Świece zapłonowe
Wymiana świec ... ale na jakie?
Hej
Czeka mnie wymiana świec. Jakie kupić? jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o opinie.
Wiem że ciężko ocenić która dobra a która zła ale może jednak.
moto XJR 1300 2001r
Czeka mnie wymiana świec. Jakie kupić? jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o opinie.
Wiem że ciężko ocenić która dobra a która zła ale może jednak.
moto XJR 1300 2001r
a ja powiem tak
Irydy NGK niestety nie nadają się do silników gaźnikowych. Moje moto zupełnie nie chciało na tym jechać i nie dało się wyregulować. Lepiej założyć zwykłe NGK i wymieniać co sezon za max 40 zeta za komplet niż ponad 50 zeta płacić za sztukę i się wkur.... że nie jest tak jak powinno.
To moja prywatna opinia.
Irydy NGK niestety nie nadają się do silników gaźnikowych. Moje moto zupełnie nie chciało na tym jechać i nie dało się wyregulować. Lepiej założyć zwykłe NGK i wymieniać co sezon za max 40 zeta za komplet niż ponad 50 zeta płacić za sztukę i się wkur.... że nie jest tak jak powinno.
To moja prywatna opinia.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Maniek pisze:Lepiej założyć zwykłe NGK i wymieniać co sezon za max 40 zeta za komplet
Dlaczego zmieniać co sezon?
Zeby nie było. Swiece takie jak mówi instrukcja. Dlaczego jednak co sezon? To świeca nie wytrzyma 2 albo 3 sezonów? No nie dajmy się zwariować.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Unfamiliar
- Posty: 1468
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
GhostDog pisze:mam 3-ci sezon NGK - śmigają od kopa
nie róbmy ze świec tematu oleju
świeca ma świecić jak nazwa wskazuje
Oczywiście będą śmigać, do momentu zaboblowania elektrody/jej wypalenia/przebicia.
Większość moto i nie tylko moto, które kuleją na wolnych, czy szarpią podczas przyśpieszania, oraz mają problemy z dobrym odpaleniem, mimo idealnie ustawionych gaźników oraz czystego filtra powietrza ma.... zgruzowane świece jeżdżone od 10 lat, choć na pierwszy rzut oka nie widać ich skończenia. Do tego dochodzą zmęczone przewody WN.....
Także jak pisze artur, można śmigać 2 czy 3 sezony, nie 6kkm czy 10kkm a i 20-30kkm ale z kontrolą ich wyglądu i koloru "iskry". Prędzej skończą się świece, jeżdżone w cyklu miejskim, jak te, co biorą udział w turystyce.
Jeżeli ktoś chce kombinować ze świecami oczywiście może, niech nawet założy jakieś chińskie, byle by były odpowiednikami dedykowanych zwykłych czy irydowych a nie wynalazkami z chińskiej manufaktury podrób NGK.... Denso jest made in Japan, NGK robia w Japoni, Francji i podróby w Chinach. NGK made in żabojady nie mają tej jakości, co Japońskie, padają szybciej itp. Ale to temat na spotkanie przy nalewce .
sdobrzan pisze:Ej, a jak na samym ssaniu nie odpala, tylko trzeba leciutko przygazować manetką podczas kręcenia rozrusznikiem, to wymiana świec pomoże, czy tak ma być?
Przy okazji sprawdź filtr powietrza.
Także wkręcajmy co chcemy, byle by miało to ręki i nogi.
A i najważniejsze- zwykła świeca, raz porządnie zalana, nadaję się do śmieci. Irydówka czy platynowa zniesie wiele więcej, co nie znaczy, że jest niezniszczalna.
Z bakteryjnym pozdrowieniem, .
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Zdzisław pisze:20-30kkm
no właśnie ja swoim daję takie przebiegi, nawet bliżej tych 30. Raz je oglądałem, wyglądały tak zajebiście, że już im nie przeszkadzam od tej pory W tym roku może zmienię lub każę zmienić w zależności od tego czy oddam dziabonga na warsztat.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- korbek
- Posty: 552
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Unfamiliar pisze:sdobrzan pisze:Ej, a jak na samym ssaniu nie odpala, tylko trzeba leciutko przygazować manetką podczas kręcenia rozrusznikiem, to wymiana świec pomoże, czy tak ma być?
Nie. Tak nie ma być. Źle ustawiony zapłon. Miałem tak w Hondzie, i serwis zapłon plus gaźniki pomógł.
To powinna bez delikatnego dodania gazu sama odpalić? U mnie na ssaniu nie ma takiej opcji, a jak jest porządnie rozgrzana to chwilę trzeba pokręcić żeby załapała. A z małym gazem to inna bajka, od razu od strzała. Przy następnym serwisie zajrzeć do zapłonu?
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Moj mechanik samochodowy kiedyś powiedział mi, że świece wymienia się po to, aby nie robić kapitalki silnika. Jeśli świeca ma prawidłową przerwę, nie ma przebicia, czy zwarcia można śmigać 50 -60 kkm, ale to w puszce. Po tym przebiegu element ceramiczny może spotkać się bliżej z cylinderm i tłokiem.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości