eksploatacja

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
erykdrwall

eksploatacja

Postautor: erykdrwall » poniedziałek, 21 maja 2012, 12:25

Z racji tego, że w sieci można znaleźć dużo porozrzucanych informacji na temat eksploatacji XJR proponuję, dla celów informacyjno statystycznych nieco je uśrednić w jednym temacie, i spisać bez wodolejstwa pewne informacje w punktach:
I określić mniej więcej styl jazdy
II jakiego napędu używacie i na ile km wystarcza
III jakich opon używacie i na ile km wystarczają
IV spalanie min/max/średnie

Jeśli komuś przyjdzie do głowy dodać jakiś punkt to też byłoby fajnie

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 21 maja 2012, 13:57

Dodaj jeszcze na jakich olejach i mamy niezły bigos w temacie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 21 maja 2012, 14:56

I styl umiarkowany - przeloty 120-140 km/h max do 160 km/h
II napęd na razie oryginalny. sprzęt 2007r i z przebiegiem 29 tyś. Wyczuwalne szarpnięcia. zębatki ok, bo długi w weekend sprawdzał, łancuch nierównomiernie rozciągnięty. Do konca sezonu dojeżdżę.
III Opony Michelin Pilot Road2 - na razie zrobiłem ok. 15 tyś, do końca sezonu dojeżdżę spokojnie, wiec bedzie pewnie jakieś 20 tys. Na wcześniejszym moto na PR2 zrobiłem 19 tyś km i tylko dlatego zmieniłe, poniewaz przednia opona wyząbkowała się, gdyż spóźniłem się z wymiana oleju w lagach.
IV olej - do tej pory Motul 300v Factory 10 w 40, od tego sezonu Motul 5100 10w 40.
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 21 maja 2012, 17:25

1 mniej więcej styl...
2 mniej więcej na ile napęd wystarcza...
3 mniej więcej na ile km gumy wystarczają...
4 mniej więcej spalanie.....

co chcesz uzyskać przez taki wątek? mniej więcej... coś? ale tak mniej, czy więcej? :-)

może zacznij od czytania istniejących wątków:
2 o napędzie np. http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1727
3 o oponach np. http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=45
4 o spalaniu np. http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=60
1 o stylu.... a po co to komu? :-)

duuużo czytania..... :mrgreen:
bye

balth

erykdrwall

Postautor: erykdrwall » poniedziałek, 21 maja 2012, 18:47

Drogi Balthcie, proszę przeczytać uważnie post to wtedy będziesz wiedział po co te informacje, a jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na moje proste pytania to poco komentujesz?
Zgadzam się, czytania mnóstwo, wątki ciekawe, ale np spośród różnorodności wyboru opon chyba lepiej wiedzieć jakie się sprawdzają i na których najlepiej się śmiga, a nie testować oponki z Koziej Wólki które po sezonie się rozpadną.
Celem postu jest optymalne dobranie napędu i opon do motocykla na podstawie prostej statystyki doświadczeniu forumowiczów i tyle

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 21 maja 2012, 18:58

moja np. nie smaruje łańcucha a styl jazdy zależy od tego czy jedzie sam czy z żoną!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 21 maja 2012, 20:54

erykdrwall pisze:Drogi Balthcie, proszę przeczytać uważnie post to wtedy będziesz wiedział po co te informacje,


po to, aby mniej więcej otrzymać coś. :-)
chyba.
piontek, popraw mnie, plz :-)

starałem się przekazać ci ideę, której chyba nie zatrybiłeś: nie otrzymasz pożądanego przez siebie efektu. :-) imho, ofkorz.
to będzie następny megawątek o stu milionach stron udowadniający różnorodność użytkowników tego forum.

erykdrwall pisze: a jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na moje proste pytania to poco komentujesz?


ponieważ można wykazać się pewną inicjatywą, zebrać te informacje, które już są na tym forum i zapytać konkretnie spodziewając się podobnej odpowiedzi.
pewnie, nie trzeba, sami napiszą.... ;-)

erykdrwall pisze:Zgadzam się, czytania mnóstwo, wątki ciekawe, ale np spośród różnorodności wyboru opon chyba lepiej wiedzieć jakie się sprawdzają i na których najlepiej się śmiga, a nie testować oponki z Koziej Wólki które po sezonie się rozpadną.


wystarczy przeczytać. vide mój poprzedni akapit ;-)

erykdrwall pisze:Celem postu jest optymalne dobranie napędu i opon do motocykla na podstawie prostej statystyki doświadczeniu forumowiczów i tyle


a jak myślisz, dlaczego wskazane wątki są takie długie? :mrgreen:
mam propozycję, która przyniesie ci chwałę i nie tylko me wieczne uwielbienie: zrób tą statystykę, materiały już są :-)

ps. i używaj emotikonów, będzie przyjemniej. :-)
ps2. i przyjedź na eurofest, będzie łatwiej się dogadać. przynajmniej z rana.
ps3. ...e.....zapomniałem.... a, już wiem: no offence, ofkorz.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 21 maja 2012, 21:10

Właśnie, przyjedź na Eurofest :->

co do tematu to też uważam, że troszkę jest bez sensu, bo ja już nie pamiętam jakie miałem wszystkie opony w tym moto, a wiem, że na bieżąco pisałem co o których myślę i da się to odnaleźć w specjalistycznych topicach :-)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 maja 2012, 21:13 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 1 raz.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 21 maja 2012, 21:11

nie, mario? będzie pisał, wypacał, zżerał transfer ;-) zamiast flaszkę postawić i się wszystkiego w jeden wieczór dowiedzieć :-D
daleko nie ma, niecałe 600 km :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 21 maja 2012, 21:13

oj tak, tak :zdrowko:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 21 maja 2012, 22:08

:zdrowko:
i jeszcze z erykiem :zdrowko: .... a co mi tam :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: eksploatacja

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 21 maja 2012, 23:45

erykdrwall pisze:Z racji tego, że w sieci można znaleźć dużo porozrzucanych informacji na temat eksploatacji XJR proponuję, dla celów informacyjno statystycznych nieco je uśrednić w jednym temacie, i spisać bez wodolejstwa pewne informacje w punktach:
I określić mniej więcej styl jazdy
II jakiego napędu używacie i na ile km wystarcza
III jakich opon używacie i na ile km wystarczają
IV spalanie min/max/średnie

Jeśli komuś przyjdzie do głowy dodać jakiś punkt to też byłoby fajnie


No więc: A.D. 1: styl jazdy hmm zależy jaki dzień tygodnia i ile na moto nie siedziałem, ale przeważnie taki:

Ogień z rury, przód do góry,m trzymaj się ramy bo zapierdalamy
:mrgreen: . Nooo chiba, że po 30 jest i cza do roboty z buta dreptać bo ni ma za co wlać w motóra i w siebie :lol: :oops: :oops: .

A.D.2 : Zębaty Suna i łańcuch Dida ZVMX nieudygiwacz niezłocony.

A.D. 3:PR2, jak narazie ze 3kkm czy nawet 4 zrobione i jeszcze som :P .

A.D. 4: Temat rzeka- od 6 do 15L/100km.. Na Shell Vi poweren ostatnio szłem jak burza, spaliło ile wlałem ale drogie paliwo... denaturat taniej wyjdzie :-P .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 22 maja 2012, 08:59

I - styl jazdy mniej a nawet więcej defensywny
II - nie wiem jaki. Taki złoty po bokach
III - używane metzelery nie wiem na ile starczą
IV - min zbiornik na 260km , max zbiornik na 210 km. średnio zbiornik na 235 km do rezerwy
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

erykdrwall

Postautor: erykdrwall » wtorek, 22 maja 2012, 10:08

No to dobra, wg tego co wyczytałem najlepiej sprawdzają się opony Michelin Pilot Road 2, powinny wytrzymać jakieś 10-15 kkm (-3kkm na ostrą jazdę +3kkm na spokojna)
Spalanie:
min 4,77 średnie min 6,09
max 13,5 średnie max 8,8
czyli średnio 7,5 ale zaokrągliłbym do 8l/100
Jednak nadal nie wiem zbyt dużo o napędzie, ale dzięki Hubertmowi teoretycznie można liczyć na te 30kkm
Za zaproszenie dziękuję, ale może w przyszłym roku się uda, a w międzyczasie mogę siąść przed forum i wasze zdrowie
:zdrowko:
A może by tak odwiedziny w Tyskim browarze?? (mam blisko :mrgreen: )
Ostatnio zmieniony wtorek, 22 maja 2012, 13:47 przez erykdrwall, łącznie zmieniany 1 raz.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 22 maja 2012, 11:18

erykdrwall pisze:Jednak nadal nie wiem zbyt dużo o napędzie...


DID50ZVM nie wymaga smarowania!

Janek1200

Postautor: Janek1200 » wtorek, 22 maja 2012, 11:36

po 1. Styl jazdy w zależności od nastroju i warunków - cieszy szeroki zakres możliwości oferowany przez Xjrkę
po 2. Podobnie jak przedpiszcy
po 3. Nowe Pirelli Angel ST po 2 kkm rewelka , najlepsze gumy jakie miałem - oby na długo wystarczały
po 4. przy "cipowatej" jeździe zbiornik na ok 270 , przy " radosnej" 220-235 do rezerwy

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 22 maja 2012, 22:54

Janek1200, jest różnica z Xj'tką, jest ;-)
hubertm

Janek1200

Postautor: Janek1200 » środa, 23 maja 2012, 10:55

hubertm pisze:Janek1200, jest różnica z Xj'tką, jest ;-)


Tak , tak ;-) w porównaniu do Xj na minus spalanie i łańcuch, reszta na Duży plus

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 23 maja 2012, 10:59

no tak, 900'tka kardanik ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
ostry
Posty: 345
Rejestracja: czwartek, 28 maja 2009, 13:53
Model i rocznik moto.: RP2 '00
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Postautor: ostry » środa, 23 maja 2012, 11:28

Nie wiem czy o spalaniu można pisać "średnio..."
Jak będziesz jechał średnio, to średnio spali, a jak będziesz jechał... inaczej to spali... odpowiednio ;)
W tamtym roku na autostradzie do Łapina "siorbnęła" mi 14 :shock: :!: , ale Ci co jechali pamietają jakie były warunki i jaką "przelotową" mieliśmy :evil:
Co do spalania - [shadow=red]spali tyle ile wlejesz...[/shadow]

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » środa, 23 maja 2012, 17:54

Ostry ja cię proszę 14 ?
Ty chyb dziurę w baku masz.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 24 maja 2012, 07:01

pioterek_65, możesz porównać ten tekst z osiągnięciami sławkamiłowa na poznańskiej ;-) :-D
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 24 maja 2012, 13:00

Sławek lepiej wypadł niż ostry :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 25 maja 2012, 15:01

erykdrwall pisze:Drogi Balthcie, (...) , a jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na moje proste pytania to poco komentujesz?
No tu się ubawiłem po pachy. Szkoda, że mam sraczkę, bo bym się ubawił bardziej!

Ale w zasadzie, to o jakąś ankietkę można się pokusić. I sprawdzić relacje pomiędzy wynikami. Poproszę mojej pierwszej żony o wykonanie czegoś takiego - ciekawe jak uargumentuje swój wniosek, że jestem jeb..ęty.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości