Jaka prędkość przy obrotach

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 25 maja 2009, 00:06

Dobrze wyczułeś sprzęta. Spowodowane jest to tym, że maksymalny moment obrotowy masz przy około 6 tyś/min a max koni jest przy 8tyś/min. Tak więc powyżej 8 tysi już lekko moto "słabnie". Ogólnie największy power jest między 6 a 8 tyś/min. Ja sporadycznie kręciłem swojego do 9 tyś. Najbardziej mi się podoba, że już około 70% momentu masz przy 2 tyś/min. Tak więc XJR jest naprawdę elastycznym sprzętem. Moje przemyślenia tyczą się maszyn na wtrysku. Uważam jednak, że z gaźnikowymi jest bardzo podobnie.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 25 maja 2009, 05:16

A ja zmieniłem przednią zębatkę z 18 na 17. Przez przypadek a raczej błąd w katalogu sprzedawcy. I poprzednie "przeliczenia" obrotów na prędkość wzięły w łeb!
Przedtem miałem przy 120 km/h 4100 a teraz jakieś 4500 obrotów/min. I znów spalanie mi podskoczy :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 25 maja 2009, 08:44

no ja zauważyłem w niedzielę telepiąc się z cezarkiem, że na 4 biegu przy 120km/h mam 4500 rpm. i jeszcze dwa biegi w zapasie.... no nudziło mi się to patrzyłem w zegarki... ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 27 maja 2009, 10:05

To ja chyba sobie założe 18 następnym razem a jak dużą różnice w spalaniu zauważasz?
Napisz w temacie spalanie albo na gg :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

ol_ti

Postautor: ol_ti » wtorek, 14 lipca 2009, 18:16

Nie chcąc zakładać nowego wątka, mam takie pytanie, w jakim przedziale obrotowym silnik xjr-ki sie czuje najlepiej? bo zauwazylem ze tak ok 3000 obrotów to jak bym go chetał ? Proszę o rade :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 14 lipca 2009, 18:59

ol_ti pisze:Nie chcąc zakładać nowego wątka, mam takie pytanie, w jakim przedziale obrotowym silnik xjr-ki sie czuje najlepiej? bo zauwazylem ze tak ok 3000 obrotów to jak bym go chetał ? Proszę o rade :)


w okolicach największego momentu :evil: :mrgreen:
bye

balth

hardway

Postautor: hardway » wtorek, 14 lipca 2009, 19:39

balth pisze:
ol_ti pisze:Nie chcąc zakładać nowego wątka, mam takie pytanie, w jakim przedziale obrotowym silnik xjr-ki sie czuje najlepiej? bo zauwazylem ze tak ok 3000 obrotów to jak bym go chetał ? Proszę o rade :)


w okolicach największego momentu :evil: :mrgreen:


Moze nie jest to wykres z fabrycznej XJR'y ale w pdobnym obszarze powinno byc max dla momentu

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=423

ol_ti

Postautor: ol_ti » wtorek, 14 lipca 2009, 20:52

no powiem że z tego wykresu wnioskuje iz najlepiej maszynka moze sie czuc przy 4500 bo juz nie mdleje a jeszcze nie wyje :)

edwin

Postautor: edwin » środa, 15 lipca 2009, 14:39

mi też wydaje sie że od 4 tyś xjr żyje pełnią zycia i z ochotą podchodzi do każdego zadania

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 16 lipca 2009, 21:39

Od 4 tyś do około 8 tyś w XJR budzi się potwór - silny jak tur i ciągle spragniony ;)

Jacek

Postautor: Jacek » piątek, 17 lipca 2009, 08:51

mariuszdg pisze:Od 4 tyś do około 8 tyś w XJR budzi się potwór - silny jak tur i ciągle spragniony
tak spragniony :mrgreen:

Danski

Postautor: Danski » środa, 16 czerwca 2010, 18:05

hmmm...ciekaw jestem, czemu niektórzy piszą, że mają 4000 obr/min przy 120km/h ...ja przy 120km/h mam coś koło 4300-4400

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 16 czerwca 2010, 18:33

Danski, a jakie masz zębatki w napędzie?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 16 czerwca 2010, 21:16

U mnie zgodnie z tym co Jubiler wyliczył: 4000 obr/min = 112km/h
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Danski

Postautor: Danski » czwartek, 15 lipca 2010, 15:08

piontek...szczerze mówiąc nie wiem ;( ...a może ktoś z Was ma niestandarowe zębatk tak, aby obroty były niższe?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 15 lipca 2010, 17:35

Jak Ci się będzie nudziło to możesz policzyć zęby na tylnym kole zębatym.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 16 lipca 2010, 23:43

38 zębów a w przedniej 17 :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 17 lipca 2010, 02:39

piontek pisze:Jak Ci się będzie nudziło to możesz policzyć zęby na tylnym kole zębatym.

Na zębatce pisze, nie trza liczyć. Najczęściej zęby oznacza się literą T.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 17 lipca 2010, 08:52

mariuszdg pisze:Na zębatce pisze, nie trza liczyć.
To nie jest prawda!!!
Albowiem: "jest napisane". ;)
Ja w przed ubiegłoroczną zmianą miałem z przodu 18. I było lepiej.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 17 lipca 2010, 15:03

Nie wiem panowie czy to ważne ale poszczególne modele xjr różniiły się przełożeniami piątego biegu.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 18 lipca 2010, 07:54

ivo a rozwiń temat, bo to nowość jak dla mnie.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 18 lipca 2010, 21:06

W opisach technicznych dostępnych w internecie jest napisane że wersja RP 06 różni się przełożeniami od wcześniejszej RP 02 . Nie wiem tylko ile w tym prawdy.?
Ostatnio zmieniony niedziela, 18 lipca 2010, 21:15 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 18 lipca 2010, 21:11

ivo pisze:RP 062

RP 06
ivo pisze:RP 022

RP 02 ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 18 lipca 2010, 21:17

A teraz pasi . Tak było napisane :mrgreen:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 18 lipca 2010, 21:26

No i dalej nic nie wiem...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » poniedziałek, 19 lipca 2010, 00:22

1995 - 2001 przod 17T tyl38T
2002 i w gore 18/39


jak ktos lubi sie pobawic przelozeniami to pomoze: http://www.gearingcommander.com/

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 19 lipca 2010, 07:08

Więc na to wygląda że od 2002 są szybsze.Jednak dobrze pisali :-D
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 19 lipca 2010, 09:41

Zrobię eksperymenta ze swoim RP02 i zmienię na te większe 18 i 39 zobaczymy co się będzie działo mam nadzieję że łańcuch będzie pasował chociaż różnica nieduża w naciągu powinna być. Może spalanie spadnie 8-)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 19 lipca 2010, 09:55

Zrób tak a będziesz zadowolony. Trochę mniej będziesz czuł brak szóstego biegu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 19 lipca 2010, 09:57

Tak mnie się wydaje ale kurde co będzie z wygrywaniem wolnej jazdy na zlotach :) :!: :?:
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości