Przednie zawieszenie - regulacja sprężyn
Przednie zawieszenie - regulacja sprężyn
Witam
W tamtym sezonie miałem nieprzyjemną sytuację, przy wychodzeniu z zakrętu były poprzeczne nierówności i po prostu zaczęło telepać przodem... motor nie za bardzo chciał się słuchać, ale na szczęście udało się bez nieprzyjemności.
W tym sezonie zalałem nowy olej w przednie lagi i tak zastanawiam się jak teraz wyregulować przednie zawieszenie tymi śrubkami - jest jakaś serwisówka do tego, konkretna ilość obrotów pod wagę kierowcy czy cuś ??
Pozdrawiam
W tamtym sezonie miałem nieprzyjemną sytuację, przy wychodzeniu z zakrętu były poprzeczne nierówności i po prostu zaczęło telepać przodem... motor nie za bardzo chciał się słuchać, ale na szczęście udało się bez nieprzyjemności.
W tym sezonie zalałem nowy olej w przednie lagi i tak zastanawiam się jak teraz wyregulować przednie zawieszenie tymi śrubkami - jest jakaś serwisówka do tego, konkretna ilość obrotów pod wagę kierowcy czy cuś ??
Pozdrawiam
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
To co sie przytrafiło Ci to sie nazywa shimmy, nie słyszałem o czymś takim jak regulowanie przedniego zawieszenia w zależności od ilości osoób czy bagażu ( z tyłem tak jest napewno ) dostrój twardość tak aby przód nie dobijał jak hamujesz mocno na nierównościach odczuwalne jest to bardzo wyraźnie, powinien sie moturek pewniej prowadzić nabardziesj sztywnym zawieszeniu widomo że komfort sie adekwentnie zmniejszy. Teraz u siebie wkręciłem te pokrętełka od twardości o 3 kreseczki ale jeszce ie jeździłem na tym ustawieniu więc nie moge nic więcej napisac na ten temat. Ale jak spróbujesz coś podkręcić na tyle o czym wspomniałem to będzie git. Pozdrawiam.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Przednie zawieszenie - regulacja sprężyn
counterox pisze:Witam
wyregulować przednie zawieszenie tymi śrubkami - jest jakaś serwisówka do tego, konkretna ilość obrotów pod wagę kierowcy czy cuś ??
Pozdrawiam
Trzeba sciagnac "manuala" ze strony glownej tam jest wszystko opisane. Musisz tylko poszukac.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przednie zawieszenie - regulacja sprężyn
Ramzes pisze:counterox pisze:Witam
wyregulować przednie zawieszenie tymi śrubkami - jest jakaś serwisówka do tego, konkretna ilość obrotów pod wagę kierowcy czy cuś ??
Pozdrawiam
Trzeba sciagnac "manuala" ze strony glownej tam jest wszystko opisane. Musisz tylko poszukac.
eee, ten opis jest taki sobie. ja tam mam skręcone na najtwardsze i imho i tak jest za słabo.
bye
balth
balth
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Bobik pisze:Polecam sprężyny progresywne nie ta jazda dałem 350 PLN i naprawde warto było nowy olej 15 oznaczeń dalszych nie pamiętam.Niestety w moim roczniku nie ma żadnej regulacji sztywnosci przodu.
balth, jaki olej wlałes?
polecać nie musisz: miałem xj650 rocznik 1981


teraz za nowe sprężyny trzeba dać "tylko" 380 PLNów.
już się cieszę na samą myśl....

btw oglądałem swój pojazd dzisiaj - ale fajowa polera wyszła. nawet tłumiki są lustrzane -ciekawe jak długo

bye
balth
balth
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Pytanie poczym poznac spreżyny progresywne po ilosci zwojów spreżyny, czy sa jakoś oznaczone?? tak na przyszlosc jak bym chcial zmieniac a okaże sie że mam już założone
Wiem że idiotyczne pytanie ale do dzisja nie wiem co mam w tym motocyklu.

Wiem że idiotyczne pytanie ale do dzisja nie wiem co mam w tym motocyklu.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
admin pisze:Sprężyny progresywne mają różna gęstość zwojów, tzn. odległości miedzy zwojami sprężyny są różne co powoduje że różnie ona reaguje na swojej długości w zależności od obciążenia.
dobrze gada - gęściej na końcach a rzadziej na środku sprężyny. zobacz
to te po prawej.
bye
balth
balth
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
counterox pisze:[..]
W sumie narazie wolałbym stalowy oplot wrzucić zamiast sprężyn
pozdrawiam
a ja nie. przeżyłem jedno i drugie i twierdzę, że wymiana sprężyn na progresywne miała znacząco większ wpływ na komfort/bezpieceństwo niż stalówki. tym bardziej, że można znacząco poprawić jakość hamowania doborem odpowiednich klocków.
bye
balth
balth
Hubertm ma w 100% rację. Wymiana spracowanego oleju bardzo poprawia prace zawieszenia. Ja dodatkowo używam 15W i minimalnego napięcia spręzyn i progresja jest mi całkiem zbędna. Dane poziomów oleju mierzone od górnej krawędzi rury, na ściśniętym zawieszeniu, w pozycji pionowej !, bez spręzyny: 4PU - 121 mm; 1300: '99-03' - 137mm; 04' - do dziś - 124mm. Do wymiany potrzeba 1,1 - 1,2 litra, ale ponieważ ileś starego oleju niestety zostaje w rurach, trzeba mierzyć poziomy, a nie lać na ilośc.
Zawieszenie reguluje się "tak miękko, jak to tylko możliwe i tak twardo jak to jest niezbędne" Konstruktorzy stają na głowie, żeby skok zawieszenia był jak największy i należy je tak ustawić, żeby cały skok wykorzystać, a tylko na tyle twardo, żeby nie dobijało.
W prostym zawieszeniu XJR'y tłumienie przodu reguluje się gęstością oleju ( nie można przesadzić, bo moto będzie na dziurach szło w powietrzu ), a progresję, wielkością poduszki powietrznej zostawionej nad poziomem oleju.( przy braku oleju zawieszenie wpada, a przy nadmiarze robi się drewniane).
Zawieszenie reguluje się "tak miękko, jak to tylko możliwe i tak twardo jak to jest niezbędne" Konstruktorzy stają na głowie, żeby skok zawieszenia był jak największy i należy je tak ustawić, żeby cały skok wykorzystać, a tylko na tyle twardo, żeby nie dobijało.
W prostym zawieszeniu XJR'y tłumienie przodu reguluje się gęstością oleju ( nie można przesadzić, bo moto będzie na dziurach szło w powietrzu ), a progresję, wielkością poduszki powietrznej zostawionej nad poziomem oleju.( przy braku oleju zawieszenie wpada, a przy nadmiarze robi się drewniane).
Jubiler, Dzęki bardzo za pomocną odpowiedz koledzy. Troche kłopotliwy fakt, że jest to rok produkcji 03, ale rejestracja jest 04 i model też 04, myślę że to będzie chyba 124mm. Nic tylko trza się zabrać za wymianę. Nie wiecie może czy jest gdzieś dostępny schemat(instrukcja) krok po kroku jak to zrobic? pozdrawiam piotr.
Krok po kroku:
- zdejmij przednie koło
- odkręć śruby trzymające lagę w półkach
- dorób z drewna ( lub tworzywa) szczęki do imadła, dopasowane do lagi
- złap imadłem lagę i wykręć korek, uważając na wyskakującą spręzynę
- odwróć rurę na dół i wypompowuj olej, a póżniej zostaw żeby wyciekło ile sięda
- wkręć rurę w imadło PIONOWO, wsuń goleń do końca i zalej olejem mierząc poziom, jak przelejesz, wyssij strzykawą nadmiar
- wykreć do końca regulację napięcia w korku, rozciągnij lagę, włóż sprężynę i zacznij RÓWNO wkręcać korek ( jak złapiesz krzywo zniszczysz aluminiowy gwint)
- zamontuj lagi zwracając uwagę na identyczne ustawienie względem górnej półki
- zamontuj koło itd
Jeśli nie masz imadła , możesz wykręcić i wkręcić korek na moto, ale musisz zdjąć kierownicę i trochę wysunąć lagę.
ps. przed '04 oznaczenie VIN zaczyna się RP060**********
- zdejmij przednie koło
- odkręć śruby trzymające lagę w półkach
- dorób z drewna ( lub tworzywa) szczęki do imadła, dopasowane do lagi
- złap imadłem lagę i wykręć korek, uważając na wyskakującą spręzynę
- odwróć rurę na dół i wypompowuj olej, a póżniej zostaw żeby wyciekło ile sięda
- wkręć rurę w imadło PIONOWO, wsuń goleń do końca i zalej olejem mierząc poziom, jak przelejesz, wyssij strzykawą nadmiar
- wykreć do końca regulację napięcia w korku, rozciągnij lagę, włóż sprężynę i zacznij RÓWNO wkręcać korek ( jak złapiesz krzywo zniszczysz aluminiowy gwint)
- zamontuj lagi zwracając uwagę na identyczne ustawienie względem górnej półki
- zamontuj koło itd
Jeśli nie masz imadła , możesz wykręcić i wkręcić korek na moto, ale musisz zdjąć kierownicę i trochę wysunąć lagę.
ps. przed '04 oznaczenie VIN zaczyna się RP060**********
Pany mam pytanie czy na tej aukcji sa progresywne czy standardowe sprezyne bo mnie one wygladaja na progresy choc nie mialem w reku fabrcznych. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
na 100% progresy oryginał ma równy skok zwojów.
atak na marginesie jesli ktoś wkładał progresy to mam pytanie czy ,ew,jak wcisnąc tuleje (rurki) stalowe ?
u mnie nie weszły i na dzirach trochę stuka .
zastanawiam sie czy larson sprężyny pomylił czy taka karma?
P.S przechodzony olej w lagach śmierdzi strasznie.
atak na marginesie jesli ktoś wkładał progresy to mam pytanie czy ,ew,jak wcisnąc tuleje (rurki) stalowe ?
u mnie nie weszły i na dzirach trochę stuka .
zastanawiam sie czy larson sprężyny pomylił czy taka karma?
P.S przechodzony olej w lagach śmierdzi strasznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości