Zdejmowanie baku i zadupka
- cleaner
- Posty: 348
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Zdejmowanie baku i zadupka
Decyzja zapadła, że juz teraz poprawiam lakierek w mojej maszynce (wiem - sezon ale przez kilak dni i tak nie będę mógł jeździć)
No i muszę do lakiernika dostarczyć bak i zadupek. Pytanie do Was czy przy demontaż (albo przy późniejszym montażu ) mogę się spodziewać jakiś zagadek/problemów?
Kamertony na bak gdzie najlepiej kupić? Zamawiać gdzie sprzez net czy pojechać od razu do ASO Yamahy we Wrocku?
Przy okazji - potrzebuję kolorowe "szybki" - zakrywające kontrolki po prawej stronie - prawy kierunek, długieświatła i kontrolkę oleju - też tylko w ASO?
pozdrawiam
jj
No i muszę do lakiernika dostarczyć bak i zadupek. Pytanie do Was czy przy demontaż (albo przy późniejszym montażu ) mogę się spodziewać jakiś zagadek/problemów?
Kamertony na bak gdzie najlepiej kupić? Zamawiać gdzie sprzez net czy pojechać od razu do ASO Yamahy we Wrocku?
Przy okazji - potrzebuję kolorowe "szybki" - zakrywające kontrolki po prawej stronie - prawy kierunek, długieświatła i kontrolkę oleju - też tylko w ASO?
pozdrawiam
jj
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Nie ma filozofii tylko powoli i ostrożnie i będzie ok, później będzie to dziecinnie łatwe.
ZBIORNIK
1. Zdejmij kanapę,
2. Odkręć śrubę mocującą zbiornik klucz 12 lub 13,
3. Lekko unieś jego tył trzymając za to miejsce gdzie była śruba (najlepiej żeby Ci ktoś pomógł), naciągną się w pierwszej kolejności przewody z kranika,
4. Przygotuj szmatkę która wchłonie resztki paliwa, które będę w przewodach,
5. Zdejmij przewód paliwowy ten gruby z kranika i przewód podciśnienia - cieniutki za pomocą obcążków jak kolega Multan, radzi najlepiej żeby część chwytna miała min 3 cm i lekko wygięta w łuk, może to być trochę kłopotliwe i trzeba będzie użyć trochę siły,
6. Rozepnij kostkę czujnika paliwa, u mnie jest zielona z dwoma przewodami, nie musisz nic zaznaczać bo podłączyć można tylko w jeden sposób nie wnikaj
7. Odłącz 2 przewody przelewowe albo odpowietrzające, do czegoś służą mniejsza o to
możesz zaznaczyć korektorem jedną kropką lewy i tak samo w miejscu podłączenia i dwoma prawy i tak samo na zbiorniku,
8. Unieś tył zbiornika deko wyżej tak żeby kranik nie haczył o gaźnik i ciągnąc i ruchami w lewo prawo zsuwaj zbiornik z gum.
9. Jak już się odrobinę odsunie od główki ramy chwyć drugą ręką w tym zagłębieniu i zsuń go z gum do końca. Ostrożnie ale zdecydowanie jak wyżej żeby nie obić farby zbiornika.
10. Połóż go na szmacie lub drzewie.
Tara !
Montaż kolejność odwrotna
ZADUPEK:
Do wykręcenia są 4 śruby na wkrętak krzyżakowy jak źle pamiętam proszę poprawić.
Dwie pierwsze są widoczne po zdjęciu kanapy w miejscu gdzie jest pałąk z kształtownika do którego wszczepione jest zamknięcie kanapy, po lewej i prawej stronie z dużymi łbami blyszczące (u mnie takie były) z gumkami poniżej łba. Chyba, że plastiki w zadupku są popękane to mamy tą czynność z głowy
Można przy okazji dać do pospawania, odemnie koleś wziął 20 zł tworzywo ABS. Kolejnych dwóch śrub trza poszukać od spodu dużo mniejsze i najpewniej zamalowane na czarno mniej więcej w połowie odległości między lampą a pałąkiem o którym wspominałem wyżej. Delikatnie wysunąć zadupek i gotowe.
ZBIORNIK
1. Zdejmij kanapę,
2. Odkręć śrubę mocującą zbiornik klucz 12 lub 13,
3. Lekko unieś jego tył trzymając za to miejsce gdzie była śruba (najlepiej żeby Ci ktoś pomógł), naciągną się w pierwszej kolejności przewody z kranika,
4. Przygotuj szmatkę która wchłonie resztki paliwa, które będę w przewodach,
5. Zdejmij przewód paliwowy ten gruby z kranika i przewód podciśnienia - cieniutki za pomocą obcążków jak kolega Multan, radzi najlepiej żeby część chwytna miała min 3 cm i lekko wygięta w łuk, może to być trochę kłopotliwe i trzeba będzie użyć trochę siły,
6. Rozepnij kostkę czujnika paliwa, u mnie jest zielona z dwoma przewodami, nie musisz nic zaznaczać bo podłączyć można tylko w jeden sposób nie wnikaj
7. Odłącz 2 przewody przelewowe albo odpowietrzające, do czegoś służą mniejsza o to

8. Unieś tył zbiornika deko wyżej tak żeby kranik nie haczył o gaźnik i ciągnąc i ruchami w lewo prawo zsuwaj zbiornik z gum.
9. Jak już się odrobinę odsunie od główki ramy chwyć drugą ręką w tym zagłębieniu i zsuń go z gum do końca. Ostrożnie ale zdecydowanie jak wyżej żeby nie obić farby zbiornika.
10. Połóż go na szmacie lub drzewie.
Tara !

Montaż kolejność odwrotna

ZADUPEK:
Do wykręcenia są 4 śruby na wkrętak krzyżakowy jak źle pamiętam proszę poprawić.
Dwie pierwsze są widoczne po zdjęciu kanapy w miejscu gdzie jest pałąk z kształtownika do którego wszczepione jest zamknięcie kanapy, po lewej i prawej stronie z dużymi łbami blyszczące (u mnie takie były) z gumkami poniżej łba. Chyba, że plastiki w zadupku są popękane to mamy tą czynność z głowy

A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Ja jeszcze kiedyś kupiłe po 9,- zł za sztuke. Wyglądaja jak oryginały a'la szczotkowane aluminium ale teraz ich nie widzę.
O! Znalazłem: http://allegro.pl/yamaha-kamerton-3d-wy ... 86101.html
O! Znalazłem: http://allegro.pl/yamaha-kamerton-3d-wy ... 86101.html
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
cleaner pisze: ASO Yamahy we Wrocku
Zapomnij ten adres raz na zawsze - wszystkie ceny razy dwa lub trzy

Np. Za jeden przegląd u nich robisz dwa w Wałbrzychu, wiem że masz troszkę daleko, ale jak coś potrzebujesz z serwisu to tylko tam - wszystkie chopy w okolicy ich sobie chwalą i warsztat też.
Koniu pisze:przewody z kranika,
Koniu pała


Koniu pisze:gaźnik
j.w.

-
- Posty: 160
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 20:17
- Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Żeby nie zakładać kolejnego tematu- zapytam tutaj
Otóż sprawa wygląda tak że zdjąłem i oddałem bak do malowania i tak sobie pomyślałem- a czemu by nie pojechać po niego motórem
A to wymaga montażu butelki z benzyną zamiast baku. I tutaj mam pytanie- butelkę podpiąć tylko do przewodu paliwa (ten gruby, rozgałęziający się na dwa) i co zrobić z tym cienkim od podciśnienia (zatkać?)? Próbował z Was ktoś takiego patentu? Będzie działać? Zawsze mogę pojechać autem po bak ale jakoś nie chce mnie się.


Nie ma boga, jest... Motór
- korbek
- Posty: 562
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Trochę odgrzewam temat, ale może w przyszłości komuś się przyda
Paliwko ze zbiornika wyjeździć, czy jest tam jakaś fabryczna "blokada" żeby nie wyciekło (ostatnio wyczytałem, że kraniki z pozycją PRI puszczą paliwo tylko przy podciśnieniu z gaźników, dlatego wykręca się zbiornik wraz z nimi - stąd moja niepewność)? Poza tym zamierzam zaopatrzyć się w Colortune oraz wakuometry, dlatego mam kolejne pytanie: zda egzamin patent obrócenia zbiornika, położenia na kanapie i ponownego podłączenia samego przewodu paliwowego aby przeprowadzić wszystkie regulacje, czy też trzeba kombinować z jakiś patentem z butelką?

Koniu pisze:Nie ma filozofii tylko powoli i ostrożnie i będzie ok, później będzie to dziecinnie łatwe.
ZBIORNIK
1. Zdejmij kanapę,
2. Odkręć śrubę mocującą zbiornik klucz 12 lub 13,
3. Lekko unieś jego tył trzymając za to miejsce gdzie była śruba (najlepiej żeby Ci ktoś pomógł), naciągną się w pierwszej kolejności przewody z kranika,
4. Przygotuj szmatkę która wchłonie resztki paliwa, które będę w przewodach,
5. Zdejmij przewód paliwowy ten gruby z kranika i przewód podciśnienia - cieniutki za pomocą obcążków jak kolega Multan, radzi najlepiej żeby część chwytna miała min 3 cm i lekko wygięta w łuk, może to być trochę kłopotliwe i trzeba będzie użyć trochę siły,
6. Rozepnij kostkę czujnika paliwa, u mnie jest zielona z dwoma przewodami, nie musisz nic zaznaczać bo podłączyć można tylko w jeden sposób nie wnikaj
7. Odłącz 2 przewody przelewowe albo odpowietrzające, do czegoś służą mniejsza o tomożesz zaznaczyć korektorem jedną kropką lewy i tak samo w miejscu podłączenia i dwoma prawy i tak samo na zbiorniku,
8. Unieś tył zbiornika deko wyżej tak żeby kranik nie haczył o gaźnik i ciągnąc i ruchami w lewo prawo zsuwaj zbiornik z gum.
9. Jak już się odrobinę odsunie od główki ramy chwyć drugą ręką w tym zagłębieniu i zsuń go z gum do końca. Ostrożnie ale zdecydowanie jak wyżej żeby nie obić farby zbiornika.
10. Połóż go na szmacie lub drzewie.
Tara !
Montaż kolejność odwrotna
Paliwko ze zbiornika wyjeździć, czy jest tam jakaś fabryczna "blokada" żeby nie wyciekło (ostatnio wyczytałem, że kraniki z pozycją PRI puszczą paliwo tylko przy podciśnieniu z gaźników, dlatego wykręca się zbiornik wraz z nimi - stąd moja niepewność)? Poza tym zamierzam zaopatrzyć się w Colortune oraz wakuometry, dlatego mam kolejne pytanie: zda egzamin patent obrócenia zbiornika, położenia na kanapie i ponownego podłączenia samego przewodu paliwowego aby przeprowadzić wszystkie regulacje, czy też trzeba kombinować z jakiś patentem z butelką?
- korbek
- Posty: 562
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Zdzisław pisze:Pamiętaj tylko aby wężyk od podciśnienia założony na króćcu zatkać czymś- coby ten garnek żył, Ew. podłącz do nich najpierw waku.
Nie do końca zrozumiałem: chodzi Ci o ten drugi przewód z kranika, o którym wspomina Koniu, czy może ten mam normalnie podpiąć pod odwrócony zbiornik a Ty masz inny na myśli?
Wróć do „Rama i części obudowy.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości