Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Jak już wspomniałem w Powitalni, moja Ciuchcia została sprowadzona z Francji z nalotem 55k (nie wiem czy prawdziwy więc przyjmuję ze jest to przebieg minimalny). W tym tygodniu moto trafia do warsztatu gdzie będzie miało ogólny przegląd. Chciałbym abyście pomogli mi z listą rzeczy które należy sprawdzić w moto przy tym przebiegu. Obecnie lista ta wygląda tak:
1. Czyszczenie i synchronizacja gaźników
2. Regulacja luzu zaworowego
3. Oleje, filtry, świece
4. Sprawdzenie rozrządu
5. Sprawdzenie ładowania akumulatora
6. Sprawdzenie łożysk, smarowanie
7. Dokręcenia śrub mocujących silnik do ramy.
Może coś jeszcze pominąłem więc byłbym wdzięczny za sugestie. Czy sprawdzenie rozrządu można dokonać na podstawie oględzin łańcuszka?
1. Czyszczenie i synchronizacja gaźników
2. Regulacja luzu zaworowego
3. Oleje, filtry, świece
4. Sprawdzenie rozrządu
5. Sprawdzenie ładowania akumulatora
6. Sprawdzenie łożysk, smarowanie
7. Dokręcenia śrub mocujących silnik do ramy.
Może coś jeszcze pominąłem więc byłbym wdzięczny za sugestie. Czy sprawdzenie rozrządu można dokonać na podstawie oględzin łańcuszka?
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Przewody hamulcowe i od sprzęgła - mogą być już sparciałe.
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Dzięki, wymieniam wszystkie na przewody w oplocie



- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Łańcuszek rozrządu tak czy siak bym wymienił dla świętego spokoju .
Stan napędu (łańcuch plus zębatki).
Heble (ogólny stan tarcz i klocków)
Olej w lagach wymiana .
Świece wymiana.
Płyny hamulce i sprzęgło.
Stan opon.
Sporo tego i może nie od razu wszystko ale listę warto zrobić jeśli chcesz moto dłużej pośmigać.
Stan napędu (łańcuch plus zębatki).
Heble (ogólny stan tarcz i klocków)
Olej w lagach wymiana .
Świece wymiana.
Płyny hamulce i sprzęgło.
Stan opon.
Sporo tego i może nie od razu wszystko ale listę warto zrobić jeśli chcesz moto dłużej pośmigać.
Pozdrawiam, Piotrek
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Napęd na pewno cały wymiam. Już został zamówiony i czekam na dostarczenie. Opony także do wymiany ale powiedzmy że mają one w tej chwili najniższy priorytet. Heble również.
Masz rację z tym rozrządem, pójdzie do wymiany w takim razie. Dzięki za sugestie.
Masz rację z tym rozrządem, pójdzie do wymiany w takim razie. Dzięki za sugestie.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Łożyskowanie wachacza ,zawieszenie przód ,ocena stanu amortyzatorów tył, łożyskowanie kół ,główki ramy,
Warto czasami zdjąć miskę olejową w celu sprawdzenia co w silniku "piszczy"
Hydraulika kompleksowo przewody i uszczelki potrafią być spękane zwłaszcza w motocyklach które mieszkały na ulicy.
Warto czasami zdjąć miskę olejową w celu sprawdzenia co w silniku "piszczy"
Hydraulika kompleksowo przewody i uszczelki potrafią być spękane zwłaszcza w motocyklach które mieszkały na ulicy.
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Ciekawe czy po tym ,sprawdzaniu ,regulowaniu,lizaniu starczy czasu na jeżdżenie.
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Po tym całym sprawdzeniu, regulowanie, lizaniu to moto zyska ze dwa razy na wartości.
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Na razie i tak nie mam prawka więc niech będzie lizane
Wsiądę na niego pewnie dopiero koło czerwca więc na razie nie ma z niczym pośpiechu

Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Oczywiście gdy mechanicznie będzie już wszystko ok to i polerka będzie. Dekle na pewno od Klausa Goerz zamówię.
Czy wymiana rozrządu w ciuchci jest skomplikowana? Wymaga rozbebeszania silnika? Wystarczy sam łańcuszek czy zębatki też warto by było?
Czy wymiana rozrządu w ciuchci jest skomplikowana? Wymaga rozbebeszania silnika? Wystarczy sam łańcuszek czy zębatki też warto by było?
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
cisnienie w oponach
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Przecie Ona ledwie dotarta jest... 
Nie pękaj, to żaden przebieg jest.

Nie pękaj, to żaden przebieg jest.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Wiesz, gdybym był pewien przebiegu to by nie było tematu 

Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
A co ma przebieg do stanu faktycznego? Wymień płyny, przewody, filtry i ogień z rury.
Reszta sama wyjdzie. Póki działa to nie dotykaj.
Reszta sama wyjdzie. Póki działa to nie dotykaj.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Łańcuch rozrządu żyje 120 kkm (w XJ 650 wymieniony przy 128kkm) - ja bym na pewno nie ruszał przy 60 kkm, a po 120 wymienić sam łańcuch, zębatki sprawdzić ale raczej zębatki jeszcze nie będą zmęczone, bez przesady to nie chińszczyzna no name. Reszta listy jak najbardziej OK.
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Może i tyle wytrzyma ale Yamaha zaleca w XJR wymianę co 40kkm. Pewnie jak zwykle o hajs chodzi ale tako ich serwisówka rzecze (można zadzwonić i sprawdzić).
Pozdrawiam, Piotrek
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Moto wróciło już do mnie tydzień temu. Łańcuch rozrządu bez żadnych luzów i oznak zużycia. Pod pokrywę zaworów nikt nie zaglądał przez 15 lat. Wszystko złożone jeszcze na oryginalne uszczelki pod pierwszy montaż. Zostało zrobione wszystko o czym wspomnieliście w tym wątku + wyważanie kół. Praca moto po serwisie nie do poznania.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Inspekcja moto przy przebiegu 55k
Stan łańcucha rozrządu można łatwo ocenić po znakach na wałkach - rozjechane = rozciągnięty łańcuch czyli jest potrzeba wymiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości