Brak iskry na świecach

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
plamersky

Brak iskry na świecach

Postautor: plamersky » piątek, 28 czerwca 2013, 13:30

Witam.

Miałem mały niegroźny wypadek. Babka wjechała mi w tył. Motocykl położył się na lewą stronę, chwilę popracował i sam zgasł.

Teraz próbuję go odpalić i wszystko jest OK, poza jednym, brak iskry na świecach!

Sprawdziłem wszystko. Wszystko (tak mi się zdaje) i nic!

Posiadam XJR1300SP, rocznik 2003, wersja gaźnikowa.

Jakieś pomysły, może coś co by mnie nakierowało w odpowiednim kierunku. Może ktoś z was miał podobną sytuację.

Dziękuję

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 28 czerwca 2013, 13:40

Może nie masz iskry na świecach :idea:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 28 czerwca 2013, 14:55

Powiadasz na lewo? Dekielek lewy silnika cały? Ewentualnie coś prostokątnego może się popsuło pod lewym boczkiem...... A może jakiś przekaźnik pod siedzeniem?

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 861
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak iskry na świecach

Postautor: mryc » piątek, 28 czerwca 2013, 15:07

plamersky pisze:Witam.

Teraz próbuję go odpalić i wszystko jest OK, poza jednym, brak iskry na świecach!

Dziękuję


Sorry ale się czepne to jest OK czy nie brak iskry, a jesteś pewien że jej nie ma, czy po prostu nie pali (jakby nie miała iskry ?)

1. posiadasz alarm ?
2. kręci a nie pali ?
3. kręci i faktycznie nie ma iskry ?
4. - tak czy siak myślę że to sprawa wypiętej kostki, walniętego kabelka (zwarcie), to co się wydaje zazwyczaj nie jest OK
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 28 czerwca 2013, 15:31

Ojtam ojtam - ciągniecie kolegę za język , dajcie mu się wygadać , może weźmie manual w łapki i sam poszuka ?
Są tam takie procedurki co po kolei sprawdzać :-P

plamersky napisz co sprawdziłeś będzie prościej , opcja "wszystko" jest mało precyzyjna zwłaszcza wyjaśnienie "wszystko i nic !"

Napięcie na wejściu cewki jest ?
Ostatnio zmieniony piątek, 28 czerwca 2013, 15:38 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 28 czerwca 2013, 15:31

przywitaj się ładnie w założonym przez siebie wątku w powitalni.

XJRa ma zabezpieczenie, które powoduje, że gdy motocykl się przewróci, powinien zgasnąć (odcięcie zapłonu). Ja bym tutaj szukał.

obczaj jeszcze bezpieczniki.

Ostrego Niuńkę odpaliliśmy z Pawełkiem na popych po kraksie w Holandii, bo też nie chciała zagadać.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

plamersky

Postautor: plamersky » piątek, 28 czerwca 2013, 17:18

A więc tak:

zabezpieczenie które odcina zapłon kiedy motocykl sie przewróci nazywa sie TILT SENSOR! W mojej wersji nie ma tego. W XJR-kach zaczeto to montowac dopiero w wersjach od 2004 roku.

Alarmu motocykl nie posiada

Bezpieczniki wszsytkie sprawdzone

Silnik kręci, podaje paliwo (jak zbyt dlugo pokrece to zalewa swiece paliwem), wylaczniki od stopki i awaryjny dzialaja.

lewy dekiel nie tkniety (crash pad'y) zrobily dobra robote

przekazniki sprawdzone wg instukcji. wszystkie maja parametry zgodne z instrukcja serwisowa (sciagnieta ze strony producenta yamahy) co prawada w jezyku ang ale mnie to akurat nie przeszkadza.

wszsytkie styki, kabelki, zlacza itp sprawdzone - dzialaja.

qrwa - nie mam pojecia co jest!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 28 czerwca 2013, 17:40

Cewki dostają napięcie :?:
Świece wykręcałeś :?:

plamersky

Postautor: plamersky » piątek, 28 czerwca 2013, 18:03

Swiece sa nowe. maja moze ze 3 (trzy) km (tyle ujechałem z domu do miejsca gdzie mialem wypadek)

Swiece wykrecone. Na zadnej nie ma iskry. cewki sprawdzalem. do cewek dochodzi po 2 kable, na jednym ( w obu przypadkach jest po 13,1 V) na drugim nie ma nic, ale to normalne bo tym drugim idzie impuls a tego nie mam jak sprawdzic :(

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 28 czerwca 2013, 18:33

Spróbuj zmienić świece , świeca raz zalana będzie przebijać.
Sprawdź cewkę impulsatora i połączenie do modułu zapłonowego.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 28 czerwca 2013, 22:25

plamersky pisze:zabezpieczenie które odcina zapłon kiedy motocykl sie przewróci nazywa sie TILT SENSOR! W mojej wersji nie ma tego. W XJR-kach zaczeto to montowac dopiero w wersjach od 2004 roku.

Sądzę że wątpię. To nie jest aż tak nowy wynalazek. Może nazywa się inaczej?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Bitels

Postautor: Bitels » niedziela, 30 czerwca 2013, 07:14

no ja mam RP06 2002r i u mnie zadnego takiego zabęzpieczenia ni ma. Ępirycznie sprawdziłem, acz niechcący.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 30 czerwca 2013, 16:27

Bitels pisze: Ępirycznie sprawdziłem, acz niechcący

No ja też. To znaczy że przestali to montować ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 1 lipca 2013, 19:03

Mi też nie zgasła chociaż tłoczyła oleum do złamanej chłodnicy :(

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 1 lipca 2013, 19:40

Potwierdzam przedpiszcę. Moja lokomotywka (RP10) po obaleniu płota i zaliczeniu gleby na prawo, dalej wykazywała chęci do kręcenia tylnym kółkiem. Nie wiem jakim sposobem, ale udało mi się podnieść, przejść parę kroków i wyłączyć zapłon zanim znieruchomiałem na dobre. Znaczy się albo dingsa ni ma, albo nie zadziałał.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 1 lipca 2013, 21:05

Holender71 pisze:Znaczy się albo dingsa ni ma, albo nie zadziałał.

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że dopiero wtrysk dostał ten wynalazek.

thomy

Postautor: thomy » czwartek, 5 września 2013, 19:55

Sie popsuła,kilka dni stała i dupa.
Kręci znaczy kręciła zanim aku nie padło,na pych,z kabli nie odpaliła,jakby raz już coś brała ale to 1 na 100 prób sie zdarzyło,bezpieczniki,wyłączniki sprawdzone,niema iskry to pewne kilka razy sprawdzaliśmy.
Aku sie ładuje co teraz sprawdzać i w jakiej kolejności?? :roll: pomocy

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 5 września 2013, 20:20

sprawdź czy prąd dochodzi do cewek i poszukaj jakiej pewnej świecy bo może ci świece padły

thomy

Postautor: thomy » czwartek, 5 września 2013, 20:33

jutro z tym powalcze,niema iskry na fajkach więc gdzieś odcieło,jest jeszcze ten pseudo alarm z tym bedzie gorzej oby nie to,przekazniki raczej odpadają jak kręci?

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 5 września 2013, 20:44

nie zapomnij napisać co było jak już znajdziesz przyczynę .Jak masz jakiś alarm to też może być to

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 5 września 2013, 22:02

prądu ni ma na cewkach
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

thomy

Postautor: thomy » sobota, 7 września 2013, 20:07

no nie było ;-) ,czyli tak po sprawdzeniu prawie wszystkiego i odpalaniu z drugiego moto bez skutku,aku poszło do ładowania i na drugi dzień bruuum pali,pojechałem i wieczorkiem po zgaszeniu przed garażem kręce jeszcze raz i wszystko zgasło :shock: ,dobrze że pod domem,zrobiłem jeszcze jedną rzecz którą pominołem czyli pomiary aku :roll: ...na żarówce 21W spadek napięcia 3V,wymiana na Exide zakończyła sprawe oby skutecznie.

Misiu
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 9 sierpnia 2019, 18:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: G-pomorskie

Re: Brak iskry na świecach

Postautor: Misiu » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 14:19

Cześć.
Jako że niedawno miałem podobny problem i jako że szukałem rozwiązania na forum, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, opiszę dla potomnych co było przyczyną zaniku iskry u mnie, być może komuś się przyda ta wiedza.
A więc latając pewnej soboty po kaszubskich winklach wpadłem przednim kołem w dziurę na co ciuchcia zareagowała odcieciem prądu i przymusowym postojem na poboczu zakrętu. Po zorientowanie się że brak jej iskry pozostało mi zadzwonić po szwagra z przyczepką;) i resztę drogi pokonać w puszce.
No i zaczęło się szukanie igły w stogu siana. Po 4 dniach grzebania, prób zamiany modułu, przekaźników, połączeń na krótko, rozpruciu wiązki i spr przejść wszystkich kabli odpowiedzialnych za zapłon został mi ostatni masowy kabelek do sprawdzenia który prowadził z modułu zapłonowego w okolice tylnej lampy. Okazuje się że w xjr z 2003 r schodzą się tam wszystkie kable masowe z motunga i w przypadku braku alarmu są one zmostkowane złączkami. W jednej z tych złączek nie było przejścia-syf naleciał- i stąd brak iskry. Po wypsikaniu kostek wd 40 iskra wróciła. Poskladalem wszystko do kupy i zajarany chcąc przetestować konia odkryłem że dalej gaśnie ale tym razem po skreceniu kiery w prawą stronę. Co się okazało-podczas ruchu kierownicy rozłączała się wtyczka stacyjki mimo że była zatrzaśnięta klipsem. Jak na ironię tam tez nie łączyła masa.Dogiecie pinów i dodatkowe pospinanie rapsami kostek definitywnie rozwiazalo problem. Wiec jesli trafi sie komus nagla utrata iskry w rp 06 i zanim wydacie kupe kasy na naprawy typu "kupie i wymienie" lub mistrza elektryka, koniecznie sprawdźcie kostki w lampie oraz zadupku szczególnie masowe-czarne kable. Mnie kosztowało to kolejny modul zapłonowy kupę siwych wlosow i bluzgów łącznie z chęcia spalenia krowy na końcu;)

Awatar użytkownika
Markus
Posty: 176
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Re: Brak iskry na świecach

Postautor: Markus » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 14:34

OK zapamiętam. Generalnie preferuję lutowanie kabli lub porządne fabryczne wtyki.
W moim już 2 razy poprawiałem elektryke.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Misiu
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 9 sierpnia 2019, 18:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: G-pomorskie

Re: Brak iskry na świecach

Postautor: Misiu » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 14:39

Markus pisze:OK zapamiętam. Generalnie preferuję lutowanie kabli lub porządne fabryczne wtyki.
W moim już 2 razy poprawiałem elektryke.


Ja też chcę to poza sezonem jeszcze raz przejrzeć i ew przemieniać kostki na nowe.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Brak iskry na świecach

Postautor: Martinez » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 15:38

Misiu - jesteś WIELKI !
Takie porady są bezcenne.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na świecach

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 16:40

Znajdzcie i poczytajcie mój temat, jak to Mi ginęła iskra. Działo się to głównie jak było wilgotno na dworze. Co Ja się nawkur...łem to moje.


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość