Polerowanie kolektorów wydechowych

Awatar użytkownika
gajny
Posty: 164
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Kowale

Postautor: gajny » sobota, 2 marca 2013, 21:31

nieno bandaż nie wchodzi w grę i nie chodzi o to żeby było tanio tylko szybko, bo coś wiosne czuje a wymontowałem je w grudniu i jakoś tak zeszło z oddaniem do chromowania. I pozatym matowe rzeczy nawet mi grajo.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 15 marca 2013, 13:08

Powierzchownie papierem czemu nie kiedyś stare w WSK od polerowania na sucho przez lata tak mi się zrobiło (taki matowy chrom), więc jest wykonalne. Jak masz głębokie rysy to pewnie tylko chrom, malowanie czarne, albo bandaż. Ale widzę że dwie ostatnie opcje nie wchodzą w grę.

Awatar użytkownika
gajny
Posty: 164
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Kowale

Postautor: gajny » sobota, 16 marca 2013, 23:57

no właśnie dzisiaj miałem zamiar to zmontować przerysowane papierem 80-tką , ale z myślą o chromowaniu usunąłem uszczelki z końca kolanek od strony tyłu i tak się doszukałem ze sztuka prawie 5dych kosztuje i tak sie zastanawiam co z tym fantem zrobić?? może jakiś koc azbestowy na podkładke :evil:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 22 marca 2013, 16:06

gajny pisze:80-tką

Nie za gruby, ja na start dałbym min 200, do grubszego zawsze można zejść, ale ja tam się nieznam :-P

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 13 sierpnia 2014, 15:20

Odświeżę nieco watek.
Czyszczac dzis owe 4 rury pomyslalem coby je zdjac i zrobic to w cywilizowany sposob, znaczy sie wygodniej niz lezaco-kucajac; tymbardziej, ze trudno te dwa srodkowe opracowac.
Czy po zdjeciu bede musial nabywac jakies uszczelniacze i czy przy okazji sruby mocujace mozna wymienic na nierdzewne? Troche te co mam juz rude.
Gdzie nabyc takie sruby i czy w ogolee da sie je ruszyc? Pewnie jakis odrdzewiiacz by sie zdal?
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 sierpnia 2014, 22:38 przez JAREK, łącznie zmieniany 1 raz.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 13 sierpnia 2014, 15:33

JAREK pisze:Odswierze nieco watek.


haha złapałem Admina-stawiasz flachę :)

teoretycznie są tam takie uszczelki od strony cylindrów:
http://allegro.pl/ir-uszczelka-kolektor ... 72876.html

oraz takie od strony puszki:
http://allegro.pl/uszczelka-tlumika-yam ... 84431.html
te od strony puszki mogą się "popsuć"
te od strony cylindrów możesz olać i nie zakładać
śruby kup z kwasówki kopułkowe
a-ha i uważaj na szpilki, delikatnie odkręcaj

a o polerowaniu to Holender wie więcej :)
On ma wypolerowane wszystko od wewnątrz nawet

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 13 sierpnia 2014, 15:56

He, he, he, niech Ci będzie :mrgreen: A wracając do tematu, rury demontowałem około cztery razy. Tak jak pisze Ghost, podkładki założyłem stare i jest gitara. Nowe między rurą a głowicą kosztują grosze na alledrogo, między rurą a kolektorem są już droższe. Jak będziesz ostrożnie demontował to powinno być ok na starych. Szpilek nie wykręcałem, szczerze mówiąc bałem się że mogę którąś urwać, za to nakrętki kołpakowe ze stali nierdzewnej zakrywają je znakomicie. Możesz je kupić np. tutaj : http://www.hurtmet.pl/p6255_63_nakretka ... 17_a2.html
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 13 sierpnia 2014, 17:54

No to szpilek nie będę ruszał. Czym potraktować zardzewiałe nakrętki?

Może przed jesiennym się jeszcze za to wezmę, a jak nie to w zimie na pewno.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 13 sierpnia 2014, 17:58

Ja bym się nie bawił w zdejmowanie rur. Smarujesz je czymś z tubki do polerowania chromów czy tam nierdzewki, czekasz 3 minuty i rekreacyjnie szmatką na zasadzie "twoja-moja" pod wieloma kątami. Zdjecie rur powoduje że bardziej przykładasz się do polerki. Kiedyś w Zephyrze tak się mechanicznie przyłożyłem że się świeciły jak żarówka. Nie wiedziałem tylko że zdarłem warstwę chromu. Po pierwszym deszczu całe były rude.
Uszczelniaczami w ogóle bym nie zawracał sobie głowy. Nie mam jednych ani drugich, nie widzę różnicy.
Nakrętki mam kołpakowe od wielu lat i powoli są rude. Znalazłem inny sposób. W Leroy Merlin kupujesz identyczne nakrętki z kołnierzem, po prostu zwykłe ocynkowane. 6 szt. za coś ok 5 zł. Po 2 latach jak coś z nimi nie tak to kupujesz nowe. Po następnych 2 latach pozostają 4 które dalej służą min 2 lata.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 13 sierpnia 2014, 18:10

JAREK pisze:No to szpilek nie będę ruszał. Czym potraktować zardzewiałe nakrętki?

Może przed jesiennym się jeszcze za to wezmę, a jak nie to w zimie na pewno.


Nakrętki chcesz potraktować w celu odkręcenia ?
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 13 sierpnia 2014, 18:13

Owszem.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 13 sierpnia 2014, 18:20

Używałem odrdzewiacza w sprayu z firmy chemsearch, dobrze jest też puknąć przez jakiś miękki metal młoteczkiem i spróbować odkręcić.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 13 sierpnia 2014, 22:25

Jarku jak już zaczniesz się bawić w dawno nie odkręcane nakrętki, to zaopatrz się w dobry klucz oczkowy/nasadkę .

Nie próbuj tego ruszać absolutnie zwykłym kluczem płaskim, zniszczysz nakrętki i będziesz tylko ^&%^$$$ na to.
Przed rozbieraniem popsikaj WD40/Wurthem, czy co tam masz do odrdzewiania itp. Może być nawet Coca Cola .

Uszczelek raczej nie poniszczysz, w puszcze pod silnikiem są grafitowe, więc mogą się deko pokruszyć na brzegach, tym się nie przejmuj.

Same uszczelki w głowicach są potrzebne, dlaczego chyba nie trzeba tłumaczyć :-P :mrgreen: .

A jak kto ciekawy, niech se poczyta o przedmuchach w układzie wydechowym i do czego one prowadzą, net posiada wszystko :shock: :shock: :-D ...

...Lecz same przedmuchy łatwo wyłapać, więc jak Artur ma bez, to i tak może być, choć nie powinno :) .

Jak będziesz nakrętki nowe przykręcał, to daj na nie albo na szpilki kapkę :idea: smaru miedzianego :) .


....Piwo w łapy i jechane ;-) .

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » czwartek, 14 sierpnia 2014, 08:05

Mi jedna uszczelka grafitowa przy kolektorze się poniszczyła przy tym zabiegu, więc musiałem kupić sobie nową.
Te pierścienie uszczelniające przy głowicy wymieniłem na nowe, bo tak serwisówka kazała, tanie były, ale jak przedpiszcy wspomnieli, nie wyglądały na wymagające wymiany. W ogóle bym ich nie zauważył, gdybym nie wiedział, że tam są. Mocno się wciskają i klinują w głowicy, może być ciężko je wyskrobać.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » czwartek, 14 sierpnia 2014, 11:06

JAREK pisze:No to szpilek nie będę ruszał.

Może być tak, że część z nich wykręci się podczas odkręcania nakrętek.
Wówczas trzeba kontrować dwiema nakrętkami -(zwykłe 5.8) były za miękkie-
po stronie szpilki, która wchodzi do głowicy, całość w imadło, dobra (ciasna) nasadka,
cierpliwie trochę w lewo, trochę w prawo odkręcać nakrętkę flanszy.
Nakrętki, które wykręciły się razem ze szpilką były dość mocno z nią spieczone, także solidny
uchwyt będzie niezbędny.
Sprawa łatwiejsza, jeśli ma się nowe szpilki, ale ja tych o odpowiednich parametrach w normalnych pieniążkach nie dostałem
a metrowa szpilka z kwasówki do pocięcia nie przekonała mnie.
Proponuję Tobie "nie ruszać g...na" przed końcem sezonu.

Edit: Wertując jutubowe czeluście, przypadkiem natrafiłem na to:
https://www.youtube.com/watch?v=B4F_-wTZYlM

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 14 sierpnia 2014, 21:47

Jaka czyściusia ta XJRa na tym filmiku. Odniosłem też wrażenie, że już wszystko było poluzowane, tak lekko mu szło to kręcenie.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » czwartek, 14 sierpnia 2014, 22:09

JAREK pisze:Jaka czyściusia ta XJRa na tym filmiku. Odniosłem też wrażenie, że już wszystko było poluzowane, tak lekko mu szło to kręcenie.

Masz rację. Filmik pogladowy, by zobaczyć, jak skorodowaną szpilkę
maskują nakrętki kołpakowe. Fajnie wymoczyć wszystkie osiem szpilek w fosolu
ruda świetnie rozpuszcza się, jeśli chcesz, przywiozę setkę do Przesieki.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 14 sierpnia 2014, 22:16

Przywieź.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » czwartek, 14 sierpnia 2014, 22:24

Będzie!
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » czwartek, 13 listopada 2014, 06:28

Idzie zima, będę miał więcej czasu, pomyślałem więc o polerowaniu. Przyglądam się kolankom mojego kochanie i nie wiem: czy mam je polerować, czy już może chromować? Jakiś taki miedziany kolor mają.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 13 listopada 2014, 06:54

Nooo, chromu to tam już raczej nie ma. Ktoś czyścił, aż wyczyścił. Chromowanie.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 13 listopada 2014, 07:46

Pegaz pisze: Jakiś taki miedziany kolor mają.
Bo nie są fabryczne.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » czwartek, 13 listopada 2014, 08:27

Dzięki, tak czułem, za miedziano to wygląda:) Polecicie dobrego galwanizatora?
Kochanie ma swoje lata więc sporo rzeczy pewnie nie jest fabrycznych. Poprzedni właściciel zmieniał wydech z 4/1 na pierwotny 4/2. Także nie ma się co dziwić.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » czwartek, 13 listopada 2014, 09:00

Tutaj zadzwoń lub podjedź, ciekawie na ile wycenią 4 kolana ale to nie som Panie tanie rzeczy :-P
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » czwartek, 13 listopada 2014, 12:04

Pietrek, zrobiłem mały rekonesans:) Twój kontakt nie robi takich rzeczy, ani galwanizacja w Pruszkowie, ani jeszcze jedna w Warszawie. Odesłali mnie do Piaseczna, ale tam zaczął gościu marudzić, że to nie bardzo wychodzi i odesłał mnie do Hartmanna w Łomiankach. Dziwna sprawa, bo Pan z Łomianek nie ma galwanizacji. W każdym razie zadzwoniłem i gościu krzyknął 200 zł/szt. Cóż...szukam dalej, przyjaciel google podsuwa mi firmę Tiger Chrom. Dzwonię, przedstawiam sprawę i człowiek w akademicki sposób opowiada mi o chromowaniu elementów przepalonych i wpływie temperatury na takie powłoki. Niestety nie potrafię tego odtworzyć z pamięci, bo i nie wszystko zrozumiałem:) W każdym razie odradzał chromowanie starych rur ze względy na niską trwałość takiej powłoki przy wysokich temp. Oczywiście nie odmówił wykonania takiej usługi, ale już na moje ryzyko. Zapytałem o cenę i usłyszałem... 200 zł/szt.:)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 13 listopada 2014, 12:18

Przeca to zamiennik z kwasówki, sam to sobie wypolerujesz tylko efekt błysku się długo nie utrzyma gdyż zamienniki są jedno płaszczowe i szybko od temperatury się zezłocą i wymatowieją, plusem jest to że możesz je polerować co tydzień aż znikną.
Jak chcesz mieć chromowane to odrazu szukaj oryginałów, to nie są tanie rzeczy.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » czwartek, 13 listopada 2014, 12:24

Temat kiedyś trochę zgłębiałem: a) dorobienia nowych kolanek; b) chromowania. W serwisie Yamahy ok 750 zł /szt. - jeśli dobrze pamiętam 2 latat temu sprawdzałem. Koszt dorobienia wg oryginału to ok 200 zł / szt. Kosztu chromowania nie znam ale zakładam 200-300 zł / szt. Sprawdź na Liwskiej w W-wie, dobrze robią ale ile policzą nie wiem - oblicz powierzchnie cm2 jednego kolanka to powinni mniej więcej wycenić. Zresztą jeszcze jest Tiger Chrom - gdzieś na forum jest info. Na Twoim miejscu poszukałbym ori kolanek w dobrym stanie, trudno znaleźć ale zima idzie troche czasu będzie może coś sie trafi ;)
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 13 listopada 2014, 14:08

Sprawdź czy nie jest to nierdzewa, jak pisze Farba. Jeśli tak, to pozostaje Ci polerka lub wymiana na oryginał. Nierdzewy nie pochromujesz.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 13 listopada 2014, 14:12

Że zdjęcia widać że nierdzewka

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1896
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » czwartek, 13 listopada 2014, 14:34

Na forum był ktoś z Bieszczad i się ogłaszał, że ma galwanizerię, ale musisz poszukać. Ja osobiście robiłem chromy kolanek na ul. Cukrowniczej na Gocławiu w Wawie, wyszły nieźle, ale i tak nie jestem z nich zadowolony. Ogólnie nikt nie chce chromować używanego wydechu - zasyfia kadzie.


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość