Nędzny V max
Nędzny V max
Panowie Bracia,
odebrałem swoją wychuchaną jamaszke (trafiłem wyjątkowy egzemplarz dzięki wam 2 lata temu) od mojego mechanika. Po tych dwóch latach należał jej się gruntowny przegląd. Nie rozpisując się- wszystko zrobione. Wczoraj miałem okazje wyskoczyć sobie w trase której częśc prowadziła pustym odcinkiem A2 miedzy Smardzewem a Strykowem. Położyłem się na baku i odkręciłem manetke. Do 170km/h idzie bardzo równo. Później zaczęły się schody. Do 190 był problem a 200 osiągnąłem leniwie w czasie, który był bliski wieczności. Miało to naprawde niewiele wspólnego np z tym : http://www.youtube.com/watch?v=Ni1RAJ8M6j8
Prześpieszenie a raczej nabieranie prędkości powyżej 160/170km/h jest u mnie naprawde mizerne. No i do tego prędkość maxymalna. Z trudem wymusiłem 200, nie poszedłby więcej jak 205 km/h. Co może być tego przyczyną? Macie jakieś pomysły?
Teraz troche faktów:
Nie liczyłem ząbków na zębatce ale
a) na 3 jak trzeba 160km/h pojdzie
b) na 5 przy 100km/h mam 3,2 tys obrotów
sam mały nie jestem (107kg) ale bez przesady...
odebrałem swoją wychuchaną jamaszke (trafiłem wyjątkowy egzemplarz dzięki wam 2 lata temu) od mojego mechanika. Po tych dwóch latach należał jej się gruntowny przegląd. Nie rozpisując się- wszystko zrobione. Wczoraj miałem okazje wyskoczyć sobie w trase której częśc prowadziła pustym odcinkiem A2 miedzy Smardzewem a Strykowem. Położyłem się na baku i odkręciłem manetke. Do 170km/h idzie bardzo równo. Później zaczęły się schody. Do 190 był problem a 200 osiągnąłem leniwie w czasie, który był bliski wieczności. Miało to naprawde niewiele wspólnego np z tym : http://www.youtube.com/watch?v=Ni1RAJ8M6j8
Prześpieszenie a raczej nabieranie prędkości powyżej 160/170km/h jest u mnie naprawde mizerne. No i do tego prędkość maxymalna. Z trudem wymusiłem 200, nie poszedłby więcej jak 205 km/h. Co może być tego przyczyną? Macie jakieś pomysły?
Teraz troche faktów:
Nie liczyłem ząbków na zębatce ale
a) na 3 jak trzeba 160km/h pojdzie
b) na 5 przy 100km/h mam 3,2 tys obrotów
sam mały nie jestem (107kg) ale bez przesady...
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Filtry do sprawdzenia. Pewnie paliwa brakuje.
Do sprawdzenia:
filtr powietrza,
odpowietrzenie baku,
dystrybucja paliwa (filtry),
może być też to co u Zeli było (objawy podobne). Napisz na pw do Zeli niech Ci nr poda i pogadajcie. Stawiam na dystrybucje paliwa.
Do sprawdzenia:
filtr powietrza,
odpowietrzenie baku,
dystrybucja paliwa (filtry),
może być też to co u Zeli było (objawy podobne). Napisz na pw do Zeli niech Ci nr poda i pogadajcie. Stawiam na dystrybucje paliwa.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Dziwne masz prędkości.. Ja na 3 do 180 to na lajcie na 4 nawet do 220 rozbujam, chociaż od 200 też troszkę to trwa zanim do 22 dojdzie.... wrzucę 5 i koniec zabawy
. Ważę 20 kilo więcej ja Ty
.
Przejrzyj jak pisze Mariusz magistralę paliwową i co najważniejsze gaźniki i poziomy paliw, być może masz niższe jak ustawa przewiduje i moto ni ma mocy jak wpada w cug
.


Przejrzyj jak pisze Mariusz magistralę paliwową i co najważniejsze gaźniki i poziomy paliw, być może masz niższe jak ustawa przewiduje i moto ni ma mocy jak wpada w cug

@mryc
NIe znam jego ksywy ale jeśli to Andrzej, to tak
Dzięki za porady, sprawdze wszystko.
[ Dodano: 2011-07-07, 08:44 ]
Jeszcze raz Wam dziękuje, sprawa okazała się być dość banalna.
Poprzedni właściciel, mechanik od którego kupiłem moto celowo obniżył poziomy paliw w gaźnikach poniżej wartości fabrycznych, żeby zyskać nieco na ekonomii spalania kosztem prędkości powyżej 170km/h, których jak mówił i tak rzadko kiedy miał okazje osiągnąć.
NIe znam jego ksywy ale jeśli to Andrzej, to tak

Dzięki za porady, sprawdze wszystko.
[ Dodano: 2011-07-07, 08:44 ]
Jeszcze raz Wam dziękuje, sprawa okazała się być dość banalna.
Poprzedni właściciel, mechanik od którego kupiłem moto celowo obniżył poziomy paliw w gaźnikach poniżej wartości fabrycznych, żeby zyskać nieco na ekonomii spalania kosztem prędkości powyżej 170km/h, których jak mówił i tak rzadko kiedy miał okazje osiągnąć.
Motocykl ewidentnie ma problem w układzie paliwowym lub układzie zasilania. W układzie paliwowym musisz sprawdzić przede wszystkim przewody i kranik oraz przewodzik podciśnienia łączący kranik z króćcem gaźnikowym. Złe odpowietrzenie zbiornika paliwa moze być również przyczyna, a więc wykręć korek wlewu paliwa i przeczyść go, a także sprawdź wężyki odpowietrzające podłączone do zbiornika od dołu.
Układ zasilania, czyli gaźniki mogą łapać lewe powietrze. Jeżeli motocykl był serwisowany to sprawdź, czy przypadkiem przy montażu gaźników (bo rozumiem, ze były wyjmowane i czyszczone) nie podwinął się któryś z króćców od aibox'a. Jeżeli nie, to przyjrzyj się każdemu z króćców dokładnie ,czy nie mają widocznych pęknięć. Na króćcach łączących gaźniki z głowica sa wypusty podciśnienia zakryte kapturkami, sprawdź czy wszystkie są szczelne.
Układ zasilania, czyli gaźniki mogą łapać lewe powietrze. Jeżeli motocykl był serwisowany to sprawdź, czy przypadkiem przy montażu gaźników (bo rozumiem, ze były wyjmowane i czyszczone) nie podwinął się któryś z króćców od aibox'a. Jeżeli nie, to przyjrzyj się każdemu z króćców dokładnie ,czy nie mają widocznych pęknięć. Na króćcach łączących gaźniki z głowica sa wypusty podciśnienia zakryte kapturkami, sprawdź czy wszystkie są szczelne.
No faktycznie, ale ze mnie gapa.
Wynika z tego, ze poprzedni właściciel, pseudomechanik jest kompletnym ignorantem w tym temacie. Poziomy paliwa w gaźnikach powinny być ustawione tak, jak zaleca producent motocykla. Przy obniżonych poziomach silnik po prostu się zaczyna męczyć i nie ma to nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa. Dobrze wyregulowany silnik w FJ1100/FJ1200 i XJR1200/XJR1300 będzie palił 5l/100km w trasie (mój rekord to 4,9l/100km), a po mieście 7,5l/100km. Dobrze wyregulowany oznacza ustawiony tak, jak zaleca serwisówka.
Wynika z tego, ze poprzedni właściciel, pseudomechanik jest kompletnym ignorantem w tym temacie. Poziomy paliwa w gaźnikach powinny być ustawione tak, jak zaleca producent motocykla. Przy obniżonych poziomach silnik po prostu się zaczyna męczyć i nie ma to nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa. Dobrze wyregulowany silnik w FJ1100/FJ1200 i XJR1200/XJR1300 będzie palił 5l/100km w trasie (mój rekord to 4,9l/100km), a po mieście 7,5l/100km. Dobrze wyregulowany oznacza ustawiony tak, jak zaleca serwisówka.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Wystarczy jeździć zgonie z kodeksem, a spalanie w trasie 5L/100 km nie zostanie przekroczone.
Mój rekord to 4,77L/100 km, ale to przy 80-120, króciutko 130 km/h. Uważam że jest to możliwe np. na tej samej trasie z podobnymi prędkościami XJ 650 '81 spaliła 3,88L/100km. Starałem dokładnie się dokładnie mierzyć to spalanie. Ostatnio moje wyniki to bardziej 8 - 9L/100, ale to już inna jazda
Mój rekord to 4,77L/100 km, ale to przy 80-120, króciutko 130 km/h. Uważam że jest to możliwe np. na tej samej trasie z podobnymi prędkościami XJ 650 '81 spaliła 3,88L/100km. Starałem dokładnie się dokładnie mierzyć to spalanie. Ostatnio moje wyniki to bardziej 8 - 9L/100, ale to już inna jazda

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości