może po prostu cos zaśniedziało albo nie styka.Swoją drogą to musze pochwalić kierownika serwisu za rzetelne i uczciwe podejście do temamtu.Nic za sprawdzenie nie zapłaciłem i dostałem dobre porady.Mozna z tym smigac nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:04

Lukas pisze:Zawołali za wymianę 500 zł
Może być tak, że wrócisz i przeprosisz. Nowy TPS kosztuje od 900 do 1200 PLN (w zależności od chęci do schodzenia z cen w sklepie).

Lukas pisze:Mozna z tym smigac nic się nie dzieje
Z moich doświadczeń wynika, że nieco "nerwowo" reaguje na gaz, szczególnie w niższych obrotach - wkurza to na ciasnych rondach. Poza tym uniemożliwia dokładną regulację gaźników.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Lukas

Postautor: Lukas » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 12:50

Może tak być,ze przeproszę... Motocykl mam po serwisie.U mnie płynnie chodzi od dolu.W ogole nie szarpie w zadnym zakresie,a mam porównianie.Na razie od serwisu zrobiłem 600 km i jestem bardzo zadowolony.W Liberty powiedzieli,ze przy mojej usterce można się obejść bez tego czujnika.Gdybym miał na wtrysku to już bylby problem.Jedynym defektem jest to,ze nie pokazuje obrotow,a własciwie pokazuje,tylko na zmiane z 3000-0-wlasciwe obroty i tak w kołko.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 17:33

piontek pisze: Poza tym uniemożliwia dokładną regulację gaźników.
Z tego co pamiętam to regulację gaźników robimy z wypiętą wtyczką TPS-mogę się mylić.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 24 kwietnia 2013, 18:45

ivo, ja też się nie upieram przy tej wersji. Ale wydaje mi się, że ciężko będzie później ocenić efekt.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 25 kwietnia 2013, 11:47

Lukas pisze:Zawołali za wymianę 500

Tak jak piontek pisze ceny ok. 1 - 1,2kpln , u mnie w aso 800. Jak będziesz musiał wymienić, to za 500 rewelacyjna cena.

Lukas

Postautor: Lukas » czwartek, 25 kwietnia 2013, 12:14

Po Swornychgaciach kolega mechanik ma zajrzeć do tego czujnika(cos tam będzie regulował).Jeśli on nie da rady to pójdę do Liberty zamówić.Nastraszyliście mnie.Mam nadzieję,że cena będzie aktualna :-)

Lukas

Postautor: Lukas » sobota, 18 maja 2013, 09:34

Już nie wiem co jest grane z tym motocyklem.Wróciłem ze Swornych i przed Zgierzem obrotomierz wrócił do normy :shock: .Jeżdzę już kilka dni i działa bez zarzutu.Nic nie ruszałem i nie wiem teraz czy to zostawić w spokoju skoro działa czy podjechać do kumpla żeby zajrzał?Moze tak być,ze teraz działa a potem znowu zacznie fiksować.Zgupiałem.

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » sobota, 18 maja 2013, 09:43

Cześć Lukas, z mojego doświadczenia, zazwyczaj jeżeli coś się elektrycznego zepsuje to raczej na amen, nie spotkałem się żeby część elektroniczna sama się naprawiła, piszesz teraz ze obrotomierz` zaczął wskazywać, takie rzeczy się dzieją np jak jest utleniony/ zaśniedziały konektor/styk, ew jakaś przerwa w obwodzie. Ja bym zaczął od tego. tym bardziej że układ teraz działa. Powodzenia

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 18 maja 2013, 09:57

Po raz kolejny przypominam, że obrotomierze nasze wskazują pewne usterki zatrzymując się na określonej wartości obrotów.
Może ktoś dysponuje listą wskazań? Ja znam tylko to, dotyczące 3 tys. obr/min.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości