Reanimacja zegarów
Reanimacja zegarów
Witam.
Szukam, szukam nowych i nic a jak już to za 2000 sie pojawiły. Rozmyślam wiec o reanimacji moich. Byłem w serwisie i okazuje się że każdą częśc zegarów można kupić osobno co mnie ucieszyło, ceny poszczególnych elementów szybko przywróciły mnie jednak do rzeczywistości.
Sprawa wygląda tak: prędkościomierz z obudową mam OK, wskaźnik paliwa działa ale ma wyłupaną boczna obudowę, panel kontrolek OK, sam obrotomierz OK ale jego obudowy totalnie zmasakrowane- brak możliwości odbudowy. Pomyślałem zatem żeby zaizolować jakoś bok wskaźnika paliwa, odciąć i wyszlifować pozostałości podstawy mocowania obrotomierza i wpakować w jego miejsce obrotomierz uniwersalny. Ewentualnie wpakować go w kubek od XJR. Przerabiał ktoś temat z uniwersalnymi obrotomierzami? Może mi ktoś podpowiedzieć jaki? Na allegro są jakieś ale ponoć tylko do 2cylindrowców za 199zl. Elektroniczne liczniki odpadają. Interesuje mnie tylko zestaw analogowy dlatego szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania.
Pozdrawiam.
Szukam, szukam nowych i nic a jak już to za 2000 sie pojawiły. Rozmyślam wiec o reanimacji moich. Byłem w serwisie i okazuje się że każdą częśc zegarów można kupić osobno co mnie ucieszyło, ceny poszczególnych elementów szybko przywróciły mnie jednak do rzeczywistości.
Sprawa wygląda tak: prędkościomierz z obudową mam OK, wskaźnik paliwa działa ale ma wyłupaną boczna obudowę, panel kontrolek OK, sam obrotomierz OK ale jego obudowy totalnie zmasakrowane- brak możliwości odbudowy. Pomyślałem zatem żeby zaizolować jakoś bok wskaźnika paliwa, odciąć i wyszlifować pozostałości podstawy mocowania obrotomierza i wpakować w jego miejsce obrotomierz uniwersalny. Ewentualnie wpakować go w kubek od XJR. Przerabiał ktoś temat z uniwersalnymi obrotomierzami? Może mi ktoś podpowiedzieć jaki? Na allegro są jakieś ale ponoć tylko do 2cylindrowców za 199zl. Elektroniczne liczniki odpadają. Interesuje mnie tylko zestaw analogowy dlatego szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania.
Pozdrawiam.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Po przygodzie rok temu moje zegary (wewntrzne obudowy) to były puzle ok 25 cześci z tego ok 5 brak. Całośc przełamana w pół. Zimowy miesiąc zabawy w sklejanie i dorabianie i wpasowanie i wszystko działa.
Tak więc policz czy masz większość cześci obudowy obrotomierza i do roboty. ( o ile wychowałeś się na "Małym Modelarzu" )
Tak więc policz czy masz większość cześci obudowy obrotomierza i do roboty. ( o ile wychowałeś się na "Małym Modelarzu" )

P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Niestety nie mam praktycznie żadnych odłamanych elementów ponieważ kupiłem motocykl po przewrotce. Myślałem też żeby spróbować zamocować obrotomierz w samym kubku i dorobić szkiełko z pleksi, ale czy to się uda...
[ Dodano: 2009-10-02, 13:30 ]
Co do obrotomierza KOSO jest niezły ale 500 zł trzeba liczyć... ale jak nie dam rady nic zrobić ze starego to alternatywa dobra.
[ Dodano: 2009-10-02, 13:30 ]
Co do obrotomierza KOSO jest niezły ale 500 zł trzeba liczyć... ale jak nie dam rady nic zrobić ze starego to alternatywa dobra.
Odbudowuje swoje zegary i muszę przyznać że wychodzi całkiem całkiem z przedmiotów których mało kto by się spodziewał, a pasują jak od tego
. Potrzebowałbym informację jak podłączone są przewody pod obrotomierz? W jakiej kolejności stojąc przed motorem od lewej ? Są 3 szary, czarny i brązowy. Nie chcę żeby coś mi się przepaliło w obrotomierzu skoro tyle już zrobiłem.
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
Serdeczne dzięki! U mnie nie ma nic wytłoczone ponieważ ta biała bezpośrednia obudowa obrotomierza istnieje tylko szczątkowo. Co do mojego pomysłu odbudowy to wszytsko zewnętrznie będzie ori
Zewnętrzny srebrny kubek kupię nowy i to będzie jedyna inwestycja finansowa. No jeszcze górną ramkę znalazłem na allegro. Poza tym moje innowacje wyglądają następująco: wewnętrzna obudowa obrotomierza- rura pcv 80 - część pogrubiona łacznikowa- stworzona rozmiarem do tego. Tarcz wchodzi w miejsce uszczelki rury, uszczelka odwrócona montowana jest na zewnątrz na kołnierzu rury tworząc pierścień przylegający do szkiełka, od spodu dokręcona wewnątrz rury blaszka rozpórkowa usztywniająca obrotomierz wewnątrz. Szkiełko wycięte z pleksi wklejone w górną ramkę zewnętrzną na silikon. Górna ramka wchodzi idealnie na kołnierz pcv - tez jak od tego.
Spód rury uciętej za zwężeniem zaślepiony zakrętką od słoika po drzemie ( wymiar idealny w rurę 80
przymocowany na małe wkręty do pcv i stanowiący podstawę dokręcana do ori konstrukcji metalowej liczników. Wszystko wchodzi elegancko w kubek i z zewnątrz praktycznie nie widać. Jak kogoś interesuje to mogę podesłać sesje zdjęciową.
Pozdrawiam.


Spód rury uciętej za zwężeniem zaślepiony zakrętką od słoika po drzemie ( wymiar idealny w rurę 80

Pozdrawiam.
U mnie tego czarnego plastyku pod obrotomierzem i nad obrotomierzem nie było wcale. wszystko odłamało się od wskaźnika poziomu paliwa. Kubki jeszcze nie zdecydowałem od kogo. Na miejscu mam 250 zł za komplet. Jeżeli ktoś ma taniej z przesyłka to jestem chętny. Jezeli ktoś potrzebuje tylko od licznika to tym bardziej bo ja potrzebuję tylko od obrotomierza.
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
znalazłem cuś takiego na AlleDrogo :
http://moto.allegro.pl/item835744660_ze ... _1300.html
cena co prawda nie wskazuje na to, ze to rewelacja ale.....
http://moto.allegro.pl/item835744660_ze ... _1300.html
cena co prawda nie wskazuje na to, ze to rewelacja ale.....
hubertm
- andzik
- Posty: 277
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
No wreszcie małe żółte ludziki podrobiły i cena do zniesienia:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Speed ... 27afe10bba
a i jeszcze taki cóś, ktore se zamówiłem:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Tacho ... 2a0542b794
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Speed ... 27afe10bba
a i jeszcze taki cóś, ktore se zamówiłem:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Tacho ... 2a0542b794
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
andzik pisze:No wreszcie małe żółte ludziki podrobiły i cena do zniesienia:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Speed ... 27afe10bba
Jak bym był inżynierem konstruktorem w BMW to bym kazał całą serię tych zegarów wykupić i montować na potęgę w R1200R, a jak nie to suwak logarytmiczny do łapy i wy********ć



"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- andzik
- Posty: 277
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
oto moje zegary po reanimacji
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=543
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=544
a kozystalem z tego zamiennika
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Tacho ... 2a0542b794
jakosc zadawalajaca, ocencie sami?!
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=543
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=544
a kozystalem z tego zamiennika
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Tacho ... 2a0542b794
jakosc zadawalajaca, ocencie sami?!
- andzik
- Posty: 277
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
tak bardzo przyzwoita calosc wyszla mnie jakies 90 funtow z przesylka,dostarczono ja w dwa dni. W ofercie tego goscia znalazlem jeszcze cos takiego ciekawego,moze komus sie przyda
http://shop.ebay.co.uk/idealhere-uk-alf ... t=0&bkBtn=
http://shop.ebay.co.uk/idealhere-uk-alf ... t=0&bkBtn=
Wróć do „Rama i części obudowy.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości