...słabe strony XJR...

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Danski

Postautor: Danski » środa, 14 lipca 2010, 22:10

...umówmy się, to nie jest motocykl trzymania manetki na "fullu"... powiedziałbym, że jego charakterystyka silnikowo-zawieszeniowo skłania raczej do innych zachowań :) ...kiedyś (kilkanaście lat temu) byłem głupcem i potrafiłem jeździć nakedem blisko 200 i powyżej... dzisiaj takie prędkości osiągane na tego typu motocyklu są dla mnie....no powiedzmy zbyt ryzykowne...
...a tak z innej beczki: wciąż nie mogę znaleźć informacji jakie przebiegi międzyremontowe robi silnik XJR...

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 15 lipca 2010, 03:57

Nie remontuje się :D Mówili o FJ że jak szanowany to 100 k km powinien śmiało wyśmigać a nawet 200 k Potem ewentualnie panewki cylindry pierścienie i uszczelniacze zaworowe bo co innego mogłoby się zużyć. Chociaż osobiście uważam ze nic oprócz pierścieni i uszczelniaczy zaworowych nie powinno się skończyć. O ile pilnuje sie wymian oleju i nie kręci na maxa i nie pałuje zimnego silnika.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 15 lipca 2010, 07:37

Danski pisze:wciąż nie mogę znaleźć informacji jakie przebiegi międzyremontowe robi silnik XJR

Nie dziwię się.
Po pierwsze dlatego, że są to silniki bardzo trwałe, po drugie - ile egzemplarzy ma taki przebieg jak na liczniku i wreszcie - zależy to od bardzo wielu czynników.
Dlatego nawet bym sobie tym głowy nie zaprzątał tylko śmigał spokojnie dalej.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 15 lipca 2010, 12:50

mike, może zacznij od tego, że nie są wykręcone w kosmos i to się przekłada na ich trwałość. :-)
bye

balth

Danski

Postautor: Danski » czwartek, 15 lipca 2010, 14:56

...a nie powinien teoretycznie przejechać ok. 300 000 km? ...skoro spora pojemność upakowana w 4 cylindrach... skoro tylko 106 KM z 1.3 litra... skoro 80% max momentu w niskim przedziale obrotów...skoro gładzie cylindrów są wyłożone spiekiem ceramicznym... skoro kute tłoki... to na chłopski rozum powinny tyle przejechać... jedyne "ale" stojące na przeszkodzie to chłodzenie powietrzem...
...a z innej beczki: zauważyłem, że jak jest nagrzany silnik i odczekam ok. 10-20 min to ciężej odpala (muszę trzymać gaz żeby odpalił)... czy coś nie halo?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 15 lipca 2010, 15:05

Też tak mam. I jak pamiętam jazdę, nawet starymi samochodami, na gaźnikach to tak ma być.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 15 lipca 2010, 17:04

Tak ma być. W wysokich temp po jakimś czasie odparowuje benzyna z gaziorów. Jest ok. Trza troszkę zakręcić dłużej.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » czwartek, 15 lipca 2010, 21:55

moja ma przebieg powyżej 95 000 km

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 16 lipca 2010, 04:00

to jeszcxe drugie tyle powinienes zrobic jak masz zadbaną
hubertm

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1922
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » piątek, 16 lipca 2010, 10:40

Tak tak, Mariuszdg ma rację i to jest na bank i nie ma się czego bać.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » piątek, 16 lipca 2010, 21:22

Ja się nie martwię ale nie wiem jak była wcześniej jeżdzona. A na dodatek ma prawdopodobnie 125 koni bo znalazłem w niemieckich papierach od poprzedniego właściciela gdzieś tam ,że ma 89 kw . A ile w tym prawdy to niestety nie wiem.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 16 lipca 2010, 22:58

Fabryczna żadna tyle nie miała, chyba że coś miała mieszane w gaziorach i kolektorach ssących.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » sobota, 17 lipca 2010, 12:38

sory 98 kw to okoli 120 koni

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 17 lipca 2010, 13:37

to i tak grzebana. Albo 98 KM albo 106 KM
hubertm

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » sobota, 17 lipca 2010, 14:14

na brytyjskim forum xjr jest koles(Blackie) i ma najechane okolo 125k mil- ponad 200tys km.
stworzyl nawet liste czesci ktore wymienil i nie zauwazylem tam nic nadzwyczajnego- kilka zestawow napedowych, komplet lozysk w kolach i 4-5 nowych uszczelnien pod wysprzeglik.

reszta ekipy tez od niego nie odstawala- duzo grobo powyzej 100k km i "no probs" ;-)

dodam ze wyzej wspomniany Blackie dojezdza codzien do pracy po 80 km, wiec wychodzi na to ze moto chyba szybciej sie zuzywa gdy stoi :mrgreen:

MadMike

Postautor: MadMike » poniedziałek, 19 lipca 2010, 13:37

maras954 pisze:moto chyba szybciej sie zuzywa gdy stoi

A wiesz że za to, to bym się z Tobą napił? :mrgreen:

witia78

Postautor: witia78 » środa, 1 września 2010, 14:20

Witam
Czytałem wątek i mam jedno pytanie
Czy przydarzyło się komuś ze popękały gumowe króćce od gaźników bo w mojej z 2002 się to dzieje?? :-?

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 1 września 2010, 14:35

Z zewnątrz całkiem możliwe, ale środek powinien być ok.
Sprawdź dokładnie - w kuzynowym fazerku z 98r też wyglądają tragicznie a środek ładniutki - bez rysy.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 1 września 2010, 15:03

z tymi gumami to każdy motor tak ma z czasem dużo zależy w jakich warunkach chodzi

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 1 września 2010, 15:14

to nie jest słaba strona xjr. to jest w ogóle słaba strona moto. ale nie przypominam sobie aby temat był nagminny w xjr.
bye

balth

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 1 września 2010, 16:25

Moja 29-letnia XJ 650 też ma jeden popękany, profilaktycznie z zewnątrz silikonem uszczelniłem (wiem, że lipa ale wtedy nie miałem innej opcji, a teraz nie muszę).

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1922
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » środa, 1 września 2010, 17:29

Jeżeli nie chcesz inwestować w nowe króćcebo są drogie, a wiem bo kiedyś próbowałem dokupić do xj 900 diversion, to w zimę jak będzie po sezonie weź nie silikonem tylko klejem do wklejania szyb ładnie dookoła przesmaruj tylko wcześniej dokładnie odtłuść. Taka robotka starczy na dłuższy czas nawet jeśli pęknięcia są głębokie.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 1 września 2010, 18:05

Ja mam 2004 rocznik i też z zewnątrz są spękane.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 1 września 2010, 21:22

Tomson pisze:Jeżeli nie chcesz inwestować w nowe króćcebo są drogie,
Sa zamienniki cenę zapomniałem ale nie powala
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

witia78

Postautor: witia78 » czwartek, 2 września 2010, 06:05

nie wiem czy te rysy są powierzchowne tylko czy na wylot bo jak próbowałem coś wsadzić w taką rysę to wchodzi ze 2 mm a potem jakby metal. Czy ktoś widział w przekroju coś takiego, czy to jest sama guma czy ma jakąś wkładkę. Jak to macałem wczoraj to jest to dość twarde, a miękkie robi się jakieś 0,5 cm od gaźnika dopiero.
No i kwestia zamiennika jak ktoś wie gdzie się kupuje to niech powie (Artur) bo za nowy to mi powiedzieli 78,29 € !!!!! :shock:

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 2 września 2010, 06:54

Zamienniki są na allegro - firmy Athena (jeśli dobrze pamiętam); wg wielu lepsze niż oryginały.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 2 września 2010, 07:10

witia78 pisze: to niech powie (Artur)

JTP Moto. Michalak A.
Raciborska 15, Września
50 056 52 41 ()
ale zapomniałem ile kosztują
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

witia78

Postautor: witia78 » czwartek, 2 września 2010, 07:19

na allrgro nie widziałem, a patrze codzień (mania prześladowcza) :evil: czy nie ma czegoś fajnego co by sie przydało. natomiast dziekuje za namiar do Wrześni, zaraz to sprawdze co i jak.

[ Dodano: 2010-09-02, 08:50 ]
A wie ktoś może gdzie mozna zdobyć taką nakładkę przedłużającą przedni błotnik, bo niektórzy mają i podoba mi sie to, bo zawsze mam uwalony błotem i nie tylko blok pomiędzy kolankami

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 2 września 2010, 07:51


Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 2 września 2010, 07:56

Pracuje nierówno ? Gdzieje się coś nie tak ? Jak nie to nie ruszaj i śmigaj. U mnie też są popękane. Kup jeżeli pod względem estetycznym Cie to mocno drażni.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości