zestaw napędowy jaki?

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 6 lutego 2014, 07:49

Farba ma zwis.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » czwartek, 6 lutego 2014, 10:55

i bądź tu mądry:)
tak na mój rozum taki wahacz powinien być najpierw zespawany do kupy później wytoczony pod mocowanie do ramy, rozfrezowany na mocowanie koła i nabicie skali by zachować osiowość konstrukcji. wtedy takie znaki mogą być przesunięte względem siebie ale tylko wizualnie co wynika z błędu/tolerancji podczas składania w całość.
jak jest faktycznie tylko fabryka wie:)

taki laser ciekawa rzecz hmmm można by sprawdzić czy znaki czy suwmiarka daje lepsze ustawienie.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 6 lutego 2014, 11:53

no już bez przesady. Są podziałki, dwa klucze i dzida.

Gdybym kiedyś ustawiał osiowość tylnego koła laserem - choćby po 70 piwach i 2 litrach spirytusu na jakimś zlocie, proszę o wypłacenie mi "przyjacielskiego liścia" i nałożenie bana na forumie!
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » czwartek, 6 lutego 2014, 12:10

hehe mam zboczenie co do takich rzeczy ale to chyba przez prace :mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 6 lutego 2014, 12:11

Budujesz prototypy nanobotów :?:
Jakby była potrzebna podziałka taka jak na suwmiarce to by pewnie taką zrobili.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » czwartek, 6 lutego 2014, 12:23

tak o wadze 200kg ;-)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 6 lutego 2014, 15:45

No dobra, krótka instrukcja:
Stawiamy moto na centralce, luzujemy nakrętkę osi koła, sprawdzamy naciąg łańcucha i dokonujemy regulacji wg podziałki. Kontrujemy śruby napinające łańcuch, wypłacamy solidnego kopa tylnej oponie i dokręcamy nakrętkę osi jak bóg, partia i serwisówka przykazuje, czyly 150 Nm. Tyle. Lasery, suwmiarki i inne przyrządy celownicze zostawiamy w spokoju. Zadowoleni z dobrze wykonanej pracy, spożywamy zasłużonego browca. :)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » czwartek, 6 lutego 2014, 15:55

Dokładnie jak przedpiszca prawi. Dodam jeszcze tylko, że warto jeszcze raz sprawdzić luz łańcucha po dokręceniu koła, bo lubi się trochę zmienić :P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 6 lutego 2014, 16:17

sdobrzan pisze:Dokładnie jak przedpiszca prawi. Dodam jeszcze tylko, że warto jeszcze raz sprawdzić luz łańcucha po dokręceniu koła, bo lubi się trochę zmienić :P


Potwierdzę potwierdzeniem mojego wcześniejszego w tym temacie potwierdzenia.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 8 lutego 2014, 14:54

To teraz powiem wam dobrą zagwozdkę.
Wczoraj przyprowadzili my Kawe 636, dzisiaj miała robione pomiary laserami i się okazało, że łańcuch ustawiony wg. podziałki(idealnie w osi tylne koło+zębatka przód)= tylne koło idzie krzywo w stosunku do przedniego(rama i przód proste).... :-P .....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 8 lutego 2014, 19:56

wahacz krzywy?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 8 lutego 2014, 19:58

Zakrzywiona czasoprzestrzeń, albo miarka z gumki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 8 lutego 2014, 20:22

Zdzisław pisze:Wczoraj przyprowadzili my Kawe 636, dzisiaj miała robione pomiary


A jakeście ją przyprowadzili to czasami oblewania nie było ? A ? A wytrzeźwieli Wy do dnia następnego ? ;-) :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 8 lutego 2014, 20:32

farba albo miarka ze sznurówki.
Holender, jedno piwko :) , bo na rano arbajt.

Nie wiem do końca, czy coś było, zresztą kupując używkę niczego nie można być pewnym. Na ramie zero śladów ingerencji, wahacz również, owiewki oryginały nic niemalowane, naklejki również, piękna z wyglądu była. Poszperałem w cache netu i znalazłem normalne ogłoszenia z jej sprzedażą, za normalne $$.

Wyszło prawdopodobnie na to, że zmieniali oponę z przodu/z tyłu i źle poskręcali- na początku przód względem tyłu był przestawiony o ileś tam mm.

Widziałem jak stała z laserami na kołach, coś jak ustawianie zbieżności w samochodzie. Idealnie przód-tył ustawiony. lagi ok, jednoślad. Jedzie jak po sznurku. Mój wcześniejszy post był po rozmowie telefonicznej przed "widzeniem" z mechanikiem.

Jedyna gleba, o której wiemy to ta, co się przydarzyła przed naszym drugim przyjazdem- stała na posesji sprzedawcy, na miękkim gruncie i się obaliła, straty- złamane lewe lusterko oraz obtarty deko ogon.
Mechanik powiedział, że nie raz ma moto, które są 100% proste a ludzie patrząc tylko i wyłącznie na podziałkę wahacza, nie biorą pod uwagę tego, że koła są w jednej linii, lecz tył jest lewo/prawo przestawiony na ośce w poziomie.

Bynajmniej motór jeździ prosto, na zapierdalanie przyjdzie czas ;-) .

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » sobota, 19 kwietnia 2014, 22:14

Zdzisław pisze:Mechanik powiedział, że nie raz ma moto, które są 100% proste a ludzie patrząc tylko i wyłącznie na podziałkę wahacza, nie biorą pod uwagę tego, że koła są w jednej linii, lecz tył jest lewo/prawo przestawiony na ośce w poziomie.


to znaczy że podziałka na wahaczu jest niedokładna :!: :?:
to czym się sugerować :?: bo już sam nie wiem :zakrecony:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 20 kwietnia 2014, 04:59

Suwmiarka :?: , używam i jest ok, no ale to trza umieć odczytać jeszcze z niej :P ;-) .

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » środa, 23 kwietnia 2014, 20:34

mierzysz od śruby czy od felgi :?: :P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 kwietnia 2014, 20:46

Ja mierzę od naciągu z lewej i prawej strony. Od felgi mierzyłem w Jawach jak miałem. A śrubę to mam z 2x w tygodniu :) .

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 21 maja 2014, 18:57

jaki rozmiar klucz potrzebuje do odkrecenia zebatki zdawczej w rp10 ktos to przerabial ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 21 maja 2014, 19:21

Duży tam jest, z 36 gdzieś minimum, a może 42.....

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 22 maja 2014, 19:14

trafiles zdzichu 36 jest na zdawczej :zdrowko:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 7 czerwca 2014, 20:01

Informacja dla Wszystkich RP19
Zestaw oryginalny to:

Łańcuch 110 ogniw
Zębatka przód 17
Zębatka tył 38
Rozstaw śrub tylnej zębatki 130 mm
Przerobione na własnej skórze.
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 7 czerwca 2014, 20:15

...ale że przerobione gdzieś w drodze na EF jak to jest w zwyczaju?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 7 czerwca 2014, 20:32

Z pit-stopu poleciał się tylko spakować ;)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 7 czerwca 2014, 22:58

wyjechałem w poniedziałek a farba wymienił trzy dni wcześniej, także zanim ruszyłem to miałem na nim przejechane jakieś... ca 40 km. Teraz ma ze 3040 km i jest w porządku :-)
hubertm

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » piątek, 12 grudnia 2014, 08:54

Przy wymianie napędu wymienialiście jeszcze jakieś elementy?
Tę blaszkę zabezpieczającą nakrętkę przy przedniej zębatce na pewno wymienię na świeżą, bo gdy ją rozgiąłem, to nakrętka była luzem, odkręciłem ją jednym palcem :!:

Pytam, bo w serwisówce karzą wymieniać przy okazji uszczelniacze przy łożysku na wałku do zmiany biegów i jeszcze uszczelkę na czujniku prędkości, ale to chyba pierdoły?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 12 grudnia 2014, 12:15

sdobrzan pisze:bo w serwisówce karzą wymieniać przy okazji uszczelniacze przy łożysku na wałku do zmiany biegów i jeszcze uszczelkę na czujniku prędkości, ale to chyba pierdoły?

Maryjan jak wymieniał napęd na zlocie w przesiece, chyba nie zaprzątał sobie tymi "pierdołami' czupryny. Chyba że nie dopatrzyłem i się mylę.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 28 grudnia 2014, 01:42

sdobrzan w Larssonie zabezpieczenie zębatki kosztuje jak pamiętam 19zł, numer katalogowy: 2490108.

Ja mam za to inne pytanie:

Jaki łańcuch sobie zafundować na wiosnę :?: . Z obecnego DIDa ZVMX jestem w sumie zadowolony. Ma nalatane 30292km, lekko ze mną nie miał, lecz pomału trza się rozejrzeć za nowym.

Stoję przed wyborem: RK GXW, podobno sa jakieś RK, co robią w kolorze niebieskim.... no i DID ZVMX w opcji B&B bądź G&G. I jeszcze JT, jako niesprawdzony? w XJR zawodnik...
»


Proszę potraktować moje pytanie poważnie, sprawa jest jak najbardziej poważna, gdyż wydać będę musiał kupaaa kasy :) .

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 28 grudnia 2014, 11:44

Zdziś, pisałem kiedyś o EK, dawał rade. Did złoty okazał się za długi o jedno ogniwo i trochę mi ciśnienie podniósł. Już zacząłem zakuwać gdy przyszedł Zelenka i powiedział, bym sobie go porównał z poprzednim... jedno ogniwo za wiele. Tak więc przed zakładaniem proponuję policzyć ogniwa lub położyć obok siebie na jakimś kartonie i porównać.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » poniedziałek, 29 grudnia 2014, 21:48

sdobrzan w Larssonie zabezpieczenie zębatki kosztuje jak pamiętam 19zł, numer katalogowy: 2490108.

Zakupiłem. Tobie podpasowało? Bo u mnie nie, musiałbym podpiłowywać każdy rowek pilnikiem. Zamontowałem oryginał, zagiąłem tym skrzydełkiem, które jeszcze nie było używane. Larssonowskie oddam do sklepu.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość