Witam
Byłem dzisiaj oglądać tą xjr-ke ( http://otomoto.pl/yamaha-xjr-1300-M2380903.html ) .
Po nagrzaniu silnika , przy każdej próbie przygazowania (bieg jałowy) na około 6000 obrotów motor gasł, na mniejszych obrotach 3-4 tysiące po opadnięciu strzałka spadała na 500 obrotów i przez chwilę motor chodził nierówno ł .
Motor miał z 2 delikatne ślizgi ale nic nie wskazuje na poważniejszego dzwona .
Co może być tego przyczyną , czy może być to coś poważniejszego ?
Z góry dziękuje za pomoc i proszę o wyrozumiałość z racji iż jest to mój pierwszy post
gaśnie przy gazowaniu
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1806
tu było troszkę o tym moto.
Dolicz około 1tyś na synchro gaźników, zaworki, olej i robociznę. Pewnie po tych zabiegach będzie ok.
[ Dodano: 2011-01-29, 21:33 ]
Niby właściciel robił grubszy przegląd...
tu było troszkę o tym moto.
Dolicz około 1tyś na synchro gaźników, zaworki, olej i robociznę. Pewnie po tych zabiegach będzie ok.
[ Dodano: 2011-01-29, 21:33 ]
Niby właściciel robił grubszy przegląd...

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
MarcinJ pisze:na mniejszych obrotach 3-4 tysiące po opadnięciu strzałka spadała na 500 obrotów i przez chwilę motor chodził nierówno ł .
Przyczyną takiego zachowania jest brak kompresji na cylindrach.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Niekoniecznie od razu jest to problem z kompresją na cylindrach. Po pierwsze należałoby sprawdzić luzy zaworowe i je wyregulować, chociaż przy rozregulowanych silnik jeszcze nie będzie gasnąć. Potem należy sprawdzić stan filtra powietrza, bo jeżeli jest brudny i przytkany to mieszanka paliwowa będzie zbyt bogata i przy dodaniu gazu świece zapłonowe będą zalewane, a silnik zgaśnie. Stan świec też ma znaczenie, jeżeli któraś świeca będzie miała przebicie, to też silnik może przygasać. Na końcu pozostanie synchronizacja gaźników, ustawienie odpowiedniego składu mieszanki i wolnych obrotów (950-1050 obr/min). Jeśli podciśnienia będą różne na każdym gaźniku, a wolne obroty zbyt niskie to słabo rozgrzany silnik będzie przygasał, a dobrze rozgrzany nierówno pracował. Skład mieszanki ma podobny wpływ na pracę silnika jak stan filtra powietrza: zbyt bogata mieszanka będzie skutkować zalewaniem świec i gaśnięciem silnika, za uboga spowoduje przegrzewanie się silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości