...słabe strony XJR...
...jak kupiłem swoją (używana) to miałem lekkie shimmi przy przejściu przez 80-70 km/h... oraz lekko mi ściągał w prawo... oddałem na serwis... wymienili łożysko główki ramy i mogę przy każdej prędkości puścić kierownicę i nie ma prawa drgnąć ani zboczyć z kursu... jestem na 100% pewien, że niezależnie czy motocykl ma 1 tłumik czy 2 to nie ma prawa ściągać! ...nawet Vespa, która ma cały silnik z jednej strony (a nie tylko tłumik ) nie zbacza
...wracając do wad XJR to dzisiaj spotkałem na trasie katowickiej AMG 63, które rywalizowało z RS6 i niestety mogłem spokojnie podejrzeć ich poczynania do pewnej prędkości... powyżej jej niestety motocykl stawał się niestabilny... oczywiście to wina drogi, a nie XJR ...a tak serio to z moich doświadczeń wynika, że w miarę pewnie XJR można jechać (oczywiście przy założeniu, że jedziemy po idealnie równej drodze) do 180km/h... powyżej to już brak elementów aerodynamicznych powoduje czystą loterię...
...wracając do wad XJR to dzisiaj spotkałem na trasie katowickiej AMG 63, które rywalizowało z RS6 i niestety mogłem spokojnie podejrzeć ich poczynania do pewnej prędkości... powyżej jej niestety motocykl stawał się niestabilny... oczywiście to wina drogi, a nie XJR ...a tak serio to z moich doświadczeń wynika, że w miarę pewnie XJR można jechać (oczywiście przy założeniu, że jedziemy po idealnie równej drodze) do 180km/h... powyżej to już brak elementów aerodynamicznych powoduje czystą loterię...
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Danski pisze: ...a tak serio to z moich doświadczeń wynika, że w miarę pewnie XJR można jechać (oczywiście przy założeniu, że jedziemy po idealnie równej drodze) do 180km/h... powyżej to już brak elementów aerodynamicznych powoduje czystą loterię...
Zgadzam się w 100 procentach powyżej 170-180 jest nie za ciekawie na tym moto, ale nie zostało ono do tego stworzone. Co do ściągania też przyznaje racje NIGDY nie powinno Ściągać przez komin czy coś innego. Po prostu fabryka już sie o to martwi by było idealnie wszystko wywarzone.
ps. chciałbym zobaczyć też pojedynek takich dwóch bryk. ( oczywiście myślę ,że utrzymać się za nimi na xjr było by trudno.
pozdro
Danski pisze:...jak kupiłem swoją (używana) to miałem lekkie shimmi przy przejściu przez 80-70 km/h... oraz lekko mi ściągał w prawo... oddałem na serwis... wymienili łożysko główki ramy i mogę przy każdej prędkości puścić kierownicę i nie ma prawa drgnąć ani zboczyć z kursu...
ciekawe spostrzeżenie - przekażę serwisowi, dzięki
z tego co czytałem po różnych formach przyczyn moga byc miliony
1. to mnie najbardziej ubawiło - jeździec krzywo siedzi
2. łożysko główki ramy
3. złe ciśnienie w oponach
4. źle ustawione amory (lagi)
5. nierówno ustawione parametry zawieszenia
6. krzywo ustawione tylne koło
7. zwichrowane oponki
8. krzywa rama
9. źle naciągnięty łańcuch
pierwsze nie biorę pod uwagę, bo musiałem sie nieźle wychylić w lewo aby zbalansować moto
drugie - nowy moto, więc raczej nie, ale nie wykluczam
trzecie - sprawdzałem, dopompowywałem i nic, nie było poprawy z tym, ze oczywiście moto lżej się prowadziło
czwarte - to możliwe, trzeba sprawdzić
piąte - też mozliwe
szóste - też możliwe, aczkolwiek na znacznikach jest równo
siódme - hmmm, może
ósme - raczej nie
dziewiąte - do sprawdzenia
co do dziwnego zachowania moto - wydaje mi się, że czasem sprzet "odpuszcza" i jedzie prosto po puszczeniu kiery, ale najczęsciej coś go chwyta i zbacza z drogi. Poza tym prawe winkle jakoś tak łatwiej mi się bierze a z doświadczenia wiem, że praworęczni łatwiej wchodzą w lewe. A w lewych czuję, ze jest delikatny opór przy składaniu sprzęta.
1. to mnie najbardziej ubawiło - jeździec krzywo siedzi
2. łożysko główki ramy
3. złe ciśnienie w oponach
4. źle ustawione amory (lagi)
5. nierówno ustawione parametry zawieszenia
6. krzywo ustawione tylne koło
7. zwichrowane oponki
8. krzywa rama
9. źle naciągnięty łańcuch
pierwsze nie biorę pod uwagę, bo musiałem sie nieźle wychylić w lewo aby zbalansować moto
drugie - nowy moto, więc raczej nie, ale nie wykluczam
trzecie - sprawdzałem, dopompowywałem i nic, nie było poprawy z tym, ze oczywiście moto lżej się prowadziło
czwarte - to możliwe, trzeba sprawdzić
piąte - też mozliwe
szóste - też możliwe, aczkolwiek na znacznikach jest równo
siódme - hmmm, może
ósme - raczej nie
dziewiąte - do sprawdzenia
co do dziwnego zachowania moto - wydaje mi się, że czasem sprzet "odpuszcza" i jedzie prosto po puszczeniu kiery, ale najczęsciej coś go chwyta i zbacza z drogi. Poza tym prawe winkle jakoś tak łatwiej mi się bierze a z doświadczenia wiem, że praworęczni łatwiej wchodzą w lewe. A w lewych czuję, ze jest delikatny opór przy składaniu sprzęta.
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Koniu pisze:A w cale że nie.
centralny kufer może być jedną wielu przyczyn shimmy Przetestowane na XJ oraz XJR
jak nie kufer to wtedy trzeba się przyjrzeć mechanicznym rzeczom
[ Dodano: 2010-06-18, 08:45 ]
riqsware pisze:czasem sprzet "odpuszcza" i jedzie prosto po puszczeniu kiery, ale najczęsciej coś go chwyta i zbacza z drogi.
1. koleiny ?
2. źłe dokręcone łożysko główki ramy ?
hubertm
riqsware... nowy motocykl też może mieć łożysko głowki ramy do wymiany ...mój jak go kupiłem miał zaledwie 7000 km przebiegu... pamiętaj, że to wrażliwe ustrojstwo może się "zwichrować" np. przy upadku, a nawet po wpadce w niezłą dziurę... niekoniecznie trzeba przejechać endurą kilkanaście tysięcy po ostrym terenie... ...jeśli Twój motocykl ma na 100% prostą ramę to ja obstawiam łożysko lub opony.
Ja zawsze podejrzewalem kufer centralny o wywolywanie shimmy ale w moim przepadku to raczej szyba (duza turystyczna) .Zazwyczaj zaczyna sie delikatnie od 160km/h a juz przy 190 - 200 km/h jest ciezko do opanowania i staram sie nie zapominac sie
Kiedys zdemontowalem ja ale nie dalem rady sprawdzic jakie sa efekty bez niej bo chyba by mnie zdmuchnelo ( zbyt duze opory stawiam )
Kiedys zdemontowalem ja ale nie dalem rady sprawdzic jakie sa efekty bez niej bo chyba by mnie zdmuchnelo ( zbyt duze opory stawiam )
Ja tam mam małe givi, i w zależności jak się ją usatwi coś daje, nic nie daje lub przeszkadza ( szarpie) . Zastanawiam się czy jej nie wyp.... ale to takie fajne miejsce na naklejkę klubową, więc chyba zostanie. Co do szybkiej jazdy, z szybą czy bez można zap..... ile wlezie i nerwy pozwalają, i zawsze jest przy tym - beznadziejnie, ale cóż skoro trzeba zap... to się zap....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości