motooiler
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
motooiler
misie, co już mają założone, działające, itp. : czy moglibyście zrobić zdjęcia zębatki coby dobre było widać jak wyprowadziliście rurkę? nie tylko z boku ale i od tyłu - coby mniej więcej złapać odległość od zębatki. z ewentualnymi komentarzami.
dzięki z góry
dzięki z góry
bye
balth
balth
Jak znajdę chwile to coś wrzucę. Mój właśnie dziś umarł z niewiadomych przyczyn. Wygląda na to, że padachnął sterownik w puzdereczku.
Co do odległości to jest zalecana bodajże ok 0,5 - 1 mm. Bardzo blisko ale nie aż tak, żeby rurka zatkała się syfem z zębatki.
Co do odległości to jest zalecana bodajże ok 0,5 - 1 mm. Bardzo blisko ale nie aż tak, żeby rurka zatkała się syfem z zębatki.
Ostatnio zmieniony niedziela, 4 kwietnia 2010, 19:52 przez VersuS, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Baltho obczaj fotki co wrzuciłem w wątku o olejarce. Odległość od zębatki u mknie to około 2-3mm. Odległość od łańcucha już dobrze widać. Ale w GSXie może być inaczej. W końcu to Suzuki
ps Jedyny motyw na który trza uważać na początku, to by nie przelewać, ma być ustawione wszystko na minimum. Inaczej może lekko kapać na oponkę, a tego nie chcemy.
[ Dodano: 2010-04-04, 06:27 ]
Baltho na członka nowy temat o tej olejarce otworzyłeś?
ps Jedyny motyw na który trza uważać na początku, to by nie przelewać, ma być ustawione wszystko na minimum. Inaczej może lekko kapać na oponkę, a tego nie chcemy.
[ Dodano: 2010-04-04, 06:27 ]
Baltho na członka nowy temat o tej olejarce otworzyłeś?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
moi drodzy parafianie.....
ci co mnie znają osobiście (cicho piontek), wiedzą i choć często nader ukryty, to zazwyczaj mam konkretny cel pytaqnia.
mariuszek, na twoich zdjęciach nie widać intereującego mnie tematu.
buko, jako początkujący hacker powinieneś wiedzieć, że nie wkleja się linków (które można hacknąć) tylko TREŚĆ (której nie można hacknąć) kocham cię i tak. cezar nie bądź zazdrosny
misie, łamiąc _własny_ obyczaj może stwórzmy wątek, gdzie jakikolwiek kolo znajdzie _istotne_ i _wartośiowe_ rady co _TAK_ a co _NIE_ w temacie motooilera? nie tam żebym naciskał, bo w końcu połoźę się pod moto olewając wszystko i wszystkich, i napiszę to i owo, ale zaoszczędzić trudu za nic można......
PS. powered by glenfiddich
co tłumaczy mą wyjątkową wyrozumiałość
tak więc: wesołych świąt
ci co mnie znają osobiście (cicho piontek), wiedzą i choć często nader ukryty, to zazwyczaj mam konkretny cel pytaqnia.
mariuszek, na twoich zdjęciach nie widać intereującego mnie tematu.
buko, jako początkujący hacker powinieneś wiedzieć, że nie wkleja się linków (które można hacknąć) tylko TREŚĆ (której nie można hacknąć) kocham cię i tak. cezar nie bądź zazdrosny
misie, łamiąc _własny_ obyczaj może stwórzmy wątek, gdzie jakikolwiek kolo znajdzie _istotne_ i _wartośiowe_ rady co _TAK_ a co _NIE_ w temacie motooilera? nie tam żebym naciskał, bo w końcu połoźę się pod moto olewając wszystko i wszystkich, i napiszę to i owo, ale zaoszczędzić trudu za nic można......
PS. powered by glenfiddich
co tłumaczy mą wyjątkową wyrozumiałość
tak więc: wesołych świąt
Ostatnio zmieniony niedziela, 4 kwietnia 2010, 19:57 przez balth, łącznie zmieniany 1 raz.
bye
balth
balth
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
U mnie jest tak, że jak kropelka spada, trafia dokładnie między zębatkę a łańcuch. Jest ok. Zwróćcie jeszcze uwagę, że zębatka którą mam na moto jest przy zębach wzmocniona, jest grubsza. Tak więc odległość między dozownikiem, a płaszczyzną styczną do zębów faktycznie może i jest 0,5-1mm. Natomiast odległość (prosta prostopadła do płaszczyzny zębatki i przecinająca dozownik) jest większa - około 2mm. Kurnia ciężko o tym pisać. Obczaicie na zlocie. Tak na marginesie to się u mnie to sprawdza i nie wydaje mi się by montaż był jakiś mega skomplikowany. Wszystko działa jak się zrobi tak jak pisało w instrukcji.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5630
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
To ja dodam tyle, że miałem problem z tym, iż olej nie był widoczny dalej niż za elektrozaworem. Umieściłem zbiorniczek z oleum nieco bardziej pionowo i po około 30 km olej pokazał się za elektrozaworem. Do ujścia jeszcze dłuuuga droga ale już jest nadzieja. Niemniej pomysł aby elektozawór był dużoniżej niż zbiorniczek (patrz montaż mariuszadg) jest bardziej efektowny niż umieszczenie jednego i drugiego pod kanapą.
Muszę się chyba pokusić o przeróbki.
Muszę się chyba pokusić o przeróbki.
- piontek
- Posty: 3870
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
To gdzie te zdjęcia, o które balth prosił? Popatrzyłbym jak sobie koledzy poradzili coby się uczyć na błędach cudzych...
no cóż...balth pisze:ci co mnie znają osobiście (cicho piontek), wiedzą i choć często nader ukryty, to zazwyczaj mam konkretny cel pytaqnia.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3870
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Chwalmy Pana!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5630
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
VersuS pisze:Jarek trzeba było zalać wstępnie magistrale olejową ustawiając przepustowość zaworu na maxa, a olej pompować strzykawką w momencie otwarcia. Zrobiłem jak podaje instrukcja i olej kapał już od pierwszych kilometrów.
Wiem, czytałem ale leniwy byłem i myślałem, że jak strzelę przejażdżkę na działkę (ok. 30 km) to pójdzie, a tu dupa. Dopiero jak nieco bardziej pionowo umieściłem zbiorniczek i wróciłem z działku to za zaworem pokazal się olej ale zębatki jeszcze dłuuga droga. Nie wiem czy nie przestawię elektrozaworu tak jak ma mariuszdg, choć będę musiał znowu w kablach mieszać.
Zresztą na razie i tak nie mogę jeździć bo czekam na nowy akumulator od Krabiego, stary skończył się po 5 sezonach.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Ja też nie zalewałem przed montażem. Zbiorniczek na końcu napełniłem. Ustawiłem na ful nastawy, przejechałem 60 km i już olej się lał. Trzeba troszkę poczekać. Tu mamy do czynienia z grawitacyjnym podawaniem oleum, więc różnica poziomu przyspieszy sprawę. Im większa różnica poziomu (zbiornik - koniec rurki) tym szybciej będzie to działać - troszkę jak ze spuszczaniem płynu ze zbiornika wężem. Ja umieściłem ten elektrozaworek z boku głównie dlatego, że mam strasznie mało miejsca pod kanapą przez alarm i ten sterownik od wtrysków. Nie wiem czy położenie elektrozaworu ma znaczenie przy podawaniu oleju. Wydaje mi się, że nie koniecznie
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- oster
- Posty: 305
- Rejestracja: sobota, 9 lutego 2008, 22:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Jabol pisze:Nie ma za co Oster. Cieszę się, że mogłem pomóc. Jako, że w Legionowie będę bawił do połowy lipca, planuje pośmigać tam troszke motocyklem. Wtedy może uda się spotkać na bajkach.
z wielką chęcią ale ja dopiero po dwóch tygodniach / jutro bajzel i Iwiczna/ za tydzień najprawdopodobniej polecę do Częstochowy
"Miłosc wszystko zwycięży,szczególnie miłosc do pieniędzy"
- Jabol
- Posty: 97
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontaktowanie:
To się nawet dobrze składa bo w tą niedzielę niestety muszę pojechać samochodem do Legionowa. W domu będę dopiero za 2 tygodnie to wtedy postaram się zabrać moto. Przynajmniej w korkach nie będę tak stał.
Ostatnio zmieniony sobota, 10 kwietnia 2010, 07:21 przez Jabol, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Tak się zastanawiam czy autor tego patentu nie pomyślałby nad zrobieniem dwóch prowadnic olejowych co by łańcuch równo z dwóch stron smarować. Mam już nawinięte z 1500km z tym cudeńkiem, i przyuważam, że lewa strona łańcucha super się smaruje, natomiast prawa już LEKKO koroduje. Jeśli chodzi rolki, to się nie świecą, więc niby wszystko ok. Ale, ale... mogło by być lepiej. Z tego co mówi mi rozsądek to nie ma się czym przejmować, bo przecież tu właśnie o rolki chodzi. To całe "wyciąganie" łańcucha polega na wycieraniu się tych rolek i wydłużenie przez to całości. Nie jest możliwe by łańcuch z kutej stali faktycznie się wydłużył. Takie moje rozmyślenia niedzielne w pracy
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- PawelR
- Posty: 721
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Poniewaz sprzet juz dobrze przetestowalem, chetnie odpowiem na pytania szczegolowe.
Dodam, ze do zalewania najlepiej wkrecic pokretlo w elektrozaworze otwierajac go mechanicznie w ten sposob. Po zalaniu pokretlo wykrecic.
Szczelina miedzy dysza, a zebatka nie ma znaczenia.
Smarowanie z jednej strony spokojnie wystarcza. Hipol rozprowadza sie sam na caly lancuch.
Ewentualne inne pytania na priv.
U mnie sprzet dziala bez zarzutu! Odpadla koniecznosc czyszczenia lancucha...
Dodam, ze do zalewania najlepiej wkrecic pokretlo w elektrozaworze otwierajac go mechanicznie w ten sposob. Po zalaniu pokretlo wykrecic.
Szczelina miedzy dysza, a zebatka nie ma znaczenia.
Smarowanie z jednej strony spokojnie wystarcza. Hipol rozprowadza sie sam na caly lancuch.
Ewentualne inne pytania na priv.
U mnie sprzet dziala bez zarzutu! Odpadla koniecznosc czyszczenia lancucha...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość