paliwko
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
W kwestii diesla, popieram poglądy Baltha. Przyzwyczaiłem się do tych silniczków zarówno w samochodzie żony (Xsara Picasso) jak i moim (Xsara VTR). W sam raz dla spokojnego człowieka który nie lubi mieszać dźwignią zmiany biegów ! Dzisiaj odbyłem pierwszą, dłuższą jazdę XJR- ką i muszę powiedzieć że mile mnie zaskoczyła zarówno w kwestii elastyczności silnika jak i spalania. Wyjeżdżając zatankowałem na Statoilu super hiper 98 ( a co niech ma !) do pełna i w trzy motorki zrobiliśmy traskę po górach (Wisła, Szczyrk, okolice…) Po zjechaniu do chaty znów zalałem do pełna i przeliczyłem spalanie. Zrobiliśmy 271 kilosów, ciuchcia puściła kominami 12,7 litra wachy. Nie trzeba dodawać że po zatankowaniu banana miałem na gębie z pół godziny. Obiecałem jej solennie że zawsze dostanie dobre paliwko przy takim apetycie…
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Biorę pod uwagę taką ewentualność Ale wiem że jak się jedzie normalnie ( normalnie w moim przypadku- czytaj początkujący, spokojny, jazda turystyczna z oglądaniem krajobrazu) Motocykl zadawala się naprawdę niewielką ilością paliwka !
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- gajny
- Posty: 165
- Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Kowale
Zacznie zacznie ja też mega zaawansowany nie jestem i chyba z drugi miesiąc mam xjr ale jak na początku było ok 6-6,5l to wczoraj przy sprzyjających warunkach drogowych 8,5l a dodam że z plecakiem jechalem a wtedy trza w miare spokojnie btw te diesle wczesniejsze to ciekawe rozwiazania szczególnie etz - ciekawe czy dalej tak ochoczo na koło idzie
- Zdzislaw
- Posty: 3540
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Holender71 pisze:...Zrobiliśmy 271 kilosów, ciuchcia puściła kominami 12,7 litra wachy......
Toć to mniej jak chiński skuter. Aż niemożliwe . Ja ostatnio muszę liczyć 10/100 chyba, że jadę pyr pyr jak czopkiem to te 7 wyjdzie .
Jeszcze się zdziwisz jak zrobisz kiedyś konkretną dzidę- bak na góra 180km .
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Co do tempa jazdy to trafiłeś w sedno, było to typowe pyrkanie w granicach 70-80/h. Nigdzie nam się nie spieszyło, drogi tylko miejscami proste (góry), może ktoś zaawansowany w szlifowaniu podnóżków jechałby dużo szybciej, my delektowaliśmy się krajobrazem i spokojnie braliśmy zakręty.. Pewnie spalanie sporo by podskoczyło przy jeździe typowo autostradowej, tych jednak na naszej drodze nie było. Zdzisław, możesz nie wierzyć, tankowałem dwa razy po blachę widoczną w wlewie i ani ciut więcej nie chciało wejść. Licznik przebiegu dziennego też chyba nie przekłamuje... Po ok. 80 km. zniknęła mi pierwsza kreska z wyświetlacza poziomu paliwa. Przy wyborze XJR-ki kierowałem się przede wszystkim dużym momentem przy niskich obrotach a nie osiąganą prędkością. Przyspieszenie przydaje się przy wyprzedzaniu a do tego wystarczy lekki ruch manetką . Niesamowita elastyczność silnika i jego gładka praca, to jest to co mnie cieszy najbardziej !
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Zdzislaw
- Posty: 3540
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Pyr pyr 70-80km/h to nie dla mnie ale możliwe wtedy być takie spalanie- niecałe 5l . U mnie pierwsza krecha z paliwa znika po ok. 150km i zaś już ma z górki... każda kreska mniej oznacza 5 literków... najgorzej jest jak wejdzie na tą ostatnią- czerwoną- ona mówi mamy mało czasu, trza się napić przy dystrybutorze .
Obliczyłem, że teoretycznie w trasie na baku powinno się zrobić kole 350km. Obadam to w piatek jak polecimy banda na Sudety. Jak dojadę do Wrocławia i dalej do Wałbrzycha na jednym kubryszku to będzie ok .
Obliczyłem, że teoretycznie w trasie na baku powinno się zrobić kole 350km. Obadam to w piatek jak polecimy banda na Sudety. Jak dojadę do Wrocławia i dalej do Wałbrzycha na jednym kubryszku to będzie ok .
- Piotr_MC_85
- Posty: 1577
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
balth pisze:Piotr_MC_85 pisze:W elektronicznych zegarach jest 7 kreseczek, jedna to ok. 2,5 - 3 L paliwa
a ten wskaźnik to liniowy jest? chyba niekoniecznie....
nie jest liniowy. Pierwsza kreska utrzymuje się podejrzanie długo Ale na rezerwie do 60km po trasie krajowej da się bez większego eco drivingu dopykać. W nieznanej trasie przy 250km szukam stacyji, na autostradzie co ~ 200km.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
W Picasso żony też jest wyświetlacz ciekłokrystaliczny i zaobserwowałem ten sam efekt. Tankuję do pełna, długo nie znika pierwsza kreska a później już leci coraz szybciej. Nie wiem na jakiej zasadzie jest dokonywany pomiar poziomu paliwa ale tak sobie myślę że gdyby tam był zwykły pływak, to może zbiornik ma kształt lejka i dlatego coraz szybciej obniża się poziom paliwa
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
We wskazówkowym rezerwę trzeba włączać od połowy czerwonego pola jak na mój sposób jazdy około 250 go kilometra. Robiłem 300 km z przełączeniem na rezerwę i jeszcze coś tam było, dziwne wrażenie jest jak wskazówka minie czerwone pole a ona dalej jedzie Muszę sprawdzić kiedyś ile można na niej machnąć do kompletnego osuszenia jadąc normalnymi (moimi 110-120 km/h) prędkościami. I koniecznie tej zimy wymienię tło wskaźnika paliwa w końcu będę wiedział autentycznie kiedy się rezerwa zacznie i kiedy ją do cna wysuszy.
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Tak właśnie - wymieniałem u siebie.mariuszdg pisze:stawiam na pływak plus potencjometr
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Chyba, że ktoś się uprze bardzo i mocno się pobawi drucikiem, na końcu którego pływaczek się znajduje.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1577
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1577
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
hubertm pisze:przejechał tyle na rezerwie, że zgasł ostatni klocek ?
Przejechał
hubertm pisze:Ile potem jeszcze można przejechać ?
Normalmie 30 km żeby bez stresu było, a w trasie przy prędkościach choperowych (90-110) można bez adrenaliny 40 km zrobić.
P.S. Ja co najmniej 4 razy podjechałem pod dystrybutor bez kropli paliwa i ani razu jej nie pchałem. Farciarz ze mnie jak cholera
- Piotr_MC_85
- Posty: 1577
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości