Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler.
- PawelR
- Posty: 721
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Przepraszam za milczenie..., postaram sie jutro nadrobic...
[ Dodano: 2009-08-19, 10:27 ]
Wlasnie wrzucilem do mojego forumowego Albumu
[ Dodano: 2009-08-26, 09:03 ]
Buko, jakie sa Twoje doswiadczenia z uzywania MotoOilerka.
Moje, jak narazie bardzo pozytywne.
[ Dodano: 2009-08-19, 10:27 ]
Wlasnie wrzucilem do mojego forumowego Albumu
[ Dodano: 2009-08-26, 09:03 ]
Buko, jakie sa Twoje doswiadczenia z uzywania MotoOilerka.
Moje, jak narazie bardzo pozytywne.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
- Buko
- Posty: 289
- Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
- Model i rocznik moto.: FJR 1300
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Więc tak. W pierwszy dzień zostawiałem za sobą ślad oleju i plamy w miejscach postojów
Potem zmniejszyłem czas podawania oleju i... zapomniałem, że mam łańcuch
Drobne uwagi krytyczne to:
- Nie wiem dlaczego, ale u mnie pokrętło czasu dawkowania jest jakby odwrotnie. To znaczy, że jak chcę zwiększyć czas to muszę przekręcić w stronę minusa
.
- Przełącznik częstotliwości otwarcia zaworu ma gumową powłokę. Niestety u mnie z niewyjaśnionych przyczyn owa powłoka popękała

Potem zmniejszyłem czas podawania oleju i... zapomniałem, że mam łańcuch

Drobne uwagi krytyczne to:
- Nie wiem dlaczego, ale u mnie pokrętło czasu dawkowania jest jakby odwrotnie. To znaczy, że jak chcę zwiększyć czas to muszę przekręcić w stronę minusa

- Przełącznik częstotliwości otwarcia zaworu ma gumową powłokę. Niestety u mnie z niewyjaśnionych przyczyn owa powłoka popękała

Buko pisze:jak chcę zwiększyć czas to muszę przekręcić w stronę minusa
Na mój gust się zgadza

Zwiększyć czas, czyli zmniejszyć częstotliwość kapania. Stąd "-", Dobrze Cię zrozumiałem?
Buko pisze:z niewyjaśnionych przyczyn owa powłoka popękała
Już

- Buko
- Posty: 289
- Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
- Model i rocznik moto.: FJR 1300
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
MadMike pisze:Zwiększyć czas, czyli zmniejszyć częstotliwość kapania. Stąd "-", Dobrze Cię zrozumiałem?
O ile wiem to ustawia się czas otwarcia zaworu, a nie jego zamknięcia... Więc na moją logikę to do oporu na " + " powinien się prawie lać ciągle olej. Natomiast do oporu " - " powinno dawkować jedną kroplę na wieczność

Lecz jest odwrotnie... Ciekawe czy tylko u mnie, czy tak ma być


MadMike pisze:Czy ta usterka wpływa jakoś na smarowanie?
Na jakość smarowania nie wpływa, ale nie wiem jak wpływa na szczelność przełącznika i całej obudowy sterownika... Tu też matjas do tablicy

hej hej
no to poczekałem: w końcu w ub. tyg po sezonie Buko odesłał do mnie sterownik na naprawę.
powiem szczerze ze 'peknietej gumki'
jeszcze w żadnym poprzednio nie miałem. owszem - jak ktoś wcześniej wspominał - nie wpłyneło to korzystnie na trwałość elektroniki wewnątrz.
pamiętałem jednak, że problem się u Buko pojawił i od tamtej pory niezależnie od uszczelniania ubudowy każda z płytek PCB jest po zalutowaniu zabezpieczana przed wilgocią i korozją.
tak czy owak - na szczęście to jedyny taki przypadek w tym sezonie.
szersze jego /sezonu/ podsumowanie odbywa się na forum Africa Twin gdzie trochę więcej motooilerów jednak się sprzedało. nie napisali jeszcze wszyscy ale ogólnie jest miło słuchać zadowolonych opinii.
bazując na doświadczeniach wyniesionych z tego forum i opartych na szybszych niz XRV motocyklach zmieniłem na wniosek Pawła nieco elektronikę aby zmniejszyć jeszcze minimalny wydatek oleju. teraz na min. w takim sprzęcie jak XJR nie będzie dochodziło do chlapania felgi przy prędkościach mało kodeksowych.
Buko jednak się na to nie skarżył. Może wolniej jeżdził ?
pozdrawiam serdecznie!
matjas
no to poczekałem: w końcu w ub. tyg po sezonie Buko odesłał do mnie sterownik na naprawę.
powiem szczerze ze 'peknietej gumki'

pamiętałem jednak, że problem się u Buko pojawił i od tamtej pory niezależnie od uszczelniania ubudowy każda z płytek PCB jest po zalutowaniu zabezpieczana przed wilgocią i korozją.
tak czy owak - na szczęście to jedyny taki przypadek w tym sezonie.
szersze jego /sezonu/ podsumowanie odbywa się na forum Africa Twin gdzie trochę więcej motooilerów jednak się sprzedało. nie napisali jeszcze wszyscy ale ogólnie jest miło słuchać zadowolonych opinii.
bazując na doświadczeniach wyniesionych z tego forum i opartych na szybszych niz XRV motocyklach zmieniłem na wniosek Pawła nieco elektronikę aby zmniejszyć jeszcze minimalny wydatek oleju. teraz na min. w takim sprzęcie jak XJR nie będzie dochodziło do chlapania felgi przy prędkościach mało kodeksowych.
Buko jednak się na to nie skarżył. Może wolniej jeżdził ?

pozdrawiam serdecznie!
matjas
- Buko
- Posty: 289
- Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
- Model i rocznik moto.: FJR 1300
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Coś tam chlapało, ale... moje moto nigdy nie będzie tak czyste jak Pawła, a co do wolniejszej jazdy... Właściwie to prędkość mnie nie pociąga w takim stopniu jak przyspieszenie
Poza tym seryjna szyba w ZRX jest na moje rozmiary stanowczo za niska więc i odczucia urywania łba nie nastrajają do bicia rekordów prędkości
Motooiler wyręczył mnie od pamiętania o czynności do której nawet nie zdążyłem się przyzwyczaić, ale która mocno mnie irytowała ( szczególnie w związku z brakiem centralnej podnóżki ). W zamierzchłych czasach dosiadałem Jawy 350 TSa a ta miała osłony na łańcuch i ze smarowaniem nie było takich ceregieli.
O ile nie lubię automatyki w motoryzacji to akurat automatyczne smarowanie łańcucha wręcz uwielbiam
( jeszcze climatronic w aucie kocham
)
Ciekaw jestem jak wygląda ten nowy designe sterownika... Może jakieś zdjęcia matjas ??

Poza tym seryjna szyba w ZRX jest na moje rozmiary stanowczo za niska więc i odczucia urywania łba nie nastrajają do bicia rekordów prędkości

Motooiler wyręczył mnie od pamiętania o czynności do której nawet nie zdążyłem się przyzwyczaić, ale która mocno mnie irytowała ( szczególnie w związku z brakiem centralnej podnóżki ). W zamierzchłych czasach dosiadałem Jawy 350 TSa a ta miała osłony na łańcuch i ze smarowaniem nie było takich ceregieli.
O ile nie lubię automatyki w motoryzacji to akurat automatyczne smarowanie łańcucha wręcz uwielbiam


Ciekaw jestem jak wygląda ten nowy designe sterownika... Może jakieś zdjęcia matjas ??

hej
nowy sterownik 'wygląda' na oko w zasadzie tak jak stary.
ma inne, mniejsze i bardziej estetyczne wtyki.
zasadnicza różnica polega na zmianie niektórych elementów wewnątrz samego sterownika w celu zmniejszenia minimalnej dawki oleju.
Paweł, jak pisałem już wcześniej, skarżył się na zbyt dużą ilość oleju przy ustawieniu min.
To co było OK u mnie w Afryce niekoniecznie okazało sie OK w XJR.
To najważniejsza zmiana.
Ogólnie uważam pierwszy sezon za bardzo udany - opinie PO sezonie wydają się to potwierdzać.
Mam nadzieję, że przyszły rok okaże się dla nas wszystkich łaskaw - czego biorąc pod uwagę dzisiejszą datę, serdecznie wszystkim życzę.
Pozdrawiam
Matjas
nowy sterownik 'wygląda' na oko w zasadzie tak jak stary.
ma inne, mniejsze i bardziej estetyczne wtyki.
zasadnicza różnica polega na zmianie niektórych elementów wewnątrz samego sterownika w celu zmniejszenia minimalnej dawki oleju.
Paweł, jak pisałem już wcześniej, skarżył się na zbyt dużą ilość oleju przy ustawieniu min.
To co było OK u mnie w Afryce niekoniecznie okazało sie OK w XJR.
To najważniejsza zmiana.
Ogólnie uważam pierwszy sezon za bardzo udany - opinie PO sezonie wydają się to potwierdzać.
Mam nadzieję, że przyszły rok okaże się dla nas wszystkich łaskaw - czego biorąc pod uwagę dzisiejszą datę, serdecznie wszystkim życzę.
Pozdrawiam
Matjas
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
mariuszdg pisze:balth pisze:ja też pewnie wszedłbym w temat. podejrzewam, że mój równie leniwy kulegen cezaren również.....
begin
If "cezaren" = "cezaryton"
then "ilość olejarek w CB"=1;
else "zamówienie możliwe"
end;
mariusz, moze kolega szanowny pokuma bo to w końcu to informatyk

Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Miałem sobie dziś chlastać okna i prac firanki, ale troszkę słońca wyszło to wymyłem motor
i przetestowałem dokładnie działanie olejarki. Więc tak: na 1 załącza się co minutę, na 2 co 40s. Potencjometr odmierza czas otwarcia zaworu. U mnie jak jest na maksa to wylatuje 1,5 kropli (raz jedna, raz dwie), jak jest na min to kilka cykli trza na jedną kropelkę
działa ok. Zrobię fotki jak kupię sobie akumulatorki do aparatu, bo mi padły. Zasilanie mam podpięte pod bezpiecznik od przedniej lampy, elektrozawór na wysokości puszki bezpieczników. Nawierciłem otwór w blaszce przy której puszka bezpiecznikowa się znajduje i tam skubańca na jedną śrubę chwyciłem.


"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Pytanie do tych co to juz założyli: jak puściliście przewody od potencjometru pod kanapę? Po bakiem?Zdejmowaliście w tym celu zbiornik?
W instrukcji proponują, żeby dołączoną złączką wpiąć się w plus przewodu od lampy tylnej. Przypomnijcie mi proszę bo nie pamiętam który kolor to plus?
Acha, jeszcze jedno pytanie: czy złączki łączące przewód nowy do przewodu już instniejącego, czyli takie wpinki nie osłabiają za bardzo przewodów? Czy może lepiej lutować?
W instrukcji proponują, żeby dołączoną złączką wpiąć się w plus przewodu od lampy tylnej. Przypomnijcie mi proszę bo nie pamiętam który kolor to plus?
Acha, jeszcze jedno pytanie: czy złączki łączące przewód nowy do przewodu już instniejącego, czyli takie wpinki nie osłabiają za bardzo przewodów? Czy może lepiej lutować?
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Kabel ekranowany od sterownika puściłem pod zbiornikiem z lewej strony. Nie jest konieczne zdejmowanie zbiornika, wystarczy go tylko dobrze naciągnąć. Szkoleniowo jednak zdoiłem bak, i wczepiłem się w wiązkę. Co do zasilania, maiłem problemy z szybkim znalezieniem tego kabla od tylnej lampy (u mnie jest masakra z kablami pod siedzeniem przez ten sterownik) więc (po konsultacji z Zelą i PawłemR
) wpiąłem się pod skrzyneczkę z bezpiecznikami. Największy amperaż miał bezpiecznik od przedniej lampy, więc do niego się podłączyłem. Użyłem lutownicy. Wszystko działa.

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Motooiler założony, ale nie chciało mi się bawić w zapełnianie magistrali strzykawką więc muszę trochę się przejechać, żeby doszło do samego końca.
Niestety akumulator dokonał żywota (po 5 sezonach) i pewnie dopiero przejadę się dopiero po świętach.
Trochę kurnia ciężko to jakoś z sensem ułożyć po kanapą, a to rurki, a to złączki...
Niestety akumulator dokonał żywota (po 5 sezonach) i pewnie dopiero przejadę się dopiero po świętach.
Trochę kurnia ciężko to jakoś z sensem ułożyć po kanapą, a to rurki, a to złączki...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości