
ELEKTRYKA
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
ELEKTRYKA
Znajomy ma problem z kontrolką OLEJU i pyta czy to jest czujnik poziomu oleju czy ciśnienia. I dlaczego mryga
XJR 1200

A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
O to chodzi że poziom oleju jest a kontrolka mryga już taki z niego młotek nie jest sorry
Mówi że kontrolka mruga różnie to nie jest reguła czy na zimnym czy ciepłym silniku. Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?

Mówi że kontrolka mruga różnie to nie jest reguła czy na zimnym czy ciepłym silniku. Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 10 marca 2008, 21:04 przez Koniu, łącznie zmieniany 1 raz.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Z tego co ja się oriętuje to owszem kontrolka pokazuje poziom oleju, ale tylko przez chwile po przekręceniu zapłonu, jesli gaśnie to znaczy ze wszystko ok. Jeżeli natomiast świeci sie albo miga w czasie pracy ( tego nie uściśliłeś)) to już sprawa ciśnienia oleju. Jak na zimnym silniku wszystko jest ok a po rozgrzaniu zaczynają sie cuda to na bank brak ciśnienia. Wiem że pisze banalne rzeczy, ale i pytanie było podobne;)
Wina może byc czujnika albo przekażnika czujnika.
Czujnik znajduje sie w misce olejowej (dostep od dołu), a przekażnik z lewej strony moto .
Trzeba zdjąć lewy boczek i jest to pierwszy przekażnik na prawo od CDI.
Czujnik i przekaznik mozemy sprawdzic ohmomierzem.
Przekaznik-162-198 ohmów przy 20stCelc.Mierzymy
na przewodach czerwono/niebieski(-)-czarno/czerwony(-).
Czujnik nalezy wykrecić (wczesniej zlać olej)podłączyc (+) do czujnika a (-)do kabla wychodzacego z niego.
Przyżąd powinien pokazać obwód zamkniety(czujnik w pozycji pionowej,kabel na dole).
Obwód powinien zostać przerwany jesli obrócimy czujnik do góry nogami (kabel na górze),jesli sie tak nie dzieje nalezy wymienić czujnik na nowy,jest nie naprawialny.
A wracając do mrygania, sprawdz żarówke ,może nie siedzi wystarczająco mocno w gnieżdzie i dlatego mruga
Pozdr
Czujnik znajduje sie w misce olejowej (dostep od dołu), a przekażnik z lewej strony moto .
Trzeba zdjąć lewy boczek i jest to pierwszy przekażnik na prawo od CDI.
Czujnik i przekaznik mozemy sprawdzic ohmomierzem.
Przekaznik-162-198 ohmów przy 20stCelc.Mierzymy
na przewodach czerwono/niebieski(-)-czarno/czerwony(-).
Czujnik nalezy wykrecić (wczesniej zlać olej)podłączyc (+) do czujnika a (-)do kabla wychodzacego z niego.
Przyżąd powinien pokazać obwód zamkniety(czujnik w pozycji pionowej,kabel na dole).
Obwód powinien zostać przerwany jesli obrócimy czujnik do góry nogami (kabel na górze),jesli sie tak nie dzieje nalezy wymienić czujnik na nowy,jest nie naprawialny.
A wracając do mrygania, sprawdz żarówke ,może nie siedzi wystarczająco mocno w gnieżdzie i dlatego mruga


Pozdr
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
ganer1200 pisze:Wina może byc czujnika albo przekażnika czujnika.
Czujnik znajduje sie w misce olejowej (dostep od dołu), a przekażnik z lewej strony moto .
Trzeba zdjąć lewy boczek i jest to pierwszy przekażnik na prawo od CDI.
Czujnik i przekaznik mozemy sprawdzic ohmomierzem.
Przekaznik-162-198 ohmów przy 20stCelc.Mierzymy
na przewodach czerwono/niebieski(-)-czarno/czerwony(-).
Czujnik nalezy wykrecić (wczesniej zlać olej)podłączyc (+) do czujnika a (-)do kabla wychodzacego z niego.
Przyżąd powinien pokazać obwód zamkniety(czujnik w pozycji pionowej,kabel na dole).
Obwód powinien zostać przerwany jesli obrócimy czujnik do góry nogami (kabel na górze),jesli sie tak nie dzieje nalezy wymienić czujnik na nowy,jest nie naprawialny.
A wracając do mrygania, sprawdz żarówke ,może nie siedzi wystarczająco mocno w gnieżdzie i dlatego mruga![]()
![]()
Pozdr
admin, może posta ganera należałoby przykleic w jakimś stałym FAQ dotyczącym technikaliów?
bye
balth
balth
problem, big problem...
jestem zaniepokojony poborem pradu mianowicie po przekreceniu kluczyka w pozycje ON z akumulatora ucieka 4 ampery, no to troche za duzo jak na moje oko. a jest to troche uciazliwe jezeli ma sie potem rozpalac muszke na pych.... prosze o info
[ Dodano: 2008-12-30, 17:01 ]
spoko juz wiem co bylo nie tak.
[ Dodano: 2008-12-30, 17:01 ]
spoko juz wiem co bylo nie tak.
Re: problem, big problem...
nikctom pisze:spoko juz wiem co bylo nie tak.
A możesz opisać o co dokładnie chodzi i co było nie tak ???
Ja mam problem z oświetleniem budzików . Płaska wiązka która wychodzi z lampy i jest w lewym budziku podłączona płaską wtyczką ma jakiś luźny kontakt . Jak dociskam to świecą a jak puszczę to nie. Moje pytanie , czy ktoś wie który kolor w tej wiązce podaje masę a który 12Volt do oświetlenia ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kolory WEWNĄTRZ zegarów rp10 i nowsze :
nr 1: granatowy - + na diody oświetlające ( z pozycji w lampie )
nr 6: czarnoniebieski - masa zegarów ( środkowy)
nr 8: czerwonoczarny - stały plus na zegarek i pamięć liczników dziennych
kostka ma offset jak w taśmie HDD PCta, tylko trzeba ją odchudzić
nr 11 jest zielony - od czujnika paliwa
nr 1: granatowy - + na diody oświetlające ( z pozycji w lampie )
nr 6: czarnoniebieski - masa zegarów ( środkowy)
nr 8: czerwonoczarny - stały plus na zegarek i pamięć liczników dziennych
kostka ma offset jak w taśmie HDD PCta, tylko trzeba ją odchudzić
nr 11 jest zielony - od czujnika paliwa
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Do 1300 znalazłem takie coś. To jest raczej do gaziorów bo CMU nie namierzyłem, http://arecki1113.republika.pl/Xjr%2013 ... europe.jpg
szukam do mojej wersji, jak ktoś znajdzie to prosze o linka. W manualu jest tylko opis bezpieczników (ale raczej nie wszystkich)
[ Dodano: 2010-01-28, 21:14 ]
kurnia pisze jak byk, że to do wersji '99
szukam do mojej wersji, jak ktoś znajdzie to prosze o linka. W manualu jest tylko opis bezpieczników (ale raczej nie wszystkich)
[ Dodano: 2010-01-28, 21:14 ]
kurnia pisze jak byk, że to do wersji '99

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Taka ciekawostka od Philipsa :
http://www.lighting.philips.com/pl_pl/c ... ng&lang=pl
http://www.lighting.philips.com/pl_pl/c ... ng&lang=pl
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
pomysł fajny ale cuś nie działa ten philips.
btw ja jeżdżę na motovision.
ze strony philipsa:
"XP Moto: Racing performance
blablabla
Charakterystyka ogólna:
* do 80% więcej światła* na szosie
* specjalny skład gazu i odpowiednie ciśnienie zapewniające maksymalną wydajność i najdłuższy czas eksploatacji
* udoskonalony żarnik zaprojektowany tak, aby dawał wiązkę zbliżoną do lasera
* chromowany trzonek i przykuwająca wzrok nasadka z powłoką palladową.
"
no ja was proszę....
btw ja jeżdżę na motovision.
ze strony philipsa:
"XP Moto: Racing performance
blablabla
Charakterystyka ogólna:
* do 80% więcej światła* na szosie
* specjalny skład gazu i odpowiednie ciśnienie zapewniające maksymalną wydajność i najdłuższy czas eksploatacji
* udoskonalony żarnik zaprojektowany tak, aby dawał wiązkę zbliżoną do lasera
* chromowany trzonek i przykuwająca wzrok nasadka z powłoką palladową.
"
no ja was proszę....

bye
balth
balth
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Ja kupiłem takie, tylko, że czarne i podpiąłem bezpośrednio do akumulatora i pod kanapa mam szybkozłączkę.
Codziennie gniazda nie załączam ani nie wyłączam więc nie potrzebuję włącznika na wierzchu jak do motooilera, więc na codzień mam rozłączone, a jak zachodzi potrzeba to załączam przed jazdą i już.
Codziennie gniazda nie załączam ani nie wyłączam więc nie potrzebuję włącznika na wierzchu jak do motooilera, więc na codzień mam rozłączone, a jak zachodzi potrzeba to załączam przed jazdą i już.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
http://www.piekarz.pl/index.php?page=offer&item=36295
Taki przekaźnik sobie zapodam do odpalania manetek. Co myślita???
Już mi drugi raz padł aqu jak zapomniałem usrojstwa wyłączyć.
Taki przekaźnik sobie zapodam do odpalania manetek. Co myślita???
Już mi drugi raz padł aqu jak zapomniałem usrojstwa wyłączyć.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości