Sprzęgło
Sprzęgło
Koledzy - niecały rok temu bo w lipcu 2014 robiłem sprzęgło (tarcze, przekładki, olej) i dzisiaj podczas radosnego korzystania z pogody stwierdziłem, że znów się ślizga. Wymienione elementy raczej wykluczam - ktoś ma jakiś pomysł na co powinienem zerknąć tym razem ? Nic nie cieknie, poziom płynu ok.
Re: Sprzęgło
miałem podobny problem w innym sprzęcie vf1000r ,winny był wysprzeglik nie wracał do końca ,no i pompa słabo działała (zestaw naprawczy i z głowy)
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Sprzęgło
Swego czasu w mojej okolicy był kultowy już problem z czerwonym olejem Castrol sprzedawany luzem w pewnym punkcie serwisowym.
Motomisiek może potwierdzić autopsją. Po wymianie oliwy problem znikł.

Motomisiek może potwierdzić autopsją. Po wymianie oliwy problem znikł.
Re: Sprzęgło
U mnie jest to o tyle dziwna sytuacja, że sprzęgło potrafi się samo naprawić w czasie jazdy. Przykład z wczoraj - wsiadam na motonga w czasie jazdy stwierdzam, że zaczyna się ślizgać. Po 20 minutach jazdy ślizganie jest takie, że generalnie jazda jest niemożliwa więc po chwilowym postoju postanawiam wrócić na parking. Odpalam motonga, ledwo ruszam bo sprzęgła praktycznie nie ma i ku mojemu zdziwieniu po niecałym 1km sprzęgło "łapie" i pracuje całkowicie normalnie i prawidłowo nie ślizgając się nawet gdy wrzucam 5 bieg przy prędkości rzędu 50km/h i odkręcam manetkę do oporu. Motocykl potulnie wkręca się na obroty bez żadnych objawów ślizgania.
Można by podejrzewać, że jak złapie temperatury to może tarcze puchną i zaczynają dopiero kleić, ale niestety - bywało i tak, że na zimnym wszystko chodziło jak bajeczka a po nagrzaniu zaczynało ślizgać
Dzisiaj idzie do mechanika bo mi pomysłów brak
Można by podejrzewać, że jak złapie temperatury to może tarcze puchną i zaczynają dopiero kleić, ale niestety - bywało i tak, że na zimnym wszystko chodziło jak bajeczka a po nagrzaniu zaczynało ślizgać

Dzisiaj idzie do mechanika bo mi pomysłów brak

- cleaner
- Posty: 348
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
pioro pisze:Drobna podpowiedź z życia wzięta.
Jeżeli miałeś wymieniane klamki, sprawdź jak ta od sprzęgła została założona. Czasami końcówka tłoczka nie siedzi w otworze cylinderka (tego w klamce) tylko między nim a klamką i sprzęgło jest cały czas napięte.
I znów dobrze poczytać forum i posłuchac mądrzejszych

Już liczyłem ile będzie mnei kosztować nowe sprzegło... Ale ponieważ wymieniałem wcześniej klamki postanowiłem sprawdzić. U mnie po prostu "kołek" który obraca sie w klamce po prostu się zacierał. Ba - znalazłem nawet opiłki aluminium. Oczywiście przy wymianei nie dołożyłem ani grama smaru - no bo co se będę nowe klamki brudził

Zdjąłem klamkę, wyczyściłem, nałożyłem "palucha" smaru i złożyłem spowrotem. Wszystko działa - nie ma już wrażenia ślizgającego sie sprzęgła



Pioro

- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło
Witam moze mi ktos powiedziec jakie parametry powinny miec dobre sprezynki sprzegla bo nie wiem czy wymieniac na nowe, jak powinny wygladac przekladki czy one tez w jakis sposob sie scieraja?
- andzik
- Posty: 277
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
Sprzęgło
Cześć Panowie! Zwracam się do Was z zapytaniem, czy może ma ktoś z Was jakiś pomysł co może być przyczyną uslizgiwania się sprzęgła na wysokich obrotach w miarę zwiększania się temperatury silnika? Dodam że na nie rozgrzanym silniku tych objawów nie doświadczam. Uszczelniace pompy i silownika wymienione i wszystko wypolerowane, płyn motyl 5.1, olej motyl 20W50, tarcze i przekladki w górnej tolerancji,stalowy oplot, klamka oryginał. Zauważyłem również ze przy zimnym silniku sprzęgło zaczyna brać przy delikatnym odpuszczeniu klamki a na rozgrzanym w górnym skoku klamki. Proszę o pomoc i jakieś sugestie.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości