...słabe strony XJR...
...umówmy się, to nie jest motocykl trzymania manetki na "fullu"... powiedziałbym, że jego charakterystyka silnikowo-zawieszeniowo skłania raczej do innych zachowań ...kiedyś (kilkanaście lat temu) byłem głupcem i potrafiłem jeździć nakedem blisko 200 i powyżej... dzisiaj takie prędkości osiągane na tego typu motocyklu są dla mnie....no powiedzmy zbyt ryzykowne...
...a tak z innej beczki: wciąż nie mogę znaleźć informacji jakie przebiegi międzyremontowe robi silnik XJR...
...a tak z innej beczki: wciąż nie mogę znaleźć informacji jakie przebiegi międzyremontowe robi silnik XJR...
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Nie remontuje się Mówili o FJ że jak szanowany to 100 k km powinien śmiało wyśmigać a nawet 200 k Potem ewentualnie panewki cylindry pierścienie i uszczelniacze zaworowe bo co innego mogłoby się zużyć. Chociaż osobiście uważam ze nic oprócz pierścieni i uszczelniaczy zaworowych nie powinno się skończyć. O ile pilnuje sie wymian oleju i nie kręci na maxa i nie pałuje zimnego silnika.
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
Danski pisze:wciąż nie mogę znaleźć informacji jakie przebiegi międzyremontowe robi silnik XJR
Nie dziwię się.
Po pierwsze dlatego, że są to silniki bardzo trwałe, po drugie - ile egzemplarzy ma taki przebieg jak na liczniku i wreszcie - zależy to od bardzo wielu czynników.
Dlatego nawet bym sobie tym głowy nie zaprzątał tylko śmigał spokojnie dalej.
...a nie powinien teoretycznie przejechać ok. 300 000 km? ...skoro spora pojemność upakowana w 4 cylindrach... skoro tylko 106 KM z 1.3 litra... skoro 80% max momentu w niskim przedziale obrotów...skoro gładzie cylindrów są wyłożone spiekiem ceramicznym... skoro kute tłoki... to na chłopski rozum powinny tyle przejechać... jedyne "ale" stojące na przeszkodzie to chłodzenie powietrzem...
...a z innej beczki: zauważyłem, że jak jest nagrzany silnik i odczekam ok. 10-20 min to ciężej odpala (muszę trzymać gaz żeby odpalił)... czy coś nie halo?
...a z innej beczki: zauważyłem, że jak jest nagrzany silnik i odczekam ok. 10-20 min to ciężej odpala (muszę trzymać gaz żeby odpalił)... czy coś nie halo?
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Też tak mam. I jak pamiętam jazdę, nawet starymi samochodami, na gaźnikach to tak ma być.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
na brytyjskim forum xjr jest koles(Blackie) i ma najechane okolo 125k mil- ponad 200tys km.
stworzyl nawet liste czesci ktore wymienil i nie zauwazylem tam nic nadzwyczajnego- kilka zestawow napedowych, komplet lozysk w kolach i 4-5 nowych uszczelnien pod wysprzeglik.
reszta ekipy tez od niego nie odstawala- duzo grobo powyzej 100k km i "no probs"
dodam ze wyzej wspomniany Blackie dojezdza codzien do pracy po 80 km, wiec wychodzi na to ze moto chyba szybciej sie zuzywa gdy stoi
stworzyl nawet liste czesci ktore wymienil i nie zauwazylem tam nic nadzwyczajnego- kilka zestawow napedowych, komplet lozysk w kolach i 4-5 nowych uszczelnien pod wysprzeglik.
reszta ekipy tez od niego nie odstawala- duzo grobo powyzej 100k km i "no probs"
dodam ze wyzej wspomniany Blackie dojezdza codzien do pracy po 80 km, wiec wychodzi na to ze moto chyba szybciej sie zuzywa gdy stoi
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Tomson
- Posty: 2031
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Jeżeli nie chcesz inwestować w nowe króćcebo są drogie, a wiem bo kiedyś próbowałem dokupić do xj 900 diversion, to w zimę jak będzie po sezonie weź nie silikonem tylko klejem do wklejania szyb ładnie dookoła przesmaruj tylko wcześniej dokładnie odtłuść. Taka robotka starczy na dłuższy czas nawet jeśli pęknięcia są głębokie.
nie wiem czy te rysy są powierzchowne tylko czy na wylot bo jak próbowałem coś wsadzić w taką rysę to wchodzi ze 2 mm a potem jakby metal. Czy ktoś widział w przekroju coś takiego, czy to jest sama guma czy ma jakąś wkładkę. Jak to macałem wczoraj to jest to dość twarde, a miękkie robi się jakieś 0,5 cm od gaźnika dopiero.
No i kwestia zamiennika jak ktoś wie gdzie się kupuje to niech powie (Artur) bo za nowy to mi powiedzieli 78,29 € !!!!!
No i kwestia zamiennika jak ktoś wie gdzie się kupuje to niech powie (Artur) bo za nowy to mi powiedzieli 78,29 € !!!!!
na allrgro nie widziałem, a patrze codzień (mania prześladowcza) czy nie ma czegoś fajnego co by sie przydało. natomiast dziekuje za namiar do Wrześni, zaraz to sprawdze co i jak.
[ Dodano: 2010-09-02, 08:50 ]
A wie ktoś może gdzie mozna zdobyć taką nakładkę przedłużającą przedni błotnik, bo niektórzy mają i podoba mi sie to, bo zawsze mam uwalony błotem i nie tylko blok pomiędzy kolankami
[ Dodano: 2010-09-02, 08:50 ]
A wie ktoś może gdzie mozna zdobyć taką nakładkę przedłużającą przedni błotnik, bo niektórzy mają i podoba mi sie to, bo zawsze mam uwalony błotem i nie tylko blok pomiędzy kolankami
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5622
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Sorki, chodziło o e-bay: http://motoryzacja-czesci.shop.ebay.pl/ ... rksid=m270
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości