Akcesoryjna kierownica
Koniu pisze:Albo krzywa ;P nie rozumiem tylko po jaki zmieniać kierownicę na węższą to bez sensu, niewygodnie i jeszcze nie wiem co.
to też byłem potężnie zdziwiony jej rozmiarem,nie przysiadałem się na inną XJR więc nie wiem jak to jest 750 czy 755...ale zadowolony jestem,kolega z Olkusza zrobi ze mną biznes i będę miał 750 CZARNĄ
toteż byłem zdziwiony patrząc na zdjęcia ,jak Wam się to wszystko mieści na kierownicy...maskotki,plastikowe kubeczki,podgrzewane,komputer,zdjęcia rodziny
- cleaner
- Posty: 346
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
piontek pisze:empiq, ciężko to opisać, ale chodzi o to, że w oryginalnej masz nadgarstki wygięte do zewnątrz. A ergonomicznie powinny być ułożone wzdłuż linii przedramion. To tak, jak się trzyma wiosło od kajaka. Wtedy mniej się męczysz. W tym celu kierownica musi być nieco bardziej prosta, a nie wygięta na końcach ku tyłowi motocykla.
Przy sportowej jeździe może być inaczej ze względu na "embrionalną" pozycję jazdy.
Jakoś zawsze nie trafiałem na ten wątek i dopiero jak zacząłem szukać czegoś o kierownicy to doznałem tu olśnienia!!! Myślałem, że tylko przez moje koślawe ręce tak mnie nadgarstki nap... jak pojeżdżę dłużej po mieście a szczególnie przy ostrzejszych hamowaniach....
Myślę, że jeszcze to, że mój dość często ujeżdżany rowerek ma całkiem prostą i szeroką kierownicę i ramiona/nadgrstki przyzwyczajają się do tej pozycji ma wpływ.
Decyzja zatem zapadła - będzie akcesoryjna kierownica!
Na razie nie będę pytał co polecacie - poszukam sam "z grubsza"
Penie najlepiej się przymierzyć do kilku różnych - ale to do jesiennego zlotu pewnie będzie ciężko (na ten nie było szans żebym pojechał z rodzinnych powodów)
Może są gdzieś wymiary w necie wymiary oryginalnej kieronicy - bo jak szukam czegoś akcesoryjnego w necie to wymiary nic mi nie mówią - nie mam ich do czego odnieśc. Próbowałem pomierzyć kierownicę, ale chyba bez zdjęcia z niej wszystkiego i odkręcenia niewiele mi się uda
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
A ja założyłem kierownicę turystyczną, nieco wyższą i szerszą od oryginału, firmy Tomaselli. Są na Alledrogo. Dzisiaj kończę zakładać armaturę i jutro pewnie się przejadę i zobaczę jak się będzie sprawować w trasie. Pierwsze wrażenia są pozytywne, prawie jak w czoperze Kierownica jest bliżej i wyżej, pozycja się bardziej wyprostowała co dla mojego spacerowego stylu jazdy bardzo pasuje
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Niestety Arturze, jeśli chciałbyś poznać konkretnie zmianę pozycji, musiałbyś się przejechać na sprzęcie i sam ocenić. Nie jest wykluczone że dla Ciebie wcale nie było by tak wygodnie, wszak każdy ma nieco inną budowę ciała. Mogę jedynie zapodać fotkę jak to wygląda :
https://lh4.googleusercontent.com/-iF7t ... 191858.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-iF7t ... 191858.jpg
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Pozycja zrobiła się bardziej zbliżona do turystycznej/wyprostowanej niż sportowej, przez 200 kilo nie odczułem żadnych bólów w nadgarstkach ani innych dolegliwości, mogę się wygodnie odsunąć do tyłu na siedzeniu, kierowanie motocyklem przychodzi nieco łatwiej ze względu na szerszy ster. Zaznaczam że kierownica siedzi w riserach od fazera, co przybliża ją do kierowcy o jakieś 20 mm. Jak pojeżdżę więcej to może jeszcze coś wyjdzie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Holender pisze: Zaznaczam że kierownica siedzi w riserach od fazera, co przybliża ją do kierowcy ....
Muszę powiedzieć że z uwagą śledzę twoje wypowiedzi, ponieważ mam drobne zarzuty do swojej akcesoryjnej kierownicy i chciałbym coś z tym zrobić.
Ale ... twoja ostatnia wypowiedź jest co najmniej nie zrosssuuumiła.
Rozumiem ż kierownice siedzi w riserach ... OK, ale że ... tę kierownicę to przybliża do kierownicy .... to już zagadka
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- balth
- Posty: 3193
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
pioro pisze:O qr.... ale wtopa, wychodzi na to, że czytać nie umiem .... chociaż w moim wieku niedowidzenie to nie grzech ...
Zdzisław ... widzę że nie zauważyłeś mojego .... nie wiem jak to nazwać ...
nie zauważyłeś mojej ślepoty ...
- nie widzisz, że nie widzę?
- nie widzę.
- no widzisz......
bye
balth
balth
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Nooo, to jesteś sporo wyższy, ja mam tylko 175 wzrostu. Na razie wrażenia bardzo pozytywne, przy prędkościach z jakimi się poruszam zrobiło się dużo lepiej a i manewrowanie w mieście ze względu na szerszy ster jest wygodniejsze. Wszystko przez to że pozycja na XJR-rze jest obliczona na zapindalanie na niewielkich raczej odległościach i wtedy jest wygodnie, kto jeździ wolno (Ja ) i/ lub dalej ten zaczyna odczuwać niedogodności związane z dość mocno pochyloną do przodu sylwetką i dość mocnym ugięciem nóg w kolanach. Nie ma się co oszukiwać, turystyczny to raczej ten motocykl nie jest, co nie znaczy że nie da się na nim turystyki motocyklowej uprawiać, owszem da się , są jednak dużo lepiej do tego przystosowane motocykle. Dla mnie najfajniejszą pozycję kierowcy ma nowe BMW R1200RT, nogi leciutko ugięte, tułów prawie w pione, leciutko nachylony w stronę steru. I namiastkę tego chciałem uzyskać u siebie. Teraz kierownica jest bliżej kierowcy a przez podwyższenie siedzenia zmniejszył się kąt ugięcia kolan. Czyli zrobiło się mniej sportowo a bardziej turystycznie. Pozycja jest bardziej odprężona i wygodniejsza, przynajmniej ja to tak odczuwam.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Ja mam pozycję tułowia prawie wyprostowaną, bardzo wygodną można powiedzieć. Nogi są za to zbyt ugięte na dłuższe trasy.
Nogi to jedna rzecz która nie pozwala mi dłuższej jechać niż godzinę jednorazowo, ale to drętwienie palcy u rąk jest prawdziwą mordęgą. To tylko moje podejrzenia, że ma to coś wspólnego z kształtem i odległością od kierownicy, dlatego z takim zainteresowaniem obserwuję ten temat.
Może ktoś miał podobne objawy i jakoś sobie poradził ??
Nogi to jedna rzecz która nie pozwala mi dłuższej jechać niż godzinę jednorazowo, ale to drętwienie palcy u rąk jest prawdziwą mordęgą. To tylko moje podejrzenia, że ma to coś wspólnego z kształtem i odległością od kierownicy, dlatego z takim zainteresowaniem obserwuję ten temat.
Może ktoś miał podobne objawy i jakoś sobie poradził ??
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
pioro pisze:Nogi są za to zbyt ugięte na dłuższe trasy.
Spróbuj podłożyć coś na siedzenie tak abyś siedział wyżej i przejedź się kawałek. Nogi będą mniej ugięte. Jeśli rezultat będzie zadowalający to możesz dać siedzenie do tapicera i zrobi Ci nowe obszycie ze zmianą profilu. Odnośnie drętwienia palców to znalazłem coś takiego:
http://www.xtrbike.pl/jaki-rower-kupic/ ... -dretwieja
Co prawda to rowerologia, ale może mieć sporo wspólnego z Twoimi objawami.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Ja tylko dodam od siebie, że do sprawy ułożenia optymalnego kiera - siedzenie - podnóżki należy podchodzić bardzo indywidualnie. Wzrost, budowa anatomiczna, preferencje (nie seksualne), kanapa - oryginalna czy nie mają tu spore znaczenie. Najlepiej jeździć na zloty, przymierzać się i znaleźć swój stail i później go dopracować.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Wróć do „Rama i części obudowy.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości