Regulacja tylnych amortyzatorów
Regulacja tylnych amortyzatorów
Mam problem mianowicie chce wyregulować tylne amortyzatory nie chodzi mi o regulacje napięcia sprężyn tylko regulacje tłumienia czy taka jest w tylnych amorkach bo bestia jest strasznie twarda. Pomóżcie bo odbije sobie nerki
Pzdr
voyt
Pzdr
voyt
- ptysiornia
- Posty: 564
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Koniu pisze:Kolega jakiś wrażliwy Tam nie ma regulacji oprócz tej twardości na sprężynach, niestety. Pozdrawiam.
A to zależy Kolego od rodzaju zawieszenia. Ohlins ma pelna regulacje z przodu i z tylu, czyli:
- regulacja napiecia wstepnego sprezyny
- regulacja tlumienia odbicia
- regulacja tlumienia dobicia
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- ptysiornia
- Posty: 564
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Jaqbik pisze:Jeśli mowa o najnowszych sprzętach to jest regulacja.
Ja mam Ohlinsa i mogę se tylko sprężyną pokręcić. Ale to zabytek prawie jest.
No co Ty?????
Moja Ciuchcia z 97 roku miała pełną regulację. Sikorka także ma. Więc czyżby w rocznikach pośrednich zrezygnowano z pełnej regulacji???
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- ptysiornia
- Posty: 564
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Jaqbik pisze:Jeśli ma pełną to w jaki sposób?
Bo ja u siebie nie znalazłem
I w instrukcji też brak opisu.
O kuerwa! Faktycznie nie ma tego u Ciebie. Popatrz sobie w mojej galerii, są zdjęcia zawieszenia jednej i drugiej świnki i w obydwu widać pokrętła na górze zbiornika gazowego. Ponadto jest jeszcze pokrętło na dole, pod sprężyną, ale nie widać tego wyraźnie na zdjęciu. Za jakąś godzinę będę jeździł, więc wezmę aparat i cyknę fotki.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
ptysiornia pisze:A to zależy Kolego od rodzaju zawieszenia. Ohlins ma pelna regulacje z przodu i z tylu, czyli:
- regulacja napiecia wstepnego sprezyny
- regulacja tlumienia odbicia
- regulacja tlumienia dobicia
Moja mamba to rocznik 04, z tyłu mam amorki ohlinsa na krórych są dwie śruby, z góry i dołu może ktoś wie jak się to reguluje bo nie chce nic zepsuć.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Zdemontowałem tylne amortyzatory, sprężyny i ustawiłem pierścienie zabezpieczające na pierwszym rowku od góry. Bardziej miękko już się nie da. Teraz zawieszenie pracuje w zdecydowanie większym zakresie, a jak będzie z prowadzeniem, zobaczymy jutro.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- farba
- Posty: 2638
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Będzie tragedia ,obyś nie płakał nad zdartym lakierem.
Motocykl będzie niestabilny ,pływający a zawieszenie będzie pracowało w górnym zakresie .
Amortyzator należy zmusić do pracy w środkowym zakresie skoku teleskopu.
Motocykl będzie niestabilny ,pływający a zawieszenie będzie pracowało w górnym zakresie .
Amortyzator należy zmusić do pracy w środkowym zakresie skoku teleskopu.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Jak się wie czego się szuka, to można próbować w każdą stronę kombinować.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re:
JAREK pisze:Na górze zbirniczka z azotem powinien być wkręt torque czy krzyżak i tym się reguluje ale nie pytaj mnie jak.
Jeżeli masz na myśli ten wkręt pod zaślepką, to służy on do wlewania oleju.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
farba pisze:Amortyzator należy zmusić do pracy w środkowym zakresie skoku teleskopu.
Masz stuprocentową rację. Ponieważ pod moim ciężarem nie było to możliwe, musiałem zluzować sprężynę.
XRzysJek pisze:. Bez pierścienia oprze się na korpusie.
Pierścień jest w pierwszym rowku od góry, przecież pisałem.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Hmm, nie ma w moich amortyzatorach pierścienia drucianego, służącego do regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Jest pierścień osadczy zewnętrzny, wykonany z blachy stalowej, który osadziłem w pierwszym rowku patrząc od góry amortyzatora. Na nim spiera się górny pierścień regulacyjny. Skok zawieszenia tylnego to 120mm, po obciążeniu motocykla moim niewielkim ciężarem (70kg), amortyzator ugina się 20mm, sporo więc brakuje do połowy skoku.
Edit.
80 kilo zrobione. Trasę wybrałem specjalnie do testowania amortyzatorów- trochę szybkich zakrętów, trochę nierównego, połatanego asfaltu, dwa przejazdy kolejowe, parę prostych.Wrażenia: pojawiła się niewielka niestabilność na szybkich łukach i bardzo odczuwalny przyrost komfortu jazdy. Przestawiłem pierścień osadczy na drugi rowek od góry, zobaczymy jaka będzie różnica. Gdyby nie to że od czasu do czasu lubię troszkę szybciej pojechać w zakrętach, zostawiłbym w poprzednim położeniu, kręgosłup byłby mi na pewno wdzięczny.
Edit.
80 kilo zrobione. Trasę wybrałem specjalnie do testowania amortyzatorów- trochę szybkich zakrętów, trochę nierównego, połatanego asfaltu, dwa przejazdy kolejowe, parę prostych.Wrażenia: pojawiła się niewielka niestabilność na szybkich łukach i bardzo odczuwalny przyrost komfortu jazdy. Przestawiłem pierścień osadczy na drugi rowek od góry, zobaczymy jaka będzie różnica. Gdyby nie to że od czasu do czasu lubię troszkę szybciej pojechać w zakrętach, zostawiłbym w poprzednim położeniu, kręgosłup byłby mi na pewno wdzięczny.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- farba
- Posty: 2638
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
@ Holender - przyjacielu miły , czyżby pora na armaturę
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Oj, nie raz się zastanawiałem, ale tylko na zasadzie drugiego motocykla. Faktem jest, że prędkości z jakimi jeżdżę, już są czoperowe, raz na jakiś czas jednak, lubię śmignąć po zakrętach szybciej. Oczywiście w miarę moich lichych możliwość.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Wszystkich znających się poproszę na jesiennym o prezentację. Gdybym zapomniał, to bardzo proszę przypomnieć.
No chyba, że będę miał ponad 1 promil. To nie warto wtedy.
No chyba, że będę miał ponad 1 promil. To nie warto wtedy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Dzisiaj śmignąłem parę kaemów i zostawiam amortyzator ustawiony na drugim rowku od góry. Dla mnie chyba optymalne ustawienie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- marki
- Posty: 1419
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Holender pisze:Dzisiaj śmignąłem na drugim rowku od góry. Dla mnie chyba optymalne
To zależy....
http://www.dailymotion.com/video/x1142l ... shortfilms 19'40s
Tygrysia natura..
Tygrysia natura..
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Dzisiaj na moim moto przejechał się kumpel, który jeździł na nim również przed odpuszczeniem sprężyn. Jego opinia pokrywa się z moją, motocykl nabrał cech spokojnego turystyka (oczywiście jeśli chodzi o amortyzację), nie ma też problemu z pokonywaniem zakrętów z prędkościami z jakimi robię to najczęściej. A tyle lat temu już mogłem to zrobić!
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Ja wiem czy świadomość... Z wykształcenia jestem mechanikiem.To raczej moje lenistwo i spełnienie przysłowia że "szewc bez butów chodzi"
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- marki
- Posty: 1419
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
Tak podepnę
Generalnie kierunek ( chyba) regeneracja, pytanie tylko gdzie ?
Amorek od Tex 1200
Nie do końca odpowiada mi praca zawieszenia, ogólnie. Postanowiłem wczoraj z książką w ręku ustawić pod siebie.
Okazało się jednak, że regulacja tłumienia odbicia na tylnym amortyzatorze ( ta mała śruba) jest zerwana. Mała, ale jak dla mnie bardzo ważna. Nie ma żadnych kliknięć, a co gorsza oporu, ani w prawo ani w lewo. Można zrobić dowolną ilość obrotów w obojętnie którą stronę. Niemożliwa jest ocena w jakim położeniu się znajduje. Prawdopodobnie w skrajnym lewym lub prawym, ale to domysły.
Czy można to naprawić/zregenerować. Jeżeli tak to gdzie ?
Może ktoś ma pasujący amorek w rozsądnych pieniądzach ?
Może zakupić zamiennik, dobry, lepszy ? opcja pewnie droga, a to raczej mnie słabo interesuje.
Inne pomysły ?
Generalnie kierunek ( chyba) regeneracja, pytanie tylko gdzie ?
Amorek od Tex 1200
Nie do końca odpowiada mi praca zawieszenia, ogólnie. Postanowiłem wczoraj z książką w ręku ustawić pod siebie.
Okazało się jednak, że regulacja tłumienia odbicia na tylnym amortyzatorze ( ta mała śruba) jest zerwana. Mała, ale jak dla mnie bardzo ważna. Nie ma żadnych kliknięć, a co gorsza oporu, ani w prawo ani w lewo. Można zrobić dowolną ilość obrotów w obojętnie którą stronę. Niemożliwa jest ocena w jakim położeniu się znajduje. Prawdopodobnie w skrajnym lewym lub prawym, ale to domysły.
Czy można to naprawić/zregenerować. Jeżeli tak to gdzie ?
Może ktoś ma pasujący amorek w rozsądnych pieniądzach ?
Może zakupić zamiennik, dobry, lepszy ? opcja pewnie droga, a to raczej mnie słabo interesuje.
Inne pomysły ?
http://www.dailymotion.com/video/x1142l ... shortfilms 19'40s
Tygrysia natura..
Tygrysia natura..
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja tylnych amortyzatorów
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości