Skoro na forum jest kilka osób zajmujących się aerografem to zapewne mają niezbędne minimum wiedzy nt. polerowania lakieru.
Otóż potrzebuję porady czym (pasta, sprzęt) wypolerować zmatowienia na baku, które później okleiłbym jakąś folią transparentną co by znowu się nie zmatowiło. Bardzo mnie to zmatowienie wkurza.
Polerka lakieru.
Lakier łatwiej zniszczyć maszyną niż wypolerować. Do polerowania używa się ....specjalnej polerki, która oscyluje a nie obraca się, a i tak 90% że lakier poprzycinasz.. Znajomy lakiernik nie robił mi złudzeń że dam radę, więc onanizuję lakier ręcznie i G3 zawsze na mokro i w cieniu, żeby nie spalić. Pod nalepki oczywiście zero nabłyszczacza, bo to jakieś woski i się kleić nie będzie.
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Może i ja się troche pomądrzę. Jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju rysy to są wzasadzie nie do zrobienia, chyba - że są to rysy tylko w lak. bezbarwnym. I tak te właśnie drobne ryski jak i zmatowienia można delikatnie zmatować papierem wodnym 2500-3000 a później polerować pastą polerską, może być i G-3 (jak pisze Jubiler), całkiem niezła. Póżniej dobrze jest przeciągnąć jakimś woskiem (ale nie pod nalepkę), nie piszę jakim bo wiele stosuję i prawda jest taka, że po prostu trzeba to robić często żeby było o.k. Żadna kredka! nie załatwi sprawy, a co do techniki polerowania to dla osób które nie mają z tym do czynienia to tylko rączka, bo polerką to można przetrzeć lakier i poprzepalać a później to pozostaje już lakierowanie. Widzę Jubiler, że dużo wiesz i twoje uwagi są słuszne. Ogólnie lakiery na motocyklach (oryginalne oczywiście) są dużo trudniejsze do utrzymania niż na samochodach bo posiadają dużo więcej różnych dodatków.
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Polerka lakieru.
Ja do drobnych rys na lakierze używam pasty Tempo http://www.autokosmetyki.pl/k2_tempo_pa ... a,p87.html i jestem bardzo zadowolony z rezultatów.
Z powodzeniem likwiduje drobne ryski na czarnym lakierze.
Obecnie jestem w trakcie renowacji lakieru w moim nowym nabytku, przy pomocy właśnie tej pasty.
Robota oczywiście ręczna i dość pracochłonna.
W Sikorce regularnie matowiły mi się od spodni skórzanych boczki. Po przejechaniu pastą znów się świeciły jak psu jaja.
Z powodzeniem likwiduje drobne ryski na czarnym lakierze.
Obecnie jestem w trakcie renowacji lakieru w moim nowym nabytku, przy pomocy właśnie tej pasty.
Robota oczywiście ręczna i dość pracochłonna.
W Sikorce regularnie matowiły mi się od spodni skórzanych boczki. Po przejechaniu pastą znów się świeciły jak psu jaja.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
Wróć do „Rama i części obudowy.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości