wymiana oleju
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
JAREK pisze:Ale w starszym silniku ów nagar może być czy tego chcemy czy nie jakąś formą uszczelnienia i jak go wypłuczemy to może być nie wesoło. To też chyba już ktoś pisał.
A ja się nie zgadzam po raz któryś. Przykład 1 - jeżeli robimy coś w silniku , wyjmujemy część to przecież przed zamontowanien z powrotem ZAWSZE czyścimy część z nagaru. Czyli co ? Szkodzimy silnikowi w ten sposób ? Jeżeli tak to po co czyścimy ?
Przykład 2 - dlaczego nagar się nas "słucha" i robi za uszczelkę ? Tego nie mogę pojąć że się tak słucha, zamiast wystepować tam gdzie mu się podoba. Czy on nie występuje w miejscach niekorzystnych dla silnika ? Zawsze nam pomaga i uszczelnia ? No to strasznie dobry ten nagar. Ja się nie boję jego wyplukania w silniku. Niech sie wypłukuje i rozszczelnia -trudno.
3 - nie widziałem nagaru pod mikroskopem ale jestem pewien że ma strukturę podobną do gąbki. To jaka to uszczelka ?
4 - co konkretnie uszczelnia nagar ? Czy ktoś mi wyjaśni ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
artur ja bym zastąpił słowo "uszczelnianie" słowem "spasowanie". Był kiedyś olej Jasol13 o bardzo silnych właściwościach myjąco czyszczących. Jego użycie w poldkach czy kredensach, które były mocno wyeksploatowane powodowało konieczność szybszej wizyty w warsztacie. Podkreślam: mocno zużyty silnik, przez co rozumiem, że tak naprawdę następowało ujawnienie istniejących wad. Co więcej - to nie jest kwestia syntetyk-niesyntetyk. Tylko tego, że w nowoczesnych olejach jest więcej myjców i czyśców, które nagar wywalają na bieżąco> i bardzo dobrze.
Tak myślę, ale mogę się mylić
Tak myślę, ale mogę się mylić

Nie mam pojęcia. Czemu mnie o to pytasz?Piotr_MC_85 pisze:Czy fiat 125p z1977r. i np. BMW E3 si z 1977r. to ta sama technologia??!
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Pragnę zauważyć, że nie pisałem nigdzie o polskich silnikach. Zwłaszcza, że takowych, w wytwarzanych w Polsce osobówkach, nie było od zaprzestania produkcji Syreny.Piotr_MC_85 pisze: Mam na myśli Twoje stwierdzenie - podobieństwa Polskich silników z czasów komuny
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Nie powiedziałbym ze tam są jakieś nagary, rozbierałem silniki motocykli z lat 80 i 90 więc nie młode i one w środku są czyste pomijając miskę olejową w której często było trochę opiłków. Żadnych nagarów się nie dopatrzyłem w nich, no może w komorach spalania niewielki nalot na zaworach albo zakopcone tłoki, ale wg mnie to wszystko co można znaleźć nawet w starym silniku. A spasowanie to swoją drogą w dotartym silniku wszystko się ułożyło względem siebie. Ryzykowne jest np zostawienie starych uszczelniaczy, simmeringów przy remontach. Guma się starzeje i niektórych rozbiórek może nie wytrzymać. To z mojej strony wszystko.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
arturbo ja nie tylko Tobie odpisuję...
A tak sobie myślę, że w motocyklach to bym się takimi duperelami w ogóle nie przejmował. Takie nagary to musiały mieć mocno i niezbyt prawidłowo eksploatowane samochody.
Jakbyś tak Koniu, zajrzał do żuka z 1978 roku, jeżdżonego w SKRze to byś się dopiero naoglądał.
Nie wiem czy którykolwiek z produkowanych od 20 lat olei nie ma właściwości zapobiegających odkładaniu się i usuwających ewentualnie istniejący nagar.
A tak sobie myślę, że w motocyklach to bym się takimi duperelami w ogóle nie przejmował. Takie nagary to musiały mieć mocno i niezbyt prawidłowo eksploatowane samochody.
Jakbyś tak Koniu, zajrzał do żuka z 1978 roku, jeżdżonego w SKRze to byś się dopiero naoglądał.
Nie wiem czy którykolwiek z produkowanych od 20 lat olei nie ma właściwości zapobiegających odkładaniu się i usuwających ewentualnie istniejący nagar.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Piontku nie wspominałem nic o samochodach
Całkiem możliwe że prawdę prawisz 


Ostatnio zmieniony wtorek, 8 marca 2011, 22:42 przez Koniu, łącznie zmieniany 1 raz.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ja Ci zaraz dam pionka!!!Koniu pisze:Pionku

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
piontek pisze:ragnę zauważyć, że nie pisałem nigdzie o polskich silnikach.
W takim razie

Ja tak napisałem bo 20 - 30 lat temu zobaczyć w PL konstrukcje inne niż polskie i radzieckie (no może jeszcze rumuńskie i DDR) było mniej więcej możliwe tak, jak dziś Lamborghini Murcielago w małym mieście w PL oczywiście

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A pisałem za to, że te silniki to już 22-30 lat temu polskie nie były, a głównie włoskie. I to konstrukcyjnie sprzed Drugiej Wojny Światowej (Fiat 125p, Polonez i FSO1500). Ale to już na zupełnie inny wątek zupełnie innego forum.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Piotr_MC_85 pisze:[[.]
Ja tak napisałem bo 20 - 30 lat temu zobaczyć w PL konstrukcje inne niż polskie i radzieckie (no może jeszcze rumuńskie i DDR) było mniej więcej możliwe tak, jak dziś Lamborghini Murcielago w małym mieście w PL oczywiście
bez przesady - 30 lat temu to był rok 1981 a 20 - 1991

BTW mój stary w latach 70 jeździł humberem - niech ktoś powie, że to nie jest fajne auto:

powiem więcej, ja go osobiście pamiętam

inna sprawa, że jeździł przeróżnymi wynalazkami....
bye
balth
balth
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
No jakoś to trzeba uzasadnićimot3ph pisze:Robie to dla nauki!

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
producent silnika opracował technologię :
1 nagrzej silnik
2 spuśc stary olej
3 wymień filtr oleju (co 2 zmiana)
4 zalej nowy olej
polak wie lepiej :
1 spuśc olej (na zimno)
2 wypłucz silnik (wytrzyj do sucha ruchome części)
3 wymieniaj filtr jak najczęściej
4 zalej olejem (najlepej podgrzanym)
a tak na poważnie
jeżeli chodzi o puszki to jest jedna zasada : OLEJ W SILNIKU MA BYC
co do motocykli (mokre sprzęgło) ... MA BYC WYMIENIONY RAZ W ROKU LUB PO PRZEBIEGU ZAZNACZONYM W MANUALU .
po co dorabiac ideologie do najprostrzych czynności
1 nagrzej silnik
2 spuśc stary olej
3 wymień filtr oleju (co 2 zmiana)
4 zalej nowy olej
polak wie lepiej :
1 spuśc olej (na zimno)
2 wypłucz silnik (wytrzyj do sucha ruchome części)

3 wymieniaj filtr jak najczęściej
4 zalej olejem (najlepej podgrzanym)
a tak na poważnie


co do motocykli (mokre sprzęgło) ... MA BYC WYMIENIONY RAZ W ROKU LUB PO PRZEBIEGU ZAZNACZONYM W MANUALU .
po co dorabiac ideologie do najprostrzych czynności

- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Nie no!farba pisze:po co dorabiac ideologie do najprostrzych czynności
Że niby mamy pisać rzeczowo i na temat!? I może jeszcze z sensem?!
Koniec świata!!!
Ale ogólnie to się zgadzam. Z tym, że pamiętać należy, że producent potrafi ilość wymian różnych rzeczy zaniżyć by móc podać niższe koszta eksploatacji. Nie sądzę by to miało miejsce w motocyklach ale już w samochodach użytkowych jak najbardziej. Znam taki przykład.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Wczoraj uzylem plukanki i silnika nie rozwalilo:)
Wlałem syntetyk i moto chodzi ładnie:)
Jest jedno ale... ciekło mi spod obudowy filtra. Zalozylem oringa, ale nie jest to wystarczajace uszczelnienie.
Poprzednio pod oring, rowniez nad polozona byla niewielka warstwa silikonu, która nota bene dzis tez zalozylem.
U was tez tak jest czy na zwyklym o-ringu dziala bez problemow.
Sruba przykrecana momentem z manuala:)
Wlałem syntetyk i moto chodzi ładnie:)
Jest jedno ale... ciekło mi spod obudowy filtra. Zalozylem oringa, ale nie jest to wystarczajace uszczelnienie.
Poprzednio pod oring, rowniez nad polozona byla niewielka warstwa silikonu, która nota bene dzis tez zalozylem.
U was tez tak jest czy na zwyklym o-ringu dziala bez problemow.

Sruba przykrecana momentem z manuala:)
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości