Mycie myjką wysokociśnieniową - za i przeciw...
Mycie myjką wysokociśnieniową - za i przeciw...
Moja locha 1300 z 2003 roku cierpi po każdym myciu myjką ciśnieniową. Odpala bez problemu, ale zaraz potem zachowuje się tak jakby działała na połowie garów...Udało mi się ustalić, że świeczki są mokre i wilgoć trzyma się pod fajką nawet przez 3 tygodnie. Ktoś miał podobne problemy? Da się to jakoś uszczelnić czy jedynym rozwiązaniem jest zmiana sposobu mycia?[/b]
Ostatnio zmieniony środa, 1 kwietnia 2009, 07:17 przez pit, łącznie zmieniany 1 raz.
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
pit, powiem tak: wbrew wszystkim przesądom/zaleceniom/praktykom zawsze myję sprzęta karcherem. nie nienachalnie ale dokładnie. łańcuch też. zwłascza jak się tą chemią obsyfi moto to trzeba bardzo dokładnie spłukać, bo przeeżre go na wylot.
nigdy - powtórzę - nigdy nie miałe z tego powodu problemów. ups. paliła zawsze jak do tej pory.
może wymień przewody? tudzież same faje o ile to możliwe w co wątpię?
nigdy - powtórzę - nigdy nie miałe z tego powodu problemów. ups. paliła zawsze jak do tej pory.
może wymień przewody? tudzież same faje o ile to możliwe w co wątpię?
bye
balth
balth
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- PawelR
- Posty: 721
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
JAREK pisze:Paweł, jak się myje na tych BP?Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem skorzystania z tych myjek ale nie chce mi się czekać aż silnik wystygnie i nie wiem jak jest z jakims detergentem. Jest tam coś dostepnego czy we własnym zakresie trzeba?
Jarek,
Ja robie tak: po zajechaniu na BP stawiam moto w kolejce, przewaznie 2-3auta, potem podpycham na stanowisko (na marginesie, jezeli podas jazdy wystapi oberwanie chmury, to przeciez nie czekamy az silnik wystygnie, tylko dopalamy szybciej zeby przed ulewa uciec... a mycie to taka ulewa

Myje tak moto ktorys raz z kolei i nie zauwazylem zadnych ujemnych efektow, ani dotyczacych odpalania, ani na elementach lakierowanych.
Powodzenia...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
pit pisze:Wymienię świece i przewody. Jeżeli to nie pomoże- zastanowię się nad uszczelnieniem fajek
Moze byc jeszcze jeden powód, moze masz fajki do gory podciagniete i woda sie dostaje na swiece, tzn. na swiecy jest guma ta gruba która trzeba na sile sciagnac w dół tak żeby dotykała bloku silnika. Na bocznych cilindrach to widac ale na wewnetrznych trzeba zdjąc bak. Tak samo trzeba sprawdzic przy aparacie zaplonowym czy sa dobrze naciagniete.
Pozdr
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Czesc
Miałem problem z zalaną świecą (fajką) w ER 5, ale tylko w przypadku mycia myjką ciśnieniową - standardowym modelem za 250 zł. Miał on niskie ciśnienie, i bardziej lał wodę niż psikał "parą" wodną. Przy myciu modelem za 1600 zł efekt nie występował - po prostu drobinki wody myły motor i praktycznie nie miało co się dostać pod fajki.
Jednak najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest wymiana fajek - cena 10-15 zł za model od firmy NGK ;P są szczelne i zadne mycie im nie zagrozi :p
p.s. Jaqbik Ty to masz dobrze
Twój motocykl dostaje tak mało wody z zewnątrz, że nigdy nie zardzewieje
pozdro
Miałem problem z zalaną świecą (fajką) w ER 5, ale tylko w przypadku mycia myjką ciśnieniową - standardowym modelem za 250 zł. Miał on niskie ciśnienie, i bardziej lał wodę niż psikał "parą" wodną. Przy myciu modelem za 1600 zł efekt nie występował - po prostu drobinki wody myły motor i praktycznie nie miało co się dostać pod fajki.
Jednak najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest wymiana fajek - cena 10-15 zł za model od firmy NGK ;P są szczelne i zadne mycie im nie zagrozi :p
p.s. Jaqbik Ty to masz dobrze


pozdro
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
BALTH To z Ciebie niezły żeźnik, jak chłodnica będzie pogięta to raz nie będzie działała dwa to jest tez jeden z elementów które jakoś na wygląd całości wpływa i jestem ciekawy jak długo wytrzymuje Ci łańcuch jeżeli go myjesz pod tak dużym ciśnieniem to wody naciśnie w każde ogniwo a potem rudy Ci go zeżre pomalutku ale przyspieszy napewno zużycie. Powodzenia 

A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Koniu pisze:BALTH To z Ciebie niezły żeźnik,
RZEŹNIK... sorry, ale nie mogłem się powstrzymać

jak chłodnica będzie pogięta to raz nie będzie działała
spoko, spoko. primo blaszki nie są pogięte więcej niż w jakichś 5-10% a i to nawet niekosmicznie. secundo nie używam ciśnienia wgniatającego blachę

dwa to jest tez jeden z elementów które jakoś na wygląd całości wpływa
oczywiście. dlatego czarny spray daje radę

i jestem ciekawy jak długo wytrzymuje Ci łańcuch jeżeli go myjesz pod tak dużym ciśnieniem to wody naciśnie w każde ogniwo a potem rudy Ci go zeżre pomalutku ale przyspieszy napewno zużycie.
łańcuch wytrzymuje już od ponad trzech lat

i na koniec: jak już wcześniej zauważyłem, mycie karcherem nie oznacza, że używane jest ciśnienie wybijające dziury w zbiornikach

zawsze najbardziej się bałem o elektrykę ale odpukać na razie wsio jest ok.
wszystko można, byle z ostrożna.

Powodzenia
a dzięki, tego nigdy nie jest za mało.

bye
balth
balth
Dzięki Ramzes! Sprawdzę to jeszcze. Wpadłem też na pomysł uszczelnienia tych gumek siliconem. Mam wrazenie, ze woda moze się dostawać do fajek od góry- szczeliną pomiędzy gumami a fajką.
Counterox, na pomysł z wymianą fajek nie wpadłem, szczerze mówiąc, ale to chyba będzie docelowe rozwiązanie! Dzięki!
Pozdrawiam!
Counterox, na pomysł z wymianą fajek nie wpadłem, szczerze mówiąc, ale to chyba będzie docelowe rozwiązanie! Dzięki!
Pozdrawiam!
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
pit kolego, czy ty nie smigasz przypadkiem takim szarym sprzetem co go widzialem w piątek ok. 11:00 przy pl Trzech Krzyzy?
i jeszcze jedna prosba zmien w swoim profilu miasto - umowilismy sie wczesniej ze dla celow statystyki forumowej jednak opisujemy sie prawidlowa nazwa miasta.
A tak btw może sie bys ujawnil na spotkaniach co poniedzialkowych
i jeszcze jedna prosba zmien w swoim profilu miasto - umowilismy sie wczesniej ze dla celow statystyki forumowej jednak opisujemy sie prawidlowa nazwa miasta.
A tak btw może sie bys ujawnil na spotkaniach co poniedzialkowych
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......
Cezaryton, nie śmigam na szarej xjr'ce. O istnieniu poniedzialowych spotkan nie wiedziałem, ale uważam, ze to bardzo zacna inicjatywa. I o ile pierwsza kwestia raczej już się nie zmieni- będę dalej jeździł na niebieskiej xjr to w kwestii drugiej jestem zdecydowanie na tak. Gdzie się ustawiacie i o której?
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
ka3 pisze:Ja zawsze myje cisnieniem, tyle że ja mam pożądnego karchera 180 barów i moge myc gorąca wodą tylko trzeba uważać żeby na chłodnice nie leciałoi nigdy nie było najmniejszego problemu z odpaleniem czy z czymkolwiek
potwierdzam. zawsze myłem karcherem - łącznie z łańcuchem. oczywiście z rozsądkiem i nie doginaniem.
i również nigdy nie miałem problemu z odpalaniem po myciu. wszyscy się temu dziwią zwłaszcza oglądając alternator który przecież ledwo co osłonięty jest.
bye
balth
balth
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości