Akcesoryjna kierownica
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
O to właśnie chodzi !
Każdy jest inaczej zbudowany i dla jednego fabryczny ster będzie idealny, inny będzie szukał czegoś dopasowanego do swojej sylwetki. W tej chwili mam kierownicę o wysokości 8cm, podniesioną na riserach o 2 cm, czyli 10-cio centymetrowa + oryginalne risery było by dla mnie optymalnym układem.
Każdy jest inaczej zbudowany i dla jednego fabryczny ster będzie idealny, inny będzie szukał czegoś dopasowanego do swojej sylwetki. W tej chwili mam kierownicę o wysokości 8cm, podniesioną na riserach o 2 cm, czyli 10-cio centymetrowa + oryginalne risery było by dla mnie optymalnym układem.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A jest tu taki? Oczywiście odkładając na bok zamiłowanie do oryginału.Holender71 pisze:dla jednego fabryczny ster będzie idealny
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zdzisław, Ten ból nadgarstków nie wynika z napierania na kierownicę, tylko z powodu nienaturalnego i nieergonomicznego ułożenia rąk na kierownicy w oryginale.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
A ja się przyzwyczaiłem do oryginału i nie narzekam. Nie bolą mnie nadgarstki, nawet po większej trasie. Boli mnie za to dupa jak robię Polskę na raz albo gdy walę ponad 500km z przerwami tylko na tankowanie, dlatego ja raczej se zmontuje kanapę a kiera zostanie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
mariuszdg pisze:A ja się przyzwyczaiłem do oryginału i nie narzekam. Nie bolą mnie nadgarstki, nawet po większej trasie. Boli mnie za to dupa jak robię Polskę na raz albo gdy walę ponad 500km z przerwami tylko na tankowanie, dlatego ja raczej se zmontuje kanapę a kiera zostanie.
Święte słowa !
Zwłaszcza jeśli się zrobi traskę gdzie sporo jest jazdy z górki to na oryginalnej kanapie bardzo tyłek do przodu zjeżdża i sprzęta gniecie

http://allegro.pl/przerobka-siedzenie-k ... 63129.html
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Po dzisiejszym 80 km wypadzie z pasażerką płci ładniejszej stwierdzam, że .. w górach mnie nie bolały nadgarstki przez 5 dni dawania po serpentynach samotnie jak.... po 80 kaemach z koleżanką poinstruowaną co do jazdy
.... na moto oczywiście
. Jednak kierownica oryginalna do samotnej jazdy się bardziej zda jak z "zadupkiem" mimo zapierania nóg o bak przy delikatnym hamowaniu....


- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Zdzisławie, chciałem właśnie wtrącić do Twojej wczęśniejszej wypowiedzi taką uwagę odnośnie hamowania, że przy hamowaniu nie powinno się w ogóle opierać o kierownicę lub jak najmniej o ile to jest możliwe, jednocześnie ściskając z całej siły udami zbiornik a to właśnie w celu zapewnienia sobie możliwości kierowania. Tak uczą fachowcy od sportowej. Na początku uda bolą bo nieprzyzwyczajone 

A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Koniu pisze:Zdzisławie, chciałem właśnie wtrącić do Twojej wczęśniejszej wypowiedzi taką uwagę odnośnie hamowania, że przy hamowaniu nie powinno się w ogóle opierać o kierownicę lub jak najmniej o ile to jest możliwe, jednocześnie ściskając z całej siły udami zbiornik a to właśnie w celu zapewnienia sobie możliwości kierowania. Tak uczą fachowcy od sportowej. Na początku uda bolą bo nieprzyzwyczajone
Koniu, w 100% się z Tobą zgodzę! "Odpierd..cie się od kierownicy" usłyszałem kiedyś od jednego człowieka z kręgu tych wtajemniczonych

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Koniu uda to będą prędzej pasażerkę boleć albo co innego
. Ale fakt faktem jest, że prawidłowe hamowanie opiera się na zasadzie nogi<->bak a nie kierownica<->ramiona. Mnie na początku kariery z XJR strasznie bolały nadgarstki/barki a nawet plecy a to z racji przeciążeń przy przyśpieszaniu aniżeli hamowaniu
. Z pasażerem jak wiemy jest ciut inna bajka i przydał by się dla niego ten mini kierok na wlew paliwa coby na plecy się nie zsuwał/zsuwała przy hamowaniu
.



- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Kupcie babom 400-tki jak Farbowie i po sprawie.
Co i tak nie zmienia faktu, że oryginalna kierownica nie jest ergonomiczna!
Co i tak nie zmienia faktu, że oryginalna kierownica nie jest ergonomiczna!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Odkopię temat a co tam
.
Jakieś sugestie co do kupna steru w nowym roku
.
Coś mi podpowiada aby kupić Taką lub niższą... kolor czarny bądź niebieski lub złoty
.

Jakieś sugestie co do kupna steru w nowym roku

Coś mi podpowiada aby kupić Taką lub niższą... kolor czarny bądź niebieski lub złoty

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zdzisław, o ile dobrze widzę, to śmigam z taką już parę lat. Chwilę trwało przyzwyczajenie się, ale jestem zadowolony. Trochę trudniej w korkach. O ile wiem, to mały nie jesteś, powinna więc pasować do długich łap. I nie masz tak nieergonomicznie wygiętych nadgarstków jak w oryginale.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
I o takie odpowiedzi chodziło
.
Andzik, Ja nic nie widzę w lusterkach.
Holender... nie mam słów
...
Piontku po przejażdżce na Hayce i ponownym zagnieżdżeniu się na krówce, chwyt kierownicy dał mi do myślenia- jak na rowerze
. Wiadomo przyzwyczaić się trzeba ale bardziej liczy się ergonomia. Jak wiadomo oryginalne kierownice są robione na średnich ludzików, to tak samo jak wsiądę na widlaka co ma siedzenie na 70-80kg i ledwo się mieszczę a głową w kabinę walę....
Edit:
Jak wygląda sprawa końcówek :?; trza nowe dokupić czy oryginalne pasują
.

Andzik, Ja nic nie widzę w lusterkach.
Holender... nie mam słów

Piontku po przejażdżce na Hayce i ponownym zagnieżdżeniu się na krówce, chwyt kierownicy dał mi do myślenia- jak na rowerze

Edit:
Jak wygląda sprawa końcówek :?; trza nowe dokupić czy oryginalne pasują

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Musisz kupić nowe - rozporowe. W oryginalnej kierownicy masz gwint. Warto kupić naprawdę ciężkie. Można się pobawić z tokarką i dłuższą śrubą.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Obecnie zastanawiam się jeszcze nad Lucasem 104G Superbike - kiera aluminiowa w kolorze złotym, parametry podobne do tej co wybrałem wyżej lecz niższa -Klik. W Intercarsie za jedyne 129,54zł
. Ma TUVa na XJrę i powinna się ładnie komponować z amorkami tylnymi
.
Ale nie wiem czy alu lepsze czy gorsze od stalówki będzie
.


Ale nie wiem czy alu lepsze czy gorsze od stalówki będzie

- gajny
- Posty: 178
- Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Kowale
Zdzisław pisze:
Jak wygląda sprawa końcówek :?; trza nowe dokupić czy oryginalne pasują.
można przełożyć stare mocowanie, ze starej odszlifujesz i wyjda ze środka , w nowej robisz otwory tak jak w orginale i półautomatem atakujesz , itak bedziesz musiał zrobić otwory pod mocowanie przełączników także końcówki to przy okazji nie problem...
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Mniej roboty z ucięciem bolców niż z przekładką mocowań ciężarków.gajny pisze: itak bedziesz musiał zrobić otwory pod mocowanie przełączników
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Ja pakupił taką http://moto.allegro.pl/kierownica-acerb ... 90902.html i to mocowanie http://moto.allegro.pl/mocowanie-kierow ... 63999.html
J....ć stare baby 

Wróć do „Rama i części obudowy.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość