"tłoczek sprzegła"
Ja zalozylem taka i jezdem zadowolony http://cgi.ebay.co.uk/XJR1300-XJR-1300- ... 2561597439
Pojawił się kolejny problem niestety z moją XJR-ką, moto przewietrzone po ostatnich ekscesach z paliwem w oleju, dziś będę miał świeży olej świece wymienione, zaleje i się okaże czy będzie dobrze czy coś poważnego się wydarzyło ale zauważyłem wyciek z wysprzęglika $%#^$^& w dodatku tłoczek się jakoś dziwnie skontrował że mimo spuszczenia płynu odkręcenia wszystkich śrubek nie mogę badziewia wydostać, zdarzyło się tak komuś??? czy moge w jakiś bardziej brutalny sposób wyciągnąc te uszczelke tylko boje się zeby nie uszkodzić wewnętrznej strony tłoczka, jak wyczytałem w tym temacie można reperaturkę zamówić za około 60zł.
nie wiem czy dobrze zrozumiałem nie możesz wyciągnąć tłoczka z cylinderka , bo jeśli tak to zalej z powrotem płyn i naciśnij kilka razy klamkę sprzęgła i sam wyjdzie .Jak już będzie wystawał tak że będziesz mógł go chwycić to ,spuść płyn bo będzie dużo bałaganu .A jeśli martwisz się o starą uszczelkę to się nie martw i tak jest do wyrzucenia, rób tak żeby ją uszkodzić a nie uszkodzić cylinderka
- Robert Urbaniak
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek, 7 kwietnia 2011, 06:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Koledzy pomocy!
Wymieniłem dziś olej, filtr powietrza, wszystko cacy. Ale przedobrzyłem z przykręcaniem wysprzęglika. I ukręciłem śrubę...To ta ,która jest po lewej stronie patrząc od frontu na wysprzęglik. Okazało się, że poprzedni właściciel też musiał coś takiego zrobić z śrubą prawą, bo zamiast niej jest wkręcony imbus.
Jak myślicie? Jest sens dawać to komuś, żeby usunął te ukręcone kawałki (z tego co widziałem dojście tam średnie), czy raczej nagwintować tak jak to jest zrobione z tym imbusem?
Wymieniłem dziś olej, filtr powietrza, wszystko cacy. Ale przedobrzyłem z przykręcaniem wysprzęglika. I ukręciłem śrubę...To ta ,która jest po lewej stronie patrząc od frontu na wysprzęglik. Okazało się, że poprzedni właściciel też musiał coś takiego zrobić z śrubą prawą, bo zamiast niej jest wkręcony imbus.
Jak myślicie? Jest sens dawać to komuś, żeby usunął te ukręcone kawałki (z tego co widziałem dojście tam średnie), czy raczej nagwintować tak jak to jest zrobione z tym imbusem?
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Sprawa jest prosta - zamiast M6, który był, trzeba naciąć M7, który ma ten sam skok co szóstka, tyle tylko, że musi to zrobić ktoś, kto to robił już, ponieważ trzeba wprawy żeby trafić w stary gwint. Na przyszłość - wszystkie połączenia gwintowe należy smarować odpowiednimi (różne potrzeby - różne rodzaje) smarami, że uniknąć takich sytuacji. Jest to typowa sytuacja - gniazdo Alu, śruba stalowa i z czasem nawet przy delikatnym obchodzeniu, wytrze się, na nieszczęście, to czego wymienić się nie da. Mój mechanik smaruje spec. smarem nawet świece.
ja bym usunal i uzyl helicoila-nie musi byc orginalny, na rynku jest pelno zestawow naprawczych do gwintow ktore w zupelnosci w tym miejscu wystarcza a sa tansze. moment dokrecenia tych srub to 10NM.
zeby uniknac tych problemow zaopatrz sie w klucz dynamometryczny a wartosci dokrecania srub wez z serwisowki z forum.
podstawa to czyste gwinty w obudowie i na srubach oraz odpowiednii moment dokrecania. Tytus, na gwinty raczej nie powinno stosowac sie zadnych smarow a juz napewno nie na swiece, wszystkie momenty dokrecania w serwisowkach podane sa na sucho
czystosc i brak korozji i nie potrzebujesz zadnego smaru IMHO
zeby uniknac tych problemow zaopatrz sie w klucz dynamometryczny a wartosci dokrecania srub wez z serwisowki z forum.
podstawa to czyste gwinty w obudowie i na srubach oraz odpowiednii moment dokrecania. Tytus, na gwinty raczej nie powinno stosowac sie zadnych smarow a juz napewno nie na swiece, wszystkie momenty dokrecania w serwisowkach podane sa na sucho

- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Albo nie doczytałeś, albo ... Inaczej - wytłumacz mi, po co produkuje się pasty/smary do świec (już przed wojną używali smaru grafitowego, obecnie są ceramiczne) i od razu dodam - to, że o tym nie słyszałeś, nie znaczy, że to bzdura? Nie wszystko znajdziesz w necie ! Co do korozji - pocztaj o właściwościach elektrochemicznych metali.
Wracając do merium : podałem najprostrzy, skuteczny i nie kłopotliwy sposób. Na muchę nie trza maczugi.
Wracając do merium : podałem najprostrzy, skuteczny i nie kłopotliwy sposób. Na muchę nie trza maczugi.
Dzięki za porady,
mam nadzieję, że znajde kogoś u siebie w mieścinie kto ogarnie ten temat. Przy okazji przyjrzałem się dziś jak poprzedni właściciel zrobił to przy pierwszej takiej niespodziance - nagwitował na M7 otwór zaraz przy styku wysprzęglik-silnik i przykręcił imbusem. Do tej pory trzyma się OK. Zastanawiam się cz też tak nie zrobić - tu jest przynajmniej łatwe dojście.
mam nadzieję, że znajde kogoś u siebie w mieścinie kto ogarnie ten temat. Przy okazji przyjrzałem się dziś jak poprzedni właściciel zrobił to przy pierwszej takiej niespodziance - nagwitował na M7 otwór zaraz przy styku wysprzęglik-silnik i przykręcił imbusem. Do tej pory trzyma się OK. Zastanawiam się cz też tak nie zrobić - tu jest przynajmniej łatwe dojście.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Tytus pisze: ... Inaczej - wytłumacz mi, po co produkuje się pasty/smary do świec (już przed wojną używali smaru grafitowego, obecnie są ceramiczne)
Są pasty zapobiegające spiekaniu, nie ma to nic wspólnego z gwintem śrubki łączącej wyprzęgnik z korpusem...
To co napisał Maras to prawda i się pod tym podpisuje. Nie ma żadnego sensu smarować połączeń gwintowych, które ze sobą nie pracują. Głównym celem smarowania jest zredukowanie sił tarcia i ich następstw.
ps Tarcie kojarzy mi się z uchybem regulacji - regulacja (sterowanie) ma na celu zminimalizowanie tegoż uchybu, jednak bez uchybu regulacji nie jest możliwa żadna regulacja. Podobnie jest z tarciem. Jest ono niezbędne, jednak dąży się do jego zminimalizowania w częściach ruchomych maszyn.
Z praktyki dawno temu zdarzyło mi się posmarować jakąś śrubę smarem by ją odkręcić (koło tylne od ciągnika

Nie będę Tu ciągną tego tematu, zakładam nowy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Tytus, to nie jest w mojej opinii najlepszy sposob ani na zerwany gwint, znaczy gwintowanie w nieskonczonosc(stufa, zrob to na helicoila) ani na zapobieganie zerwanym gwintom. cytat ze sparkplugs.co.uk a pierwotnie z ngk.com
Q27. Can I / Should I use grease when installing spark plugs?
In short, no. This is extremely bad practice and we have seen plugs damaged and being reported as faulty as a direct result of this. There are two main issues: firstly, there is a possibility of contaminating the firing end of the plug. Secondly, and more importantly, adding lubrication will allow the plug to be tightened far more without reaching the recommended installation torque, this leads to stretching and possible damage of the threads and the risk of internal fracture, disconnection and/or reduced thermal transfer (i.e. effectively operating in a warmer heat range and possibly overheating).
koniec wyglupow,thank you and goodbye!
Q27. Can I / Should I use grease when installing spark plugs?
In short, no. This is extremely bad practice and we have seen plugs damaged and being reported as faulty as a direct result of this. There are two main issues: firstly, there is a possibility of contaminating the firing end of the plug. Secondly, and more importantly, adding lubrication will allow the plug to be tightened far more without reaching the recommended installation torque, this leads to stretching and possible damage of the threads and the risk of internal fracture, disconnection and/or reduced thermal transfer (i.e. effectively operating in a warmer heat range and possibly overheating).
koniec wyglupow,thank you and goodbye!
Może komuś przyda sie fotorelacja jak uporać sie z tym porblem za pomoca zestawu naprawczego. Mi to bardzo pomogło...
http://www.bikers1.com/clutchcyl.htm
Pozdrawiam

http://www.bikers1.com/clutchcyl.htm
Pozdrawiam

Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości