UNO jeden czy UNO dwa

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 20 maja 2014, 09:54

I tu się z kolegą nie zgodzę a propos Fiata.
Aby go porównywać do wymienionych przez Ciebie marek, należałoby umieścić Fiata w tej samej grupie cenowej, a nie należy on do niej.
Fiat jest samochodem dużo tańszym i za niższe ceny oferuje dużo więcej niż tamte marki.
Piszę to z punktu super zadowolonego właściciela kilku Fiatów (nie jednorazowo), a nie sprzedawcy ... :lol:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 20 maja 2014, 13:23

Wg zasady“ ile płacisz tyle wymagaj“ suzuki jest... tanie
Yamaha - ładna
Honda - solidna
A kawasaki :?:
..."nie znasz dnia ani godziny" :mrgreen: bywa wyjątkiem potwierdzającym regułę
Tyle o stereotypach ;)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 20 maja 2014, 15:01

Pioro - ale solidny to Fiat nie jest niestety.

Mam takie porównanie - fakt może nie do końca trafione - ale - o ile pamietam rok 2007, jestem na przeglądzie rejestracyjnym swoim starym BMW E34 525tds - przebiegu nie podaje - można sobie policzyć - 13 letnim - gościu robi pomiary - takie tam - hamowanie, amorki, zbieżności, itp. - na superzastej płycie. Mówi pięknie się trzyma to BMW parametrów - róznice są minimalne, wlepia pieczatkę i zyczy szerokiej drogi. Dzieje się to wszystko w stacji salonu FIAT we Wrocławiu. Ale coś go ruszyło i mówi - a widział pan tego nowego Fiata Cromę przed Panem - ja że tak - widzi Pan - nowy samochód, sprawdzaliśmy go przed wydaniem klientowi i daleko mu było parametrami do tego starego BMW.

Coś w tym jest.

Ale fakt - cena/jakość - cena/wymagania - nie można za cenę Fiata oczekiwać jakości BMW.

Podobnie z motocyklami jest - Suzi najtańsza, Yama już wyżej, Honda to samograj, HD to inna bajka, Ducati dla pasjonatów, i tak można dalej, ale i tak wszyscy skończymy kiedyś na Beemkach - ktoś tak już pisał - chyba ma rację :lol:
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 20 maja 2014, 15:31

krzysiek 525tds z twoim podsumowaniem solidaryzuję się w 100%.
Tak na boku ... dawno temu miałem fiata uno 55, silnik 1,1 benzyna (kupiłem używany z przebiegiem 180 tys.). Jeździłem nim do pracy 160 km dziennie. Lałem paliwo i wymieniałem olej, opony i takie normalnie zużywające się elementy. Walczyłem trochę z rdzą jak to w Fiatach w tamtym okresie.
Przy przebiegu 420 tys. walnął mnie z tyłu autobus, i tylko dlatego samochód został złomowany, jeździł, odpalał jak bajka, nawet w najgorsze mrozy ... :P
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 20 maja 2014, 17:17

pioro pisze:wymieniałem olej

No tu to przesadziłeś.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 20 maja 2014, 17:36

Ważne że dobry był - nie wazne czy to Fiat czy BMW - i nie zawiódł :-D
Na pewno było taniej - Beemki jednak w utrzymaniu i paliwie wychodza sporo drożej.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 23 maja 2014, 15:02

Farba nie uważam żeby Yamaha była nie solidnie robiona, postawiłbym na jednej płaszczyźnie Hondę z Yamahą.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 23 maja 2014, 16:59

Tu by trzeba indywidualnie modele porównywać ze sobą, tak za ogólnie...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1448
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » sobota, 24 maja 2014, 10:22

Według użytkowników i serwisantów kraju kwitnącej wiśni liczy się honda.
Reszta marek to kwestia gustu. Yamaha nie bryluje, niestety, a Kawa uważana jest za równą dwóm pozostałym markom. Co widać na ulicach. Honda rządzi, reszta ledwo widoczna. Młodsi ujeżdżają głównie Kawy.
***** ***

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 24 maja 2014, 11:10

Też się spotykam z opiniami, że suzuki stuki-puki a honda to honda. Ale suzuki ma niektóre modele bardzo mocne i kropka.
A fiat uno jest największym gównem jakim zdarzyło mi się jeżdzić. Najgorsze mozliwe wrażenia z jazdy, nie licząc starej pandy. Bezawaryjność jest w tym przypadku równie ważna jak to, czy whoopie goldberg ma fajne cycki.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » sobota, 24 maja 2014, 11:28

Bitels pisze: A fiat uno jest największym gównem jakim zdarzyło mi się jeżdzić. Najgorsze mozliwe wrażenia z jazdy, nie licząc starej pandy.


Powiem tak ... czasy świetności fiata uno (ten o którym pisałem to model Uno I 55 produkowany w latach 83-89, w 84 był samochodem roku w Europie)przypadają na twoją bardzo wczesną młodość, więc jest mało prawdopodobne abyś miał okazję jeździć takim samochodem w dobrym stanie.
Podsumowując ... tylko pozazdrościć jazdy autami przy których Uno to gówno. Ja jeździłem różnymi samochodami, ale w życiu nie powiem tak o Fiacie. :P
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 24 maja 2014, 11:34

Stara panda 4x4 była klasą samą w sobie,a od każdego fiata gorszy był np. polonez

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 24 maja 2014, 11:36

Jezdzile uno 1,4 fire mojego wujka. Skrzyżowanie kutra z bobslejem, nic tam nie jest na swoim miejscu. Dla mnie klapa doskonała. Z całym szacuneczkiem, pióro, nie wybronisz tej konstrukcji :-)
A z poloneza byłem bardzo zadowolony. Na gaz. Tyle' ze szybko zgnił'bo miałem wersję z painką montażowa pod lakierem :zly:
Ostatnio zmieniony sobota, 24 maja 2014, 11:39 przez Bitels, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » sobota, 24 maja 2014, 11:38

Oj farba, jak Ty coś napiszesz ..... to normalnie sama refleksja ... :mrgreen:
Ale to święta prawda co napisałeś ... święta prawda mówię ..

Bitels .. 1,4 to Uno II, i tej konstrukcji bronić nie zamierzam ... :P
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 24 maja 2014, 11:39

Bitels, starą dacią się przejedź :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 24 maja 2014, 16:01

Zaporożcem, łeb up...dala od hałasu przy samych kolanach, ale nie o tym temat.
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 24 maja 2014, 20:45

pioro pisze:Bitels .. 1,4 to Uno II, i tej konstrukcji bronić nie zamierzam ... :P

Ojciec miał ładnych naście lat temu rocznik '84 z silnikiem 1,4 75ie, trzeba przyznać że zawalidrogą nie było.
Obrazek
tyle, że czerwone.
A tak na marginesie to chyba do tej pory to lepią pod inną marką, jedynie lifing zderzaków i lamp zrobiony, poza tym z daleka widać że to uno. Albo i nie
Obrazek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » sobota, 24 maja 2014, 21:53

Niestety drogi kolego, 1,4 to BYŁ Uno II. Uno I produkowany w latach 83 - 89 w takiej budzie jaką wkleiłeś na miejscu pierwszym, występował z silnikami o pojemności 0,9 , 1,0 , 1,1 i 1,3. :P
Zwane były (ze względu na moc) 45, 55, 60, 70 a w pojemności 1,3 o ile dobrze pamiętam występowała wersja Turbo o mocy ponad 100 KM.
75 ie to Fiat Uno II i o pojemności 1,5. :evil:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 24 maja 2014, 22:32

pioro pisze:75 ie to Fiat Uno II i o pojemności 1,5.

1.4 ieS. Miałem
hubertm

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » sobota, 24 maja 2014, 22:40

hubertm pisze:
pioro pisze:75 ie to Fiat Uno II i o pojemności 1,5.

1.4 ieS. Miałem


UNO jeden ?
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 24 maja 2014, 23:08

[quote="pioro"]Niestety drogi kolego, 1,4 to BYŁ Uno II. :[/quote]
Fakt, nie wiem dlaczego zapamiętałem go jako 1,4, znaczy się był to motor 1,5. Na klapie był napis 75 i.e.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Uno#F ... 83-1989.29

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 24 maja 2014, 23:36

pioro pisze:
hubertm pisze:
pioro pisze:75 ie to Fiat Uno II i o pojemności 1,5.

1.4 ieS. Miałem


UNO jeden ?

Uno II
75 ieS z silnikiem 1.4
hubertm

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » niedziela, 25 maja 2014, 06:08

Przypomniała mi się historia byłej, niedoszłej teściowej.
Na stacji benzynowej, jakiś gość się jej pyta czy ma diesela?
Ona: "nie, Uno."
No to gość, żeby lepiej przestała lać tę ropę, i dzwoniła do męża.
Pomyślała, że naleje sobie tej czarnej, bo tańsza.

Dżako

Postautor: Dżako » niedziela, 25 maja 2014, 08:13

Do Fiata to mojego Gienka nie porównałbym. Możliwe, że inne modele. Mnie tam się podoba, nawet gdy robi te swoje "stuki puki".
Co do Fiata Uno, to miałem w starej budzie 1.3 Turbo i.e. 105 KM, auto z dużym przebiegiem, zardzewiałe i rozklekotane w każdym calu. W BMW o podobnym wieku tego nie było. Jedno co trzeba przyznać to zasuwało lepiej niż niejedno auto dzisiejsze. 8,5 do 100 i 205 Km/h maksymalnie. Prędkości nie sprawdziłem.
II miała 1.4 turbo i.e. i 120 kucy

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 25 maja 2014, 09:06

Jarek się chyba starzeje.Temat xjr z Koszalina a tu już 3 strona o fiacie uno
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 25 maja 2014, 09:15

Takiego "bagienka" dawno nie było :mrgreen:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 25 maja 2014, 13:33

To ja też dołożę swoją kupę!!!

hubertm pisze:Zaporożcem, łeb up...dala od hałasu przy samych kolanach, ale nie o tym temat.
Zaporożec 968M - ten (niestety) już bez uszu.
Silnior to widlasta czwórka. Wymiatał na starcie i o setki większość ład, fiatów i poldków.
Pod warunkami dwoma:
- nie boisz się hałasu,
- nie masz zjechanych wielowypustów w przeniesieniu napędu.
50KM przy masie około 800 kg.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Bitels

Postautor: Bitels » wtorek, 10 czerwca 2014, 14:03

farba pisze:Bitels, starą dacią się przejedź :mrgreen:

hmmm, jedno wspomnienie, może trochę nie na temat... Moja osobista ciotka, jako jedyna znana mi w głębokich latach osiemdziesiątych kobieta-driver, osoba zamożna, miała Renault 15, czyli takie cuś:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_15 ... 5front.JPG
fura na tamte czasy urywała łeb, rozwijała kosmiczną predkość 170 km/h i w ogóle och ach.
Zapytywana moja ciotka o serwis, niezmiennie odpowiadała:
- to się nie psuje, a jak się zepsuje to wszystkie części od daci pasują.
Także nie wiem do dziś, czy to dacia była taka dobra, czy ta renówka taka ch...wa.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: UNO jeden czy UNO dwa

Postautor: JAREK » sobota, 17 czerwca 2017, 14:28

Ja wczoraj takie eko-uno spotkalem.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170617/9a94d574c9b3dfbdf85723efbcac4998.jpg[/img]
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170617/a9673c3dc79de11b51eef9d8d5147708.jpg[/img]

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: UNO jeden czy UNO dwa

Postautor: artur » sobota, 17 czerwca 2017, 14:32

Podładować akumulator i będzie śmigało. Grzybów nie zdejmować. Taki tuning.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Samochody”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość