Po wymianie napędu

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Jaro
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

Po wymianie napędu

Postautor: Jaro » piątek, 18 czerwca 2021, 08:10

Cześć,
Wymieniłem zestaw napędowy w mojej RP06 na zgodny ze specyfikacją - wcześniej była założona kombinacja poprzedniego właściciela: JT 17z/43z, łańcuch DID ZVMX 112 ogniw.
Po założeniu JT 18z/39z z łańcuchem DID ZVMX 112 ogniw (cały nowy zestaw napędowy) i naciągnięciu łańcucha zostało mi tylko 3,5 kresek znaczników na wahaczach (przy poprzednim miałem 5). Stąd moje pytanie - czy tak ma być?
Poprzedni zestaw nie był mocno zużyty, jedynie przednie koło wykazywało delikatne ślady, aczkolwiek do "zębów rekina" jeszcze mu daleko :) Postanowiłem to zmienić, bo niezbyt wygodnie jeździło się na takim przełożeniu - biegi 3,4 praktycznie były nie do wykorzystania i na 5 4,5k obr/min. przy 100 km/h. Teraz wszystko wydaje się być ok, zastanawia mnie tylko ten naciąg.

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1211
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Po wymianie napędu

Postautor: czez » piątek, 18 czerwca 2021, 10:02

Pokaż fotki.
ftw

Jaro
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Jaro » piątek, 18 czerwca 2021, 15:05

Trochę źle się wyraziłem - chodziło mi o te duże kreski znaczników - małe pominąłem :)
IMG_20210618_124414141.jpg
Wcześniej było widoczne 5 dużych i 1 mała. Wiem, że średnica kół zębatych przy takiej samej długości łańcucha ma na to wpływ ale czy nie jest aby za daleko odsunięte? Łańcuch jest naciągnięty z luzem 30mm. Oczywiście ustawiłem po równo z każdej strony :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Po wymianie napędu

Postautor: farba » piątek, 18 czerwca 2021, 16:50

Trzeba było zdjąć 2 ogniwa

Jaro
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Jaro » piątek, 18 czerwca 2021, 21:19

farba pisze:Trzeba było zdjąć 2 ogniwa

Też tak pomyślałem ale uznałem, że skoro producent tak zaleca... Teraz chyba wiem, dlaczego większość zestawów napędowych dają z przednim kołem 17z. Ciekawi mnie tylko, czy jest to normalne zjawisko, czy coś było kombinowane.
Policzyłem jeszcze raz zęby na starych kołach i przednie było jednak 16z. Nie powiem... zbierało się, aż strach, nie nadążałem biegów zmieniać :) Teraz jednak jest o niebo lepiej! Przede wszystkim normalne obroty silnika - i niższa temperatura (!) oraz "dłuższe" biegi, a mocy i tak jest duży zapas. Wcześniej - niemal bezpośrednio po ruszeniu można było śmiało wbić 5 :)

Jaro
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Jaro » piątek, 18 czerwca 2021, 22:30

Dzięki Farba, przejechałem na tym zestawie kilkadziesiąt km dla sprawdzenia, więc chyba go skrócę i zakuję ponownie - nie będzie to chyba wielkim błędem... oczywiście zakuję nowym ogniwem łączącym.

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 78
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Krzysztof87 » piątek, 25 czerwca 2021, 14:13

Mam takie same ustawienia. Łańcuch tak samo.

Jaro
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Jaro » czwartek, 1 lipca 2021, 22:45

Krzysztof87 pisze:Mam takie same ustawienia. Łańcuch tak samo.

Właśnie... i tytułem podsumowania:
Skróciłem nowy łańcuch o 2 ogniwa i okazał się zbyt krótki aby w ogóle go spiąć - gdyby nawet się udało, to byłby zbyt mocno napięty.
Doczytałem się jeszcze informacji o maksymalnym, dopuszczalnym rozciągnięciu łańcucha ZVMX i wychodzi na to, że tak musi być. Większy zakres regulacji naciągu nie jest po prostu potrzebny.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Martinez » środa, 21 lipca 2021, 23:12

Screenshot 2021-07-22 at 00-08-59 ZĘBATKA Z TŁUMIKIEM DRGAŃ YAMAHA XJR 1300 (99-16).png


Jest sens zakupić taką zębatkę ?
Czy lepiej cały komplet koła/łańcuch ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 22 lipca 2021, 07:16

Jest sens, nie hałasuje tak napęd. Jak masz gdzieś połowę przebiegu łańcucha, to tym bardziej.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Martinez » czwartek, 22 lipca 2021, 12:21

Dzięki Zdzichu - chyba się skuszę.

Awatar użytkownika
Markus
Posty: 176
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Markus » czwartek, 22 lipca 2021, 20:16

Też wymieniłem tylko małą zębatkę przed sezonem. Tył i łańcuch w dobrym stanie a przód mocno był zużyty.
Nie znalazłem 18-i z tłumikiem dałem 17-ę z tłumikiem.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Po wymianie napędu

Postautor: dawfil » czwartek, 12 sierpnia 2021, 09:58

Jaro właśnie też chce kupić łańcuch opowiedz mi o co chodzi z tymi zębami ?? Bo zaproponowano mi kupno właśnie 17 i 39 . Dlaczego na przód 18 bo nie do końca rozumiem . Nie miał siły XJR na innych biegach ??

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 sierpnia 2021, 10:03

Dawfil, chcesz to możesz sobie założyć jaka chcesz na przód. A zakładając większą nie dodajesz siły, tylko mniejsza.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Po wymianie napędu

Postautor: dawfil » czwartek, 12 sierpnia 2021, 10:08

Oki dzięki Zdzisław za wytłumaczenie :)

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Pershing » czwartek, 12 sierpnia 2021, 10:12

Wchodzisz na yama sklep.
Wedlug rocznika lub vinu szukasz napedu.
I tam patrzac na numer pisze
Ilosc zębów zebatka z przodu
Ilosc zębów zebatka z tyłu
Ilosc ogniw łańcucha
I dobierasz taki sam a nie kombinując wieksze mniejsze itp. Potem wychodzą cyrki ze łańcuch za krótki, łańcuch za długi .
Oszukuje predkosciomierz, staje na kolo, nie staje na koło.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 sierpnia 2021, 10:23

Pershing pisze:Oszukuje predkosciomierz, staje na kolo, nie staje na koło.

A no, u Was oszukuje, w starszych nie :) .

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Po wymianie napędu

Postautor: Martinez » piątek, 17 września 2021, 17:27

Założyłem DID530ZVMX, 17 przód, 39 tył - po 800 km koniec regulacji - trza skrócić i zakuć na nowo.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości