Polerowanie kolektorów wydechowych
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Polerowanie kolektorów wydechowych
Witam,
Czy ktoś z was juz przerabiał polerowaie kolektorów wydechowych (kolanek).
Moje już nie wyglądają za świeżo, chcialbym je odświeżyć teraz jeszcze przed sezonem.
Czym najlepiej to zrobić ( i czy one nie są chromowane lub niklowane?? nie chciałbym ich zmatowić do końca zdzierając jakąś powłokę galwaniczną.).
Pozdrawiam
Czy ktoś z was juz przerabiał polerowaie kolektorów wydechowych (kolanek).
Moje już nie wyglądają za świeżo, chcialbym je odświeżyć teraz jeszcze przed sezonem.
Czym najlepiej to zrobić ( i czy one nie są chromowane lub niklowane?? nie chciałbym ich zmatowić do końca zdzierając jakąś powłokę galwaniczną.).
Pozdrawiam
- cleaner
- Posty: 348
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Sam właśnie to robię więc pozwole sobie uzupełnć
1. polecam to: http://allegro.pl/druchema-tempo-silich ... 07718.html
2. Gąbki i ściereczki kuchenne dają radę.
3. Czteropak to może byc za mało - zajdzie dłużej niz jeden wieczór....
4. Bardzo dużo cierpliwości....

1. polecam to: http://allegro.pl/druchema-tempo-silich ... 07718.html

2. Gąbki i ściereczki kuchenne dają radę.
3. Czteropak to może byc za mało - zajdzie dłużej niz jeden wieczór....
4. Bardzo dużo cierpliwości....
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Robiłem, więc wiem
-sześciopak
-szmatka
-papier wodny 2000
-dużo czasu
-Autosol
natomiast odnośnie malowania to osobiście nie widziałem pomalowanych kolanek, jedynie bandaże, ale to armatura

-sześciopak
-szmatka
-papier wodny 2000
-dużo czasu
-Autosol
natomiast odnośnie malowania to osobiście nie widziałem pomalowanych kolanek, jedynie bandaże, ale to armatura

- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Święta racja ! Poprzedni właściciel mojego motocykla kompletnie to zaniedbał skutkiem czego pojawiły się punktowe wykwity rdzy wielkości łebka od szpilki. Niestety w moim przypadku nie pomogły ani pasty ani papier ścierny. Po zdemontowaniu kolektorów spróbowałem polerowania mechanicznego (polerka z tarczą filcową i pasta polerska). Efekt był taki że znikła warstwa chromu, pojawił się nikiel,a wżery zostały. Kolektory pojechały do chromowania, powinny być gotowe w lutym.JAREK pisze:Przede wszystkim powinno się dość regularnie czyścić bo po zaniedbaniu jest naprawdę trudno doczyścić.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Dużo macie tych kolektorów w XJR? Bo ja mam jeden i nie jest ani nigdy nie był chromowany. Aczkolwiek w takiej wersji można zanabyć.
Ale to już było: http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1504
Ale to już było: http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1504
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
piontek pisze:Dużo macie tych kolektorów w XJR? Bo ja mam jeden i nie jest ani nigdy nie był chromowany. Aczkolwiek w takiej wersji można zanabyć.
Ale to już było: http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1504
Oczywiście masz rację, rurek jest cztery, kolektor jeden

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Czyli jednak w gaźnikowej nie polerować na siłę jakąś pastą polerską typu tempo ( żeby nie zedrzeć chromu do końca), tylko próbować doczyścić jakąś pastą do chromu?? Dobrze kumam???
ps. Papierem wodnym najpierw 100 póżniej 2000 , a póżniej pastą tempo polerowałem golenie lag teleskopó i wyszło ok. Ale tam są one aluminowe. Papier na te kolektory to chyb azły pomysł.
ps. Papierem wodnym najpierw 100 póżniej 2000 , a póżniej pastą tempo polerowałem golenie lag teleskopó i wyszło ok. Ale tam są one aluminowe. Papier na te kolektory to chyb azły pomysł.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Z tego co próbowałem na swoich rurkach, mogę wywnioskować że jeśli nie porobiły się wżery, można bezpiecznie jechać pastą i powinno pomóc. Chrom zdarłem dopiero tarczą filcową ale w tym momencie było mi już wszystko jedno- albo się uda, albo do chromu. Zapomniałem dodać że za cztery kolanka gość powiedział ok. 300 złociszy, myślę że cena do przełknięcia, oby tylko nie posypały się za prędko...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Ja jednak podyskutowałbym chwilę. Pamiętam ze szkoły, że kolektor ( wydechowy ) to ta część która wychodzi z cylindra.
Więc tak jak pisze holender - pasuje - rury kolektora.
Kolektor jest zatem jeden a sklada sie z 4 rur.
Dlatego nie jestem pewien czy ta niechromowana puszka jest kolektorem.
Wg mnie nie jest.
Więc tak jak pisze holender - pasuje - rury kolektora.
Kolektor jest zatem jeden a sklada sie z 4 rur.
Dlatego nie jestem pewien czy ta niechromowana puszka jest kolektorem.
Wg mnie nie jest.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
artur pisze:Ja jednak podyskutowałbym chwilę. Pamiętam ze szkoły, że kolektor ( wydechowy ) to ta część która wychodzi z cylindra.
Więc tak jak pisze holender - pasuje - rury kolektora.
Kolektor jest zatem jeden a sklada sie z 4 rur.
Dlatego nie jestem pewien czy ta niechromowana puszka jest kolektorem.
Wg mnie nie jest.
Z głowicy Panie z głowicy, z cylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups..... kolektor.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Nie tak Panie nakoniecznie! Była na świecie parę śmiesznych konstrukcji.Zdzisław pisze:ylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups..... kolektor
artur, kolektor, jak sama nazwa mówi, kolektywizuje. To znaczy, że łączy. Jeśli rury się na końcu łączą w jedną całość, to są kolektorem. Nasze rury są oddzielne i wchodzą do kolektora (niechromowanego niestety). Uważam, że jest zarąbisty temat na rozmowę dnia następnego, przy trzeciej tabletce.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A choćby taki dolniaczek:


Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Zdzisław pisze:Z głowicy Panie z głowicy, z cylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups.....
Zdzichu - to bład ( lub nie - patrz post piontka ) jedynie tzw czeski.
piontek pisze:Jeśli rury się na końcu łączą w jedną całość, to są kolektorem. Nasze rury są oddzielne i wchodzą do kolektora (niechromowanego niestety).
Czyli te rury tylko wraz z tą (niestety niechromowaną) puszką mogą tworzyć kolektor jako całość. Ponieważ kolektor zaczyna się od cylind.... od głowicy a kończy się jak piszesz połączeniem owych rur o których tu piszemy jak je czyścić !
WojtaS pisze:"rury" wychodzące ( 4) z silnika to kolektory wydechowe koniec i kropka
o !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości