Po upadku

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Bolo

Po upadku

Postautor: Bolo » niedziela, 30 czerwca 2013, 18:02

Witam Panowie bardzo serdecznie,

Wiem, że niedziela i wszyscy odpoczywacie lecz stało się co się stało i liczę na waszą pomoc i wiedzę.

Wjechałem na rondo i upadłem na lewą stronę mojej Xj 900. Nic się nie stało poważnego, jakiś pan pomógł mi podnieść motor i powiedział, że musiałem poślizgnąć się na plamie oleju, która faktycznie tam była a jej nie zauważyłem (jestem fajtłapą). Zadzwoniłem na 112 i poinformawałem o tej plamie oraz o tej która wyciekła z mojego motoru. Jak już wykapało co miało wykapać to w końcu odpalił ale strasznie kopcił a nigdy tego nie robi. Luz nie chciał się wrzucić i odpaliłem na sprzęgle - dopiero wtedy coś się poluzowało i wrzuciłem luz. Mam 3 teorie dotyczące tego z czego mi kapie. Pokaże na zdjęciach i opisze:

1) http://img209.imageshack.us/img209/9605/83ot.jpg
Ojciec mojej dziewczyny spojrzał pod motor i stwierdził że kapie z wału kardana. W sumie mu uwierzyłem i potem pojechałem do siebie. Jak wygląda naprawa i ile mogą za to wziąć?

2) http://img15.imageshack.us/img15/3392/9omt.jpg
Kiedy dojechałem do siebie, położyłem się pod motor i zauważyłem dwa szlaufy z którch mogło nakapać na tą gumę od wału z poprzedniego zdjęcia, uważnie doszedłem do miejsca do którego prowadzą i właśnie prowadzą do tej puszki która łączy się z gaźnikami. Nie mam pojecia co to jest.

3) Kiedyś motor upadł mi bo nie wyciągnałem do końca stopki i wtedy też coś z niego wykapało. Czy jest możliwość że poprostu olej przelał się i musiał skąś uciec? Wskaźnik oleju nie świeci ale w okienku pusto. Hamuje normalnie.

Jeszcze jedna sprawa, przy upadku pękło mi to: http://img40.imageshack.us/img40/1200/vj3y.jpg lecz nic nie wyleciało z tego, widać że już kiedyś było spawane. Oprócz tego jeszcze migacz do sklejenia i bedzie dobrze.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 30 czerwca 2013, 18:11

Kolego nic się martw.
Ważne, że nic sobie nie zrobiłeś! - to po pierwsze, jest się z czego cieszyć!

Olej na 90% przy upadku dostał się przez odmę do filtra powietrza. Silnik go zassał i dlatego miałeś biały dym, jak przy wyborze Papierza ;-)

Reszta wyciekła z obudowy filtra oraz możliwe, że przez wężyk.

Sprawdź poziom oleju, w razie potrzeby dolej.

Nic się nie martw i dziękuj, że nadgarstki całe i że nic cię nie przejechało (np. skurwiały golf, co wjeżdża na skrzyżowanie z prawym kierunkiem załączonym, a wali prosto!)

pozdrowienia

i jeszcze jedno:
Bolo pisze:Wskaźnik oleju nie świeci ale w okienku pusto. Hamuje normalnie.

Yamaha to nie Honda i oleju troszkę trzeba mieć ;-)
Dolej do stanu by gdy stoi równo miał w szkiełku.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Bolo

Postautor: Bolo » niedziela, 30 czerwca 2013, 18:18

Czyli naprawiać nie trzeba? A co tym pęknieciem? Link w ostatnim zdaniu.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 30 czerwca 2013, 18:20

nie trzeba naprawiać, dziurę zaklej taśmą i na spokojnie szukaj tego dekla - z tej dziury nic Ci nie wyleci i nie wypłynie...

Bolo pisze:Wiem, że niedziela i wszyscy odpoczywacie

ja siedzę akurat w pacy :(
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Bolo

Postautor: Bolo » niedziela, 30 czerwca 2013, 18:22

Dzięki bardzo za odpowiedź. Od razu mi ulżyło że portfel nie ucierpi ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 30 czerwca 2013, 20:50

Dekielek w jakimś sklepie wdziałem nowy za 100zł. Jak dojdę gdzie, dam znać.

Bolo

Postautor: Bolo » niedziela, 30 czerwca 2013, 22:31

Jeśli wiesz jak to się fachowo nazywa to napisz, od razu poszukam ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 30 czerwca 2013, 22:36

Znalazłem ten sklep: http://www.akcent.pl/cznappoz.php .

Bolo

Postautor: Bolo » niedziela, 30 czerwca 2013, 23:04


Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 30 czerwca 2013, 23:13

Sprawdź numery katalogowe.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 1 lipca 2013, 21:36

Bolo pisze:Kiedyś motor upadł mi bo nie wyciągnałem do końca stopki i wtedy też coś z niego wykapało. Czy jest możliwość że poprostu olej przelał się i musiał skąś uciec?

To chyba normalne, też tak miałem w swojej XJ 650 (ten sam silnik) przy glebie parkingowej, czyli: "ten typ tak ma" ;-)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 2 lipca 2013, 06:47

o, właśnie przypomniałem sobie, że ja też tak miałem w xj650. :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 2 lipca 2013, 06:51

Poszło szambo z dna airboxu. Trza to spuścić i będzie gut.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości