...słabe strony XJR...

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
Mario12
Posty: 136
Rejestracja: sobota, 19 września 2009, 13:03
Model i rocznik moto.: XJR1200 1998
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Postautor: Mario12 » czwartek, 22 kwietnia 2010, 22:08

WojtaS pisze:za szybkie zużycie paliwa ( niestety)
pozdro


Jakoś tym to się zmartwiłem tylko podczas pierwszego tankowania, gdy policzyłem sobie ile moja spala... później stwierdziłem, że fun jest jednak ważniejszy a spalanie nieistotne. No ale trzeba przyznać że ta liczba była dla mnie lekkim szokiem, GS500 paliła mi 4,3 a XJR 7 :D
XJR 1200SP '98r. Christian Sarron edition
GS 500 '98r.

Motocykl jest jak wódka - poniżej pół litra nie opłaca się kupować

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » czwartek, 22 kwietnia 2010, 22:15

Dla mnie jedyną wadą XJR jest to, że... za szybko dobre egzemplarze znikają z rynku i kupić taką trudno. Dlatego do KawałSuki się przyczepiłem w rezultacie :D

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 22 kwietnia 2010, 23:18

Xjr ma dwie słabe strony....lewą i prawą, ale pozostałe są ok ;-p

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 23 kwietnia 2010, 05:43

Mario12 pisze:[..] GS500 paliła mi 4,3 a XJR 7 :D


poczekaj, poczekaj... jeszcze będziesz się cieszył, że pali _tylko_ 7 :mrgreen:
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3869
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 23 kwietnia 2010, 07:34

Moja paliła 8 ale po ostatnich regulacjach zeszła do 6,5! A ważyłem podczas "pomiaru" 128 kg.
Co do tłumików: to oba i bez większego wysiłku (dzięki zela-r1 :zdrowko: ) nabyłem drogą kupna, w rozsądnej cenie. Zwłaszcza, że używanie przez poprzednika ograniczyło się do zdjęcia z motocykla. Wystarczyło spytać dobrych ludziów na forum.
Jedno co bym ew. poprawił w tym motocyklu by był ideałem to napęd na wał.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » piątek, 23 kwietnia 2010, 09:39

piontek pisze:Jedno co bym ew. poprawił w tym motocyklu by był ideałem to napęd na wał.


Masz Motooilera to prawie jak byś wał miał ;)

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » piątek, 23 kwietnia 2010, 10:43

Moja pali prawie "liniowo", od 6.5 do 16 w zależności od prędkości i stylu jazdy, pogody i jakości drogi, im lepsza tym więcej,. Dlatego jedyna sensowna odpowiedź o spalanie to "ile wlejesz tyle spali" . Po ustanowieniu rekordu ( 16) pojechałem na regulację gaźników do prawdziwego eksperta, i co... wszystko było idealnie poza rachunkiem...Muszę wam powiedzieć że przy solidnym pałowaniu mała lekka i na pewno świetnie wyregulowana , bo nowa, R1 , nie olejak, wtryski-wodotryski, hgw co jeszcze, też łyka spokojnie 12l, a w spokojnej jeździe 7,5l. A przecież to ekonomiczne moto, ( no, nie jest to najważniejsza jej cecha) Fizyka i tyle.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 23 kwietnia 2010, 10:50

beemki za to są ekonomiczne. ale cenne jak cholera ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
ostry
Posty: 345
Rejestracja: czwartek, 28 maja 2009, 13:53
Model i rocznik moto.: RP2 '00
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Postautor: ostry » piątek, 23 kwietnia 2010, 11:10

XJR - to także model Jaguara, a właśnie do Jag'ów (zwłaszcza tych sprzed kilku lat i starszych) idealnie pasuje... "spali tyle ile wlejesz" - tylko że tam górna granica jest płynna :rotfl:
Powyżej 30 litrów też można... :super:

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » piątek, 23 kwietnia 2010, 11:17

BMW Baciku, to mój ideał ale z 2 powodów nie mogę ich mieć:
-ideologiczny
-ekonomiczny
:-)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3869
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 23 kwietnia 2010, 12:32

SławekMilow pisze:-ideologiczny
I to jest słuszne podejście! :]
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 25 kwietnia 2010, 08:16

artur pisze:
WojtaS pisze:za szybkie zużycie paliwa ( niestety)

a jakie powinno być ? Bo są takie co palą 5,5 na trasie ! Moja Babcia 6,2 i myślę że za fun z jazdy to nie jest minus.

no moja pali 0d 8 do grubo powyżej 12 (w zależności os stylu jazdy) ale możliwe ,że to wina tego ,że chyba była wzmacniana w niemczech bo dostałem z nią papiery ,że ma 120 koni tak więc 20 ma więcej ciekawe czy mogło to na spalanie wpłynąć, pewnie tak.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 25 kwietnia 2010, 13:06

Pewnie, że ma wpływ. I to większy niż się wydaje.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Danski

Postautor: Danski » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 09:58

...a tak z ciekawości spytam: użytkując z głową tą maszynę to na jaki przebieg do remontu możemy liczyć? ...nie pytam o teoretyczne i takie z pism (czyt: "200 000 mil") tylko poparte doświadczeniem, historią itp... w końcu ten model ma już trochę lat więc co niektórzy na świecie mieli czas zapoznać się z trwałością XJR...

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 12:25

Mój ma ,zdaniem sewisu, grubo ponad 100 tys, bo wymieniali mi płytki pod zaworami i świece.... i nic nie trzeba było robić więcej. Przebieg ocenili po stanie zawieszenia - wysypane amorki w anglii i tarcze hamulcowe jak nowe , bo pewnie były nowe, to musiało być co najmnie 100 a moto w idealnym stanie poaz tym, miał nawet książkę sewisową ha ha ha ( licznik był dłubany i jak go kupowałem miał jak wszystkie 20.000km.)

Shire

Postautor: Shire » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 19:18

Raz zdarzylo sie spalic mojej Xjr-ce okolo 4,5l na 100km, byla to moja pierwsza jazda na tym moto z Radomia do Wrocka, nie przekraczalam w tedy 100km/h, ale juz podobny wynik nie osiagnelam :-)

Dziadek

Postautor: Dziadek » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 20:20

No i już więcej nie przeginaj, Okeej?

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 20:23

Ta , chyba Ci się 2 gaźniki zapchały i w plecy tajfun wiał i miałeś żagiel...., a co było jak się obudziłeś?? :-)

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 20:28

SławekMilow pisze:miałeś

SławekMilow pisze:się obudziłeś


Raczej obudziłaś oraz miałaś ;)
Shire, znacznie mniej obciąża silnik niż nasze przerośnięte cielska więc może uzyskać spalanie na poziomie motoroweru :mrgreen:

Shire

Postautor: Shire » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 21:07

Po miescie nie przekracza 7,5l/100km. Jest to mozliwe, moze nie dokladnie 4,5 ale napewno nie przekroczyl 5l. :evil:

[ Dodano: 2010-04-26, 22:08 ]
Ale co mi do was :roll: to wy wiecie wszystko najlepiej :-P

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 21:27

Shire, sorka , jakoś nie mogę się przyzwyczaić że Kobieta jeździ parowozem....
A tak na marginesie to też osiągnąłem 7,5 l i to po górach i to z Żoną i z kuframi, ale:
-chorwackie paliwko
-cieplutko i bezwietrznie
-wspaniałe drogi
-Żona mnie nap... w kask za jazdę powyżej 120km/h po tych wąziutkich i krętych asfalcikach, a przy 90 to była milutka że aż....
Nigdy już potem tak się nie udało, 10-12l norma, może być tylko więcej...

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 21:30

Danski pisze:...a tak z ciekawości spytam: użytkując z głową tą maszynę to na jaki przebieg do remontu możemy liczyć? ...nie pytam o teoretyczne i takie z pism (czyt: "200 000 mil") tylko poparte doświadczeniem, historią itp... w końcu ten model ma już trochę lat więc co niektórzy na świecie mieli czas zapoznać się z trwałością XJR...


Moja ma około 95-100 tyś kilometrów jak zajrzę w papiery i podliczę dokładnie bo miała zmieniany licznik to określę w miarę dokładnie i dam cynk. Ale i tak nieźle kolesie i niektórzy mechanicy robią wielkie oczy jak im to mówie ile ma nastukane i że wszystko jak na razie jest ok.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 21:51

Shire pisze:Po miescie nie przekracza 7,5l/100km. Jest to mozliwe, moze nie dokladnie 4,5 ale napewno nie przekroczyl 5l. :evil:

[ Dodano: 2010-04-26, 22:08 ]
Ale co mi do was :roll: to wy wiecie wszystko najlepiej :-P

Jak pod Zelą 5,5 łyka to czemu pod Shire nie miałaby 5?? ;-) 8-)

[ Dodano: 2010-04-26, 22:51 ]
SławekMilow pisze:Nigdy już potem tak się nie udało, 10-12l norma, może być tylko więcej...

Sławek może Ty kamazem albo Tatrą zapindalasz?? :-P
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Mario12
Posty: 136
Rejestracja: sobota, 19 września 2009, 13:03
Model i rocznik moto.: XJR1200 1998
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Postautor: Mario12 » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 22:11

mariuszdg pisze:Sławek może Ty kamazem albo Tatrą zapindalasz?? :-P


Tatra mojego znajomego pali 70 l na 100 i to podobno i tak jest dobry wynik, więc Tatrą na pewno nie zapindala :P
XJR 1200SP '98r. Christian Sarron edition

GS 500 '98r.



Motocykl jest jak wódka - poniżej pół litra nie opłaca się kupować

Jubiler

Postautor: Jubiler » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 23:38

Wady i zalety. Zależy jak spojrzeć i do czego porównywać, każdy motor ma swoje przeznaczenie i tam demonstruje swoje braki. XJR to współczesna impresja na temat UJM i jako taki twór w/g mnie jest tworem doskonałym. Ten superbike w latach '70 biłby na głowę każdy wyprodukowany wtedy pojazd szosowy i to pod każdym względem.
Jeśli porównywać nasze moto do współczesnych nakedów, np BMW K1300 R, to XJR od strony technicznej jest gorsza we wszystkim. Jedyną zaletą "merytoryczną" jest cena zakupu i ilość dostępnych części używanych w doskonałych cenach.
Ale kto u diabła kupuje XJR, jeśli nie miłośnicy przepięknej linii UJM ( tu yamaha przebiła wszystkich), połączonej z więcej niż poprawna techniką, zadowalającym zachowaniem na drodze i bardzo udanym połączeniem streetfightera i turystyka.
ps moja po mieście pali ~6,5 - 7,5 , a w trasie 7200km, w dwie osoby + bagaż w tym trochę Alp i autobhanów zmieściłem się w 5,9. Uważam, że to niewiele, ale w trasie jadę zawsze na luzie, oglądam pasące się krowy i innych tubylców i wcale mi nie zależy, żeby jak najszybciej dotrzeć "do celu", bo celem jest sama jazda.

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 527
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » wtorek, 27 kwietnia 2010, 05:39

:zdrowko:

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » wtorek, 27 kwietnia 2010, 05:41

Dobrze gada .

Jacek

Postautor: Jacek » wtorek, 27 kwietnia 2010, 07:29

Jubiler zawsze dobrze gada ;-)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3220
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 27 kwietnia 2010, 08:42

Jubiler, tak właśnie, po trzykroć: tak, właśnie. to nie jest sprzęt bez wad ale inne jego cechy powodują, że nie są one tak bardzo istotne. tak samo zresztą, jak z hd czy przecinakami.
tak naprawdę to nie moto ma wady tylko driver mam problem czy są dla niego poważne. jeśli tak, to śmiga innym (typem) moto. i tyle.
bye

balth

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 27 kwietnia 2010, 09:45

Nie zpindalam ani Tatrą ani nie używam jej do sportu. Chociaż, ja jeżeli używam swojej xjr , który traktuję jak wyrób Jubilerski i staram się jak najmniej na niej jeździć, to jest to jazda szosowa, w 2 osoby z kuframi, ew. sam. Prędkości które stosuję to jest prędkość bezpieczna czyli tyle ile droga puszcza, a ze nie staram się jeździć w szczycie to są spore prędkości. Natomiast największą frajdę sprawia mi przyśpieszenie tej Krowy i do 120 km łycha jest pena, potem już spokojniej więc zużycie paliwa spore. Tak jak pisałem, przy penłym relaksie zużywa paliwo jak każda inna. Nie jest przypadkiem że u mnie pojazdy ,z wyjątkiem samochodu kampingowego ,palą więcej niż innym, bo mój styl jazdy jest okropny , gaz-hamulec - to tyle. Tu nie ma cudów- wszystkie moto są takie same i to od kierowcy zależy jak się sprawują i czy są bezawaryjne. XJR nie ma wad!!!!!


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości